לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 13-05-2009, 20:20
צלמית המשתמש של ghostbusters
  ghostbusters ghostbusters אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.04.09
הודעות: 13
האמונה מתחילה איפה שנגמר ההגיון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Zorro26 שמתחילה ב "מדוע קול באישה ערווה ?"

איזה הגיון יש לא לאכול חזיר ?
או מה אכפת לו לקב"ה אם אני שוחט מהצוור או מהעורף
ולמה לא לאכול דם
למה לא ללבוש שעטנז מה ההגיון בזה
ולמה רק על קול באשה אתה שואל שאל על האשה עצמה
מה רע בלהסתכל על נשים יפות ?
"זאת חוקת התורה חוקה חקקתי גזרה גזרתי ואין לך רשות לערער עליה "
כמצוות מלך עלינו
לעיקר האסור עד כמה שידוע לי דווקא אישה שאתה מכיר אסור לך לשמוע את קולה אבל אם לא ראית אותה מעולם אבל אם אינך יודע איך היא נראת אין כאן איסור (אחד הטעמים הם משום הירהור)

לגבי מוסיקה של גוים עפ"י חסידות לא טוב לנשמה לשמוע אבל איסור אין כאן
_____________________________________
היפנוזה מדיטציה דימיון מודרך וnlp

חזרה לפורום
  #3  
ישן 13-05-2009, 20:50
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
אני לא חושב שהשוואות שכתבת הן במקום.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ghostbusters שמתחילה ב "האמונה מתחילה איפה שנגמר ההגיון"

במקרים שהצגת לעיל הצגת איסורים מפורשים בתורה.
לעומת זאת, קול באשה זה איסור שלומדים בגמרא משיר השירים.

לפני שארשום את המשך ההודעה הייתי רוצה להבהיר נקודה- אני ממש לא רפומי ורחוק מלהסכים איתם.

לגופו של עניין - אנחנו חייבים להבין שכל הלכה נכתבה בהתאם ובהשפעה שהייתה בזמנה.
(אנקדוטה- יצא לי ללמוד לא ממזמן רעיון יפה על תנורו של עכנאי. בזמן המדובר התחולל המרד הגדול.
והמורדים הרבו להשתמש בתנורו של עכנאי שהיה מורכב מחלויות ועקב כך היה אמצעי נייד, דבר שהיה לעזר למורדים.
ר' אליעזר שצידד במורדים התיר, וחכמים שיצאו נגד המורדים אסרו. מקור - הרב אברהם קורמן)
בזמנם, כשאסרו קול באישה המצב היה שהסיטואציה היחידה בה היית יכול לשמוע קול באשה היה
במקום קטן ובאווירה אינטימית יותר.
כיום לא רק שהמצב לא כזה אלא גם בגלל שהחברה כבר הפכה מעורבת יותר, וקשה למצוא אדם
שקול אשה באמת ישפיע עליו. ואפילו הרב עובדיה יוסף התיר כמה הלכות מסיבה דומה
(למשל קריאה של נשים בתורה למניין גברים במידה ואין קורא גבר).
אז נכון, אפשר לבוא ולטעון שזה שהתדרדרנו ושקול באשה אינו משפיע לא נותן לגיטמציה לשמוע
שירת נשים. אבל כפי איך שאני רואה את המצב בימנו אנו, ריבוי של איסורים והגבלות עלול להוביל
דווקא לתוצאה הפוכה.
לסיכום, אני רק אומר שיש מצבים ואיסורים שאנו צריכים לשקול מחדש בהתאם לשינויים ולתובנות חדשות שחלו.
(חומר למחשבה - איסור כינים שפעם הותר והיום נאסר. הסיבה שהיתה בזמן הגמרא להתרת דבש דבורים, "מוליד זרם" שלדעתי צריך עיון מחדש וכו'...)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י bazooka joe בתאריך 13-05-2009 בשעה 20:52.
חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-05-2009, 07:12
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי ghostbusters שמתחילה ב "תחשוב שוב"

אני אמשיך-
בזמן הגמרא לפי הידע שהיה מצוי בידם, כינה הייתה בריאה שנוצרת מחום.
אי לכך, נתנו היתר להרוג כינה בשבת. עברו שנים רבות וגילו שכינה היא בריאה ככל
הבריאות. האם מותר לנו להמשיך ולהרוג כינים בשבת? בוודאי שלא! אז מהיכן השגנו
את הסמכות לדחות דברי אמורא?! פשוט כי הטעם שבעטיו נפסקה ההלכה היה שגוי,
אז האם נמשיך ללכת כמו עיוורים?
(נכון, כאשר מדובר בביטול של הלכה צריך בית דין גדול או ללכת לחומרא כמו במקרה דנן,
אך יש גם סיבות נוספות כגון גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה וכו'...)

נ.ב
הייתי רוצה להעיר משהו לגבי סוגיית הבריאה שנוצרת מחום. רבים מנסים להשתלח בדת בתואנות
שונות ומגוונות(ע"ע השרלטן ירון ידען וחבורותו דעת אמת). טענה שחוזרת שוב ושוב היא שהגמרא
עוסקת בשטויות ותמיד מציגים את הכינה כבריאה שנוצרת מחום כנקודת חולשה. לדעתי ממש לא
מדובר בנקודת חולשה אלא אדרבא כאן דווקא טמון היתרון שלנו. שאנחנו יכולים לפסוק לפי הידע
שמצוי בזמננו ולשנות אותו בהתאם להתפתחות(להבדיל מהכנסייה הקתולית והתפיסה האגוצנטרית).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #8  
ישן 14-05-2009, 21:27
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
אל יתהלל וכו'
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "איזה טעם נסתר ואיזה נעליים?..."

בראש ובראשונה

הנה לך לשון הזהר

בפרשת פינחס דף רמ"ד ע"ב קם זמנא תנינא ואמר מארי מתניתין נשמתין ורוחין ונפשין דילכון אתערו כען ואעברו שינתא מניכון דאיהו ודאי משנה אורח פשט דהאי עלמא ואנא לא אתערנא בכו אלא ברזין עילאין דעלמא דאתי דאתון בהון לא ינום ולא ישן.וכו' ורבנן דמתניתין ואמוראי כל תלמודא דלהון על רזין דאורייתא סדרו ליה
יוצא לפי זה שיש עוד הרבה טעמים סודיים שאין לנו ידיעה בהם

וגם על דרך הפוסקים הפשטניים מי לנו גדול מהרמב"ם שידוע שהיה מעריך את חכמי אומות העולם
ומתחשב בדעתם כותב
בהלכות שחיטה (י'/יב') לאחר שמנה את כל סוגי הטרפות שיש, כתב וז"ל - "אין להוסיף על טרפות אלו כלל, שכל מה שאירע לבהמה חיה או לעוף חוץ מאלו שמנו חכמי הדורות הראשונים והסכימו עליהן בבתי דיני ישראל - אפשר שתחיה. ואפילו נודע לנו מדרכי הרפואה שאין סופה לחיות, וכן אלו שמנו ואמרו שהן טרפה, אע"פ שיראה בדרכי הרפואה שבידנו שמקצתן אינם ממיתים, ואפשר שתחיה מהן, אין לך אלא מה שמנו חכמים שנאמר על פי התורה אשר יורוך". מפשט הדברים יוצא שכאשר המחלוקת במחקרים נוגעת בהלכה, שכבר נקבעה בבתי הדין, אין לנו להסתמך על רופאים ולשנות את ההלכה בין לחומרא בין לקולא




ואף אם נסכים להנחת היסוד שהמדע כיום מגלה לנו שהגמרא הביאה טעם שהוא טעות, אין לפקפק בעצם הדין, כיוון שמבנה הגמרא הוא שבית הילל שהם מדור התנאים אמרו שמותר להרוג את הכינה בשבת, וב"ש, וכן רבי אליעזר חולקים וסבירא ליה שאם הורגה חייב, והברייתא הציגה רק את הדעות אך לא כתבה מה הטעם שהתירו ב"ה, ורק רב יוסף בגמרא ק"ז ע"ב שהוא אמורא הסביר את טעמו של ב"ה משום שהכינה אינה פו"ר. ולכן אף אם נאמר כדברי הרבנים הנ"ל שטעם זה טעות ביסודו, ורב יוסף טעה, למה נתלה את הטעות גם בתנא, אולי התנא התיר להרוג בגלל סיבה אחרת שמקובלת גם בימינו וא"כ כיוון שאין ראיה ברורה לסתור את דברי התנא, יש לקיים דבריו אף שלנו לא נתבאר לנו מה טעמו-ודו"ק



עיין בספר פחד יצחק, בשם רבי אליעזר בריל, שסובר שיש להתיחס למדע כטועה, וז"ל - "אין לשנות הדינים המיוסדים על קבלת קדמוננו, בשכל חקירת אומות העולם. הלא תראה שהרבה מן החוקרים מכחישים בראיות שאין עין הרע, והרמב"ן כתב שדי לסתור אותם במ"ש בגמרא לעניין דינא שאסור לעמוד על שדה חבירו שעומדת בקומותיה. ואין צורך לבקש ממקום אחר ראיות וטענות אף על פי שישנם רבות ועצומות, כי תספיק קבלת רבותינו שעל אדני הדבר הזה הטביעו ויסדו דין משפט גמור... אכן חסר דעת החוקר, ואין שכלו מגיע לעומק חכמת הטבע ומעשה בראשית כי רב הוא, וכתוב "מגיד דבריו ליעקב וסוד ה' ליראיו". וחכמי א"ה לא הבינו בטבע כי אם בשטחיות הדברים נראים לעין ולא פנימיותם, כאשר השכילו מקבלי מעשי בראשית" עכ"ד



ועיין עוד במכתב מאליהו בשם הרב דסלר (חלק ד' ע"מ 256 בהערה שם) וז"ל - " הכלל ידוע שאין ההלכה מתחשבת אלא במה שמורגש לחושים, ולפי זה אולי ניתן לומר שמכיוון שביצת הכינה היתה קטנה מאוד עד שלא היה ניתן לראותה כלל בתקופת מתן תורה, אין ההלכה מתחשבת עמה כלל, והכינה נחשבת כמתהווה מן החומר שהיא גדלה בו, וניזונת ממנו, ולכן היא נחשבת כאלו איננה במציאות. ולכן השרצים האלה נחשבים כאלו נתהוו מן הפרי עצמו שגדלים בתוכו, ומותרים באכילה כמו הפרי," כן כתב וכיוצא בזה בספר יד פשוטה על הרמב"ם - "כלל בכל התורה כולה שלא ניתנה למלאכי השרת (ברכות כ"ה ע"ב") ואין לו לחכם אלא מה שעיניו רואות(ברכות כ"ה, וכל דבר שאינו נראה לעיניים הרי הוא כמו שאינו. נמצא שמבחינה הילכתית נידונים מינים אלו הויתן מן הגללים ולא מן הביצים". ובאמת שיסוד זה הוסכם בהרבה אחרונים לעניינים אחרים, וכך הובא בבינת אדם(שער או"ה ס"ק ל"ד) בענין חומץ שהמסתקל במיקרוסקופ רואה בו תולעים אין לאוסרו, וכן הובא בתפארת ישראל (עבודה זרה פרק ב' משנה ו', בועז אות ג') - בעניין דג שנראים לו קשקשים רק על ידי מיקרוסקופ - שאין להתירו, וע"ע בערוך השולחן(יו"ד פרק ד' ס"ק ל"ו) וז"ל - "אומנם שמעתי שבכל מיני מים וביחוד מי גשמים מלא ברואים שאין העין יכולה לראותם, ובילדותי שמעתי מפי אחד שהיה במרחקים, וראה דרך זכוכית מגדלת מאוד, כרבבות פעמים במים כל מיני ברואים, ולפי זה איך אנחנו שותים מים שהרי אלו הברואים נתהווה במקורם. אומנם האמת הוא דלא אסרה התורה במה שאין עין שולטת בו דלא ניתנה התורה למלאכים, דאם לא כן הרי כמה חוקרים כתבו שכל אויר הוא מלא מן הדקים וכשאדם פותח פיו בולע כמה מהם, אלא ודאי הבל יפצה פיהם וכו'" ע"כ. ועל פי זה יש עוד לדון בעניין סכין שחיטה שרואים פגימה דרך מיקרוסקופ, וכן אותיות דבוקות בסתו"ם שנראה רק על ידי מיקרוסקופ וכו'



ועיין בבספר מנוחת אהבה (חלק ג' פרק י"ח הערה 13)שרוצה לישב וז"ל – "בהגלות נגלות שבאמת הם פרים ורבים, יש לומר שהטעם שמותר להורגם משום שאינם פרים ורבים מזכר ונקבה בלבד, שהרי הכינה שמטילה ביצה לא תרקם ממנה כינה אלא במקום זוהמה כמו בשערות הראש שיש בהם מילמולי זיעה," והוסיף עוד בסוף הספר במילואים (ע"מ תנ"ד) – "וזוהי שיטה שהלכתי בה לקיים דעת חכמי ישראל שמותר להרוג כינה בשבת אף לפי מה שגילו חכמי המדע, שההלכה לא תשתנה לעולם. אבל בעניין המציאות וטבע שטבע הקב"ה בעולמו, אפשר לקבל דעת חכמי אומות העולם אם ראיתם חותכת ", והוסיף שכל זה על בסיס שהקב"ה מסתמא לא יביא
מכשול לדורות שלמים בהלכה מסוימת.

_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #10  
ישן 16-05-2009, 22:33
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "הארכת הרבה אפשר לסכם ב3 מילים:"

"בראשונה היו מניחין כלי זיינן בבית הסמוך לחומה פעם אחת הכירו בהן אויבים ורדפו אחריהם ונכנסו ליטול כלי זיינן ונכנסו אויבים אחריהם, דחקו זה את זה והרגו זה את זה יותר ממה שהרגו בהם אויבים. באותה שעה התקינו שהיו חוזרים למקומם בכלי זיינם" (עירובין מה א)
אתה בטוח שאתה יכול לבוא ולטעון בהחלטיות ש"ההלכה סובייקטיבית"?
לא חסרים לנו מקורות שהראו שהלכה משתנה כתוצאה ממציאות
לדוגמה-
בגמרא נאמר "תיפח עצמן של מחשבי קיצין", הרמב"ן הסביר שבמציאות של ימנו ההלכה בטלה.
אם אתם רוצים לבוא ולטעון שההלכה אינה דינמית לכו אל הרמב"ן ותלמדו אותו.


"התורה היא תורת חיים, לכן היא תואמת את החיים הדינמיים, כשיש צורך להחמיר - מחמירים, אולם, כאשר יש צורך להקל, מקלים" (הרב אברהם קורמן, ההלכה ועקרונותיה - כדאי מאוד שתקראו אותו)

הראשון לציון, הרב בן-ציון מאיר חי עוזיאל כתב ב"משפטי עוזיאל"-
"תנאי החיים, שינוי הערכים, תגליות הטכניקה והמדע, מולידים דור דור שאלות ובעיות חדשות שדורשות פתרונן.
אין אנו יכולים להעלים את עינינו משאלות אלה ולומר 'חדש אסור מן התורה'........
בכל תשובותי לא התכוונתי להקל או להחמיר מדעתי בהכרעתי, אלא כוונתי ומגמתי הייתה לחפש ולמצוא
את האמת. עד כמה שבינתי מגעת לאורם של רבותניו הראשונים"


אני אחזור על זה שוב, כל אדם יכול לטעות. לבוא ולטעון שכל דבר שנאמר, נאמר ברוח הקוד ולקדש אותו זה אבסורד.
אינני פוסק הלכה ואיני בקיא כהוא זה בתורה שבעל פה. אבל כאחד שחקר לעומק את הנושא של חשמל בשבת
אני חייב לומר שרבנים רבים טועים כאשר הם מתרצים את איסור חשמל בשבת. אז בגלל שרבנים
אומרים ששימוש בחשמל בשבת זה מלאכת מבעיר אני אגיד שחשמל בשבת זה מבעיר? הסיבה לאסור
שימוש בחשמל נובעת בכלל מסיבות אחרות.
רבנים טעו, בתי דין גדולים טעו. אם אתם רוצים להמשיך וראות בקידוש הטעויות האלו אידיאל אין לי עוד מה להוסיף.

ובחזרה לכינים -
כיום ברור למדע שאין שום בריה יכולה להתפתח מזיעה או דברים דומים. לכן כאשר אני רואה כינה
אני יודע בוודאות שהיא פורה ורבה, וגם אם אינני רואה את התהליך אני חייב להתיחס אליה כאל בריה רגילה.
אפילו נפסק להלכה שחיה שנוצרה על ידי "ספר היצירה" חייבת בשחיטה.

את עניין הרואה או לא רואה אתה מוזמן לשייך לפלנקטונס לא לבריאה שנראת בבירור.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י bazooka joe בתאריך 16-05-2009 בשעה 22:38.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 17-05-2009, 07:25
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "אחרי המחילה"

לא על דברי אתה אומר הבל אלא דברים של גדולים ממני.

לזוהר אני לא אתייחס כי בראש ובראשונה אינני מבין תיבה אחת מהזוהר הקדוש.
וסיבה שניה, עולם ההלכה היה מסובב בשיקולים שאינם כשרים(אני לא ארחיב על זה
כאן, באם תרצה אני אשמח להפנות אותך למקורות שמראים בבירור איך שינו את דבריו
של ר' יוסף קארו מהוצאה אחת לשנייה)
לזוהר עצמו גם נוספו שינויים, ואת זה לא אני אומר ולא איזה חוקר תנ"ך מהאונברסיטה.
האר"י הקדוש בעצמו הסתייג מהרבה קטעים בזוהר ועל כך מעיד המהרח"ו:
"לא היה מורי ז"ל אומר אותם פסוקים הנזכרים בזוהר בלק וכו'. וכמעט שהיה מגמגם, שאינם
מכתב-יד בעל הזוהר. ומי יודע כמה מאמרים גימגם עוד".

הרמב"ם דבר שם על נושא ספציפי
ולגבי השאר, כפי שציינתי, ובימנו התופעה בכלל רובחת. רבנים רבים טועים ומטעים בדברם על
כל מיני מציאויות שונות שאינן עולות בקנה אחד עם המציאות הקיימת.
יש רבנים שפוסקים בהלכות נידה והם אינם מבינים איך מערכת הגוף הנשית עובדת בכלל
(מקרה אישי שאני מכיר שרב מסוים דיבר על מצבים לא הגיוניים בכלל).
וכמו שאמרתי, יש רבנים שפוסקים בהלכות רבות על סמך "ידע" מדעי מוטעה ושגוי שיש בידם.

ההבדל ביני ובינך שאתה רואה את הרבנים כמלאכים אשר אינם טועים בעוד אני, עם כל ההערכה,
הכבוד ועם הידיעה שאני עפר לרגליהם יודע שהם יכולים לטעות. וזו דרכה של תורה!

ועכשיו ידידי היקר, אשמח אם תתיחס למקורותי. וביחוד לרמב"ן שהראה לך מפורשות שהוא יוצא נגד אמוראים,
כפועל יוצא ממציאות שהתשנתה.


(נ.ב אם רק תרצה אני אוכל להעלות לך מקורות רבים של רבנים שטעו בפסיקותיהם או שהתייחסו
למציאות שלא קיימת ואינה רלוונטית... אבל אני משער שהנקודה הובהרה מכבר)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-05-2009, 10:10
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
על ראשון ראשון
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "לא על דברי אתה אומר הבל אלא..."

א) לגבי הזוהר שהבאתי הוא לקוח מהקדמת המהרח"ו לשער ההקדמות נמצא שעל הקטע הזה בזוהר חתם עליו המהרח"ו בעצמו וכן זה דבר ברור אצל כל גדולי ישראל מאז ומתמיד שדברי התלמוד בנויים על סודות התורה

ב) נכון הרמב"ם דבר בהלכות טרפות אך מ"מ גילה הרמב"ם דעתו ושיטתו באם יהיה מצב שבו הרפואה או המדע כביכול חולק עם ההלכה הרי שאנו פוסקים כמו ההלכה ולא נשנה ממה שהורו לנו חז"ל
כמ"ש הרמב"ם שם אין לך אלא מה שמנו חכמים שנאמר על פי התורה אשר יורוך".

ג) ומה שכתבת
ציטוט:
ולגבי השאר, כפי שציינתי, ובימנו התופעה בכלל רובחת. רבנים רבים טועים ומטעים בדברם על
כל מיני מציאויות שונות שאינן עולות בקנה אחד עם המציאות הקיימת.
יש רבנים שפוסקים בהלכות נידה והם אינם מבינים איך מערכת הגוף הנשית עובדת בכלל

יש כל מיני דברים מוזרים בעולם אבל הרוב המכריע לא כך את לא יכול לצאת בהצהרה שרוב הפוסקים טועים בגלל שכבודו קרא איזה מאמר ב"science" אלא הם מורי דרכינו ומימיהם אנו שותים וכך היה מאז ומתמיד מי עושה אותך יותר חכם מאבותיך ואבות אבותיך שכך קיבלו וכך חונכו דורי דורות חלילה לך להתפס כ מוציא לעז על הראשונים

ד)
ציטוט:
ההבדל ביני ובינך שאתה רואה את הרבנים כמלאכים אשר אינם טועים בעוד אני, עם כל ההערכה,
הכבוד ועם הידיעה שאני עפר לרגליהם יודע שהם יכולים לטעות. וזו דרכה של תורה!

יש לך טעות יסודית בהשקפת תורה ידידי
אין דבר כזה רב מלאך שאינו טועה כל אדם באשר הוא אדם יכול לטעות זה טבע האדם וכבר אמרו חז"ל אין אדם עומד על ד"ת א"כ נכשל בהם תחילה
אלא שישנם כללים יסודיים בהשקפת התורה שאינם ניתנים לעירעור ואחד מהם הוא שאם יש מחלוקת
בין חכמי אומות העולם לבין חכמי ישראל בעניין הלכה הרי שהלכה כמו חכמי ישראל
אך במידה ויש מחלוקת בין חכמי ישראל לחכמי אומות העולם בעניינים שאינם נוגעים להלכה ויביאו ראיות ברורות שהצדק עמם נקבל את דעתם

ד) לגבי מקורותיך מה שהבאת מערובין הרי שההבדל ברור ישנם מקרים של צו השעה מדין סכנת נפשות ואינו עניין לנידון דידן

ה) הרמב"ן בספר הגאולה מאמר רביעי הביא שאיסור חישוב הקץ קיים בכל אופן, גם בחישובו על פי דברי נביאים, אלא שאיסור זה לא נאמר כיאם לבני הדורות הרחוקים מן הגאולה לדעתם, בימינו בטל איסור חישוב הקץ
לדעת הרמב"ן לא שהלכה משתנה אלא כך היתה ההלכה מעיקרא שלרחוקים אסור ולאחרונים מותר
ומה זה בכלל שייך לעיניננו איפה ראיתה את הרמב"ן אומר שאם יש מחלוקת בין ההלכה למדע אנו פוסקים כמו המדע????

ו) מה שהבאת מהרשון לציון אין אפילו ריח של ראיה לשיטתך אדרבא שם סיים הרב "אלא כוונתי ומגמתי הייתה לחפש ולמצוא
את האמת. עד כמה שבינתי מגעת לאורם של רבותניו הראשונים"
ולא לאורם של אנשי המדע והתכנולוגיה

לגבי מה שכתבת בהמשך אני רק יכול לאמר שאתה חכם גדול בעינך הרבנים טועים ואתה חקרת וכו' וכו'
ידידי הנכבד והנלבב אל לך לחלוק על כל חכמי ישראל אפילו האחרונים רק בגלל שאתה הבנת אחרת מהם
משל
אם רצונך להלחם בתחרות של אומנות לחימה עליך קודם כל ללמוד עד שתהיה בר הכי
וגם אח"כ עליך להלחם רק עם כאלו שבמשקל שלך שאם לא כן וכו'
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #14  
ישן 17-05-2009, 20:24
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
אוקי אני אסכם את עמדתי בכמה משפטים
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "על ראשון ראשון"

אינני מדבר בשם עצמי. כך שהמשל החביב שלך אינו תקף
אני הערתי הערה כללית ואתה המשכת אותה רק לנישה של המדע. אני דברתי על מציאות כוללת
שברוב המקרים המדע משחק בה את החלק העיקרי, אבל לא רק.
הרעיון הוא שאתם טענתם שההלכה סובייקטבית, ועל אף כל המקרים שהבאתי כאן, עוד לא חזרתם
מטענתכם(זה לא משנה מה הסיבה ששינו את ההלכה, הרעיון הוא שכתצואה משינוי במציאות שינו הלכה).
אני אתן עוד דוגמה אחת שיש לי בראש, פעם היה מותר לשחוט ביום טוב. בימנו, יחד עם התקדמות הטכנולוגיה
והמצאת המקררים נאסר לשחוט ביום טוב.

חלילה לי מלהוציא לעז על הראשונים. רב שחקר והגיע לידיעה שמציאות היא X ובעקבות זאת פסק
הלכה, ולימים התברר שהמציאות היא Y. אין לי שום בעיה. אדרבא, זה מצב אידאלי. רק בואו ונזכור
"לעדכן" את ההלכה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:31

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר