מובן כי מה שזירז את ח"כינו [בעבר כתבינו] אלה 'ילדי העובדים הזרים' המוגנים גם כך במידה סבירה ע"י בתי הדין למשמורת ולא ילדות מחריבות דמוקרטיה המסרבות לומר לכבוד בית המשפט את שמן הידוע לכל ונכלאות במתקנים פליליים ונחשפות במזיד לצוותי טלויזיה המוזמנים להצגה.
זאת לדעת - דייני בתי הדין למשמורת העוסקים בעובדים זרים אינם קלי אצבע על ההדק בכליאת ילדים. הדבר מנוצל לא אחת ע"י בגירים החוצים את הגבול ללא אמצעי זהוי ומצהירים בפני בית הדין על היותם קטינים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "ערוץ 7"'חה"כ הורוביץ ודנון יוזמים הצעה לאיסור כליאת ילדים"
יכול להיות שלא הבנתי את טענתך.
אתה טוען כי הורוביץ ושות' יזמו את ההצעה ע"מ לדאוג בעיקר (או רק) לילדי העובדים הזרים, בשעה שילדות נכלאות במתקנים פליליים? (הכוונה, מן הסתם, לנערות ההתנתקות)
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "יכול להיות שלא הבנתי את..."
אני מביע את מורת רוחי על כך שמעשה עוול משווע כמו כליאת צינית, ממושכת ומזיקה של קטינות בעוון סרוב מטופש להזדהות בעוד זהותן הייתה ברורה לחלוטין לא רק שלא עוררה רוח חקיקה אלא שהפרת זכויותיהן והזמנת צוותי טלויזיה לצילום 'הנזק שגרמו לזינזנה שזקני השוטרים לא זוכרים כמוהו' - חלפו ללא הרמת צגבה, הצעת חוק או הצעה לסדר של האגף ההורוביצי של הבית.
כעת, כאשר הנושא שעל הפרק הינו ילדי עובדים זרים וגירושם - נעורה רוח ההומניות של ח"כינו.
הורוביץ עצמו היה בעל עוצמה תקשורתית כאשר ילדות נכלאו לצרכים פוליטיים - ושתק. גם ח"כי הליכוד לא הרימו קול.
אנחש כי אם חלילה ישוב שלטון לכלוא ילדים יהודיים שלא לצורך בעוון 'אי הזדהות' או יותר נכון בעוון 'מחאה פוליטית' - לא יגן עליהם גם החוק הזה כפי שלא הגנו עליהן החוקים הנוכחיים שדי בהם.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אכן. הצעות חוק וח"כים הינם דבר הנע בהתאם לרוח"
סתם שאלה- כשאדם מסב להזדהות בפני שוטר, מותר לעכב אותו ןאף לקחת אותו לתחנה, נכון? ואם הוא עדיין מסרב? עוצרים. ואם הוא ממרה פי שופט? זילות בית משפט. האם אתה מצפה שניתן פרס למי שמפר הוראה חוקית?
אני לא מדבר בכלל על נטיה פוליטית כזו או אחרת. לא משנה לי האם מסרב ההוראה הוא ילדה בהתנתקות או אנרכיסט קטן. אודה שאיני מכיר את עניין חשיפת הקטינות לתקשורת, אך לא בכך עסקינן.
מעצר אינו ענישה. אדם שאינו מסכן את הציבור או את החקירה אינו אמור להיות במעצר
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "סתם שאלה- כשאדם מסב להזדהות..."
זילות בית המשפט הינה עבירה עליה נשפטים ונענשים במאסר ולא במעצר.
כל זאת נעשה בדחילו ורחימו כאשר מודבר בבגירים. בקטינים נעשה הדבר בד"כ בעדינות רבה יותר.
קטינה שאינה מסכנת את הציבור באי הזדהותה באשר זהותה ידועה אינה מסוכנת יותר מקטינה ששימשה כבלדרית סמים או תקפה אחר. הקטינה השניה בד"כ לא תשב במעצר מעבר למינימום הנדרש.
במקרה של עובדים זרים - אי הזדהות והתחזות לקטין הינם כלי שימושי בדחיית המעצר והגרוש עוד טרם גרוש תושבי גוש קטיף. בתי המשפט שהיו זהירים כבוד ספק קטינים שחצו את הגבול בגניבה ואשר מגלים רחמים רבים כנגד נערות שלא היית רוצה לפגוש על שפת ים ת"א לבד - היו מאוד החלטיים בהבט המסויים הזה. אכיפה סלקטיבית היא סוג של שימוש העושה צחוק מהחוק הרבה יותר מנערות בלתי מזוהות שכולם יודעים את שמן.
באוטופיה בה כל העבריינים הקטינים והבגירים המאיימים על בטחוננו ברחובות היו נעצרים ואח"כ נאסרים [כלומר פיה טובה הייתה מגלה לשוטר מראש מי אשם וראוי להעצר כי ודאי שיאסר ומי ודאי שיזוכה ולכן אין לעוצרו] - היה מקום להביט כך על מעצר הנערות.
בעולם בו כל דאלים גבר וארכי עבריינים מסתובבים חופשיים שנים עד תום משפטם - המעצר הזה מעמיד את מערכות המשפט באור רע מאוד.
במילים אחרות - אם עבריין מוכר ומזוהה שהינו קטין שיכה אזרח ויגנוב את מכוניתו לא יזדהה בפני השופט והשוטר - רוב הסכויים שעם תום החקירה הקצרה ישוחרר לביתו או לחלופת מעצר אחרת ולכל היותר יוסף לו סעיף בזיון בית הדין עליו יתן את הדין בתום הליך שפיטה.
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "זה ההבדל בין מעצר למאסר וגם בין קטין לבגיר"
עצם קיומה של רעה אחת לא נותן זכות קיום לרעה שניה- זה שמשחררים גנבים ממעצר עד למשפט לא אומר שיש לשחרר כל אחד אחר.
אגב, למיטב הבנתי, לילדות לא היתה תעודה מזהה בגלל גילן, בניגוד לעבריין מזדמן, טביעות אצבעותיהן לא במערכת, ועל מה בכלל הן נעצרו מלכתחילה? הפרת סדר?
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "הן נעצרו על השתתפותן בהפגנות לא חוקיות ונגזרותיהן"
אני חושש שאתה רואה את זה לא נכון.
אתה אומר, בעצם, שבגלל שלעבריינים אחרים לא מתייחסים בצורה כזו, גם לילדות אין להתייחס כך. אני אומר- אם לעבריינים אחרים לא מתייחסים כך אבל לנערות כן, יש לשאוף שלכולם יתייחסו כך. שוב- רעה אחת (היחס המקל לעבריינים) לא מצדיקה אחרת (הקלת יחס לנערות).