לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-08-2009, 08:20
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 772
צה"ל מביט מזרחה: בוחן רכישת מטוס קוריאני

משלחת של חיל האוויר תצא בימים הקרובים לדרום קוריאה לבחון רכישת מטוס אימונים חדש מתוצרת מקומית. אם הרכישה תאושר, זה יהיה המטוס ה"אסיאתי" הראשון בשירות החיל

תגיות: חיל האוויר,דרום קוריאה






[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://mscwgd.walla.co.il/w/w-248/575135-18.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://iscwgd.walla.co.il/w9/v/zoom.gif]
"עיט הזהב" בפעולה: יטיל בקרוב כרוזים בשמי עזה? (צילום: לוקהיד מרטין)



חיל האוויר שוקל בימים אלה לרכוש מטוס קרב דרום קוריאני שישמש טייסי קרב צעירים ויחליף את מטוס הסקייהוק הוותיק. מדובר במטוס t-50 , המכונה גם "עיט הזהב", המיוצר על ידי התעשייה האווירית הדרום קוריאנית בשיתוף עם חברת "לוקהיד מרטין" האמריקאית. השבוע צפויים לטוס לדרום קוריאה צוות של טייסים מחיל האוויר ובהם טייס ניסוי ונציג של בית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים, על מנת לבחון את ביצועי המטוס.

מדובר במטוס דו מושבי בעל מנוע אחד המסוגל להגיע למהירות של 1.5 מאך, כשבכל רגע נתון כל אחד מצוות המטוס יכול לקחת שליטה מלאה על הטסתו. כיום נמצא המטוס בידי חיל האוויר הקוריאני ואף היו דיווחים כי מתנהל משא ומתן לרכישתו על ידי מדינות ערביות. במידה ויוחלט לרכוש את המטוס, מדובר בהחלטה יוצאת דופן, שכן מרבית כלי הטיס שברשות חיל האוויר מיוצרים בארה"ב או בישראל, למעט מסוק הדולפין המיוצר בצרפת, ואין ברשותו מטוס מתוצרת אסיאתית. מלבד חברת לוקהיד מרטין, בפיתוח המטוס עסקו גם חברות בתעשייה הביטחונית בישראל ובהם אלביט.


יציאת הצוות הישראלי לדרום קוריאה נעשית במסגרת החלטת חיל האוויר להחליף את מטוס הסקייהוק הוותיק, המשמש את חיל האוויר החל מסוף ה-60, ומשמש כיום לטיסות מבצעיות ולאימון מתקדם עבור טייסי קרב צעירים בטייסת "הנמר המעופף" שבבסיס חצרים. לדברי מפקד הטייסת, סא"ל ג', כיום משמש המטוס בעיקר לאימונים וכן לטיסות מבצעיות שכוללות בין היתר גם הטלת כרוזים ומשימות מודיעין. מלבד המטוס הקוריאני, שוקל חיל האוויר לרכוש גם את מטוס ה - t-45 המיוצר על ידי חברת בואינג ומשמש כיום את הצי האמריקאי כמטוס לאימון טייסים. מטוס נוסף שרכישתו נשקלת הוא מטוס קרב איטלקי, איירמאצ'י, המשמש כיום מספר מדינות באירופה, כאשר בשבועות הקרובים צפוי צוות של חיל האוויר לבחון את ביצועיו באיטליה.

"המטרה היא להכניס את רכש המטוס לתוכנית ההצטיידות הבאה של צה"ל", אומרים קצינים בכירים בחיל האוויר. "מטוסי הסקייהוק נמצאים כבר שנים ארוכות בחיל האוויר, כשהמטרה היא להוציא אותם משירות בחמש השנים הקרובות ולמצוא להם את המחליף הטוב ביותר שיתאים לצרכי אימון טייסי הקרב של החיל".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://asiadefence.files.wordpress.com/2009/02/air_t-50_side_left_lg.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.lockheedmartin.com/data/assets/aeronautics/products/t50/t50_3view.jpg]


http://news.walla.co.il/?w=//1530156

נערך לאחרונה ע"י אלון5560 בתאריך 02-08-2009 בשעה 08:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 02-08-2009, 08:38
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
אשרי המאמין.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "צה"ל מביט מזרחה: בוחן רכישת מטוס קוריאני"

