לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-10-2010, 09:20
  proudjewish proudjewish אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.09
הודעות: 29
B-52, הדור הבא

56 שנים אחרי גיוסו, זכה המפציץ האגדי בעוד הארכת שירות · בואינג תתחזק אותו ב8-השנים הקרובות תמורת 11.9מיליארד ד'
אילן גטניו, כתבנו לענייני תעופה
מאז 1954 מטוס הB-52-הוא
המפציץ העיקרי של חיל האוויר האמריקני. 56 שנים אחרי כבר היה נדמה שהוא בדרך הבטוחה לגמלאות. אלא שכעת זכתה חברת בואינג במכרז ענקי לתחזוקת צי המפציצים מה שמבטיח את המשך שירותם לפחות לעוד שמונה שנים.

החוזה בשווי 11.9מיליארד דולר כולל את כל הפעולות הנחוצות לתמיכה במטוסים ובמערכות שלהם לשדרוגם ולהארכת חייהם. מפציצי הB-52H-הכבדים הם בעלי טווח פעולה ארוך במיוחד ויכולים לבצע מגוון משימות: הם מסוגלים לטוס במהירות הקרובה למהירות הקול בגובה של כ15-ק"מ בנויים לשאת נשק גרעיני או קונבנציונלי ובעלי יכולות ניווט גבוהות.

בעימות קונבנציונלי המפציצים מסוגלים לבצע תקיפה אסטרטגית סיוע אווירי צמוד הגנה ומשימות תובלה. המטוס יעיל לביצוע מעקב מעל לאוקיינוס והוא יכול לסייע לצי האמריקני במשימות של זריעת מוקשים ימיים. שני מטוסים מסוגלים בתוך שעתיים לנטר שטח של 364 אלף קמ"ר באוקיינוס.
המטוסים הראשונים מדגם A טסו עוד ב.1954-המטוס תוכנן בימי המלחמה הקרה במטרה להפציץ מטרות בעומק ברית המועצות. במלחמת וייטנאם השתתפו המפציצים ב"הפצצות שטיח" כבדות שבמהלכן הטילו אלפי טונות של פצצות כדי לטהר שטחים מיוערים.

במבצע סופה במדבר ב1991-הובילו מטוסי B-52כ40-אחוזים מכלי הנשק של הקואליציה. הדגם הנוכחי דגם H הוא היחיד בשירות פעיל. דגם זה מסוגל לשאת גם עד 20 טילי שיוט.

* מישראל היום 1/10/10 (של היום)

במילים אחרות 50 שנה, ואין לארה"ב מפציצים חדשים..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 01-10-2010, 13:22
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי proudjewish שמתחילה ב "אבל למה צריך אותו אם יש את..."

מפציץ חמקן יקר מידי, וגם הוא מתיישן במהירות.
לכל מטוס יש מחיר לשעת הפעלה. יש חישובים שונים לעלויות האלה כפי שיש גורמים שונים המשפעים על העלויות האלה. אבל בגדול, ככל שמטוס יותר יקר, שהתחזוקה שלו יותר יקרה, גם המחיר לשעת הפעלה גדל.

במלחמת התשה נגד הטאליבן, אין משמעות להפצצות שטחים ענקיים וריקים. אבל יש משמעות עצומה לחיסכון בעלויות נגד אויב שאין לו יכולות נ"מ.

הנטייה בימינו, היא ההבנה שצריך מספר גדול של מטוסים זולים במלחמת התשה נגד הטרור. כלומר, חילות אויר חוזרים לגרסאות מודרניות של מטוסי מדחף. אלו הם מטוסי טרובו-פרופ, כלומר מנוע סילון קטן וזול מסובב מדחק גדול.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 01-10-2010, 14:25
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אז מה היה לנו?"

רק לגבי הנושא של פלטפורמות רב משימתיות (בלי להתייחס להודעה של "שמל").
יש את הנושא של יחידות מטען אחידות. מטוס אחד - מטענים שונים. היו לנושא הזה מספר ניסויים בעבר, ויכולים לחזור לזה שוב.

במקום קרוסלה לחימוש, אפשר להרכיב מכולות אויריות או מיכל דלק נוסף. נכון שתוצאה איננה מטוס תדלוק ייעודי, אבל זה מגדיל את אפשרויות השימוש במפציץ.

