במקור נכתב על ידי hayal pashot
ברשותך אדוני, אמנם זה סוכות ולא פסח ,אבל 4 קושיות:
1.אם העיסקה הייתה ראשי גשר+שליטה בגדה המערבית תמורת שלום, איך תסביר את מתקפת ה-14
באוקטובר שמטרתה לפי כל ה"שחקנים" ,שאזאלי,עיסמאיל , וסאדאת הייתה פריצה למייצרים???
הרי ברגע שהם התבוססו ב-2 ארמיות, (כבר ב-13 לאוקטובר) הקנוניה מושלמת.
********
זכור לי שהסורים דרשו עזרה והמצרים סיפקו נסיון פריצה. על מעבר לתחום מעטפת הטק"א ! גובל בהתאבדות. סביר ששאזלי וכ"ו תיארו את הפקודות שקיבלו מסאדאת.
********
2. למה סוריה?? אם המטרה להחזיר את כבודו של הצבא המיצרי, הרי תקיפה והישג לבד יהיו
אפקטיבים יותר, וזה גם יקל על סאדאת למכור את השלום לארצו, (הסורים פחדנים)
למה מתקפה משולבת.??
********
אינני יודע.
היסטורית - ההגיון של ששת הימים ?.
צריך לזכור ששתי המדינות היו תחת השפעה סובייטית , כשסאדאת מתכנן לעבור. לא רק שסוריה מקלה על חציית התעלה ולו רק בתחום האוירי , אלא שעל סאדאת לפעול כמי ששיך למחנה הסובייטי. בנוסף, אני בטוח שהיו מתכננים סובייטים בסיפור כולו. וודאי שלפני גירוש היועצים.
******
3. ציינת את שרון כ"מפר הקנוניה", אבל אוגדת ברן גרמה לא פחות נזק להישג המצרי,
בפריצה לעומק מצרים, השמדת בסיסי הטילים, וכיתור ראש הגשר הדרומי.
ז"א שיש כבר 2 אוגדונרים שפועלים בניגוד לקנוניה, (וזאת בידיעת ואישור הרמטכ"ל, שכמובן לשיטתך
היה חייב להיות צד בקנוניה, או שזה היה זעירא לבדו??).
****
ציינתי את שרון משום שבדומה ליוה"כ פעל כרצונו במלחמת לבנון ה-1 ( 40 ק"מ), ועוד תכונות לא חיוביות שמצביעות מבחינתי על "מזיק".
התיאוריה שלי אומרת שהצבא לא היה שותף במודע (מודיעין כהכרה -> קונספציה כדיכוי דעות שונות) ולכן נלחם כפי שהוא יודע.
כל שנדרש היה לעזור קצת למצרים לכבוש את התעלה. אז אם זה דורש "קונספציה" .. שיהיה.
****
4. לא התייחסת לשאלתי בנוגע להקלטות של גולדה המופתעת, כפי שפורסמו לא מכבר.
****
כפי שציינתי כבר , סביר שגולדה הופתעה מהעוצמה המצרית, והמתקפה הסורית. שכן התיאוריה שלי אומרת שקיסינג'ר וכ"ו היו כנראה עיוורים לאפשרות הזו.
****
בקיצור,
לא הייתה שום קנוניה "לתרום" למצרים ראש גשר. או לספק להם פור בתחילת המלחמה, על חשבון
אלפי חללים ,אובדן שלטון (גולדה), התקף לב(דדו), אות קיין ציבורי במצח למשך כל חייו(זעירא).
מה שכן,
***
שכחת את גורודיש. ( הייתה לו יד קלה על ההדק במשפטים צבאיים, לפחות בזה נעשה צדק)
ביום הכיפורים לוקחים שני שעירים . האחד נשחט כשעיר חטאת, והשני שעיר לעזאזל.
***
תוצאות המלחמה, חיזקו אצל דיין את התיאוריה של פשרה טריטואלית, שאכן כפי שציינת צמחה אצלו
עוד בימי ההתשה.
להפסקת אש (מה שנקרא בשפת הרחוב שלום).
ולכן הוא יסד את ד"ש, שהייתה אח"כ (בעיקר בזכות דיין)הכלי המשפיע ביותר על בגין בהחזרת סיני.
|