לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-04-2009, 17:12
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
פרויקט פיתוח מטוס חמקן גרמני בשנות ה-80

אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של התעשייה האווירית הגרמנית "MBB" (חברת DASA, ולאחר מכן EADS) לפיתוח מטוס חמקן עבור חיל האוויר הגרמני בשנות השמונים,הפרויקט בוטל בשנת 1987 יש שאומרים בגלל לחץ אמריקאי או בגלל בעיות מימון שכן הפרויקט עלה הרבה מאוד כסף והמשך הפיתוח היה מצריך מימון בהיקף גדול דבר שאולי ממשלת גרמניה דאז לא הייתה מוכנה לעמוד בו..









Daimler-Benz Aerospace (DASA) has revealed details of a previously top-secret Stealth aircraft research programme conducted in Germany during the 1980s. The programme, known as Lampyridae (Firefly), or Medium Range Missile Fighter (MRMF), was run from 1981 to 1987 by what was then Messerschmitt-Bölkow-Blohm (MBB), under a contract from the German air force.The work led to the eventual development of a three-quarter scale piloted windtunnel model of a multi-faceted Stealth fighter. Former project leader Dr Gerhard Löbert claims that the design “very probably” had better radar characteristics than the Lockheed F-117 Nighthawk, despite the F-117 having more than twice the number of radar-scattering facets.Windtunnel testing began on a 1:3.5-scale low-speed model and a 1:20-scale transonic model in 1985. According to Löbert, these tests demonstrated high-quality aerodynamic properties, despite the disadvantages of the polyhedral airframe design.

Following preparatory simulator work, the manned ¾-scale model, 12m long, with a 6m wing span, was “flown” 15 times in 1987, in the German-Dutch windtunnel at Emmeloord. Complete flight cycles were simulated in the tunnel’s 9.5m² test section, with the aircraft flying at up to 120kt (220 km/h) and performing small-amplitude movements about all axes.The project was driven by the idea that a future fighter could be lighter and cheaper if it were so superior at mid-range that it could avoid close-in dogfighting. The engineers’ task was to develop a configuration with a forward radar cross-section in the X-band some 20-30dB below that of a conventional fighter. Like Lockheed in its development of the F-117, MBB used the principle of a polyhedral airframe, avoiding right angels and curved surfaces which produced lift by generating a system of vortices from its sharp leading edges.In parallel to the design work, the company also developed a computational method of calculating radar cross-section, which has since been used to compare the Lampyridae design with available information about the F-117. The radar cross-section was also tested on a full-scale, 16m-long model. Details of the radar-signature tests are classified, but radar cross-section targets “were met”.

defenceaviation.com



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm4.static.flickr.com/3356/3455927932_051ec88a86.jpg?v=0]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm4.static.flickr.com/3567/3455927940_7ed07054b9.jpg?v=0]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm4.static.flickr.com/3569/3455927942_44046612fa.jpg?v=0]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm4.static.flickr.com/3625/3455927948_0c43441283.jpg?v=0]




נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 19-04-2009 בשעה 17:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 19-04-2009, 20:21
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "פרויקט פיתוח מטוס חמקן גרמני בשנות ה-80"

אכן לא חדש כלל הסיפור ונדון פה גם בעבר (אני חושב שגם אני הזכרתי אותו באחת הסקירות על כלים חמקניים שכתבתי בתחילת העשור).

אגב NSDQ160 - אתה יודע האם הפרויקט הגרמני והאמריקני היום נפרדים לגמרי (מה שניתן לכנות פיתוח מקביל אמיתי) או שהיה קשר כלשהו (ריגול או יותר טריוואלי פשוט מקורות בסיסיים דומים - המחקרים של המתמטיקאי הרוסי וכו') בסך הכל הפיתרון שהגיעו אליו דומה מאד (יהלום הפוך).

בעיני הכלי הגרמני אסתטי יותר מה F117. מתי ידעו האמריקנים על הפיתוח הגרמני (הוא היה הרי סודי לא?).

NSDQ160 - תתחדש אגב על האייקון.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-04-2009, 20:58
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "פרויקטים נפרדים לגמרי"

אז זאת דוגמא מאד יפה לפיתוח מקביל.
ראשית כי מדובר בפיתוח סודי ושנית כי דווקא יש דימיון - הפיתרון אליו הגיעו דומה מאד (כן המטוסים לא זהים - כאמור לטעמי הגרמני יותר אסתטי - לא שזה חשוב במיוחד) ושניהם מבוססים בעיקרון על היהלום ההפוך.

אתה אומר שהפיזיקה זהה - זה נכון אבל במקרה הזה אני חושב שדווקא מגבלות המחשוב של אותה העת השפיעו יותר - הרי בסופו של דבר כיום חמקנים לא נבנים בעיצוב הזה. אני זוכר את הדיון הזה מהספר של בן ריצ' (הדיון הכללי בסוגיית הצורה אני לא זוכר אם הוא מזכיר שם את הפרויקט הגרמני).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:08

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר