28-11-2008, 18:00
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
נתחיל מזה שאחלוק על haboob
הביטוי מרכז כובד אינו שמור למיקום האורכי. מרכז כובד הוא נקודה בה לכאורה מתרכז כל הכובד של המטוס. הוא כמובן יותר משמעותי מבחינת ציר האורך אבל יש לו חשיבות גם מבחינת הצירים האחרים. כאן ניתן לראות שהוא מעלה שאלה לגבי העובדה שאינו נמצא בציר האורך של המטוס (אלא מימינו) ובמטוסים אחרים גם מיקומו בציר Z (הציר האנכי) הוא משמעותי. אני מניח שאם haboob מבין קצת בתעופה, כמו שאני מתרשם כאן, הוא בודאי יודע שיש הבדל אם מרכז הכובד גבוה או נמוך. במטוסי גלגל זנב למשל - מרכז כובד גבוה והטסה לא נכונה יכולים לסיים נחיתה עם האף באדמה.
לעצם השאלה - אכן, מיקום מיכל הדלק מזיז את מרכז הכובד ימינה. זה נובע מאילוצים. אם המיכל היה באמצע - לא ניתן היה למקם נוסעים - ובטיסות כאלו נהוג לקחת איש צוות קרקע אחד או שניים. אז מפצים במיקום ציוד אחר בצד שמאל, כמו שגם haboob אמר - נוסעים ועוד. המיכל שוקל כטונה. נדמה לי שהוא מכיל 1500-2000 לב' דלק. שני נוסעים הם כ 200 ק"ג ועוד 50-200 ק"ג של ציוד - ציוד אישי וחלקי חילוף (גלגלים, ג'קים, אביזרים, כלי עבודה). למרות הכייף שבדבר אף אחד לא ירצה להיות תקוע בגרינלנד מחכה למשאבת שמן.
על שאר מומנט הגילגול שיוצר משקל המיכל מפצים באמצעות קיזוז מאזנות. כמובן שגם צורכים את הדלק קודם מהמיכל הזה ואז אחרי שעתיים שלוש של טיסה העסק כבר כמו כל מטוס נורמלי, רק עם נופים חדשים.
בתמונה סידור החלק האחורי - במקרה זה מטיסת העברה אחרת.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 28-11-2008 בשעה 18:03.
|