האם משהו מאמין ברצינות שאמריקאים יסכימו לעסקה. הם "תורמים" כל שנה כמה מיליארדי דולרים ומצפים שישראל תקנה רק תוצרת שלה. חבל על הזמן אף אחד לא יריב עם האמריקאים. גם כך יש קצת "אי הבנות".
יכל להיות טיול טוב ויפה למזרח הרחוק ופגישה עם הקוריאנים נחמדים, אך שום דבר לא ייצא מזה.
עדיף לשאול את האמריקאים לפני שנכנסים להרפתקה כזאת.
זה דומה שכל פעם מחדש אלעל בודקת מטוסים אחרים , עד שהאמריקאים דופקים בשולחן...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-08-2009, 08:59
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
על איזה עלות אתה מדבר.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=אלון5560]אכן נראה יותר..."

האמריקאים נותנים לך כסף ותקנה את התוצרת שלהם. זה גם צודק ונכון, כך שהכסף לא יוצא בכלל מהמדינה ונותן תעסוקה לחברות אמריקאיות.
זה דומה במקצת שארה"ב נותנת חיטה ועוד מיני מזונות במחיר מאוד מסובסד בתנאי אחד...
שספינות אמריקאיות יובילו את הסחורה, תגידו הם לא חכמים האמריקאים האלה?
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 02-08-2009, 08:48
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "אשרי המאמין."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי האזרח
האם משהו מאמין ברצינות שאמריקאים יסכימו לעסקה. הם "תורמים" כל שנה כמה מיליארדי דולרים ומצפים שישראל תקנה רק תוצרת שלה. חבל על הזמן אף אחד לא יריב עם האמריקאים. גם כך יש קצת "אי הבנות".
יכל להיות טיול טוב ויפה למזרח הרחוק ופגישה עם הקוריאנים נחמדים, אך שום דבר לא ייצא מזה.
עדיף לשאול את האמריקאים לפני שנכנסים להרפתקה כזאת.
זה דומה שכל פעם מחדש אלעל בודקת מטוסים אחרים , עד שהאמריקאים דופקים בשולחן...
לאמריקאים אין חלופה למטוס אימון מתקדם (LIFT). הופציות האחרות הן Yak-130 של "יאקובלב", M-346 של Alenia Aermachi, ו- L-15 הסיני\אוקראיני. כיוון שיש שיתוף פעולה בין הקוריאנים לארה"ב וישראל, T-50 נראה כמועמד הרבה יותר חזק, אם חיל האוויר באמת מעוניין במטוס LIFT (והגיע הזמן, יש להגיד).
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 02-08-2009, 09:33
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
אולי?
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] אז בעל המאה הוא בעל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
ואם בעל המאה הוא קוריאני?
ייתכן וישראל מחוייבת לרכש גומלין בקוריאה, בגלל עסקאות אחרות.



אך נדמה לי שישראל בשלב זה קונה יותר מקוריאה הדרומית: מכוניות וציוד אחר למפעלים.
מה בדיוק קונים הקוריאנים אצלנו?
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 02-08-2009, 17:48
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
שת"פ בין LM לבין KAI
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "אשרי המאמין."

בין לוקהיד לבין יצרנית המטוס הזה: KAI , קיים כבר שנים שיתוף פעולה רשום וחקוק בסלע..... למעשה KAI לא "זזה" בתוכניותיה בנידון ללא אישור LM. זאת נקודה חשובה מאד בכל הסיפור שמשום מה נעלמה מעיניו של הכתב וחלק מהמגיבים כאן גם כן.

סביר אם כך להניח שניתן יהיה לקבלו (לא לקנותו !!!) בכפסי הסיוע בדרך זאת או אחרת.

אגב כדאי להציץ בפיסקה הראשונה ב:
http://www.globalsecurity.org/milit...ld/rok/t-50.htm

ההסכמים הקיימים הללו בין שתי החברות הינם מלאי "פרטים" שעליהם כמובן אין שם דיון. !!

