12-06-2009, 12:28
|
|
|
|
חבר מתאריך: 22.10.08
הודעות: 112
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי The Arcane
הבעיה היא בקביעת נקודת הייחוס לאנרגיה הפוטנציאלית. אנרגיה פוטנציאלית, לא רק בדינמיקה, גם בחשמל, למשל, חייבת להיות מוגדרת ביחס לנקודת ייחוס כלשהי שבה היא מוגדרת 0.
|
אכן כך, אבל מישור היחוס עבור האנרגיה הפוטנציאלית מוגדר היטב בשני המקרים: אנרגיה פוטנציאלית היא 0 בתחתית הגבעה.
ציטוט:
במקרה הראשון, השתמשת בהגדרה המקובלת של m*g*h שקובעת את נקודת הייחוס ב-h=0. במקרה השני ההגדרה הזאת כבר לא טובה.
|
למה לא? לדעתי, זוהי הגדרה מצויינת
ציטוט:
למקרה השני טוב לשים את נקודת הייחוס בגובה הגבעה, כך שכשהחפץ נמצא למעלה יש לו אנרגיה פוטנציאלית 0 וכשהוא נמצא למטה יש לו אנרגיה פוטנציאלית m*g*h- שתקזז את האנרגיה הקינטית.
|
O.K., בוא נחשב:
בהתחלה לעגלה יש רק אנרגיה קינטית:
[tex]E_i=E_k=\frac{m(-v)^2}{2}=\frac{mv^2}{2}[/tex]
בסוף, אחרי שהעגלה כבר נוסעת במקביל למכונית, יש לה רק אנרגיה פוטנציאלית:
[tex]E_f=E_p=-mgh[/tex]
שים לב לסימנן המינוס: עדיין אין כאן שימור אנרגיה.
לא, זאת לא הטעות
_____________________________________
!Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu Rl'yeh wgah'nagl fhtagn
|