29-12-2013, 23:45
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
קריאת שמות ספינות הצי על שם גיבורים אמריקנים
כאן תוכל להרחיב את ידיעותייך לגבי ספינות העבר הרבות, מכל הסוגים והמינים, שנקראו על שם גיבורים אמריקנים מתים וחיים כאחד... כפי שתוכל לראות אין פה שום תקדים...
בכתבה שהתפרסמה בפברואר 1973 מוזכר בין היתר על מעשה הגבורה העילאי של סגן הודנר, טייס קורסייר על סיפון נומ"ט לייטה שבדצמבר 1950 באמצע התופת הקוריאנית נחת-התרסק לצידו של חברו ג'סי בראון (ראשון האוויראים השחורים בצי) אחרי זה הופל באש נ"מ. הודנר שנפצע בעצמו בנחיתת הריסוק ניסה לחלץ את חברו אך בראון מת מפצעיו. על מעשיו הוענקה להודנר MOH ולאחר המלחמה הוא המשיך בקריירה צבאית ארוכה עד לתפקיד סגן המפקד של נומ"ט קיטי-הוק במלחמת ויאטנם.
לצי האמריקני לקח יותר מ 60 שנה כדי לגמול להודנר ובאמצע 2012 הכריז כי משחתת DDG-116 ממשפחת הבורקה תקרא על שמו. כפי שאפשר לקרוא בכתבה, על שמו של בראון נקראה פריגטה ממשפחת הנוקס.
על הדרך נציין עוד כמה דברים לגבי המטוס המופלא הזה, הקורסייר, והחלק שנטל במלחמת קוריאה.
הלייטה עוגנת בנמל ססיבו ביפן בטרם תפליג לחופי קוריאה. בחרטום ניתן לראות טייסת קרב עם מטוסי פנתר ולצידם קורסיירים. מאחור בליל של קורסיירים וסקייריידרים. 5 שנים אחרי תום מלחמת העולם השנייה נותר הקורסייר מדגם AU-1 הייעודי מטוס התקיפה העיקרי של הצי האמריקני וכל נומ"ט מדגם אסקס נשאה 2-4 טייסות כאלו, לצד גפים של קורסיירים מדגמי קרב הלילה והצילום. בנוסף לסד"כ משמעותי זה הפעילה גם אווירית חיל הנחתים טייסות קורסייר משלה בקוריאה, הן מבסיסי יבשה והן מסיפון נומ"טי הליווי הקטנות יותר. מטוסי הקורסייר זקפו 12 הפלות בקוריאה, 5 מתוכן על ידי האס היחיד של הצי במלחמה (שלמבוכת הצי היה גם האס היחיד שצבר 5 הפלות לא סילוניות...)
צמד קורסיירים מדגם קרב הלילה (שימו לב לפוד מכ"ם המקובע לכנף הימנית) מעל הבוקסר, על הסיפון ניתן לראות טייסת סקיי-ריידר בירכתי הסיפון וטייסת סילוני באנשי מרוכזים סמוך לאי. הקורסיירים מדגם קרב הלילה שמשו גם למשימות המנעה ותקיפה ליליות.
חמשים מעמיסים קורסיירים בפצצות ורקטות לקראת עוד גיחת סיוע והמנעה. לצידם של הסקייריידר, הפנתר והבאנשי, הקורסייר לחם בקוריאה מיומה הראשון ועד האחרון של המלחמה. תפקידם העיקרי של טייסות הקורסייר בסדיר ובמילואים היה סיוע לכוחות היבשה והמנעת שדה הקרב והאבדות בהתאם - כ 500 קורסיירים של הצי וחיל הנחתים אבדו במהלך שלשת שנות המלחמה, כ 330 מתוכם לאש האויב והיתר בתאונות מבצעיות ואימונים. האבדות הכבדות הביאו לכך שייצור הדגמים המאוחרים נמשך אל תוך שנות ה-50. האחרונים סופקו לאווירית הצי הצרפתי בינואר 1953 (7.5 שנים אחרי תום מלחמת העולם השנייה!) ולאחר מכן אף נטלו חלק במבצע מוסקיטר.
LAKE CHAMPLAIN, אחת מיני הנומ"טים הרבות מדגם אסקס שנטלו חלק במלחמת קוריאה, משגרת סקייריידר וקורסייר ממעוטי החרטום שלה. שימו לב לסכמה הכחולה כהה שנותרה בשימוש הצי מאמצע מלחמת העולם השנייה לערך ועד אמצע שנות ה-50.
אנטיטם, ספינת אחות נוספת, משגרת רביעיית קורסיירים בים סוער. המטוסים משתייכים לטייסת מילואים של הצי האמריקני. בפרוץ מלחמת קוריאה ב 1950 היו צבא היבשה, חיל האוויר, חיל הנחתים והצי האמריקנים לא יותר מצל עלוב של אותם הצבאות שהטילו את חיתתם על העולם כולו 5 שנים בלבד קודם לכן, הרבה בזכות ההסתמכות המוגזמת על נשק גרעיני. תהליך הבנייה מחדש כלל גיוס מסיבי של כוחות מילואים, שחלקם נשלחו להחליף סדירים ברחבי הגלובוס אבל רבים אחרים מצאו את עצמם דווקא בחזית עצמה ו/או כתומכי לחימה בעורף בקוריאה וביפן. חיילי מילואים רבים בכל הזרועות היו בעלי ניסיון קרבי עשיר במלחמת העולם השנייה ותרומתם לבניין הכוח במלחמת קוריאה הייתה משמעותית ביותר. לימים החליטו אייזנהאואר ו JFK שאין עוד די בצבא שלדי שכזה כדי לבלום את התפשטות הקומניזם ושניהם עיבו מאד את הכוחות האמריקנים הסדירים, וזה בהתאמה הקטין את ההסתמכות על כוחות מילואים במלחמת ויאטנם, לפחות בחזית עצמה.
סקייריידרים וקורסיירים קופאים להם על הסיפון המושלג של נומ"ט מדגם אסקס בחורף הקוריאני הקשה.
קורסייר מפטרל מעל הארמדה הימית האמריקנית הנאספת בים הצהוב לטובת מבצע כרומייט, היא הפלישה המוצלחת לנמל אינצ'ון בספטמבר 1950. מתחת למטוס ניתן לראות את ספינת הקרב מיזורי.
נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 29-12-2013 בשעה 23:49.
|