|
04-05-2009, 01:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.04.07
הודעות: 926
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
אני לא בטוח שאני מבין מה אתה רוצה לומר פה.
|
שזה סוג של שקר. אף חרדי לא אומר סוג של תפילת הודייה כל שהיא. אני מקווה שזה ברור.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
לא היה בדברי שום זלזול - דמיינת את זה כמדומני.
|
"אתה חושב שבחור דת"ל, שרואה סרטים, שומע גלגל"צ, לא מקפיד על שלוש תפילות ביום (במנין לפחות), לא לובש ציצית (לפעמים כן לפעמים לא), ואומר הלל ביום העצמאות.
אתה חושב שהוא מודה לה' יותר מהרב אלישיב?"
ציטוט מדוייק מדברייך.
כך אתה רואה את הציבור הדת"ל.
הדחייה והזילזול שלך כלפינו הוא מוטציוני- מובנה בדנ"א.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
לא עצם זה שקמה פה מדינה יהודית, לא עצם זה שב"ה יש לנו את הזכות להיות מסוגלים לשוב לארצנו.
אלא העובדה שאחרי 2000 שנות גלות המדינה שקמה פה היא חילונית - כן, זה עוד צריך תיקון.
(ולא, זה לא תקלה חמורה, כי מאת ה' ית' לא יוצאת שום תקלה, כמו שגם השואה לא היתה תקלה, אבל אנחנו צריכים להסתכל מצד עצמנו מה צריך לעשות ומה צריך להיות)
|
עזובותך פילפולי פילפולים. הרב אלישיב מאמין שלא הייתה צריכה לקום המדינה מלכתחילה.
המדינה צריכה להיות פה רק אם היא תקום בצורה ניסית (תרד באש מן השמים?) והמשיח יבוא ויגאל את כולנו ויקבץ נידחנו.
הדבר היחיד שהחרדים לא מסתכלים זה על עצמם. לבקר ולזלזל בכולם, אבל פנימה (למעט קידוש הצניעות) אין.
אין ביקורת עצמית, הכל זה בגלל החילוניים, וכולם יודעים את החשבונות של הקב"ה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
פה אתה טועה טעות חמורה - וזה לדעתי הבדל בין חרדים לדת"ל.
הרבנים החרדים - כל ההשקפה שלהם נובעת מתוך התורה וההלכה, כך שאם ההלכה אומרת משהו, זה חלק מההשקפה שלהם.
בניגוד, לדעתי, לרבנים הדת"ל, שיש להם השקפה מסוימת עוד קודם שדעת התורה התנחלה בתוכם, ואח"כ כשהם לומדים תורה, הם מנסים להתאים את התורה עם ההשקפה שכבר קיימת אצלם.
אל תיקח את זה כזלזול, ואל תיעלב, זו דעתי ואתן שתי דוגמאות להמחשה:
שאלו רב דת"ל בנוגע לעמידה בצפירה.
אז הוא ענה כך:
1) הוא לא יודע מה מנהגי הגויים לא ידוע לו שזה לקוח ממנהגי הגוים.
2) הוא שמע על בחור שחשב שזה כבוד לנופלים שעומדים בצפירה, ולאחר מכן אותו בחור מת, ולכן אנחנו צריכים לעמוד כדי לכבד.
3) אנחנו רואים גם בתורה שתוקעים בשופר ושתקעו בחצוצרות וזה כמו הצפירה..
|
אוי, באמת. שמעתי את הטיעון הנלוז הזה מאות פעמים.
הרבנים פועלים ממניעים אינטרסנטיים ו\או של אינטרסנטיים. לא מדעת תורה (ע"ע שביעית. חרדים רבים "עושים קופה" ענקית, ולכן פוסקים את שפוסקים, למשל.)
דעת תורה זה הדעה האישית של הרב ומקורביו באיצטלה של הלכה.
אצלינו זו אידיאולוגיה שמשתלבת בהלכה ולהיפך, אתם קוראים לזה דעת תורה.
מכיוון שסיפחתם את התורה אליכם כל מי שלא אתם אינו מורשה ללומדה, ובמידה ומוציא פסקים- הם ללעג ולקלס בעיניכם.
1. תביא את המקור ותתן את שם הרב (עד כה כשלת מלעמוד במשימה זו ועל כך בהמשך).
ואם אתה כבר מצוטט, הוא אמר שאין מנהג בגויים, ולכן המנהג הוא כולו של היהודים. כך שאין זו דרכי גויים.
2. שטות גמורה, אני לא מאמין עד שלא תביא את המקור, הסימוכין והאסמכתאות.
3. זו ניגזרת של הראשונה. מכיוון שכל יהודי טמוע בו הזיכרון ע"י תקיעת השופר, כאן בצורה רוחנית-דתית וכאן הצפירה היא זיכרון אבל-לאומי. אך נכון הדבר שיאמצו את מנהגי היהודים ויעוררו אצלם חיבור נפשי לצדיקי עולם, שמסרו נפשם בעד העם, המדינה והארץ ע"י הרכנת ראש, מלמול פרקי תהילים ועמידה בצפירה, פעמים בשנה למשך שלוש דקות סה"כ.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
אז בוא נראה:
1) מה זה לא ידוע לי אם זה לקוח ממנהגי הגויים או לא? תבדוק!
2) איזה מן ראיה זה שצריך לעמוד בצפירה? הרי מה זה משנה מה הוא חשב לפני שמת? נגיד שמישהו היה אומר שהוא רוצה שישמיעו את השיר פלוני של זמר אלמוני, אז זה אומר שזה באמת נכון? האם זה אומר שלאחר המיתה הוא יראה בזה כבוד?
3) איפה באמת הקשר בין תקיעת השופר או החצוצרות בתורה לבין הצפירה?
4) הוא עוד קורא לצפירה - מצווה. באמת, לפחות בוא נדייק בהגדרות, מצווה זה ודאי לא יכול להיות.
|
1. כנ"ל.
2.כנ"ל
3. טכנית או רוחנית?
טכנית מושמע קול רם, באותו הזמן כשכולם שומעים.
רוחנית, אני מתאר לעצמי שיש איזשהו עניין בכך שכל עם ישראל עוצרים לרגע מהלך יומם ומתיחדים עם זכר הנופלים.
כל אחד שייקח את זה לאן שהוא רוצה, יגיד תהילים, יזכר באחיו\אביו\דודו שנפל וכו'.
4. תביא את המקורות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
שאלה נוספת ששאלו רב נוסף:
בחור שטח באוזני הרב שבלימודים באוניברסיטה קיימת פריצות איומה ונוראה ואין להימלט מראיות אסורות, הירהורי עבירה, ושלא לדבר על נגיעות אסורות וכו'.
והרב ענה לו שאכן זה חמור אבל ערך לימוד המדעים חשוב כ"כ שזה לא דוחה את זה, ובתנאי שיידע האדם שהוא ישאר דבוק בתורה ומצוות.
שתי הדומאות הללו אני אישית ראיתי בהם זלזול בתורה, וראיה שלא תמיד דעת התורה מנחה את השקפת עולמו של אותו הרב אלא השקפת עולמו היא זו שמכוונת ומנחה את התורה.
|
שוב, תביא את המקורות, עד אז אין ראיות אלו עומדות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
מי שאני מכיר - אומר חד משמעית שאנחנו נמצאים בתקופת אתחלתא דגאולה.
(הם ראשי ישיבות ורבנים חשובים)
וזה בכל זאת לא מונע מהם לצאת בנחרצות כנגד סטיה מדרך התורה.
|
אתה מתחמק ומתחמק, תגיד מי!
שמות, שמות משפחה ותפקידם בכח. איזה ישיבות?, באיזה מקום?, אילו מאמרים הם פירסמו בנושא? האם הם מחנכים את התלמידים שלהם גם בדרך זו?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
אולי אצלך הכל נובע מתוך השקפה זו או אחרת, בלי קשר לדעת תורה, אבל אצל הרבנים החרדים ההשקפה נובעת מתוך דעת תורה.
|
שוב, אינטרסים, אדיאולוגיות באיצטלה של תורה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
אתה לא מכיר אותי, לא יודע מי אני ומאיפה אני בא אז תעשה לי טובה, לפחות בנושא הזה תפסיק לבלבל (סליחה על הביטוי) את המוח.
ובאותו הקשר, אני בטוח שהרב שהתיר לך לדבר בצורה מנוגדת לגמרי לרצון ה' יתיר לך לא להגיד הלל.
|
אז תשים את הקלפים על השולחן, ונראה.
אני אור רייכרט, 25, דתי לאומי, קירקטוריסט גרפיקאי ומאייר, נשוי+1.5, קצת משיגנע, 17 שנות לימוד מתוכן 16 בישיבות (תיכוניות והסדר)
חינכו אותי לחשיבה עצמאית, לקוגניצה מערכתית ולהבנה מרחבית.(להבדיל)
ואני בטוח שהרב שהרשה לך לגלוש באינטרנט, ימצא לך את השידוך המתאים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי maguse
אתה בטח מבין...
|
מבין גם מבין
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|
|