ה- ABL הוא חוליה הכרחית באבולוציה של נשק הלייזר. אני מאמין שבעשור הקרוב התותחים האלו יתכווצו, יעברו ללייזר מצב מוצק, ויהיו ציוד הגנה אינטרגלי בשביל כל מטוס מגודל מסויים ומעלה.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 01-10-2010 בשעה 14:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-10-2010, 14:32
  ה"שמל" ה"שמל" אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.06
הודעות: 497
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אז מה היה לנו?"

אני מגלגל חזרה את רעיון המבצר המעופף (שגם הוא נטחן משהו בפורום...)

אני מנסה לתאר מטוס צבאי גדול, מאוד, מסיבי (פעם אולי זאת תהיה ספינת אוויר...)
שמסוגל לצאת מסאן דייגו, להגיע לעירק, ושם לא ליפול הטיל נ"מ שהחביאו אי שם.
ובאמת להיות גם פלטפורמה למזלטים (כלל תדלוק שלהם)

אני רוצה לבנות פלטפורמה שמראש ניתנת להסבה לתצורת ABL, לא שמטוס אחד יהיה שניהם.

אפשרות לתובלה היא משנית, אבל אם יש מפציץ, שמהיר יותר ומוגן יותר ממטוסי תובלה, באופן טבעי יש משימות תובלה שיהיה רצון לבצע איתו, (ע"ע מוסקיטו) אני רק רוצה שמראש יחשבו על מדלתות מטען סבירות.

מה שאני מצפה ממפציץ כבד כזה כמובן יכולת תיקשורת נתונים גבוהה, כזאת שתאפשר הפצצת שטיח-חכמה- מאות פצצות מוחות GPS שיורדות יחד, כל אחת ליעד. יכולת כזאת תאפשר גם שהיה מעל איזור לחימ ה בעצימות נמוכה וסיוע אוירי בקצב של שניות- כל כוח בעיר\גיזרה יכול לקבל פצצמה לנ.צ. במיידי - בשביל יכולת כזאת צריך חוץ משהיה ארוכה (אולי לסגור חצי מהמנועים? ) גם את המיגון האקטיבי אח"י אילת -אווירי יכאב מאד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 01-10-2010, 14:47
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב "אני מגלגל חזרה את רעיון המבצר..."

בשנות ה- 1920 היו לאמריקאים שתי ספינות אויר ששימשו כנושאות מטוסים. אחת מהן, ה"עקרון" אבדה בסופת הוריקן, 70 מלחים טבעו בים. אחרי האסון האמריקאים קירקעו את נומ"ט - ספינות - האויר. כך שספינת אויר כספינת אם למזל"טים איננו דבר חדש.

ספינות אויר מגביהות טוס יכולות לשמש כתחליף כלשהו ללויונים, כתחנות ממסר או תפקידי מודיעין. הייתי מוסיף גם לתפקידי תעמולה. המחיר של טיסה בגובה רב מאוד הוא מטען נמוך.

בעייה נוספת עם ספינות אויר: עלויות גבוהות, איטיות, רגישות למזג אויר קשה.

פתרונות ביניים:
מטוסים חשמליים: עם כור גרעיני, תאי דלק, סוללות גרעיניות, תאים סולריים וכד'... רעיונות כאלה היו, או ישנם בפיתוח מאז שנות ה- 50. עדיין לא הישיגו את המטרה, אבל הטכנולוגיות ממשיכות לרוץ. אולי עוד נראה כזה.

מטוס היברידי: מטוס ענק כבד מהאויר אבל שכולל מיכלי הליום כמו בספינת אויר. לחילופין: ספינת אויר מצופה פלסטיק, עם מנועים וכנפיים. צריך לבחון את הסיכונים והעלויות. קשה לי לחשוב שמישהו, אפילו בארה"ב ירים ספינת אויר בעלות של מיליארדים כל אחת. אם תהיה תאונה... יעופו 3-5 מיליארד דולר... ככה ברוח...

אם הלייזר יתכווץ, אם אתה חושב על ספינת אויר היברידית, אם המערכת כולה לא תגיע לאורך של 70 מ'. אם אם העלות של הספינה לא יהיה יותר ממיליארד דולר או פחות, אם השימוש בספינה לא יהיה התקפי אלא מודיעין / הגנתי או התקפי כספינת אם למזל"טים - אז כן, אני בעד ספינת אויר כזו. מפני שהיא יכולה להיות זולה מהחלופות.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 01-10-2010 בשעה 14:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-10-2010, 17:24
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "למעשה, החשיבה כיום בפנטגון בנושא זה היא קצת הפוכה"

קצת קשה לקרוא את המאמר שלך. חבל שאין לינק. על כל פנים, כל כך הרבה רעיונות טופחו מומנו ונזנחו בפנטגון שכואב הלב.

לדעתי, הפצצות אסטרטגיות של "מכה ראשונה" יעשו מחלל, כנראה באמצעות טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני (לאו דווקא ביניבשתיים) קראתי ידיעה על טיל כזה בפיתוח, לרמת הזירה TBM. יש גם פיתוח סיני על טיל בליסטי נגד ספינות...

הפצצות כבדות, נגד אויב דמוי טאליבן (אין נ"מ) ייעשה באמצעות סוסי עבודה ענקיים עם מנועי טרובו פרופ -- איזשהו צאצא מכוער ל- Tu-95 או C-130.

תקיפה של מטרות מרובות יעשה באמצעות מזל"טים או טילי נ"ט כבדים ארוכי טווח.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 02-10-2010, 00:23
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
קשה מאד לחזות
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "יופי, מאמר טוב. שכיסה הרבה..."

מצד אחד - ישנן הרבה טכנולוגיות חדשות ההולכות ומבשילות.
מצד שני - מחירים בלתי שפויים.
מצד שלישי - השתנות מהירה של מאזן הכוח העולמי.
מצד רביעי - השתנות של שדה המערכה מעימות בין מעצמתי למלחמה אסימטרית.
ותוסיף על אלה מה שיש (אולי) בעולם השחור של האמריקאים - ותקבל משוואה רבת משתנים המסתבכת גם בענייני פוליטיקה, יוקרה, אינטרסים מסחריים, דיסאינפורמציה ומה לא.
קטונתי מלהעריך.

אם בכל זאת אסתכן בניחוש: הכיוון הוא כנראה קטן יותר, מהיר יותר, חמקני יותר, לא מאוייש, קטלני לא פחות, ובשאיפה לזול יותר. לא בטוח בכלל אם הפלטפורמה תענה להגדרה של מפציץ. הביטוי הנשמע יותר ויותר הוא GLOBAL STRIKE CAPABILITY, וישנן גם פלטפורמות בליסטיות העונות להגדרה זו.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 02-10-2010 בשעה 00:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 02-10-2010, 00:38
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "קשה מאד לחזות"

לדעתי - המשתנה המוביל הוא כסף.
יותר ויותר מאמרים מתפרסמים על הצבא הזול, חיל האויר הזול במלחמה א-סימטרית. דברים שעליהם כתבתי כבר לפני שנים והותקפתי על כך באכזריות.

לדעתי, לא יהיו מטוסים חדשים כלשהם לפני 2050. כן יהיו מזל"טים חדשים, כן יהיו שדרוגים של מטוסים קיימים או ישנים,
ויהיו מטוסי טורבו פרופ חדשים-ישנים. אבל לא יותר.

תותח הלייזר יבשיל בעוד כעשור, יקפיץ שוב את השאלה שעלתה כשהופיעו טילי הנ"מ הראשונים באם תם עידן המטוס הצבאי.

הטילים הבליסטיים עם חימוש קונבנציונאלי וביות אוטונומי למחצה (הטיל יחפש מטרות באיזור שהוגדר לו, מטרות כמו ספינות או מתקן, יאפשר לעדכן מטרות במהלך הטיסה) יהיו זולים יותר יחסית למטוס מפציץ חדש, ואולי יחליפו אותו סופית.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 02-10-2010 בשעה 00:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 01-10-2010, 13:15
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "לחילופין: כדי לטחון קצת מים חדשים"

B-3 הוא לא מספיק. ארה"ב צריכה שני סוגי מפציצים, נגד שני סוגי מלחמות:
במלחמה קונבנציונאלית כנגד מדינה המצויידת היטב, ארה"ב צריכה מספר מינימלי של מפציצים חמקנים מתקדמים מאוד.
אולי משהו הדומה להכלאה בין B-1 לבין F-35. מן F-35 ענקי, עם ארבעה מנועים. ייתכן וכל הצורך במפציצים האלה יעלם כאשר הפצצה ממסלול כדוה"א, (באמצעות טילים בין יבשתיים או מעבורות חלל) תהיה זולה מספיק - יחסית לפיתוח מפציץ חמקן חדש. החימוש העיקרי של מפציץ כזה יהיה טילי שיוט ותותחי לייזר (תותח הלייזר ישמש להגנה עצמית מפני טילים).

טיל השיוט של העתיד יהיה זמן שהייה ארוך בשטח, חכם מספיק למצוא מטרות לבד. לחכות בשטח להופעתן של מטרות. כלומר, כל טיל שיוט יהיו יכולות של מזל"ט מודיעין.

מהצד השני, ארה"ב צריכה מפציץ זול ואמין מאוד, כזה שיתאים למלחמות התשה, מלחמות גרילה ושלבים מאוחרים של מלחמה רגילה, כאשר איומי הנ"מ הופחתו מאוד (אם לא היו קיימים מלכתחילה). נקרא למפציץ הזה B-95. מן הרקולס מוגדל עם שישה מנועי טרובו-פרופ ענקיים. החימוש העיקרי של מטוס כזה יהיו צריחי תותחים קלים, עד 76 מ"מ, ופצצות קטנות קוטר SDB וטילי נ"ט כבדים.

תפקיד חדש למפציץ הישן יהיה לשמש כספינת אם למזל"טים למודיעין ותקיפה. יאפשר להגדיל את הטווח של מזל"טים קטנים, יאפשר לבחון ולטפל במספר רב של מטרות קטנות באותו הזמן בשטח עצום.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 01-10-2010, 13:31
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "אני מטיל ספק לכן אני שואל למה..."

זה לא כלכלי לרכוש מטוס למשימה אחת. אין סיכוי שמדינה כלשהי תשכיר לך מטוסים כאלה. זה לא יקרה.

המדינות המחזיקות במפציצים כבדים בימינו:
סין: גרסאות סיניות ל Tu-16, Tu-95
הודו: Tu-22 (???) בהשכרה מרוסיה.
רוסיה: Tu-95, Tu-160, Tu-22M
ארה"ב: B-52, B-1, B-2
כפי שכתבתי בהודעה אחרת באשכול הזה: לדעתי המפציץ הבא של ארה"ב יהיה גירסה של הרקולס, מטוס גדול עם מנועי טרבו-פרופ.


לכל שאר המדינות בעולם אין צורך במפציצים כבדים, ומסתפקים במפציצים בינוניים. שלהם טווח קצר וכושר נשיאת חימוש נמוך יותר יחסית למפציצים הכבדים. מפציצים בינוניים הם ה F-15E וה- Tu-16 ואולי גם היאגואר האירופאי הוותיק.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 11-03-2013, 22:39
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
50 שנה אחרי שנמסר - ממשיך ה B-52 האחרון שירד מפס הייצור לטוס בחהא"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי proudjewish שמתחילה ב "B-52, הדור הבא"

Last B-52 ever made: MAFB has last B-52 to roll off assembly line, part of 69th Bomb Squadron

http://www.minotdailynews.com/page/.../id/566188.html

http://www.defensemedianetwork.com/...year-in-review/

Oct. 26, 2012, marked 50 years since Boeing delivered its last B-52 Stratofortress to the U.S. Air Force from its Wichita, Kan., facility. Aircraft 61-040, an H-model bomber was assigned to Minot Air Force Base, N.D., and remains in active service. In this photo, 61-040 is parked on the flight line at Andersen Air Force Base, Guam on May 4, 2012. The aircraft has logged more than 21,500 flight hours.

המפציץ פעיל מזה 60 שנים, כאשר האקזמפלר החדש ביותר המככב בתמונה הוא כאמור "רק" בן 50 שנים - נמסר לחהא"א במקביל למשבר הטילים בקובה. המטוס נטל חלק בכל מלחמות ארה"ב לאורך תקופה ובכלל זאת ויאטנם, מלחמת המפרץ הראשונה, השנייה ואפגניסטן. גילם הממוצע של מטוסי ה B-52 וה KC-135 הוא חסר תקדים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:19

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר