20-03-2009, 19:21
|
|
|
חבר מתאריך: 29.03.08
הודעות: 611
|
|
לא טמונה שום בעיה במתנגדי "האח הגדול"
הבעיה היא בחלמאות הישראלית הידועה. אני לא בעד אנרכיה, ואין לי בעיה עם אכיפת חוקים. השאלה היא באיזו דרך אתה בוחר לעשות את זה, והאם הדרך הזו באמת יעילה ומועילה? במקרה קישרת לאשכול שמדבר על מצלמות ברמזורים שתפקידן לאכוף חוקי תנועה. אני אגלה לך סוד (אל תגלה לאף אחד, טוב?), המצלמות האלה באות רק להכניס כסף למדינה ולא להציל חיים.
הרשויות מצאו דרך מהירה, זולה וקלה להכניס כסף מהצד. הם לא באמת משתמשים במצלמות האלה על מנת להעניש עברייני תנועה ולהציל חיים על הכביש.
ציטוט:
עם אתה לא משלם ביטוח אתה עברין וזה לא משנה עם יתפסו אותך באמצעות מצלמה, מחשב או ביקורת שגרתית במחסום משטרתי אתה צריך לשלם את המחיר.
|
אתה טועה, יש הבדל גדול. נהג הנתפס עוקף את החוק במצלמה, אינו נענש באותה המידה כמו נהג שנתפס ע"י שוטר בשטח. למשל נהג הנוסע באור אדום, משלם רק 1000 ש"ח קנס אם נתפס ע"י מצלמה. לעומת זאת רישיונו ישלל אם יתפס ע"י שוטר בשטח.
אני חושב שיותר מועיל לפרוס יותר שוטרים בשטח, כך באמת יוכלו להציל חיים ע"י שלילת רישיונות והורדת עבריינים מהכביש. מצלמות לא מצילות חיים, הן רק משלשלות כמה מטבעות לכיס של הרשויות. המדינה מכניסה 350,000 ש"ח ביום רק מנהגים הנתפסים ע"י מצלמה כאשר נוסעים ברמזור אדום. אני לא חושב שבמצלמות האלה יש התחשבות אמיתית באזרחים, אחרת לא היו מסתפקים בקנס של 1000 ש"ח, אלא היו שוללים לכל נהג כזה את רישיונו (בדיוק כמו שעושה שוטר בשטח).
הרשויות הבינו את הפוטנציאל הכלכלי האדיר הגלום במצלמות האלה, לכן החליטו להרחיב את זה, והחליטו שהמצמלמות ישמשו גם ללכידת עברייני תנועה מסוגים אחרים (כאלה שנוסעים ללא ביטוח, טסט ועוד). אני מאמין שעם קצת מאמץ הם יגיעו להכנסה של מיליון ש"ח ביום ואף יותר. אולם אני בכלל לא בטוח שהעבריינות בכביש תרד כתוצאה מזה. זה מוכח שפגיעה בכיסם של עברייני תנועה, אינה מונעת מהם להמשיך בעבריינות.
שאלו עשרות ואולי מאות נהגים מה דעתם על הענישה השנויה במחלוקת, ואני מצטט את התשובות שלהם (פחות או יותר): "אני מעדיף לשלם 1000 ש"ח קנס, שזה סכום זעום, ואחרי זה אני אמשיך בכל זאת לנסוע ברמזור אדום. לעומת זאת אם היו שוללים את רישיוני לתקופה, אפילו קצרה, לא הייתי ממשיך לנסוע ברמזור אדום".
הקטל בכבישים זו אחת הבעיות היותר קשות של מדינת ישראל, והמדינה לא עושה שום דבר מועיל בשביל לאכוף חוקי תנועה. המדינה רק עושה דברים שמכניסים לה יותר כסף. פעם היה לי דיון עם מישהו בנושא הזה. הוא אמר לי "זה אפשרי ואפילו קל להקטין את עבריינות התנועה בישראל. אתה יודע למה המדינה לא עושה כלום בנידון?! כי בכל תאונה, אפילו בתאונות קטנות, יורד עוד רכב מהכביש. זה מעלה את הביקוש ליבוא מכוניות חדשות, שמכניסות עוד קצת כסף למכס". את זה שמעתי ממישהו שמבין עניין, ולא סתם זורק מילים לאוויר.
עכשיו עולה קונספירציה חדשה. מדינת ישראל מנצלת את עבריינות התנועה ואינה מנסה למגר את התופעה בגלל הפוטנציאל הכללי בזה. זה מכניס מצד אחד כסף מקנסות, שלא מונעים מנהגים להמשיך בשלהם. מצד שני זה מכניס כסף באופן עקיף דרך המכס. אני לא אתפלא אם אני אגלה עוד ניצול ציני של עבריינות התנועה בישראל.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י VCPA בתאריך 20-03-2009 בשעה 19:27.
|