22-03-2009, 01:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
אחד משני מטוסי 707 (ושני P-3F אוריון שהיו אמורים להירכש מאוחר יותר) שהיו צפויים לעבור הסבה לתצורת ELINT במסגרת פרוייקט IBEX המשותף לאיראן ולארה"ב שבמסגרתו היו אמורות להיבנות מספר תחנות ההאזנה לסובייטים. המטוס הזה הספיק לעבור הסבה ב- 1975, 3 שנים לפני המהפכה ולפני שהפרוייקט בוטל מן הסתם.
The only survivor of Project Ibex still flying is the single Iranian ELINT Boeing 707-3J9C (ex 5-8316, c/n 20834) shown here. The aircraft is believed to have been modified in 1975 by E-Systems Greenville Division from its original tanker/transport configuration. After conversion the aircraft was understood to have been equipped with 13 operator positions, an ELINT sub-system capable of detecting and classifying emitters, together with oblique and vertical cameras mounted behind a sliding door under the forward fuselage - the ELINT receivers were mounted in the wing root fairing. During its participation in Project Ibex the aircraft would have flown at high level close to the border with the Soviet Union gathering data on surviellance radars and air defence systems, looking for potential 'holes' that could be exploited by B-52s in the event of WW3.
http://www.spyflight.co.uk/darkgene.htm (לגלול למטה)
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 22-03-2009 בשעה 01:15.
|