לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #20  
ישן 28-11-2008, 17:07
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
תשובה לשאלה הראשונה
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "גם אני חשבתי על כך"

אני מניח שב"מרכז המטוס" שניכם התכוונתם לכך שהמיכל מוצב מימין לציר האורך של המטוס.

ניתן לראות בתמונה מתחת לציר האורך של המיכל (וגם מתחת לכסאות שמשמאל) את התעלות לעגינת ציוד - זה מרמז שלאורך שני הקווים האלה מתוכננת הרצפה לשאת את מירב המשקל (ולא ציר האורך המרכזי של המטוס). זה גם הגיוני אם תחשבו על כך שהמטוס אמור להיות ורסטילי ולשאת גם נוסעים בו-זמנית.

בנוסף, מקיום המושבים ניתן להבין שמשקל אנשים אמור לאזן במידה מסויימת את המומנט שמפעיל המיכל מצד ימין של ציר האורך (מומנט גלגול). ובכלל, מכיוון שמדובר במרחק קטן יחסית מציר האורך של המטוס - המומנט אינו גדול, ולא אמורה להיות השפעה קריטית על יציבות המטוס.

הביטוי "מרכז כובד" שמור למיקום לאורך הציר המרכזי ("קדימה"/"אחורה").
גם במקרה זה אפשר לחשוב שנכון היה למקם את המיכל מעט אחורה ממיקומו הנוכחי, אבל הכל תלוי במה שנמצא מאחוריו (ולא מופיע בתמונה). עד כמה שאני מכיר - מיקום מרכז הכובד של המטוס הזה אמור להיות איפהשהוא בחלקו האחורי של המיכל שרואים בתמונה ולכן גם המיקום האורכי שלו נראה בסדר, בתנאי כמובן גם חלקו האחורי של המטוס מועמס בציוד/אנשים.

(חוץ מזה שאני מניח שמי שתכנן איפה להציב את הציוד בתוך המטוס ידע מה הוא עושה...)
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 28-11-2008, 18:00
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
נתחיל מזה שאחלוק על haboob
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "גם אני חשבתי על כך"

הביטוי מרכז כובד אינו שמור למיקום האורכי. מרכז כובד הוא נקודה בה לכאורה מתרכז כל הכובד של המטוס. הוא כמובן יותר משמעותי מבחינת ציר האורך אבל יש לו חשיבות גם מבחינת הצירים האחרים. כאן ניתן לראות שהוא מעלה שאלה לגבי העובדה שאינו נמצא בציר האורך של המטוס (אלא מימינו) ובמטוסים אחרים גם מיקומו בציר Z (הציר האנכי) הוא משמעותי. אני מניח שאם haboob מבין קצת בתעופה, כמו שאני מתרשם כאן, הוא בודאי יודע שיש הבדל אם מרכז הכובד גבוה או נמוך. במטוסי גלגל זנב למשל - מרכז כובד גבוה והטסה לא נכונה יכולים לסיים נחיתה עם האף באדמה.
לעצם השאלה - אכן, מיקום מיכל הדלק מזיז את מרכז הכובד ימינה. זה נובע מאילוצים. אם המיכל היה באמצע - לא ניתן היה למקם נוסעים - ובטיסות כאלו נהוג לקחת איש צוות קרקע אחד או שניים. אז מפצים במיקום ציוד אחר בצד שמאל, כמו שגם haboob אמר - נוסעים ועוד. המיכל שוקל כטונה. נדמה לי שהוא מכיל 1500-2000 לב' דלק. שני נוסעים הם כ 200 ק"ג ועוד 50-200 ק"ג של ציוד - ציוד אישי וחלקי חילוף (גלגלים, ג'קים, אביזרים, כלי עבודה). למרות הכייף שבדבר אף אחד לא ירצה להיות תקוע בגרינלנד מחכה למשאבת שמן.
על שאר מומנט הגילגול שיוצר משקל המיכל מפצים באמצעות קיזוז מאזנות. כמובן שגם צורכים את הדלק קודם מהמיכל הזה ואז אחרי שעתיים שלוש של טיסה העסק כבר כמו כל מטוס נורמלי, רק עם נופים חדשים.
בתמונה סידור החלק האחורי - במקרה זה מטיסת העברה אחרת.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 28-11-2008 בשעה 18:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 07-12-2008, 11:36
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
הגיע זמן פרדה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YEHUDAF16 שמתחילה ב "שלושה מטוסי ערבה לאל סלוודור"

שלשה מטוסים יוצאים היום לגלות. לאחר שרות ארוך בחיל האוויר - לנופים אחרים וליבשת אחרת.

לחלק מכותבי וקוראי הפורום זה עושה קצת עצוב בלב. אבל אלו דרכם של חיים. שמחה קטנה היא שהמטוסים יוצאים בטיסה ונראים כחדשים. אולי ההמראה האחרונה של מטוסי ערבה מארץ הקודש.

מטוס שגם למרות תקופת שהייתו הלא ארוכה בחיל האוויר הרבה זוכרים לו חסד נעורים. מחזורים רבים של טייסי תובלה עשו את דרכם הראשונית במקצוע על מטוס זה. הרבה ממשימות המטוס ישמרו בדברי ימי חיל האוויר, חלקן עלומות. מטוס שפתח את הדרך לעצמאות פיתוחית וייצורית של מטוסים בתעשייה הבטחונית בארץ.

דרך צלחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 07-12-2008, 12:18
צלמית המשתמש של xnir
  xnir xnir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הגיע זמן פרדה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
שלשה מטוסים יוצאים היום לגלות. לאחר שרות ארוך בחיל האוויר - לנופים אחרים וליבשת אחרת.

לחלק מכותבי וקוראי הפורום זה עושה קצת עצוב בלב. אבל אלו דרכם של חיים. שמחה קטנה היא שהמטוסים יוצאים בטיסה ונראים כחדשים. אולי ההמראה האחרונה של מטוסי ערבה מארץ הקודש.

מטוס שגם למרות תקופת שהייתו הלא ארוכה בחיל האוויר הרבה זוכרים לו חסד נעורים. מחזורים רבים של טייסי תובלה עשו את דרכם הראשונית במקצוע על מטוס זה. הרבה ממשימות המטוס ישמרו בדברי ימי חיל האוויר, חלקן עלומות. מטוס שפתח את הדרך לעצמאות פיתוחית וייצורית של מטוסים בתעשייה הבטחונית בארץ.

דרך צלחה.


כתבת יפה!
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:34

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר