|
16-03-2009, 23:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "זה לא נכון, קיבלנו את כל החומר שהיינו צרכים(לדעתי)."
כמה הערות ברשותך.
ברור שאתה לוקח עזרה מחברים. הדוגמא הפרטית שלי היא שסטודנטית להנדסת תעשיה וניהול שהיא ידידה שלי משכבר הימים, התנחלה אצלי (בכיף, אם היא קוראת דפים אלו ) כל יום חמישי כדי שאני אשב איתה על החומר של השבוע, אסביר לה מה לעזאזל המרצה קישקש בכלום זמן שיש לו להעביר את כל החומר, ואעזור לה לפתור את התרגילים.
אני סטודנט להנדסת תוכנה במכללה כלשהי, בשנה השניה ללימודי.
צברתי מספיק ידע מעשי בתכנות כדי שאוכל להסביר לה את החומר בצורה עמוקה וטובה (אחד על אחד) וגם לעזור לה לכתוב קוד בצורה נכונה (הן תחבירית [מבחינת syntax] והן מבחינת קריאות וכתיבה נכונה [דבר אשר המתרגל האיר לה לאחר שבדק את אחד התרגילים שלה]).
היא קיבלה יופי של ציונים בקורס הזה. לפחות שתי הגשות שלה היו על 100 ואני לא ממש זוכר מה קרה באחרות, אבל גם שם הציונים היו גבוהים.
מה זה אומר עליה? במקרה שלה, היא ילדה מוכשרת מאוד עם יכולת תפיסה מתמטית יוצאת מן הכלל. באמת, היא לומדת מהר, ואיכותי והיא באמת כל הכיפאק (אפילו ניסיתי לדרדר אותה לשנות מקצוע להנדסת תוכנה, אבל לא הלך לי ), אבל היא לא יצאה נשכרת מהשיעורים והתרגולים. בטח שלא ברמה של לפתור את התרגילים שהם קיבלו.
אז לי התרגילים לא היו קשים ברמה של שבירת ראש כיוון שאני כבר שנתיים מתעסק בדיוק בדרעק הזה, אבל למי שמעולם לא כתב קוד, להנחית תוך כמה שבועות את הדברים שהם קיבלו - זה הרבה מאוד.
גם אצלנו במכללה, אנשים שיותר חזקים תומכים בחבריהם שמסתבכים. היום אני עוזר למישהו בתכנות מונחה עצמים, ומחר הוא יושב איתי וסוגר אותי על סטטיסטיקה לפני המבחן. זה תמיד היה ככה, וזה תמיד יהיה ככה (רק צריך לבחור טוב טוב את החברים האלה), לא זו הנקודה שלי.
הנקודה שלי היא שהעזרה שאתה צריך לקבל מבחוץ, היא משמעותית יותר חזקה ממה שאתה מקבל בפועל בשיעור.
רמת הלימוד רדודה ושטוחה מאוד בפועל, והתרגילים ברמה מאוד עמוקה, מה שדורש מהסטודנט ללמוד בפועל, בעצמו, את הכל לבד כדי להצליח להגיש את התרגיל ברמה סבירה.
מה שמעלה את השאלה - האם יש בכלל טעם בהרצאה / תרגול בזמן שהם לא תואמים את הרמה של תרגילי הבית? מבחינתי ומבחינת ידידה שלי, מספיק שהיו כותבים לה בראשי פרקים את הנושאים שהם אמורים לדעת, וזה היה מספיק לי כדי להכין לה שיעור פרטי בנושא.
"לולאות? אין בעיה..." "רשימות מקושרות, בבקשה..." "ריקורסיה, אוקי..." "עבודה במערכים ומטריצות? יאללה...".
וזהו... בשביל מה לשבת בשיעור בו המרצה מעיף חומר בטירוף מבלי שבאמת מישהו מבין?
----------------------------
בנוגע לאו"פ,
1. סיום התואר תלוי בסטודנט. אתה יכול לסיים אותו מהר, ואתה יכול לסיים אותו לאט.
מי אמר שצריך לסיים תואר ב 3-4 שנים? זה צבא?
2. אין חומר בפתוחה? מעניין... את רוב הספרות שלנו אנחנו לוקחים מהפתוחה. יש להם את ההוצאה הטובה ביותר למתמטיקה ואלגוריתמים
אולי באמת חסרים ספרים בנושאים מאוד מסויימים, אבל ממה שיצא לי להתרשם, הספרים שלהם הם הטובים ביותר, ומשתמשים בהוצאות שלהם בכל האוניברסיטאות האחרות
3. מרצים מעאפנים יש גם במכללות, לא רק באוניברסיטאות... המצב הזה ברור, מוכר ועצוב...
נכון שזה לא כך בכל המקרים, אבל זו בדיוק הנקודה שלי... איכות הקורס תהיה תלויה באיכות המרצה. אם יש מרצה מעאפן, הקורס יראה מעאפן, ואם יש מרצה תותח, הקורס יראה בהתאם.
אתה באמת חושב שזה משנה אם מרצה x מלמד במכללה או באוניברסיטה?
אם הוא מרצה מעאפן, הוא ילמד באותה שיטה מעאפנה גם פה וגם פה... ההבדל היחיד הוא התחת של הסטודנטים לחפור ת'חומר לבד ואולי עם עזרה מבחוץ () הם יצליחו לעבור את המקצוע מבלי באמת להיעזר במרצה.
4. הרגשה של חיים סטודנטיאליים זה די קישקוש, עם כל הכבוד.
מבחינתי, חיי חברה סטודנטיאליים זה לקחת את הלפטופ שלי לדייט לבית קפה, ולשבת על שיעורי בית, או לעבור על מצגות לפני מבחן.
מה זה חיי סטודנט? במה הם שונים מחיים של ילדים אחרים?
אתה יודע מה? אני דווקא חושב ההיפך... לו למדתי בפתוחה, אולי היה לי זמן לצלם (תחביב שלי). עכשיו, אני יודע בוודאות שאין לי זמן לצלם. אני כל הזמן לומד וגם כמה שאני לומד זה לא מספיק.
5. בנוגע לתכנים - אני לא יודע, לא השוויתי איפה יותר מעודכן ואיפה לא.
מצד שני, דווקא בנושא הזה לא הייתי כל כל מתפאר באוניברסיטה... דווקא המכללות (בעיקר אלו שאינן מאושרות ע"י המל"ג) יעדיפו קידמה טכנולוגית ועדכניות על פני "תואר" מוכר.
המכללה בה אני לומד אושרה ע"י המל"ג (במקוצע הנדסת תוכנה) לפני כ 4 שנים אאל"ט. עד האישור, היא היתה מהמתקדמים ביותר בשפת ג'אווה (שמישהו כנראה חשב שהיא העתיד או משהו...). מאז שהמל"ג אישר, הם חייבו הורדה משמעותית בטכנולוגיות (C# שכבר לא מלמדים בכלל, וגם הרבה פחות ג'אווה) לטובת מקצועות המחוייבים לתואר BSc שמאושר ע"י המל"ג.
נו, אז מה עדיף? תואר BSc עם פחות ידע טכנולוגי, או תעודת BTech עם הרבה נסיון בידיים?
כמובן שיהיו דיעות החלוקות לפה ולפה. יש נטיה להמליץ דווקא על ה BSc אבל בטח שלא להתגאות בהתקדמות הטכנולוגית והעדכניות הכרוכה בתואר שכזה, כיוון שבד"כ יקח יותר זמן לעדכן מקצועות שצריכים אישור המל"ג, מאשר פשוט ללמד את הדברים שבו ברגע נראים יותר רלוונטיים.
6. שכר לימוד גבוה יותר? אתה בטוח? ממה שאני זוכר, זה בדיוק אותו הדבר (כמו, אגב, במכללות הציבוריות).
|
|