תרגמתי את המאמר לעברית בהתאם להבנתי, מקווה שזה בהתאם להערותיך. בואינג בחרה בחברת אלביט לספק מערכת תע"ל שתהיה חלק מהמערכת שנקראת "תא טייס מתקדם" למטוסי קרב. החלטה על רכישת מערכת התע"ל מציגה הזדמנויות נוספות לחברת אלביט לפתח מערכות אוויוניקה מתקדמות לתא הטייס, ביחד עם החברה הברזילאית AEL שהיא חברת בת של אלביט מערכות.
הבחירה של בואינג בחברת אלביט, יביאו ל-AEL עבודות נוספות במערכות היי-טק, ויעזרו להרחיב את הידע ויכולות של החברה. הפעילות הזו מרחיבה את הפעילות של בואינג בברזיל, ובמיוחד את הפעילות התעשיתית שלנו בפרוייקט הברזילאי שנקרא FX- 2, וזאת לדברי הגב. Susan Colegrove, שהינה דירקטור איזורית לשותפיות אסטרטגיות בינלאומיות בחברת בואינג.
בואינג כזכור מציעה במכרז זה את ה-F-18 סופר הורנט.
בחירתה של אלביט לאספקת התע"ל היא בנוסף להסכם קודם שנחתם בחודש מרס שנה זו לאספקת מערכת תצוגה רחבה למטוסי קרב, שיהיה חלק ממערכת "תא הטייס המתקדם" Advanced Cockpit System שיוצע בעתיד במטוסי ה-F-18 סופר הורנט ובמשפחת מטוסי האפ-15 כולל הדגם F-15SE.
החלטה של היום (לגבי התע"ל) מציגה מיגוון רחב של הזדמנויות שבואינג והספקים שלה יוצרים עם התעשיות הברזילאיות, דרך שת"פ תעשייתי כגון זה, בואינג ושותפותיה, מגדילות את עסקי החברה, מחדשים את המוצרים ומרחיבים את יכולתם, זאת אמרה גב. דונה הרינאק הנשיאה של חברת בואינג ברזיל.
מעבר להזדמנויות בתחום החומרה והתוכנה, AEL תשתתף בתכנון, בפיתוח, ביצור ובתחזוקה של רכיבים במערכת התע"ל. בנוסף בואינג, אלביט ו-AEL משתפות פעולה גם בשיווק מערכות סימולטורים. הידע והיכולות שנרכשו בפעילויות האלו, תומכות במאמצי אלביט ו-AEL להקים מרכז טכנולוגי בנושא "תא הטייס המתקדם" בברזיל, ויעזור ל-AEL לשווק את המערכות האלו גם למטוסים אחרים ולהליקופטרים.
מערכת התצוגה הרחבה הינה המרכיב העיקרי במערכת של בואינג ל"תא טייס מתקדם" שיותקן במטוסי ה-F-18 וה-F-15 למיניהם. מערכת התע"ל תהיה קטנה יותר ותתפוס מקום קטן יותר ממערכות תע"ל מקבילות, ותאפשר עי"כ יותר מקום לתצוגה הרחבה שמידותיה הם "11 על "19.
המערכת המתקדמת לתא הטייס תאפשר לטייס קשר טוב יותר בין הטייס למטוס, ויאפשר מעבר לדור חדש של מערכות ראיה, ישפר את "המודעות הסביבתית" של הטייס וישפר את האפקטיביות של המטוס.
http://www.aviationnews.eu/2012/06/...stem/cokpit-ng/