לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 09-04-2009, 13:23
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי SkyRaider שמתחילה ב "בנתיים אני היחידה שהעלה..."

ברגע שתמשוך למעלה כמו שהצעת אתה בעצם מתחיל לאבד אנרגיה, וזה הדבר האחרון שתרצה לעשות בקרב אוויר של יותר מאחד על אחד. כבר ציטטתי כאן מספר פעמים בעבר את דבריו של אחד מטייסי הניסוי של היורופייטר בזמנו Ned Firth בתערוכה אווירית ב 1994:


ציטוט:
I'm waiting to be told how cobras, hooks, or vectored thrust help in combat. They're great at air shows, but zero energy is a fighter pilot's nightmare. Shoot your opponent down and his number two will be on your tail thinking it's his birthday - a target hanging there in the sky with zero energy.


מה שעובד בסרט Top Gun לא בהחלט יעבוד במציאות אותו הדבר. הכל תלוי כמובן בסוגי המטוסים. אתה לא רוצה לעשות את מה שהצעת במטוס עם יחס דחף-משקל נמוך.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 09-04-2009, 14:05
צלמית המשתמש של SkyRaider
  SkyRaider SkyRaider אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 941
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "האם תוכל להסביר מה הכוונה ב"פניה של 90 מעלות""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
ומה תהיה התנהגות המטוס במצב זה?
האם פנייה אופקית עדיפה על פנייה אנכית?
האם תתנהג באותה צורה אם אתה במהירות נמוכה, נגיד 180 קשר ובמהירות גבוהה, נגיד- 400 קשר?


התנהגות המטוס במצב הזה לא תיהיה יציבה, בהנחה שאתה מתזז עם הסטיק בזמן הפניה, תוכל להביא למצב שאינך מאבד גובה (עד כה הפנייה הכי חדה שביצעתי הייתה 60 מעלות ונדרשתי לבצע תיקונים רבים עם הסטיק, אז אני מניח שב90 מעלות נדרשות יותר).

מה גם שכשהמטוס נמצא ב90 מעלות, הכנפיים לא יוצרות עילוי, ולכן המגמה של המטוס תיהיה לרדת, אך ישנה אפשרות גם אחרת שהמטוס יעלה, אך מה שציינתי פה זה במקרה שאתה לא מתעסק עם הסטיק בזמן הפנייה של ה90 מעלות.

בקשר לשאלה השנייה, אם הבנתי נכון, אז זה תלוי במה שאתה רוצה להפסיד\להרוויח.. כלומר, אם אתה מתחשב בגובה שתאבד\תרוויח, מהירות אז זה נתון לשיקולך.

לגבי השאלה השלישית, תן יותר פרטים, זה כללי מדי והאם התכוונת להתנהגות של המטוס או של הטייס? באיזה סיטואציה ועל מה מדובר (פנייה, התחמקות?)
_____________________________________
Bad Spellers Unite!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 09-04-2009, 20:33
צלמית המשתמש של SkyRaider
  SkyRaider SkyRaider אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 941
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מה זאת אומרת "לא יציבה"?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
אנו מדברים על מטוס שהוא יציב אווירודינמית.
היכן פנית ב 60 מעלות?
מהיכן יגיע העילוי ב 90 מעלות? איך יש אפשרות שהמטוס "יעלה"?

לגבי פניה אופקית או אנכית - אני שואל מה עדיף במצב המוחלט, כפי שתואר בשאלה בתחילת האשכול.

גם לגבי השאלה השלישית שלי, היא מתייחסת להסבר שלך שהתייחס לשאלה הפותחת את האשכול.


60 מעלות ביצעתי מעל אזור אימון 8.

עילוי נוצר מהכנפיים, עקב לחץ רב של אוויר מתחת הכנפיים אשר מרים (ועוד כמה דברים, זה מעניין מאוד מומלץ לקרוא), ב90 מעלות הכנפיים לא יכולות ליצור עילוי, ולכן אם אתה רוצה לטפס בגובה, תצטרך להתחיל ממצב של טיפוס את הפניה ל90 כיוון אבל אז זה יהיה 90 בזווית של טיפוס, בהנחה שאתה נשאר בפנייה של 90 מעלות ולא מתזז פה ושם, לא תוכל לטפס במצב הזה לאורך זמן ומהר מאוד תמצא את עצמך בדרך למטה וכנראה בסחרור.

בשאלה ההתחלתית באשכול, נשאלת השאלה מה תיהיה הפנייה כך שיהיה ניתן לבצע "פרסה" בלי להתחשב בגובה ובמהירות, אז התשובה לכך היא פנייה בת 90 מעלות, פנייה כזאת לא נעשית בתעופה האזרחית אלא אם יש מקרה חירום.

בקשר לשלישית, אתה שואל האם הייתי מבצע את הפנייה בצורה אחרת אם הייתי באחת מהמהירויות הללו?
תראה, יש הרבה גורמים שנכנסים פה, (בהנחה ולא מתחשבים בגובה ובמהירות (שאאבד\אצבור), יש גם את כוח ג'י, אם יש נוסעים במטוס, מטען, תלוי בטייס, זה גם תלוי במגבלות של המטוס וכו'..
_____________________________________
Bad Spellers Unite!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 09-04-2009, 22:35
צלמית המשתמש של SkyRaider
  SkyRaider SkyRaider אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 941
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "ומזה שעשית פניה בת 60 מעלות "מעל" אזור 8"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
אתה מרגיש בר סמכא בנושא תמרונים של מטוסי קרב והטיות של 90 מעלות?

אתה יכול לספר לי מתי בתעופה אזרחית עושים פניה של 90 מעלות? ולמה ל"פרסה" עושים פנייה של 90 מעלות? ככה תשמור גובה (אם בכלל צריך?) למה לא ספליט S ?
ולשאלה השלישית - בודאי שיש הרבה גורמים. תן רק דוגמה אחת.

(גם לא הבנתי את הקשר בין סחרור ל 90 מעלות)


אני לא מוסמך בתמרוני מטוסי קרב אבל יש לי הבנה וידע בנושא, אבל אני מוסמך על אזרחי.

בתעופה אזרחית מבצעים פנייה בת 90 מעלות רק במקרי חירום.

ב"פרסה" לא חייבים לעשות פנייה בת 90 מעלות, כותב האשכול שאל איך ניתן לבצע "פרסה" (כלומר 180) כמה שיותר מהר בלי להתחשב בגובה ובמהירות, אז במצב הזה, פנייה של 90 מעלות (אני מניח שהוא התכוון לקרבי), תהווה את גורם הפנייה הגדול ביותר, יותר מאשר פנייה בת 60 מעלות לדוגמא.

איך לשמור גובה? ב90 מעלות?

מה קורה בסחרור? זו בעצם הזדקרות כאשר הכנפיים מפסיקות ליצור עלוי (כתוצאה מדברים שונים) ומה שמיוחד בסחרור שתחת אחת הכנפיים של המטוס, נוצר גרר חזק יותר מאשר מה שהכנף השנייה מייצרת ואז מתחיל סחרור.
איך זה קשור לפנייה ב90 מעלות? אז ככה, בפנייה ב90 כיוון שלא נוצר עילוי מהכנפיים, אז יש הזדקרות (כמובן זה לא קורה ישר ותלוי במהירות ותלוי בעוד כמה גורמים), מכוון שבהזדקרות במצב שהמטוס נמצא, כאשר כנף אחת למטה והשנייה למעלה, יווצר מצב שהאף של המטוס ירצה לצבור מהירות וייטה למטה, כך שיווצר מצב שכנף אחת תיצור מעט עילוי והשנייה לא וזה עלול להביא למצב של סחרור אם לא מבצעים פעולות נכונות, וכדאי להדגיש, קשה להכנס לסחרור. מניסיון.
_____________________________________
Bad Spellers Unite!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 09-04-2009, 22:49
צלמית המשתמש של SkyRaider
  SkyRaider SkyRaider אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 941
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי יואב בן צוריה שמתחילה ב "סליחה שאני מתערב וחס וחלילה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יואב בן צוריה
סליחה שאני מתערב וחס וחלילה לא שאני מבין משהו אבל סתם ככה שאלה:
מזאת אומרת במקרי חרום מבצעים פנים של 90 מעלות ?
אתה מתכוון לאם הפסיק המנוע שלי לעבוד אחרי המראה ואני רוצה לחזור לשדה לנחיתה אז אני צריך לבצע פניה של 90 מעלות ?

חג שמח


כל מקרה חירום לגופו..

יש לך אדם פצוע\חולה במטוס ואתה חייב לבצע פנייה 90(למשל חייב להגיע לאנשהו כמה שיותר מהר)?

אתה על מסלול התנגשות עם X וחייב לבצע פנייה של 90?

כל מקרה חירום אשר דורש ממך לבצע פנייה כזאת כדי לא לסכן חיים.

בדוגמא שהבאת, אתה לא חייב לבצע את הפנייה רק אם הגורמים הבאים מתקיימים:

-אתה טייס המפקד.

-לדעתך פנייה כזאת תוכל לעזור להציל את המצב (והחיים).

אם פנייה כזאת לא נדרשת ולא צריך אז לא חלה עליך החובה לבצע אותה, בשום מקרה לא חלה עליך החובה לבצע אותך, אך יש לך את האפשרות לבצע אותה במקרה חירום.

חג שמח גם לך.
_____________________________________
Bad Spellers Unite!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 09-04-2009, 23:43
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי SkyRaider שמתחילה ב "[QUOTE=יואב בן צוריה]בפעם..."

אולי כדאי שתלחץ על שם המשתמש של "יואב בן צוריה" ותבחר לצפות בכל ההודעות שלו. אם תקרא את ההודעות תוכל להגיע לכמה תובנות ואח"כ לחזור להתנצל.

ועוד הערה: אני מעדיף את דעתו של טייס שולחנות שעושה רק הצ"ח על פני דעתו של בוגר קורס טייס אזרחי בקאריביים או של טייס כורסא שבהתרסקויות שלו הוא רק צריך ללחוץ על RESTART.

אם כבר סיימת את הקורס מזמן, אולי כדאי שבפעם הבאה שאתה עולה לאוויר (לבד, בלי נוסעים) תנסה את הרעיון שלך. כבה מנוע ומשוך ב90 מעלות. לא משנה לאיזה כיוון ובאיזה מטוס.
אנא וודא קודם שהמטוס מבוטח ושאתה מעל לשטח פתוח.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 10-04-2009, 14:25
צלמית המשתמש של SkyRaider
  SkyRaider SkyRaider אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 941
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מכיר הדרדרות מן הפח אל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מכיר הדרדרות מן הפח אל הפחת?
היו (ויהיו) כמה מצבים שבהם טייסים נאלצו לבצע פעולת חירום בזמן חליפה קרובה/התכנסות להתנגשות וכדומה, בעיקר בזמן קרבות אוויר. חלק מהם לא נמצאים כאן כדי לספר על זה, כי הפעולה שהם ביצעו הכניסה אותם למצב קשה יותר (לא שאני שופט אותם על זה).
למיטב הבנתי הקלושה בתחום, בתעופה אזרחית לא אמור בכלל להווצר מצב שבו מזהים נתיב התכנסות/התנגשות רק בשלב שבו אתה צריך לעשות את הדבר הראשון שאתה יכול. וגם אז לשבור לצד לא נראה לי הגיוני ביותר.


עד כה בעברי התעופתי לא נאלצתי לבצע פנייה בת 90 מעלות.

בנוגע ל-מה שרשמת בפסקה השניה, מצבים קרובים כאלו עלולים להתרחש בתרחישים כמו בהקפה, כאשר צריך קשר עין מתמיד עם מטוסים אחרים ולהקשיב ברדיו לקראות של מטוסים. במצב כזה לעיתים עלול להווצר מצב שאתה שומע בקשר שיש מטוס בהקפה אבל לא מצליח לראות אותו, אבל בדר"כ במצב כזה או שתשאל בקשר איפה הוא או שלא תפסיק לחפש ותיהיה כל הזמן עם היד על הדופק..
_____________________________________
Bad Spellers Unite!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 10-04-2009, 08:20
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
נראה לי גם שצריך להסביר כמה שגיאות
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אני רוצה לחדש לך"

ושמי שלא מכיר את החומר לא יצא ורק חצי תאוותובידו.....



"אווירודינמיקה על קצה המזלג".



הטיה ופנייה: זווית ההטיה היא זווית הגלגול של המטוס ביחס למישור כדור הארץ. זווית הפניה היא הזווית שבין תחילת הפניה לסיום הפנייה - "כמות" המעלות על המצפן שהשתנו כתוצאה מהפניה. פניה של 180 מעלות היא פנייה אחורה. את הפניה אפשר לעשות בכל זווית הטיה.

כאשר נדרש שינוי זוויתי מועט – פונים בהטיה קלה. אם רוצים פנייה יותר גדולה ויותר מהירה – מגדילים את זוית ההטיה. כאשר מגדילים את זווית ההטיה קורים שני דברים –התאוצה (עומס, G ) על הטייס עולה, והמטוס מאבד מעט מהעילוי בכיוון האנכי למישור כדור הארץ, כי חלק מהעילוי נתרם לטובת הפנייה. כדי לפצות על כך יש להרים את האף בכמות הנדרשת, אם רוצים לשמור על פנייה אופקית ללא איבוד גובה.

כאשר המטוס נמצא ב 90 מעלות הוא אינו נמצא בהזדקרות ! גם על כנף ב 90 מעלות יש עילוי ובהחלט אין ניתוק של הזרימה. ניתוק של הזרימה קורה כאשר מקטינים מהירות ומגדילים זווית התקפה (זווית התקפה = הזווית שבין הפרופיל האווירודינמי של הכנף למישור הזרימה). זה בהיר למדי בטיסה אופקית. כאשר נמצאים בהטיה של 90 מעלות ורוצים לפנות – בודאי שיש עילוי – הוא מכוון למרכז הפנייה והוא שגורם למטוס לפנות. מצד שני העילוי הזה תורם אפס להישארותו של המטוס באוויר ולכן במצב זה אף המטוס "ייפול" כלפי הקרקע. עדיין אין ניתוק זרימה (בהנחה שהמהירות היא עדיין "גבוהה"). אבל אין מה שמחזיק את המטוס באוויר. במטוסים אווירובטיים יש טיסה שנקראת KNIFE. בטיסה כזו המטוס נמצא בהטיה של 90 מעלות, ציר האורך של המטוס מופנה כלפי "מעלה" והעילוי לשמירת גובה טיסה אחיד מתקבל מגוף המטוס כאשר הגה הכיוון מפצה על המומנט. לא כל מטוס, כמובן, יכול לבצע תרגיל כזה. בטיסה כזו אין עילוי על הכנף ולא כי יש ניתוק זרימה, אלא כי שומרים על "זווית התקפה" של הכנף ככזו שלא נותנת עילוי, אלא אם רוצים לבצע KNIFE במעגל.

כמובן שאין סחרור במצב זה. סחרור מופיע לאחר הזדקרות, (=ניתוק הזרימה מהכנף) ותנועה במישור הרוחבי של המטוס. בכניסה לסחרור (באופן מלאכותי) מגיעים להזדקרות ו"מכניסים רגל", כלומר – יוצרים באמצעות הגה הכיוון את התנועה הרוחבית. המטוס ללא עילוי, שוקע או עם נטייה להפיל אף וכעת גם כוח נוסף תורם לתנועה רוחבית.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 10-04-2009 בשעה 08:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 11-04-2009, 05:45
  יואב בן צוריה יואב בן צוריה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.08
הודעות: 831
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "שרשור מצחיק לאללה, אבל תאר לך..."

אתה רוצה לצחוק ? הנה ההודעה האחרונה של הילד, שנקווה שההגאים היחידים שהוא יראה הם ההגאים של הסימולטור - יוסיפון אם בעצם הציטוט אני עובר על חוקי הפורום אני מתנצל, אבל אני עדיין צוחק.

נחסמתי על לא עוול בכפי
שלום,

נורא הרגיז אותי מה שהלך בשרשור בפורום צבא ובטחון באשכול של השאלות של פרח הטיס.

קישור לאשכול: http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...750#post3302046
(באזור של הודעה 32 שלו ולפני זה גם)

משום סיבה ברורה, ועל לא עוול בכפי המנהל, "יוסיפון", הרחיק אותי לשבועיים וקיבלתי את ההרגשה שהוא לא עשה את זה משיקולים מוצדקים בכלל וזה נראה ממש תמוהה שהוא עשה את זה, ההרגשה שלי היא שהוא עשה את זה ברמה האישית בגלל שהתעצבן עליי מסיבה כלשהי ולא משיקולים שאמורים להתבצע ע"י מנהל פורום, אני מבקש מהנהלת האתר לבדוק את העניין ולנקות בצעדים המתאימים!

חשוב לציין שההתנהלות של "יוסיפון" יצרה אצלי מבוכה ורושם רע מאוד לגבי ניהול ופיקוח הפורום, כאשר אני, חבר במערכת הפורום שלכם, לא חפץ בעבירה על חוקי הפורום, אלא רק להשתתף, להגיב ולקבל, כחלק מהפורום. ואילו פעולתו של "יוסיפון", כאילו שהוא מנסה לפגוע במוראל ובמוטיבציה שלי להגיב בנושא.

בכבוד רב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 09-04-2009, 14:49
  assaf tolko assaf tolko אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.06
הודעות: 1,274
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי thebomb2 שמתחילה ב "שאלות של פרח טייס."

דבר ראשון לא ממש הבנתי מי אתה - האם אתה פרח טיס בקורס טיס של חיל האוויר? מועמד לקורס? חניך בקורס תעופה אזרחית?

בקשר לשאלות - אני לא בטוח אם כאן זה המקום לשאול אותן אם אתה פ"ט של חיל האוויר שכן כמעט כל חברי הפורום (להוציא אחד או שניים) אינם טייסים. בכל מקרה אני אנסה לענות לך אבל קח את התשובות שלי בערבון מוגבל:

1. אם אין חשיבות לגובה פשוט תהפוך הטיה ומשוך בסטיק אליך, ככה אתה מבצע פניה מהירה של 180 מעלות במישור האנכי תוך צבירת אנרגיה.

2. גם כאן התגובה האינסטנקטיבית שלי תהיה להפוך הטיה ולרדת למטה, אם הוא קרוב אליי בדוגפייט קלאסי של rear-aspect אני אתחיל למשוך אותו למספריים, כאן שם המשחק הוא ניצול האנרגיה הקינטית והפוטנציאלית שלך בצורה נכונה - בסופו של דבר המטרה שלך היא להביא את היריב שלך למצב בו הוא מבצע תימרונים מבזבזי אנרגיה כדי להישאר על ה-6 שלך עד למצב בו לך יש יתרון אנרגטי עליו ובסופו של דבר הוא לא יוכל לעמוד בתמרונים שלך ויצטרך או להיכנס להזדקרות או לבצע מהלך מונע הזדקרות אותו אתה תוכל לנצל כדי להגיע ליתרון יחסי בקרב ומשם בעצם להפוך לרודף במקום נרדף. איך מגיעים לסיטואציה הרצויה הזו? המון שילובים של תמרונים מתאימים ברגעים אנרגטים מתאימים עם משחקים של המעצורי אוויר, המאזנות והמצערת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 09-04-2009, 18:24
  explotion explotion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.04
הודעות: 204
שלח הודעה דרך ICQ אל explotion
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי thebomb2 שמתחילה ב "שאלות של פרח טייס."

אמרו פה הרבה דברים לא נכונים אבל לא משנה

בקצרה - יש אינסוף דרכים לפנות 180 מעלות כל דרך מתאימה למצב טיסה נתון (מהירות גובה יכולת תמרון וכו) וסביר להניח שכשמישהו אומר לך שיורים עליך לא יהיה בישרה ואופקית.
על כל פנים על הנייר הדרך הכי מהירה היא פנייה אופקית (כמובן) במהירות המייטבית (המהירות שבה שיעור הפנייה הכי גבוהה) וגם בגובה כמה שיותר נמוך כי יש אויר יותר צפוף.

כל שינוי בגובה משנה את נתוני הטיסה ולכן מצריך שינוי בתפעול על מנת להגיע לפנייה מייטבית.
או במילים אחרות KEEP IT SIMPLE STUPID

ספציפית מי שאמר SPLIT S לא כל כך צודק כי המהירות עולה ושהמהירות עולה שיעור הפניייה יורד וגם עלולים להגיע למגבלות מטוס יותר בקלות. כנל לגבי חצי לופ רק שהמהירות יורדת.

לגבי סוגיית ה 90 מעלות - זה נכון שלמטוס יש לכאורה 0 עילוי במישור האנכי אבל קחו בחשבון שלמטוס יש מהירות והוא לא אבן בשמיים ולכן הוא לא מיד נופל אלא לאט לאט ולו רק בגלל מייצב הזנב.
דבר שני הוא שזה מטוס לא חישוב על הנייר ולכן לא שומרים 90 מעלות על העשירית מעלה אלא עושים מה שצריך לדוג' להוציא הטייה ואז האף יעלה.
וטיפ קטן - בתכלס הפנייה נגמרת הרבה לפני שהאף נופל.

לגבי השאלה השניה - פשוט שוברים לאחד הכיוונים מיד ושוב, זה תלוי מצב טיסה.

בהצלחה בצ'קים
_____________________________________
ICQ: 251984
Email: explotion@Gmail.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 09-04-2009, 19:58
  assaf tolko assaf tolko אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.06
הודעות: 1,274
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי explotion שמתחילה ב "אמרו פה הרבה דברים לא נכונים..."

אפשר לבצע ספליט S גם בלי להעלות את המהירות, אתה נשמע מבין דבר או שניים בתעופה אז אני לא חושב שאני צריך לספר לך איך.ומגבלות תמיד יש - כשאתה עושה פניה אופקית אתה ביותר קלות גם תוכל להגיע למגבלת ג'י של הטייס ושוב - הכל משחקים של מהירות התחלתית בתמרון, מצב מנוע, שיעור פניה, זוית התקפה וכו' ולכן השאלה מתחילתה היא מאוד כללית.

כמו שאמרתי, אני עניתי על פי הנטיה הטבעית שלי, אם אתה צריך לבצע פניה מהירה של 180 מעלות אני חושב שעדיף כבר על הדרך להמיר את האנרגיה הפוטנציאלית שלך באנרגיה קינטית ואני עדיין חושב שבהרבה פרופילי טיסה הפניה תהיה גם יותר מהירה מפניה אופקית. גם במצב של קרב אוויר אני מעדיף שהמטוס שמאחוריי יצטרך להפוך הטיה ואז לשים את הצלב (או היהלום) ולא בסך הכל לפנות. אני חושב שמהלך כזה גם יותר מקשה על שמירת קשר עין עם המטוס שלפניך ובמצב שמישהו על השש שלי זה מבורך. אבל שוב - הכל דברים בעלמא, בסופו של דבר אין תשובה אחת נכונה והכל תלוי בביצועי המטוס שלך (בפרט יחס דחף משקל), במהירות ההתחלתית שלך ובגובה שלך, בחימוש שאתה נושא עליך ובמטוס שרודף אחריך במקרה של השאלה השנייה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 09-04-2009, 23:09
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי thebomb2 שמתחילה ב "שאלות של פרח טייס."

קצת מצחיק לקראו שירשור שבו טייסי סימולטור מסבירים לטייס קרב על הדרך הנכונה יותר לטוס.
פרח טייס יקר.
תצטרך לברור את המוץ מהתבן. חלק מהעונים לשירשור זה הינם טייסים, חלק מהטייסים הם טייסי קרב וכולם בוגרי קורס טייס של חיל האוויר.
יש כאן בנים של טייסים שלא עברו קורס טייס (אחד מהם בן של טייס ונכד של מפקד חיל האוויר, אך שירת בצנחנים).
ויש טייסי כורסא. אחד מהם, לפחות, הוא טייס כורסא מצטיין.
יש גם כאלו שעדיין לא ראיתי שהגיבו באשכול והם מומחי אווירונאטיקה. חלקם מלמדים אותה באוניברסיטה וחלקם היו חניכי/מדריכי גדנע אוויר.
מי זה מי? ומי מהם מדבר שטויות?
תצטרך להחליט לבד...
בהצלחה!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 11-04-2009, 17:55
  assaf tolko assaf tolko אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.06
הודעות: 1,274
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי יואב בן צוריה שמתחילה ב "מה עם לקחת את הסימולטור של..."

דבר ראשון זה סיפור בכלל לא פשוט, לא מדובר רק על כפתורים שאתה לוחץ עליהם בחוץ והם צריכים לעשות פונקציה בסימולטור עצמו. להוציא מידע ל-MFD ול-DED שיהיו בקוקפיט שלך זה לא דבר פשוט בכלל, אל תשכח שהמידע הזה צריך להיות דינמי ומשתנה - אם זה ה-FCR שיציג כל הזמן תמונה משתנה של מה שמכ"ם המטוס רואה, או ה-HSD שיראה את נתיב ההתקדמות של המטוס בהתאם לתכנית הטיסה, ואם אנחנו מדברים על ה-DED אז יש ליצור אפשרות שלדוגמא תדרים שתזין דרך הקוקפיט שלך יוזנו באמת גם בסימולטור עצמו ולא רק על ה"פח" שמולך. הטכנולוגיה קיימת בסופו של דבר (חלקה התפתחה ממש רק בשנה האחרונה) אבל זה לא עניין של מה בכך (ועוד לא דיברנו על דברים כמו ידית הגלגלים או אופק מלאכותי או הכומר שזה בכלל סיפור).

חוץ מזה, הסימולטור של מייקרוסופט לא מיועד למטוסי קרב והאוויוניקה שיש במטוסי קרב במשחק היא מאוד מאוד בסיסית ובטח שאין מה לדבר על טיסה מציאותית מבחינת מערכות המטוס כפי שהן קיימות בפלייט סימולטור.

נערך לאחרונה ע"י assaf tolko בתאריך 11-04-2009 בשעה 17:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 11-04-2009, 23:29
  עורב אחד עורב אחד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 40
שואלת עליזה את החתול
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=עורב אחד]מומחים יקרים...."

(חתול צ'שייר כמובן) לאן עלי לפנות?
עונה החתול "תלוי לאן ברצונך להגיע"
עונה עליזה "לא משנה לי לאן אגיע"
עונה החתול "אם תלכי מספיק זמן תגיעי"
וסליחה אם הציטוט לא מדויק.
ולעניין. היות וכולם מתלהבים מספליט S, הרי שהצעתי את רעיון הספליט S ב500 רגל למטוס קרב, כי בסנונית אולי עוד אפשר לצאת מזה בלי זק"א ואז מה החוכמה.
אני עדיין חוזר ומזכיר - השאלה הראשונה דנה ביותר מעלות ליחידת זמן. ולכן אין יתרון לאיסוף המהירות כמו בספליט S. אסוף מעלות תוך הקטנת מהירות ב G המירבי שתוכל להחזיק אוירודינמית .
לשאלת ה"יורים" - כמובן שאין תשובה אחידה, כי השאלה היא (הוי עליזה) מה אתה רוצה לעשות. לברוח, להכנס לקרב, לסכל את הירי? אולי תוציא נור, או תזרוק מוץ, או פניית 90 אופקית (למה לגלגל 180 לספליט S , פניה אופקית ב G גבוה נותנת פתיחה יפה של זווית צידוד? ) אפשר ספליט S בעיקר כדי לברוח, (אם יש לך מספיק גובה) ואפילו תן לו לחלוף יכולה להיות תשובה לגיטימית בתנאים מסוימים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 13-04-2009, 02:06
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי עורב אחד שמתחילה ב "לידידי המלומד"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עורב אחד
כל השרשור הזה הפך לשעשוע אינטלקטואלי ולא פתרון לבעיה מבצעית אז אנא בנימוס.
הפעם אסביר לך לאט .
שואל ה"פרח טייס "איך לפנות 180 מעלות בזמן הכי קצר. פניה בזמן = שיעור פניה.
נחסוך לך את הנוסחאות (ספר עזר לטייס 1987 כרך א' עמ' 39)הסיכום הוא "לקבלת שיעור פניה מירבי יידרש:
- מהירות מזערית,
- ספרת עומס מירבית אפשרית.
ולשאלה 2 - אם לא הבנת, אז המסר שלי הוא שאם יש לך פתרון אוניברסלי למצב כל כך לא מוגדר, אז מגיע לך פרס בטחון ישראל.
ולהשומע ינעם.

בהחלט אבל לא קשור בצורה מלאה לשאלה...
אכן אין פתרון אוניברסלי, אבל אם מצמצמים קצת בצורה הגיונית (למשל, מניחים שמדובר שמטוס קרב מערבי פופולרי ולא באיזה מטוס איזוטרי...ושתחום המהירויות המדובר אינו חריג (ועדיין תחום רחב) נגיד בין 100 ל 450 קשר אזהתשובה לשאלה 1 תהיה ספליט אס, כפי שכתבו כבר לפני...
כמובן שצריך מרווח גובה מספיק לספליט אס, אבל במטוסים המודרנים זה מרווח די קטן..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:03

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר