לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 18-02-2010, 17:24
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "פרסום של המל"ט שיכול לתקוף באירן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי inbar2000.com
היום פורסם על המל"ט "איתן" שיכול לתקוף באירן

לא רק היום. הכטב"ם איתן ידוע ומוכר זה זמן.

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=317523

היום פורסם על קליטתו בחיל האוויר. אגב, לא פורסם שהוא יכול לתקוף באיראן אלא שיש לו טווח טיסה ויכולת שהיה מספיקות על מנת להגיע לשם - ויש הבדל ניכר. (באותה הזדמנות - ראוי ורצוי לערוך את כותרת האשכול)


האם מתפתחת/עולה מדרגה "מלחמה קרה" או "מאזן אימה" בין ישראל לאירן

למה ומדוע? או במילים אחרות - מה הקשר לכטב"ם החדש?

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 18-02-2010 בשעה 17:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 18-02-2010, 18:06
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
נתונים שהופצו על ידי התע"א ודו"צ:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "פרסום של המל"ט שיכול לתקוף באירן"

משימות עומק - מערך "איתן" מקנה יכולת ביצוע משימות בטווחים גדולים בזכות יכולתו לטוס לשהות באוויר זמן ארוך ולטוס בגובה רב.

גמישות מערכתית ופוטנציאל גידול - מערך "איתן" בנוי בארכיטקטורה פתוחה ע"מ לשלב משימות רבות ללא צורך בשינוים משמעותיים במערכת הבסיסית.

עמידה בדרישות הרישוי של רשויות התעופה - מל"טי "איתן" מתוכננים לעמידה בדרישות הרישוי המחמירות ביותר של רשויות התעופה האזרחיות, הדרישות הללו הן בשלבי התהוות בשנים האחרונות בארץ ובעולם.

נתונים כללים
מוטת כנפיים: 26 מ'
אורך: 15 מ'
גובה: 3 מ'
מנוע: טורבו-פרופ 1200 כ"ס
משקל המראה מירבי : 5000 ק"ג
משקל מטעד: מעל 1,000 ק"ג
מהירות מירבית: מעל 200 קשר
רום טיסה: מעל 41,000 רגל
שהיה מירבית: מעל 24 שעות
טווח פעולה: מעל 1,000 ק"מ
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-02-2010, 19:21
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "נתונים שהופצו על ידי התע"א ודו"צ:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
עמידה בדרישות הרישוי של רשויות התעופה - מל"טי "איתן" מתוכננים לעמידה בדרישות הרישוי המחמירות ביותר של רשויות התעופה האזרחיות, הדרישות הללו הן בשלבי התהוות בשנים האחרונות בארץ ובעולם.

זה הכי מעניין.
הן בגלל ההוצאה האדירה הכרוכה בכך והן כי זה מצביע על כוונות אזרחיות. אילמלא הכוונה שיטוס מעל שטחים אזרחיים, אין צורך בכך.
זה מצביע על בגרות שוק כלי הטייס הבלתי מאוישים בכלל! ועל מגמות וצפיות מן הפלטפורמה הזו בפרט.
עלו והצליחו!
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 20-02-2010, 20:49
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "לא ישים לתקיפה באירן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
על פי קפ"ט בח"א המטעד של האיתן הוא טון אחד...

"מל"ט הוא בעצם פלטפורמה שניתן להרכיב עליה הכל. המטען הייעודי (מטע"ד) שמורכב על המל"ט כולל בדרך כלל מכ"ם או מצלמה המשמשים למשימות מודיעין, תצפית וסיור. "הייחודיות העיקרית של המל"ט היא, למעשה, גודלו", מתאר רס"ן אלי. "הוא יכול לשאת מספר גדול של מטע"דים שפועלים במקביל. אם מל"ט אחר מסוגל לשאת מטע"ד במשקל כמה עשרות ק"ג, המל"ט הזה יכול לקחת מטע"ד בסדר גודל של 1,000 ק"ג".

איך בדיוק כתב"מ ענק מזדחל ולא חמקן עם מוטת כנפיים של 737 תוקף כור אירני מוגן ב S-300 ב 2 פצצות חצי טון?




הכטב"ם "איתן" אינו מיועד לתקיפת מטרות כגון כור גרעיני, ואני ממש לא חושב שהוא יכול לשאת שני פצצות של חצי טון (תזכור שיש מטע"דים אחרים חוץ מהחימוש),מה שכן, הכטב"ם יכול לספק מודעין איכותי בזירה האירנית וגם יכול לשמש להשמדת משגרים ניידים ואולי גם להיות חלק מהמערך לדיכוי מערכות הנ"מ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-02-2010, 19:15
  AlexZ33 AlexZ33 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.04
הודעות: 411
מטוס חדש בארץ: חיל האוויר יקלוט את האיתן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "פרסום של המל"ט שיכול לתקוף באירן"

בעוד מספר ימים יקלוט חיל האוויר את המטוס הלא מאוייש הגדול בעולם שיכול להגיע עד טהרן. "בעימות הבא הוא יהיה בפעילות"

אמיר בוחבוט | 18/2/2010 ביום ראשון הקרוב יקלוט חיל האוויר את המטוס הלא מאוייש "איתן" המסוגל להגיע לטוס לאיראן כשעליו מצלמות מתקדמות. "איתן נחשב למטוס ללא טייס הגדול ביותר בעולם. לפני כשנה, אישר המטה הכללי לרכוש את המטוס מהתעשייה האווירית ולהקים טייסת ראשונה למטוסים מסוגו.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images//archive/300x225/1/039/828.jpg]
האיתן, מטוס ללא טייס צילום ארכיון: אלי דסה

מנועו של ה"איתן" הוא בעל 1,200 כוחות סוס והוא מסוגל לשהות באוויר יותר מיממה ולהגיע לטווחים רחוקים. גורמים בחיל האוויר ציינו כי הצבא ניסה אותו לראשונה במהלך מבצע עופרת יצוקה.

"ללא ספק בעימות הבא המטוס "איתן" יהיה חלק מהפעילות המבצעית", אמר קצין בחיל האוויר. "מדובר באחד המל"טים הטובים בעולם, בעל התמונות הטובות בעולם". לדבריו, "השטחים הנרחבים מאוד אותם מכסה ה"איתן" בפעילותו המבצעית מביאים לצה"ל יכולות שלא היו לא עד כה".

ממריא בלחיצת כפתור
קצין נוסף בחיל הבהיר כי "למטוס יש יכולות רבות ומגוונות וככזה נוכל להגיע לכל מקום שנדרש". בחיל האוויר מתכוונים להקים במהלך שנת 2011 בית ספר בו ילמדו אנשי חיל האוויר להפעיל את המטוס.

לדברי קצינים בחיל, מדובר במטוס משוכלל הכולל תא מטען גדול המסוגל לשאת אמצעים שונים במשקל של מאות קילוגרמים ובלחיצת כפתור הוא יודע להמריא, לנחות, ואף להיכנס לסככת החניה

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/...&loc=3&tmp=8720
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 18-02-2010, 22:07
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
ציטוט מעניין מאתר גל"צ על הכשרת מפעילי מל"טים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "פרסום של המל"ט שיכול לתקוף באירן"

http://www.glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=57386

ציטוט:
קראת ועכשיו אתה חולם להיות מפעיל מל"ט? תהליך ההכשרה של המפעילים ארוך ומייגע. מדובר בהכשרה של 21 חודשים עד שנתיים, מתוכם שנה בקורס טיס, חצי שנה בבית ספר למל"טים וקורס אימון מתקדם בן שלושה חודשים. בסיום הקורס נדרשים החניכים לחתום חמש שנות קבע כקצינים.


בקורס טיס נפתחה מגמת מפעילי מל"טים? או שהם משולבים רק בשלבים מסויימים של הקורס?
בעבר נכתב פה מספר פעמים שביס"ט מכשיר אך ורק צוותי אוויר אולם בחצרים ישנן יחידות הכשרה נוספות שאינן חלק מביס"ט.

גל"צ מבחבטים או שבאמת בוצע שינוי בהרכב החניכים בביס"ט?
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 23-02-2010, 18:10
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
קטעים נחבא אל הכלים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "פרסום של המל"ט שיכול לתקוף באירן"

http://www.defensenews.com/story.ph...c=AIR&s=TOP




ציטוט:


Israel's Heavy-Hauling UAVs Are Ready for Battle







Published: 25 Jan 2010 10:42





TEL AVIV - The Israel Air Force's Eitan (Steadfast) heavy-hauling, multimission UAV will soon become operational, the fruit of a two-year program to certify the system for networked operations with other manned and unmanned platforms.





והשורה התחתונה:



ציטוט:
Tal Inbar, head of the Space and UAV Center at Israel's Fisher Institute for Air and Space Studies, said long-endurance, high-flying UAVs such as the Heron TP will naturally evolve into new roles and missions, including signals intelligence and even electronic warfare.


ברכות, כן ירבו!
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב


נערך לאחרונה ע"י 2liviu בתאריך 23-02-2010 בשעה 18:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 26-02-2010, 04:16
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
הדקויות...
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "בהמשך לאותה רוח טובה... הרי..."

אין לי בעייה עם הכינוי "מטוס ללא טיס", מל"ט, מזל"ט וכו'. אין לי גם בעייה עם השחמוש במונח כטב"מ. שניהם חלופיים מבחינתי זה עם זה.

הבעייה הינה בכך שכתבים החלו להשתמש במינוח "מטוס" כמונח העומד בפני עצמו בהתייחסם ל"מטוס ללא טייס". וכאן קבור הכלב.

אגב - גם לאמריקאים אין אחידות בהגדרות (וקשה גם לעשות זאת בכל שפה שכן אין הגדרות אחידות וברורות) המבדילות בין מזל"ט למל"ט שאינו זעיר.

הם הינקים (וגם האנגלים) מרבים להשתמש לאחרונה במונח UAS - Unmanned Aerial System כאשר המונח הזה כולל גם את יחידות המערכת כולה, קרי פלטפורמה אוירית + מערכות הקרקע הנלוות.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 26-02-2010 בשעה 04:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 13-09-2011, 18:25
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
אנונימוס נו מור... אנד דר איז איבן א פיקטור אוף עים... וור איז דה צנזוריישן
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "מנפלאות גוגל"

http://www.idf.il/1133-13073-he/Dover.aspx

תא"ל נורקין, לשעבר מפקד בסיס תל נוף וראש מחלקת מבצעים במטה המבצעי של חיל האוויר, יחליף בתפקידו את תא"ל חגי טופולנסקי. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, החליט אתמול (שני) למנות את תא"ל עמיקם נורקין לראש להק אוויר הבא של חיל-האוויר. תא"ל נורקין, אשר שימש בתפקידו האחרון כמפקד בסיס תל נוף, יחליף בתפקידו את תא"ל חגי טופולנסקי. תא"ל נורקין סיים את קורס הטיס במגמת קרב. שנים לאחר מכן, בשנת 2003, נבחר להקים את טייסת ה'סופה' (F-16I) הראשונה. בראיון לבטאון חיל-האוויר סיפר אז על רגע הבשורה ועל ההבנה של גודל האחריות.

"מצדו השני של הקו היה מפקד הבסיס. 'התקבלת', הוא אמר לי", משחזר תא"ל נורקין. "כמובן ששמחתי מאוד, אבל לאט-לאט, אחרי שההתלהבות הראשונית חלפה, התחלתי להבין עם מה יש לי עסק: מאות אנשים בחיל-האוויר ובתעשיות הביטחוניות עוסקים באלפי פרויקטים שקשורים במטוס הסופה. בסופו של דבר, כל גוף מטה או כל אחת מהתעשיות רואה את הפינה הקטנה שלו, וכמפקד הטייסת אני צריך להכיר את התמונה הכוללת ולדאוג שהמערכת תנגן בלי זיופים".

במלחמת לבנון השנייה היה תא"ל נורקין ראש מחלקת מבצעים. במובן האישי, החלטות שמקבל ראש מחלקה במטה המבצעי הן החלטות המשפיעות על כל החיל, בכל מגוון המשימות, ונדרשת כל הזמן הבנה מעמיקה ותהליך תודעתי אישי שמושפע מהאירועים. "אני חושב שהתהליך שהתקיים בחיל האוויר בוצע בצורה מאוזנת, והחיל ביצע את המשימות בצורה טובה עם בעיות בשטח ועם דברים לשיפור", אמר תא"ל נורקין עם סיכום תפקידו כרמ"ח מבצעים.

בתפקידו הנוכחי, מפקד תא"ל עמיקם נורקין על בסיס תל-נוף. בתפקידו הבא, יקח תא"ל נורקין אחריות על כלל הפעילות המבצעית, פעילות האימונים וההדרכה והפעילות השוטפת של חיל-האוויר. כמו כן אחראי הלהק על הפעלת הכוח, אחראי על פיתוח תורות לחימה, מאשר צרכים מבצעיים, קובע את מדיניות האימון ואת יעדי הכשירות של הכוח המבצעי בחיל-האוויר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 23-06-2010, 18:38
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
צילום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "פרסום של המל"ט שיכול לתקוף באירן"

אם האשכול הוקפץ, זו הזדמנות לצרף תמונה מטקס פתיחת טייסת האיתן בפברואר האחרון
הפעם ברזולוציה גבוהה (ליחצו על התמונה להגדלה)


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img580.imageshack.us/img580/3968/herontpininductioncerem.jpg]

צילום דוברות תע"א
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 30-07-2010, 01:59
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
מבולבל היה מנוע?
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבה בת חודשיים מידיעות אחרונות על קליטת כתב"מ האיתן בח"א"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
משתמע מדברי סרן ד שהמנוע היחיד אינו בגדר ..."מערכת חשובה"
אם כאלו הם האחראים על הכלי הייחודי הנ"ל מפתחי תורת הפעלתו! ...שמה מוטב כבר לגנוז אותו

כבר לפני כשני עשורים ידעו בתעשיה האוירית לבנות מל"ט עם שני מנועים, נכון הוא היה לטווח ושהייה קצרים הרבא יותר, אז דווקא לפלטפורמה המיועדת לשהייה\טווח כפולים ומכופלים, משולשת "מערכות חשובות" חסכו במנוע! האם לא אמינים יותר שני מנועים קטנים יותר מלשים את כל הביצים בסל-אחד חזק ואמין ככל שיהיה?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 31-07-2010, 18:43
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "אז לדבריך גם מטוס כדוגמת F-16..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nec_000
אז לדבריך גם מטוס כדוגמת F-16 אינו אמין כי יש לו מנוע אחד ?!
בהחלט אמין פחות ממטוס דו-מנועי... F15, ולא יעלה על הדעת לטעון אחרת!

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nec_000
צא מנקודת הנחה שמפתחי המוצר יודעים את עבודתם נאמנה וישנה סיבה טובה מדוע יש מנוע אחד..
יש מספר סיבות שאני יכל לחשוב עליהן, למשל: אף אם שני המנועים קטנים יותרת משקל שניהם + דלק גדול יותר מהתצורה החד מנועית, מחירם והחזקתם יקרים יותר... כל זה ברור, אך, לא פחות ברור הוא מחיר ההתפשרות על מנוע בודד, ולאחר ולאור זאת להלל יתירות משולשת של "מערכת חשובה" קצת אמממ... צורם.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nec_000
להשכלתך: מנוע מסוג זה שמותקן במל"ט המדובר הינו אחד מהמנועים האמינים ביותר שיש.
השכלתי...
ובכל זאת, כאלגוריה: האם כנוסע הייתה שקט יותר על מטוס עם מנוע אחד, או יותר... כאחראי על משימה בטווחים של הרבא שעות טיסה, הייתה שקט יותר עם מל"ט עם מנוע אחד, או יותר...
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב


נערך לאחרונה ע"י 2liviu בתאריך 31-07-2010 בשעה 18:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 01-08-2010, 04:10
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "זה ממש לא "בהחלט אמין יותר ממטוס חד מנועי""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
מחינת הגדרת אמינות וסיכויי תקלה, למטוס דו מנועי יש אמינות נמוכה יותר, כמה שזה נשמע מוזר..

המנוע הזה הוא מוצלח מאד ומפעיל גם מטוסי נוסעים חד מנועיים. אל תשכח שזהו מנוע טורבינה ולא מנוע בוכנה.
החזרתה אותי לראשית לימודי לפני יותר שנים משאני מעדיף לזכור... ואכשיו ברצינות. מתוך הנחה שישנם מנועים קטנים יותר מאותה טכנולוגיה (=אמינות) לא תגיד ששניים קטנים פחות אמינים מאחד גדול... לא תזרוק את מוסג היתירות... להזכירך:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
אם מטוס דו מנועי יכול לקחת 300 איש מעבר לאוקיינוס, אין בעייה למל"ט חד מנועי לבצע משימה. אני גם מניח שלא שקלת את כל המשמעויות של מנוע נוסף.
נראה שבעוד אחד מאיתנו, אולי לא שקל את כל ההבטים ואמר זאת מראש השני בחר להתעלם בבוטות מן הסיכונים של הסתמכות על ממוע בודד לתפעול (endurance) של ימים. לא רק של כלי יקר ויחודי, אלה תוך סיכון המשימה שלשרתה נדרש.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 01-08-2010, 07:51
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
נראה לי שניתן היה לנהל דיון פורה יותר
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]מחינת הגדרת אמינות..."

ללא ה"בוטות" שאיני יודע מהיכן הבאת אותה.

בכל זאת אענה.

גם במטוס של Tripple Redundency יש אלמנטים יחידים. אין אפשרות אחרת. הרי לא תשים שלשה מנועים. מאחר והדברים צוטטו מפיו של ד', שעם כל הכבוד לו, אינו מומחה בתכנון מטוסים וגם הכתב אולי לא ציטט נכון, אז נתעלם מכך.

מה יעזרו שני מנועים קטנים? צריך מנוע אחד גדול כזה כדי להטיס את המטוס. שני מנועים "קטנים" יעלו את מחיר המטוס, את מחיר התחזוקה (שלא לדבר על המורכבות ועל תכנון של מטוס אחר, למעשה) וכאשר יתקלקל אחד מהם המטוס יפול, כי השני לא יצליח להחזיק את המטוס באוויר.

קיימים בתכנון מספר כטב"מים בעלי שני מנועים. אבל מדובר שם על מטוסים גדולים יחסית שצריכים יותר כח. גם הפרדייטור לנגזרותיו הוא חד מנועי, גם הגלובל הוק. אשמח לדעת אם יש לך מקורות לגבי כטב"מ שנפלו בגלל תקלת מנוע ואיך זה בהשוואה לאבדני מטוס בשל סיבות אחרות.

תרצה או לא תרצה - שני מנועים מורידים את האמינות. זה מדעי. צא גם מתוך הנחה שאותם מהנדסים מתכננים יודעים לפחות את מה שאתה יודע, כולל שיקולים מבצעיים, יודעים לנתח את החלופות ולבחור את הנכון.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 01-08-2010 בשעה 08:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 01-08-2010, 13:12
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "להבנתי, שני מנועים יוצרים מצב..."

ברמה התאורטית בלבד (מבלי להיכנס לנתוני מטוסים ספציפיים):
2 מנועים מהווים גם סיכון גדול לשריפה, חלקים נעים רבים יותר שיכולים להשתחרר ולפגוע במערכות חשובות אחרות, שטח גדול יותר של כלי הטייס שיכול להקשות על ההטסה ולהגדיל את ההסתברות של פגיעה במטוסים אחרים ובטילים, שח"ם גדול יותר כמובן וכו'..לכן ההנחה שמטוס עם דו מנועי בטוח יותר ממטוס עם חד מנועי אינה בהכרח מדויקת.
ככל שאנו מתקדמים בזמן נראה שהמגמה מתהפכת בשל התקדמויות יותר משמעותיות בתחום המנועים מאשר בתחומים אחרים. במטוס f-16 שמיוצר כיום לעומת מטוס f-16 שיוצר לפני 25 שנה הסיכוי לתקלה ברוב המערכות הוא כמעט זהה, הסיכוי לתקלת מנוע לעומת זאת במטוס f-16 של היום קטן משמעותית מהסיכוי לתקלת מנוע לפני 25 שנה. אז בנקודת הזמן הנוכחית כנראה שאין אמת בטענה שהועלתה מעלה לגבי אמינות גדולה יותר של דו מנועי.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 10-12-2011, 01:49
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Robinbad]"בין המתקדמים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
מה הבעיה?
בשם עצמי...
  • בימים טרופים אלו, כשהורגלנו חדשות-לבקרים ב"טוב ביותר..." והתרגלנו לזלזל באומריהם...
  • בימים טרופים אלו, כאשר המתקדם ביותר נפל בשיא השלומאליות כפרי בשל בידיהם של...
  • בימים טרופים אלו, כאשר המערכת הטובה ביותר שאנו היללנו... כשלה מאוד מאוד בשעת צרה.
  • אף אנו פשוטי העם המתיימרים לדעת כמעה על תחום הכתבמי"ם. מבינים שמטבע הדברים, אנו מקסימום(!) מקום שני בעולם אחרי האמריקאים, וגאים על כך! עדיין מתחלחלים מ, חושדים ב כל "סופרלטיב". ידוע לדוגמה גלובל-הוק שמתפקד כבר שנים במשימות באותו אופי לפחות כגובה, טווח, ושהיה...
כשעתונאי או מהלל כאחרון אנשי-המכירות או קוטל כאחרון הפדהצורים... חסרה דרך האמצע. הצניעות הראויה כשמדברים על מערכת שעוד לא ניתנה לה הזדמנות להוכיח את עצמה... טובה הפלטפורמה ככל שתהיה, נותר עוד לראות איזו תורת שימוש יתפרו לה ואיך ישכילו לממשה. ומי יתן ותביא פרות לעמל הפתחים ומפעילים ונחת למשלמי המיסים...

אמיל היקר, כולי תקווה שאתה מבםם את שאלתך על ידע מוקדם
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 10-12-2011, 07:04
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
בתגובה להודעה מספר 93 שנכתבה על ידי Robinbad שמתחילה ב ""בין המתקדמים בעולם אם לא..."

למרות התגובה הטוקבקסטית שלך אני ינסה לענות לך ברצינות
קודם כל , אני לא ממערך המל"טים (ומעולם לא הייתי) כל מה שאני אפרט פורסם במקורות גלויים כולל הפורום הזה.

1. לישראל עשרות שנים של נסיון עם מלט"ים והיא נחשבת לחלוצה בתחום.
2. אל אופ יצרנית הציוד האופטי נחשבת לבין החברות המתקדמות בנושא אופטיקה צבאית כולל רכיבים שמותקנים במל"טים שלנו - לראייה רשימת הלקוחות שלה.
3. רפא"ל נחשבת למובילה בכמה תחומים שיכולות להיות קשורות למלט"ים, לדוגמא פוד הלייטניג שלה (אומנם למטוסי קרב) הוא הנמכר ביותר (כולל לארצות הברית).
4. תע"ש נחשבת לבין המתקדמות ביותר בייצור נורי הטעייה למטוסים (הלקוחה הגדולה שלה היא ארצות הברית) פורסם שלמטוס יהיה יכולת התגוננות וזאת סתם דוגמא.
5. ELTA - נחשבת ליצרנית מכמ"ים מהמתקדמות בעולם.
6. אלסיניט - נחשבת ליצרנית מערכות ה ל"א מהמתקדמות בעולם.
7. אלביט (לשעבר תאדירן תקשרות) נחשבת ליצרנית מערכות הקשר הצבאי מהמתקדמות בעולם (הלקוח הראשי שלה חוץ מצה"ל זה ארצות הברית).
8. כושר הנישאה של האיתן לפי הפרסומים הרשמיים הוא למעלה מטון , מה שמציב אותו מבחנת הפרמטר הזה באותה קטגוריה של הריפר.
9. זמן שהייה באוויר זהה עם לא יותר ממרבית המל"טים שטסים כיום (מאלה שפורסמו כמובן)
10. האיתן ניצח במכרז בצרפת את המלט"ים האמרקאים שהתמודדו מולו.
11. שילוב של הפרמטרים האלו (ואגב אני לא יודע עם כל החברות שהזכרתי פה אכן מוערבות באיתן) יכול להראות לך שהכותרת לא מופרכת , אולי קצת מוגזמת אבל לא שיקרית.

ברור שגם מל"ט כזה ניתן להפיל וסביר להניח שהוא לא חף מבעיות אבל אין צורך לזלזל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:19

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר