26-11-2009, 22:47
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
"פרויקט 22350" הרוסי - פריגטה חמקנית
קודם הידיעה:
http://arms-tass.su/?page=article&aid=78250&cid=25
במספנות Severnaja Verf (המספנה הצפונית) החלה בנייה של הפריגטה החדשה בשביל הצי הרוסי - "אדמירל הצי קסאטונוב"
סנקט-פטרבורג, 26 בנובמבר. (ITAR-TASS). הפריגטה החדשה בשביל חיל הים הרוסי - "אדמירל הצי קסאטונוב", שתוכננה ב"משרד הפיתוח הצפוני", נועדה לפעול קרוב לחוף ובים הפתוח, וכמו כן באוקיינוס. הדחק הספינה הוא כ-4,500 טון, טווח שיוט - יותר מ-4,000 מייל. ב"מספנה הצפונית" נבנת גם הספינה הראשית של פרויקט 22350 "אדמירל הצי הסובייטי גורשקוב", אשר אמור להיכנס לשירות חיל הים בשנת 2011. על פי התוכנית, בשנת 2012 "אדמירל הצי קבאטונוב" יכנס לשירות בצי.חיל הים הרוסי מתחיל בבנית הכוח לפעולה באוקיינוס (blue water force), שיתבסס על הפריגטות חדשות של פרויקט 22350, הודיע יועץ למפקד המטה הכללי הרוסי איגור קסאטונוב. הוא לקח חלק בטקס התחלת הבניה במספנת Severnaja Verf של הספינה שנקראה על שם אבו - מפקד חיל הים בולט, גיבור ברית המועצות, אדמירל וולדימיר קסאטונוב.
---
מדובר באחד משני הדגמים של ספינות קרב (השני הוא קורבטות פרויקט 20380) אשר נבנים במטרה לחדש את הצי ולמעשה משמשים בסיס לעתיד של חיל הים. על פי התוכנית, כל אחד מארבעת הציים (הצפוני, הבלטי, האוקיינוס השקת והים השחור) אמור לקבל 5 פריגטות מדגם זה (וגם מספר דומה של הקורבטות החדשות). בעתיד תתחיל הבניה של המשחתות, ולעדית הרחוק יותר מבטיחים גם נומט"ים. כרגע בשירות חיל הים ישנה קורבטה אחת (ראשית) של פרוייקט 20380 ארבע נמצאות בשלבי בנייה שונים. כאמור, גם פריגטה אחת של פרויקט 22350 נמצאת בבניה (היא תושק בקרוב), והיום גם החלה הבניה של הפריגטה השניה. זאת אומרת, נכון לעכשיו, 6 ספינות חדשות בשביל חיל הים הרוסי נמצאות בבניה, וספינה אחת כבר נכנסה לשירות (ואני לא מתייחס כאן לצוללות ולספינות קטנות וספינות עזר). הפירגטה האחרונה של פרויקט 1154 Yaroslav Mudryy נכנסה לשירות הצי השנה ובכך השלימה את בניית הספינות של הדגם הזה.
---
הזמנה לטקס:
---
תיאור הפרויקט 22350 (לא רשמי)
הספינות נבנות תוך שימוש בטכנולוגיות חמקניות (מראה "נקי" של ספינה וחומרים מוכרבים במקום מתכות). בספינה גם נעשה לראשונה שימוש בטכנולוגיית הנעה CODAG (כלומר שימוש במנועי דיזל לשיוט וטורבינות גז למהירות מירבית).
נתונים טכניים עיקריים
הדחק - 3,900\4,500 טון
מימדים - 130\16\4.5 מטרים
הספק מערכות הנעה - 64800 כוח סוס
מהירות מירבית - יותר מ-29 קשר
טווח שיוט - יותר מ-4,000 מייל (במהירות שיוט של 14 קשר)
אוטונומיות - 30 יום
מספר מדחפים - 2
צוות - כ-210 איש
מסוק - נצ"ל Ka-28 אחד
חימוש
תותח 130 מ"מ אוניברסאלי A-192, בעל קצב ירי של עד 30 פגזים בדקה
2X8 משגרים אנכיים אוניברסאליים בשביל:
- P-800 Yahont/Onix או BrahMos (על קולית, נגד ספינות, טווח עד 300 ק"מ)
- Club 3M-14 (נגד ספינות או מטרות יבשתיות, טווח עד 300 ק"מ)
- Club 91RT2 (על קולית, נגד צוללות, טווח עד 40 ק"מ)
- Club 3M-54 (על קולית בשלב הסופי של המסלול, נגד ספינות, טווח עד 220 ק"מ)
4X8 משגרים אנכיים בשביל טילי נ"מ Poliment (הביצועים לא ידועים). ייתכן שעד להשלמת המערכת תותקן מערכת נ"מ Uragan/Shtil (עם משגרים אנכיים או משגר מסילתי) או מערכת נ"מ אחרת.
2 מערכות הגנ"ה Palash או Pal'ma (שני תותחי גטלינג 30 מ"מ עם קצב ירי של עד 1,000 יריות לדקה + 8 טילים כ"א)
כאן אפשר לראות מערכת הגנ"ה Pal'ma:
טיל Sosna-R של מערכת Pal'ma:
2X4 משגרי נצ"ל Medvedka (טווח עד 20 ק"מ).
צפוי שהחימוש ישתנה מספינה לספינה יחד עם הכנסה לשירות של מערכות חדשות.
הספינה אמורה גם לכבל 4 מכמ"י PESA/AESA קבועים, מכ"ם PESA מרכזי (לגילוי מטרות ימיות ויבשתיות), סונאר (אולי 2, אחד מובנה ואחד נגרר), מערכות ל"א וכו'.
[מקור]
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|