|
03-08-2009, 21:03
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
מצאתי לי איזה עשר דקות
וכדי שלא יגידו "מה אתה קוטל" אז גם כתבתי פרשנות. לא שאני חושב שיפול האסימון למישהו, אבל אם קצת הוצאתי אוויר ואצליח להמעיט קצת מהשטויות שנכתבות פה חדשות לבקרים - אז תרמתי את חלקי.
ובסופו של אוגוסט ננוחם.
לקחתי את כל מה שהוא כתב והערתי על כל משפט. טוב, כמעט.
לא יותר פשוט לקנות מהקוריאנים רק את מנועי הסילון (הם מוכנים למכור רק את המנועים? לטנגו צריך שניים. חוץ מזה – המנועים של האמריקאים) וחלקמהשילדה? (מה זה "חלק מהשילדה"? מי קונה חלק של שילדה של מטוס? מפתחים מטוס שלם. מטוס זה לא אוטובוס שקונים שילדה ומוסיפים מרכב)
לדעתי באמת חבל שלא חשבו על אופציות אחרות (איך אתה יודע שלא חשבו? עובדה, הוזכרו כאן מטוסים אחרים) , יותר נוחות , יותרכדאיות כלכלית ומבצעית. (איך אתה יודע שהאופציה הזו לא?)
כנראה שאין להם מספיק נחישות שם למעלה .(על איזו "נחישות" אתה מדבר? כזו עם סכין בין השיניים? איך אתה קובע שאין נחישות? יש לך דוגמאות? איזו נחישות אתה רוצה בניתוח מטוס מתאים למשימה מסוימת?)
במידה והיינומפתחים לעצמנו את מטוסי האימון ,(איך נפתח את מטוסי האימון? על בסיס איזה תקציב?) זה היה חוסך הרבה מאד כסף (וואללה? כמה? על בסיס איזה חישוב? כמה מטוסי אימון חיל האוויר צריך?) , מאמץ וביזוזי כסףעצומים בתקופה כזאת של מיתון עולמי וארה"ב בדרך להתמוטטות כלכלית שמתאוששת לאט מידיומעט מידי. (רגע, אז הם בדרך להתמוטטות או מתאוששים?)
אם הייתה אפשרות כזאת , התוצאה הסופית היייתה מטוס אימון והדרכה , מותאם ב100% לצרכיו של חיל האוויר , בעל תכונות טכנולוגיות מתקדמות (ומטוסים אחרים , קנויים, הם לא בעלי טכנולוגיות מתקדמות?) - שמותאמותאישית (אישית לוחצת?) אל תצורת הקרב המודרנית באזור המזרח התיכון. (איזה קרב? זה מטוס אימון) בעל יעוד מוגדר מראש , ועזריםחופפים אחד באחד לצרכיו של צה"ל כולו.(כל צה"ל? לא נסתפק בחיל האוויר?)
קניית מנוע סילון ותצורת שילדהמינימלית מהקוריאנים:
יתרון:את הרכישת המנוע הסילוני ניתן לבצע גם ע"י כספי הסיוע האמריקנים (אי אפשר לקנות עם כספי הסיוע מחוץ לארה"ב) , כמוכן , הוא יחסוך כמעט בחצי מזמן (באמת? על בסיס מה אתה קובע זאת?) ההמתנה של קבלת הרכישה , במקביל יוכלו להקים אולהרחיב חברות שמתעסקות היום בטכנולוגית מטוסי קרב ואמצעי לחימה , (כמה חברות עוסקות היום במטוסי קרב? מהיכן התקציב ל"הקמה"?) שמטרתם להכין אתהמטוס לתצורה סופית , שכוללת התקנת מכ"ם ישראלי מתקדם (שיש בשפע בארצנו) (כמה בשפע? מהיכן המצאת זאת?) ,כנ"ל לגביאמצעי לחימה ותצורות חימוש שונות (כבדות ,מינימליות, עם מכלי דלק) , (מה הקשר?) ולהקים במקבילצוות מטעם נציגי משרד הביטחון שמתמחים או משרתים בצה"ל , כמובן עם מהנדסים , שמרכיבים את השלדה הסופית (מהנדסים לא מרכיבים. הם מתכננים) , את המעטפת ,(לא מרכיבים שילדה ומעטפת לחוד. מבנה מטוס זה מכלול שלם) וחופת הטייס (מה חופה, איזו חופה – חתיכת פלסטיק) והקוקפיט , מערכות אלקטרוניותעלית ,(מה זה הדבר הזה? המצאת משהו חדש? עלית-שטראוס?) תוך יעוד ספציפי של לחימה בשטח המזרח התיכון ,(מה שטח המזרח התיכון שונה משטחים אחרים?) כמו התקפות עומק (מטוס אימון, אדוני איזה עומק?) ,רמת הגולןומערכים מסויימים נגד הסורים והמיג שלהם (מה עם הסוחוי?) , כנ"ל לבנון ועזה ליעוד תקיפות אוויר קרקעבעיקר , וכלה במשימות מיוחדות למיניהם שיצוצו בעתיד הרחוק או הקרוב (הקיצר, זיבולים שנדע שאתה יודע היכן שדות הקרב של צה"ל. כאן נכנס רעש רקע של מחיאות כפיים) . בנוסף לכךהמדינה תחזיר לעצמה בסופו של דבר חלק מן הכסף ותחסוך בעלות יבוא של מטוס שלם (אפשר לראות חישובים איך? אתה יודע כמה עולה לפתח מטוס? אתה יודע כמה תעלה יחידה ברכישה של 25 מטוסים בלבד?), והמקומות העוסקים במלאכת בנייה ותכנון יעסיקו יותר עובדים , וחלק ממפוטרי ההייטקהטריים יכולו למצוא עלייה בתעסוקה. (מפוטרי הייטק לא יודעים לייצר מטוסים)
חסרון: קיים מצב שבו ארה"ב יכולה לא להסכים לעניין , ולבטלהכל על הסף, ראו דגם "פרוייקט הלביא" שדובר עליו רבות בפורום , וכבך להגרר לקנייהמהירה יותר ללא שיקול דעת מקסימלי (באמת? קונים מטוסים ללא שיקול דעת? דוגמה?) ,או שיכול להגרם מצב הפוך , שבו הרכישה מתעכבתעקב סירוב האמריקאים לעסקה. (אם האמריקאים מסרבים, אז לא יהיה "עיכוב". לא תהיה רכישה) חריגת תקציב זה גם אופצייה (חריגה זו לא "אופציה". זה עלולה להיות עצירת פרויקט), בעיקרון מול השווי של קנייתמטוס אימוני קרב שלם לעומת מנוע , מקצץ בעלותו כ60% (מהיכן ה 60 אחוז?) במקרה של המטוס הנ"ל, לכן אםתיהיה חריגה מסויימת-אז הצוות יהיה ממש ממש ממש ממש גרוע וזה תרחיש די דימיוני , אבל בישראל כמו בישראל - אף פעם אי אפשר לדעת. (גם בסין אי אפשר לדעת, גם באנגליה ובעוד הרבה מקומות)
יתרון נוסף הוא העובדהשבמידה וכל זה יצא אל הפועל , אפשר לייצב תשתית רחבת ידיים לבניית מטוס קרב ישראליאמיתי , (באמת? חוזרים שוב לייצור מטוס קרב? כלומר – א ניכשל בייצור מטוס אימון קטן, נלך על כל הקופה. יפה....) מותאם לחיל האוויר כמו כפפה אל היד (ומי ישלם? בנון ישלם?) , עצם העובדה שכבר קיימת תשתית להשבחהובניית מטוס אימונים , יכולה בקלות ובין לילה להפוך לתשתית להשחבה (את זה כבר עושים, אולי אתה לא יודע) ובניית מטוסי קרבמתקדמים / ניסיוניים כחול לבן. (לטעמי גם גאווה לאומית כלשהי).
-ובשלב מאוחריותר - יהיה ניתן גם להסב את התשתית גם לבניית מל"טים ומזל"טים (תגיד – אתה יודע שתשתית ייצור המל"טים בארץ היא מהמתקדמות בעולם? ייצור מטוס אימון רק יפגע בתשתית הזו) , והשבחת מטוסיםקיימים (מנסים ומשביחים מטוסים כבר שנים.( הידע קיים בארץ. לא צריך בשביל זה מטוס חדש. הבעיה היכן הלקוחות) ושיחזורים. (מה זה "שיחזורים? זה בשביל טרנר?)
|
|