|
29-10-2009, 00:19
|
|
|
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
|
|
ברוכה הבאה לפורום שלנו , כתיבה וספרות,
קטע נחמד, שיש לי עליו ביקורת רבה, להלן הדברים:
אמממ.... אפשר לסווג את הקטע לקצת כיאוטי (כאוס) לא שזה צריך לדבר על סוף העולם \ דם \ מוות וכו'...
ציטוט:
"יש, אני מוגנת", אמרתי לעצמי ברגע שראיתי את הילדה שמלפני.
תכננתי את הסיטואציה טוב בראש- הוא יגיע, הוא יראה אותה, ויחכה עד שהיא תיכנס.
עד אז אני כבר אהייה בטווח הראייה שלו והוא יהיה חייב לחכות לי.
|
את מתחיל בפתיחה רגועה- עם קצת מתח (עדין),קצת מסורבל למדי,אבל זורם.
ציטוט:
כשהגעתי, הוא עדיין לא היה שם. הייתי מאוכזבת. כנראה שאצטרך לשמור את התכנית למחר.
התיישבתי על המושב שנראה כאילו היה סתם עוד חתיכת פלסטיק, שנתמכת ע"י כמה חתיכות ברזל, ותהיתי מתי הוא כבר יגיע.
|
השורה הראשונה (שהיא מחשבות הדמות הראשית) טובות כאילו זורמות בעלילה.
השורה השניה :
ציטוט:
התיישבתי על המושב שנראה כאילו היה סתם עוד חתיכת פלסטיק, שנתמכת ע"י כמה חתיכות ברזל,
|
טוב שיש תיאור, אבל הוא לא רלוונטי בעליל, ומבחינת הסיפור לא משקף משמעות סמבולית או מטאפורית.
(פשוט נשמע כאילו נאלצת לשים את השורה זאת)
*טיפ לעתיד: לא להשתמש בקיצורי מילים בכתיבה, זה פשוט לא מתאים, זה לא שיחת מסנג'ר או כתוביות לסרט\סדרה.
שורה שנראית סתמית למדי, אבל עם קצת עידון ושינוי יכולה לבנות משפט תפנית (טוויסט, או מעבר ליתר דיוק), ככול הנראה אמרת שהוא כבר לא יגיע היום, אז הציפיות שלך שהוא היום לא יבוא. לכן המשפט הזה מהווה את אותה סיטואציה ביום שלמחרת?
רעיון יפה, אבל הביצוע לא מגומר, לא כול אחד יכול להבחין בפוטנציאל של המשפט, אבל גם כן המשמעות שלא לא כולך ברורה, אם והיית שמה נקודה במקופ פסיק (בין שורה שתיים פסקה 2 ושורה שלוש בפיסקה 2), זה ההי קצת יותר ברור.
ציטוט:
בנתיים הסתכלתי בחלון הרחב, ה-כמעט-לא-שקוף-יותר, כדי לראות אם אני מזהה את האנשים האחרים שמגיעים.
הרבה אנשים הגיעו עייפים ומיובשים למקום המפגש הזה,שבו אנחנו נפגשים כל בוקר.
|
מה שסמנתי בכחול הוא דבר נוראי ! (סליחה שאני קצת תוקפני) אבל אני שונא חזרות שאפשר לקצץ (אולי עריכת הטקסט תעזור לך קצת לסדר את הענינים). פשוט את יכולה לזרום עם המשפט הראשון ולהמשיך.
למשל: כאלה שעייפים, מיובשים עם תיקים על גביהם....
מה שבכחול עמוק קשור לבין מה שיש לפני ואחרי הפסיק, פשוט עוד פעם חזרה לא רלוונטית.
*גם כן, בהתחלה הבחנתי שרצית להסיר את עניין הזמן והמקום , ולתת מין סוג של אי ידע למקום ולהתרכז בעיקר במצב, אבל הרסת עם המילה בוקר, היה רצף די טוב ואז שברת אותו.
(בכללי על פסקה 3)
המשך של עלילה (יכול להיות של אותו יום שבו הוא לא הופיע, או שכן "היום למחרת")
רק תזהרי מחזרות מיותרות.
ויותר תיאורים תעשירי עם תיאורים .
ציטוט:
זהו, הוא הגיע, ונכנסתי.
התיישבתי במושב הכי אחורי, בצד שמאל.
כל המקומות נראו מעופשים וישנים, אבל נראה שהמושב שעליו ישבתי היה יחסית בסדר.
|
השורה הראשונה סבבה, אבל את לא ב"פנים" כבר? משקיפה מהחלון?
או שטעיתי והמשפט (טוויסט) הוא ל טוויסט והיא ספונטני ורק אני רואה את הפוטנציאל מאחוריו?
שורה שתיים, סבבה אבל בינאלית ודי מנוגדת לתיאור של חתיכת פלסטיק וכמה ברזלים. (ליצור התנגדות בתיאורים יכול רק להגרם מדבר אחד, והוא במקרה הזה רגשות, למשל כשהיא ראתה את ה"בחור" היא הרגישה אהבה \ חום W\E ... ואז הכול נראה לפחות יותר טוב (או משהו כזה).
ציטוט:
בניגוד לצהריים, אף אחד בטווח הראייה שלי לא נראה שמח. מעניין אם זה הבוקר שגורם לאנשים להיות ככה.
ושוב פעם, לחכות. הפעם חיכיתי שהוא יזוז כבר.לא רציתי שהוא יזוז כדי להגיע לשם, אלא כדי שהיום כבר יעבור.
אני, אישית, ממש לא מייחלת להגיע לשם.
|
השורה הראשונה בסדר, בשאר איבדתי אותך :\
איפה זה שם, ולמה שלא יזוז, ומה התוכנית? את קצת מסורבלת פה...
ציטוט:
אני שונאת את המקום הזה, ותמיד שנאתי.השניות חולפות שם כמו נצח, והסבל נוראי.
"רק עוד קצת, קדימה" אני חושבת לעצמי. עוד מעט זה נגמר, והסבל יעבור.
כשאני בתוכו, אני לא שמה לב לזמן.
|
בוא נראה, בהתחלה זה כיסא "מעפן" שהוא פלסטיק וכמה ברזלים, ואז הוא נראה יותר נוח משאר הכיסאות והוא סבבה, ואז את שונאת אותו? (או שהדמות בסערת רגשות) מה שמסביר את זה הכי טוב, או שזה משהו שפספסתי (אם בא לך תסבירי)
שורה שתיים ושלוש (אם אני אקרא אותן לבד) וסליחה קטנים אם אתם קוראים את זה (אבל זה די מתאר סקס בלי רצון).
נחמד הרעיון (בעצם המטאפורה) אבל היא צריכה קצת ליטוש.
ציטוט:
הוא עובר על פני דברים שמעולם לא הייתי רואה אם לא הייתי בתוכו, בדרך לשם.
המחשבות רצדו בראשי כמו עכברים צייצניים ורעבים במסע אחר גבינה.
ואז האוטובוס הגיע לבית הספר, והתחיל יום חדש.
|
שורה ראשונה, נחמד, די מסיים את העלילה (שזה קצת טוב)
שורה שניה בסדר, אבל תיאור לא הולם (אבל כפשי שאמרתי קטע כיאוטי צריך להיות יותר מעוות מזה )
השורה השלישית הייתה קצת מפתיעה, כול זה מתרחש בראש של בחורה \ילדה שאוהבת מישהו וכול זה מתרחש באוטובוס בדרך לבית הספר.
קצת לא לטעם של כול האנשים (גאת'יקה \ כאוס ) סגנון כזה, אבל די טוב, באמת הקטע עם הסגנון משתלבים טוב (די אהבתי את הטוויסט) אבל כמו שאמרתי צריך להזהר מכמה דברים שלא יהרסו את המהות של הקטע.
אני מקווה שתקחי את הביקורת (מגילה ) ברוח טובה, ורק במטרת שיפור הכתיבה שלך.
שיהיה לך יום\ערב נעים,
אמיל.
|
|