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 02-08-2009 בשעה 17:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 02-08-2009, 18:34
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
לא ניראה
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אין סיכוי"

הקוריאנים זה עם חרוץ ושאפתן שיודע להתאים את עצמו לכל אחד שמוכן לעשות עסקים איתם.
רשימה קטנה:
- רנו רכשה את חטיבת הרכב של סמסונג - הקשרים בצרפתית והעסקים פורחים.
- מספנות יונדאי בונות את הצוללת U-214 - הקשרים בגרמנית עם נציגי חברת HDW.
- KAI מייצרת את הגרסה המקומית לסייפן - הקשרים באנגלית עם נציגי חברת בל.
- KAI מייצרת את ה KF-16 ואת ה T-50 - הקשרים באנגלית עם נציגי LM.
- בסיאול יש מפעל ענק להתכת אוניות מכל העולם.
- חטיבת הרכב של יונדאי מייצרת את מוצריה תוך כדי שת"פ עם מיצובישי - הקשרים ביפנית

מכ"מים של אלתא בקוריאה? הקשרים יהיו גם בעברית אם צריך!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 02-08-2009, 18:03
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
F16
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "צה"ל מביט מזרחה: בוחן רכישת מטוס קוריאני"

בעבר הרחוק היה המטוס לאימון מתקדם מטוס קרב ישן שהיה בשירות גם בטייסות אחרות (אוראגן למשל). הדרישות ממטוס כזה הן התאמה להדרכה, גרסא דו מושבית ומערכות שנמצאות גם במטוסי חה"א אחרים. דרישה לא פחות חשובה היא אפשרות השימוש במטוס בשעת חירום (במלחמה לא מוצלחת כמו יום כיפור היכולת הזאת חשובה כשמטוסים מתחילים להגמר).

המטוס הקוריאני נראה מתאים לצרכי הדרכה אבל דורש החזקת מערך נוסף של מטוס ומחייב הכשרה של המדריכים, החניכים, צותי הקרקע ומערך לוגיסטי עבור מספר מצומצם של מטוסים שאין להם דומה בחיל האויר.

למעשה אפשר להשתמש במטוסי F-16 מדגמים מוקדמים במגמת קרב ובאימון המתקדם. זה יהיה פשוט יותר מכל הבחינות שציינתי לעיל. אינני יודע אם למטוסים האלה בחיל האויר נשארו מספיק שעות מבנה, אבל ניתן לקנות מטוסים משומשים כאלה כמו שעשה חיל האויר הירדני לאחרונה.

כך נקבל מטוס הדרכה התואם את תכונות ההטסה וחלק מהמערכות במטוסים אחרים של חיל האויר, ובנוסף יכולת מכובדת בחירום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 02-08-2009, 18:46
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "F16"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דוד שמואל
ב
המטוס הקוריאני נראה מתאים לצרכי הדרכה אבל דורש החזקת מערך נוסף של מטוס ומחייב הכשרה של המדריכים, החניכים, צותי הקרקע ומערך לוגיסטי עבור מספר מצומצם של מטוסים שאין להם דומה בחיל האויר.
.


המצב הזה הוא נכון מאז ומעולם גם למטוסי העיט בח"א. (למעט תקופה קצרה וחריגה בה מטוסי הסער חלקו את המנוע עם מערך העיט).
זה נכון שח"א הפעיל במרוצת השנים כמה עשרות רבות של מטוסים,אך מהמצבה המקורית נותרו כיום מספר מטוסים מועט יחסית-שגם עבורו צריך להחזיק מערכים נפרד וייעודים. (לא כולם בחזקת ח"א).

ח"א זקוק למטוס לאימון מתקדם חדש ומודרני,ואין מנוס מלפתוח מערך הכשרה,תחזוקה ולוגיסטיקה חדשים.
צוואר הבקבוק כאן הוא עד כמה אפשר לממן את רכישת המטוס והקמת מערכיו הנלווים במסגרת כספי סיוע.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 02-08-2009, 20:43
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "ובכל זאת?"

רוצה תקציר?
1. חה"א מחפש מחליף לעיט כמטוס אימון סילוני מתקדם.
2. בין האפשרויות שנבחנות: אמראקי (איטלקי), T-45 (ארה"ב), T-50 (ארה"ב-דרום קוריאה).
3. בחה"א בוחנים את המטוסים האפשריים לפני שיגיעו להחלטה עקרונית על המחליף של העיט.
4. המטרה היא להחליף את העיט עד 2014, שזה חופף לתאריך המשוער של הגעת ה-F-35 לישראל.

שיקולים אפשריים ממוחי הקודח ומשל אחרים:
1. מטוס שהוא טוס-על-חוט או FBW יהיה בעייתי מכיוון שלא כל מטוסי הקרב בחיל הם כאלו, וחניך כנראה לומד טוב יותר להטיס על מטוס "מכני".
2. אפשרות לרכש מכספי הסיוע האמריקאי.
3. מטוס בעל דימיון אחזקתי למערכים קיימים יקל על חה"א במידה והמטוס לא יתוחזק על ידי חברה חיצונית.
4. מכיוון שכרגע העיט משמש גם לפעילות מבצעית, רצוי שגם מחליפו יאפשר את זה.
5. מחיר.
6. מטוס שדומה "תפיסתית" למטוסים הקיימים בחיל, כך שתהליך ההכשרה יהיה רציף יותר.
7. מטוס שיעמוד בדרישות של חה"א בהיבטי בטיחות ואיכות.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 03-08-2009, 03:46
  מצדה_פרויקטים מצדה_פרויקטים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.09
הודעות: 32
חבל שלא חושבים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "צה"ל מביט מזרחה: בוחן רכישת מטוס קוריאני"

לא יותר פשוט לקנות מהקוריאנים רק את מנועי הסילון וחלק מהשילדה?

לדעתי באמת חבל שלא חשבו על אופציות אחרות , יותר נוחות , יותר כדאיות כלכלית ומבצעית.
כנראה שאין להם מספיק נחישות שם למעלה .
במידה והיינו מפתחים לעצמנו את מטוסי האימון , זה היה חוסך הרבה מאד כסף , מאמץ וביזוזי כסף עצומים בתקופה כזאת של מיתון עולמי וארה"ב בדרך להתמוטטות כלכלית שמתאוששת לאט מידי ומעט מידי.
אם הייתה אפשרות כזאת , התוצאה הסופית היייתה מטוס אימון והדרכה , מותאם ב100% לצרכיו של חיל האוויר , בעל תכונות טכנולוגיות מתקדמות - שמותאמות אישית אל תצורת הקרב המודרנית באזור המזרח התיכון. בעל יעוד מוגדר מראש , ועזרים חופפים אחד באחד לצרכיו של צה"ל כולו.

קניית מנוע סילון ותצורת שילדה מינימלית מהקוריאנים:
יתרון: את הרכישת המנוע הסילוני ניתן לבצע גם ע"י כספי הסיוע האמריקנים , כמו כן , הוא יחסוך כמעט בחצי מזמן ההמתנה של קבלת הרכישה , במקביל יוכלו להקים או להרחיב חברות שמתעסקות היום בטכנולוגית מטוסי קרב ואמצעי לחימה , שמטרתם להכין את המטוס לתצורה סופית , שכוללת התקנת מכ"ם ישראלי מתקדם (שיש בשפע בארצנו) ,כנ"ל לגבי אמצעי לחימה ותצורות חימוש שונות (כבדות ,מינימליות, עם מכלי דלק) , ולהקים במקביל צוות מטעם נציגי משרד הביטחון שמתמחים או משרתים בצה"ל , כמובן עם מהנדסים , שמרכיבים את השלדה הסופית , את המעטפת , וחופת הטייס והקוקפיט , מערכות אלקטרוניות עלית , תוך יעוד ספציפי של לחימה בשטח המזרח התיכון , כמו התקפות עומק ,רמת הגולן ומערכים מסויימים נגד הסורים והמיג שלהם , כנ"ל לבנון ועזה ליעוד תקיפות אוויר קרקע בעיקר , וכלה במשימות מיוחדות למיניהם שיצוצו בעתיד הרחוק או הקרוב . בנוסף לכך המדינה תחזיר לעצמה בסופו של דבר חלק מן הכסף ותחסוך בעלות יבוא של מטוס שלם , והמקומות העוסקים במלאכת בנייה ותכנון יעסיקו יותר עובדים , וחלק ממפוטרי ההייטק הטריים יכולו למצוא עלייה בתעסוקה.

חסרון: קיים מצב שבו ארה"ב יכולה לא להסכים לעניין , ולבטל הכל על הסף, ראו דגם "פרוייקט הלביא" שדובר עליו רבות בפורום , וכבך להגרר לקנייה מהירה יותר ללא שיקול דעת מקסימלי ,או שיכול להגרם מצב הפוך , שבו הרכישה מתעכבת עקב סירוב האמריקאים לעסקה. חריגת תקציב זה גם אופצייה ,בעיקרון מול השווי של קניית מטוס אימוני קרב שלם לעומת מנוע , מקצץ בעלותו כ60% במקרה של המטוס הנ"ל, לכן אם תיהיה חריגה מסויימת-אז הצוות יהיה ממש ממש ממש ממש גרוע וזה תרחיש די דימיוני , אבל בישראל כמו בישראל - אף פעם אי אפשר לדעת.

יתרון נוסף הוא העובדה שבמידה וכל זה יצא אל הפועל , אפשר לייצב תשתית רחבת ידיים לבניית מטוס קרב ישראלי אמיתי , מותאם לחיל האוויר כמו כפפה אל היד , עצם העובדה שכבר קיימת תשתית להשבחה ובניית מטוס אימונים , יכולה בקלות ובין לילה להפוך לתשתית להשחבה ובניית מטוסי קרב מתקדמים / ניסיוניים כחול לבן. (לטעמי גם גאווה לאומית כלשהי).

-ובשלב מאוחר יותר - יהיה ניתן גם להסב את התשתית גם לבניית מל"טים ומזל"טים , והשבחת מטוסים קיימים ושיחזורים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 03-08-2009, 03:57
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי מצדה_פרויקטים שמתחילה ב "חבל שלא חושבים"

אנחנו לא נכנס שוב לדיון על יצור עצמי. הדיון הזה נגמר כאן.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 03-08-2009, 21:03
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
מצאתי לי איזה עשר דקות
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מזה זמן רב"

וכדי שלא יגידו "מה אתה קוטל" אז גם כתבתי פרשנות. לא שאני חושב שיפול האסימון למישהו, אבל אם קצת הוצאתי אוויר ואצליח להמעיט קצת מהשטויות שנכתבות פה חדשות לבקרים - אז תרמתי את חלקי.
ובסופו של אוגוסט ננוחם.

לקחתי את כל מה שהוא כתב והערתי על כל משפט. טוב, כמעט.

לא יותר פשוט לקנות מהקוריאנים רק את מנועי הסילון (הם מוכנים למכור רק את המנועים? לטנגו צריך שניים. חוץ מזה – המנועים של האמריקאים) וחלקמהשילדה? (מה זה "חלק מהשילדה"? מי קונה חלק של שילדה של מטוס? מפתחים מטוס שלם. מטוס זה לא אוטובוס שקונים שילדה ומוסיפים מרכב)


לדעתי באמת חבל שלא חשבו על אופציות אחרות (איך אתה יודע שלא חשבו? עובדה, הוזכרו כאן מטוסים אחרים) , יותר נוחות , יותרכדאיות כלכלית ומבצעית. (איך אתה יודע שהאופציה הזו לא?)
כנראה שאין להם מספיק נחישות שם למעלה .(על איזו "נחישות" אתה מדבר? כזו עם סכין בין השיניים? איך אתה קובע שאין נחישות? יש לך דוגמאות? איזו נחישות אתה רוצה בניתוח מטוס מתאים למשימה מסוימת?)
במידה והיינומפתחים לעצמנו את מטוסי האימון ,(איך נפתח את מטוסי האימון? על בסיס איזה תקציב?) זה היה חוסך הרבה מאד כסף (וואללה? כמה? על בסיס איזה חישוב? כמה מטוסי אימון חיל האוויר צריך?) , מאמץ וביזוזי כסףעצומים בתקופה כזאת של מיתון עולמי וארה"ב בדרך להתמוטטות כלכלית שמתאוששת לאט מידיומעט מידי. (רגע, אז הם בדרך להתמוטטות או מתאוששים?)
אם הייתה אפשרות כזאת , התוצאה הסופית היייתה מטוס אימון והדרכה , מותאם ב100% לצרכיו של חיל האוויר , בעל תכונות טכנולוגיות מתקדמות (ומטוסים אחרים , קנויים, הם לא בעלי טכנולוגיות מתקדמות?) - שמותאמותאישית (אישית לוחצת?) אל תצורת הקרב המודרנית באזור המזרח התיכון. (איזה קרב? זה מטוס אימון) בעל יעוד מוגדר מראש , ועזריםחופפים אחד באחד לצרכיו של צה"ל כולו.(כל צה"ל? לא נסתפק בחיל האוויר?)

קניית מנוע סילון ותצורת שילדהמינימלית מהקוריאנים:
יתרון:את הרכישת המנוע הסילוני ניתן לבצע גם ע"י כספי הסיוע האמריקנים (אי אפשר לקנות עם כספי הסיוע מחוץ לארה"ב) , כמוכן , הוא יחסוך כמעט בחצי מזמן (באמת? על בסיס מה אתה קובע זאת?) ההמתנה של קבלת הרכישה , במקביל יוכלו להקים אולהרחיב חברות שמתעסקות היום בטכנולוגית מטוסי קרב ואמצעי לחימה , (כמה חברות עוסקות היום במטוסי קרב? מהיכן התקציב ל"הקמה"?) שמטרתם להכין אתהמטוס לתצורה סופית , שכוללת התקנת מכ"ם ישראלי מתקדם (שיש בשפע בארצנו) (כמה בשפע? מהיכן המצאת זאת?) ,כנ"ל לגביאמצעי לחימה ותצורות חימוש שונות (כבדות ,מינימליות, עם מכלי דלק) , (מה הקשר?) ולהקים במקבילצוות מטעם נציגי משרד הביטחון שמתמחים או משרתים בצה"ל , כמובן עם מהנדסים , שמרכיבים את השלדה הסופית (מהנדסים לא מרכיבים. הם מתכננים) , את המעטפת ,(לא מרכיבים שילדה ומעטפת לחוד. מבנה מטוס זה מכלול שלם) וחופת הטייס (מה חופה, איזו חופה – חתיכת פלסטיק) והקוקפיט , מערכות אלקטרוניותעלית ,(מה זה הדבר הזה? המצאת משהו חדש? עלית-שטראוס?) תוך יעוד ספציפי של לחימה בשטח המזרח התיכון ,(מה שטח המזרח התיכון שונה משטחים אחרים?) כמו התקפות עומק (מטוס אימון, אדוני איזה עומק?) ,רמת הגולןומערכים מסויימים נגד הסורים והמיג שלהם (מה עם הסוחוי?) , כנ"ל לבנון ועזה ליעוד תקיפות אוויר קרקעבעיקר , וכלה במשימות מיוחדות למיניהם שיצוצו בעתיד הרחוק או הקרוב (הקיצר, זיבולים שנדע שאתה יודע היכן שדות הקרב של צה"ל. כאן נכנס רעש רקע של מחיאות כפיים) . בנוסף לכךהמדינה תחזיר לעצמה בסופו של דבר חלק מן הכסף ותחסוך בעלות יבוא של מטוס שלם (אפשר לראות חישובים איך? אתה יודע כמה עולה לפתח מטוס? אתה יודע כמה תעלה יחידה ברכישה של 25 מטוסים בלבד?), והמקומות העוסקים במלאכת בנייה ותכנון יעסיקו יותר עובדים , וחלק ממפוטרי ההייטקהטריים יכולו למצוא עלייה בתעסוקה. (מפוטרי הייטק לא יודעים לייצר מטוסים)

חסרון: קיים מצב שבו ארה"ב יכולה לא להסכים לעניין , ולבטלהכל על הסף, ראו דגם "פרוייקט הלביא" שדובר עליו רבות בפורום , וכבך להגרר לקנייהמהירה יותר ללא שיקול דעת מקסימלי (באמת? קונים מטוסים ללא שיקול דעת? דוגמה?) ,או שיכול להגרם מצב הפוך , שבו הרכישה מתעכבתעקב סירוב האמריקאים לעסקה. (אם האמריקאים מסרבים, אז לא יהיה "עיכוב". לא תהיה רכישה) חריגת תקציב זה גם אופצייה (חריגה זו לא "אופציה". זה עלולה להיות עצירת פרויקט), בעיקרון מול השווי של קנייתמטוס אימוני קרב שלם לעומת מנוע , מקצץ בעלותו כ60% (מהיכן ה 60 אחוז?) במקרה של המטוס הנ"ל, לכן אםתיהיה חריגה מסויימת-אז הצוות יהיה ממש ממש ממש ממש גרוע וזה תרחיש די דימיוני , אבל בישראל כמו בישראל - אף פעם אי אפשר לדעת. (גם בסין אי אפשר לדעת, גם באנגליה ובעוד הרבה מקומות)

יתרון נוסף הוא העובדהשבמידה וכל זה יצא אל הפועל , אפשר לייצב תשתית רחבת ידיים לבניית מטוס קרב ישראליאמיתי , (באמת? חוזרים שוב לייצור מטוס קרב? כלומר – א ניכשל בייצור מטוס אימון קטן, נלך על כל הקופה. יפה....) מותאם לחיל האוויר כמו כפפה אל היד (ומי ישלם? בנון ישלם?) , עצם העובדה שכבר קיימת תשתית להשבחהובניית מטוס אימונים , יכולה בקלות ובין לילה להפוך לתשתית להשחבה (את זה כבר עושים, אולי אתה לא יודע) ובניית מטוסי קרבמתקדמים / ניסיוניים כחול לבן. (לטעמי גם גאווה לאומית כלשהי).

-
ובשלב מאוחריותר - יהיה ניתן גם להסב את התשתית גם לבניית מל"טים ומזל"טים (תגיד – אתה יודע שתשתית ייצור המל"טים בארץ היא מהמתקדמות בעולם? ייצור מטוס אימון רק יפגע בתשתית הזו) , והשבחת מטוסיםקיימים (מנסים ומשביחים מטוסים כבר שנים.( הידע קיים בארץ. לא צריך בשביל זה מטוס חדש. הבעיה היכן הלקוחות) ושיחזורים. (מה זה "שיחזורים? זה בשביל טרנר?)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 03-08-2009, 04:08
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
קישור מומלץ...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "צה"ל מביט מזרחה: בוחן רכישת מטוס קוריאני"

יש כאן מגיבים שנראה כי בחרו להתעלם מנושא ה"בעלות המשותפת" על המטוס הזה. אינני מבין מדוע והאם עושים זאת בכוונה או שאינם קוראים חלק מהתגובות שהתייחס לכך.

חבל !!

לאלה וגם לאחרים - מומלץ לעיין בקישור הבא, ומומלץ גם לפתוח את דף ה- PDF אליו מכוון הקישור הזה:
(תשומת לב מתבקשת גם לסמלי LM וכן KAI בראש הברושור של המטוס....)

בבקשה:
http://www.lockheedmartin.com/products/t50/index.html

לינק מומלץ נוסף ובו מתאור בקצרה נושא השת"פ כאן:
http://www.airforce-technology.com/projects/t-50/

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 03-08-2009 בשעה 04:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 04-08-2009, 18:40
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
על מחירי המטוס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "צה"ל מביט מזרחה: בוחן רכישת מטוס קוריאני"

קשה לנקוב במחיר המטוס באופן מדויק שכן גורמים שונים ופרטים קונפיגוראטיבים במטוס עצמו כמו גם לוגיסטיים, כמותיים ואחרים משפיעים על הנושא. אולם לשם אינדיקציה בלבד:
  • גירסת האימון של המטוס הוצעה למדינת נא"טו מסוימת לפני כשנתיים בפחות או יותר 20 מיליון דולר ליחידה.
  • גירסת התקיפה של המטוס נעה בסביביות ה- 27 - 30 מיליון דולר ליחידה.
המספרים הללו אינם כוללים מערכות קרקע נלוות.

מבחינת העם היושב בציון, ניתן להניח שאם וכאשר יהיה עניין רציני במטוס, תמצא דרך לקבלו (לפחות בחלקו) בכספי הסיוע האמריקאי הנדיב. במצב שכזה, סביר להניח שתג מחירו יהיה שונה מהאמור, אולם פרטי ההתקשרות באמצעות ה- FMF (מט"ח סיוע דולרי לישראל), כמו גם פרטי החוזה הרלוונטים שבין LM לבין KAI יהיו אלה שיכתיבו את הסכום שמשלם המסים הישראלי יאלץ בסופו של דבר לשלם עבור המטוסים.

בהשוואה, את ה T-54 ניתן אמנם לקבל בכספי הסיוע מכיסו של משלם המיסים האמריקאי, אולם מגוון השיקולים בהשואות הללו הינו רחב מאד, ובעל השפעה ניכרת על רכישות אחרות של המדינה בתקציב הסיוע. אין זה מומלץ להשוות כאן בפורום את האופציות הללו מבחינה כספית ללא ידיעה והבנה מעמיקה של הפרטים וההשלכות השונות בבחירה זו או אחרת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:32

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר