25-03-2009, 16:00
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
טוחנים על זה הרבה מים כאן
שומעים "מטוס משומש" ומיד כולם חושבים שיש פה איזו מציאה.
לאור העובדה שתמיד אנו לא משלמים על המטוסים (ככה, בינתיים לצורך הדיון, אני יודע שזה חלק מחבילה גדולה וכו' וכו', תיכף נגיע לזה), אז הרי "רכישת" מטוס "משומש, מבחינתו עולה בדיוק כמו מטוס חדש. זה להקים גוף ארגוני חדש שנקרא "טייסת". צריך להקים גף טכני עם קציני קבע, נגדים וחיילים. צריך להכשיר טייסים. וכן הלאה. טייסת שלמה, על כל המשתמע. צריך להכשיר דרג ב'. כל זה תוך הנחה שכל מה שמקבלים מארה"ב מקבלים "בחינם".
צריך בסיס ודת"קים.
עכשיו בוא ונראה - איזו טייסת נסגור? לא היום, בעוד שנה, כשהמטוסים יגיעו. או שלא נסגור?
ועכשיו שוב ל"מחיר". במקום המטוסים האלה הרי נידרשלוותר על מטוסים אחרים, כי זה חלק מה"מענק" והוא מוגבל. אז על מה נוותר? במקום 20 F-35 נקנה רק 10?
ובכלל - מי אמר שאנו זקוקים בכלל למטוס הזה? מה הוא יתן לנו? מה נעשה איתו 20 שנה אם גם האמריקאים נפטרו ממנו אחרי איזה עשר שנים? אולי כדאי להשקיע את הכסף בפתרון אחר לצרכים ולאיומים?
הקיצר - לא כל מה שהוא "בונבוניירה" ראוי גם לאכילה, במיוחד לא הבונבוניירה כמו במערכון של קישון שכבר עברה את כל הדודות הפולניות. וכל כמה שבועות יהיה כאן אשכול למה לא לקנות F-117, או F-14, או B-52 או אפילו A-10, שטל ענבר לא יצא מקופח...... (דרך אגב - מישהו ראה כמה F-16 מיותרים יש באריזונה? אולי כדאי לבקש מהם עוד 100 משומשים? טייסים כבר יש, דרגי אחזקה יש.. נעמיד אותם בשורות כך שלכל טייס יהיה את המטוס שלו...)
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 25-03-2009 בשעה 16:04.
|