לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 25-03-2009, 23:41
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
המטוס הזה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "ארה"ב: מטוס F-22 התרסק במדבר בקליפורניה"

היה שייך לכנף ניסוי 412 שמבצעת ניסויי טיסה, חימוש, ציוד וכו'.

ארועים דומים אחרים שקשורים לרפטור:
- באוקטובר 2007 רפטור שהיה בטיסת ניסוי גם כן ליד אדוארדס כמעט והתרסק, עת היה בטיסת מבחן לפצצות ה SDB וביצע לופ ותוך כדי כך סבל מאובדן כוח בשני המנועים ...
- בשנת 2004 רפטור שהיה בטיסת אימון התרסק במדבר נבדה .
- בשנת 1992 אחד מאבות הטיפוס של הרפטור (YF-22) נחת נחיתת אונס באדוארדס.

לאירוע האחרון הוקמה ווח"ק, כאמור עד לרגע זה אין דיווח על מצבו של הטייס.
נחכה לעוד פרטים....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 25-03-2009 בשעה 23:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 26-03-2009, 00:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בגדול
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "האם אלה כל התאונות שאירעו..."

אלה האירועים הכי דרמטיים שקשורים למטוס הזה, אבל היו גם כל מיני תקלות קטנות כמו כשל גנרטורים בטיסה ארוכה לאלסקה, חופה שניתקעה ולכדה את הטייס בתוך הקוקפיט וכו'

לחיהא"א יש גם את טייסת 422 מבסיס נליס - גם הם מפעילים רפטור לניסויים והערכה (יש עוד כנף לניסויים בחיהא"א, כנף 46 מבסיס אגלין בפלורידה - אבל להם אין רפטור).
אגב כנף 412 מפעילה כעת גם את ה F-35 לצורך ניסויים והערכה.
טייסת 43 בבסיס טיינדל בפלורידה משמשת להדרכת והסבת טייסים לרפטור, שאר הרפטורים משמשים כמטוסים מבצעיים בטייסות שונות של חיהא"א.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-03-2009, 11:56
צלמית המשתמש של roli_bark
  roli_bark roli_bark אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.07.06
הודעות: 923
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "עוד פרטים"

Lockheed Martin pilot killed in F-22A crash

An F-22A Raptor jet — the newest fighter in the Air Force inventory — crashed Wednesday during a test flight north of Edwards...

By Ann Scott Tyson

The Washington Post




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://seattletimes.nwsource.com/ABPub/2009/03/25/2008925058.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://seattletimes.nwsource.com/art/ui/zoom_photo.gif]
ALEX BRANDON / AP


The Air Force has 134 F-22 fighter jets, which cost about $145 million each.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://seattletimes.nwsource.com/ABPub/2009/03/25/2008925053.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://seattletimes.nwsource.com/art/ui/zoom_photo.gif]








WASHINGTON — An F-22A Raptor jet — the newest fighter in the Air Force inventory — crashed Wednesday during a test flight north of Edwards Air Force Base in California.

Lockheed Martin says one of its test pilots was killed in the crash in the Southern California desert.

The company says in a statement Wednesday that the pilot was 49-year-old David Cooley, a 21-year Air Force veteran who joined Lockheed Martin in 2003.

The aircraft crashed around 10 a.m. about 35 miles northeast of the base, the statement said. It was the second time an F-22 has crashed; the other crash, in which the pilot ejected to safety, occurred in December 2004 during testing and evaluation.

Wednesday's crash comes amid a debate in Washington over the fate of the F-22 program. The Air Force has 134 of the stealth aircraft, which cost about $145 million each. Defense Secretary Robert Gates has said production should stop at 183, but members of Congress have pressed for at least 20 more.

The decision over the F-22 will pose a key test for the Obama administration's stated goal of taking what Gates has called a "hard look" at military spending. That includes possible cancellations of major weapons systems. The F-22 program is among those under scrutiny.

The jet, conceived in the 1980s to maintain U.S. air superiority, has not been used in the Iraq or Afghanistan wars, and some analysts question its relevance, given that the military does not face a significant adversary in air-to-air combat.

Supporters note that the program employs thousands of people in 44 states, and dozens of lawmakers back continued production.

The Air Force says the jet combines speed, stealth and advanced avionics that are "an exceptional leap in war fighting capabilities ... vital to the 21st-century Air Force."



Copyright © 2009 The Seattle Times Company
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 01-08-2009, 14:28
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
פורסמה סיבת התאונה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "[b]Lockheed Martin pilot..."

ווח"ק התאונה קבעה שהתאונה התרחשה בגלל טעות אנוש.
טייס הניסוי של LM דיויד קולי ז"ל ביצע שלוש פעמים ברצף תמרון חריף עם G גבוה, בפעם השלישית הוא ניכנס למצב שניקרא A-LOC (כמעט איבוד הכרה) ואיבד שליטה על המטוס.
בזמן שהמטוס היה בצלילה חריפה, בגובה של כ 1000 מ' ובמהירות של כ 1.3 מאך (מעבר למהירות המקסימלית המותרת להפעלת כיסא ה ACES II של הרפטור) הוא הצליח להתאושש מהעלפון, פלט את עצמו ונהרג במקום, כשניה וחצי לאחר מכן הרפטור פגע בקרקע ויצר מכתש של כ 6 מ'.
הווח"ק קבעה שהמטוס היה תקין מכל הבחינות.
דו"ח הווח"ק כאן


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 01-08-2009 בשעה 14:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-08-2009, 23:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "לא יודעים עד שלא מנסים......"

ידוע האם הוא נהרג מהפליטה עצמה (עומס על כיסא המפלט, G גבוה) או מגורם אחר (התנגשות בקרקע או בחופה)?
כן, הוא נהרג מפציעה קטלנית ממכת הרוח מייד עם ההפלטה.
החלק הרלוונטי בדו"ח התאונה של הווח"ק.




The MTP released the controls and initiated ejection approximately 3,900 ft above ground level (AGL), 765 KEAS and Mach 1.3 (Tab H-3, H-6).
The MTP suffered fatal injuries during the ejection sequence due to blunt force trauma caused by wind blast (Tab X-9). The MTA impacted the ground approximately 1.49 seconds after the MTP ejected. An aircraft in the vicinity of the MTA impact site notified the local SPORT air traffic controller of situation



הסבר מונחים:
MTP - Mission Test Pilot
MTA - Mission Test Airplane

.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 02-08-2009, 00:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
נכון מאד - צפיפות האוויר עושה את ההבדל!
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "לא"

קראתי את כל הדו"ח שפירסמה הווח"ק - בתנאים שקרתה התאונה לא היה לו כל סיכוי להינצל!
efekt שאל שאלה מעניינת על מערכת שאמורה להשתלט על המטוס במקרים כאלה, קראתי שברפטור מותקן מעין "כפתור פאניקה" או כפי שקראו לו Black Out Button שלחיצה עליו (עד לשניה לפני שהטייס מאבד את ההכרה) תגרום למחשב לייצב את המטוס, להוריד מהירות וכו' עד שהטייס יתעורר.
אם נכון הדבר מר קולי האומלל לא הספיק לעשות את זה (העדיף לפלוט את עצמו) וגם אם היה מצליח בספק אם המטוס בתנאי הטיסה האלה היה מצליח לייצב את עצמו.

באחד מהסרטים על ה F-35 בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק היתה כתבה על כך שזה המטוס הראשון בעולם בו מחשב המטוס לוקח בחשבון את הנתונים הפיזיולוגיים (דופק, ל"ד, נשימה, זיעה וכו') של הטייס באמצעות חיישנים בכפפות.
כשהמחשב מזהה ורטיגו או איבוד הכרה (יש להם מאפיינים מיוחדים) הוא לוקח שליטה על המטוס, מייצב אותו עד להתאוששות הטייס או רכישת שליטה מרחוק על המטוס (מהבסיס לדוגמה).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 02-08-2009, 00:53
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נכון מאד - צפיפות האוויר עושה את ההבדל!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
באחד מהסרטים על ה F-35 בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק היתה כתבה על כך שזה המטוס הראשון בעולם בו מחשב המטוס לוקח בחשבון את הנתונים הפיזיולוגיים (דופק, ל"ד, נשימה, זיעה וכו') של הטייס באמצעות חיישנים בכפפות.
כשהמחשב מזהה ורטיגו או איבוד הכרה (יש להם מאפיינים מיוחדים) הוא לוקח שליטה על המטוס, מייצב אותו עד להתאוששות הטייס או רכישת שליטה מרחוק על המטוס (מהבסיס לדוגמה).

לזה התכוונתי בדיוק! האם יתכן שהמערכת הנ"ל לא פעלה כשורה (או לא פעלה כלל)?
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:41

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר