23-10-2008, 01:27
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,107
|
|
כיצד אתה רוצה שיעזרו לך?
ההלכה היהודית אוסרת כל קשר זוגי עם מי שאינה יהודיה, גם מחוץ למסגרת הנישואין.
עלי לציין שאין כזה דבר חברה בלבד מהמצב בו אתה נמצא ניתן להגיע בקלות לקשר עמוק יותר. עם זאת אני מסייג את דברי מכיון שאיני יודע דבר אודותיך, ובאם אכן ניתן אכן לחשש שתינשאו.
עם זאת אתה ממשיך להיות יהודי גם אם אתה מתחתן אתה.
ילדיך מאשה זו לא יהיו יהודים על פי ההלכה (אבן העזר סימן ד'). הילד הולך אחר האם כאשר הוא נולד מיהודי וגויה, או מגוי ויהודיה - במקרה זה הוא יהודי. [ישנם פסולים אחרים בהם הילד הולך אחר האב אך הדבר חורג ממסגרת הנושא.]
מותר לגוי להכנס למקום שיש בו ספרי קודש והלכה ואין בכך איסור.
גיור אינו תופס ללא קבלת עול מצוות גם באם תסכים חברתך (ואני מסופק) לעבור את התהליך המפוקפק והמשפיל מבחינתה של סמינר לגיור ובמעמד הגיור תשקר לדיינים בכל הקשור לכוונתה לשמור מצוות בסופו של יום אם היא באמת לא התכוונה לשמור מצוות היא לא תחשב ליהודיה. (אני יודע שקביעה זו תקפיץ חלק מהקוראים אך אני מפנה אותם לפסק הדין המפורסם של אחד מדייני בית הדין הגדול שבאומץ בלתי רגיל חיווה את דעתו בסוגיה זו זאת בנוסף לסוגיות נוספות בתהליך הגיור הקיים במדינת ישראל.)
בברכת ההבדלה אנו אומרים המבדיל בין קודש לחול בין אור לחושך ובין ישראל לעמים ונשאלת השאלה הרי ההבדל בין אור לחושך ברור לכולם אך ההבדל בין קודש לחול ובין ישראל לעמים אינו ברור. התשובה לכך היא שזו אכן כוונת הברכה שכמו שאין שום דמיון בין האור ובין החושך כל אין כל דמיון בין קודש (השבת והמועדים שקודשו על ידי הקב") ובין חול. זאת אף שאדם מן השורה אינו מרגיש בכך אך מי שזוכה אכן מסוגל להרגשי את הרגש הטמיר של קדושת השבת והימים הטובים. למעשה גם מי שאינו במדרגה כל כך גבוהה מרגיש רוגע ושלווה בימים אלו אם הוא אכן שומר את מצוותיהם כראוי.
באותה מידה ישנו הבדל מהותי בין ישראל לעמים הבדל זה על אף שאינו ניכר באופן חיצוני אכן קיים מהבחינה הרוחנית. אין לי התנסות אישית אך שמעתי בשם כמה בעלי תשובה שהעידו על עצמם שלא הצליחו ליצור קשר אמיתי עם בן זוג לא יהודי.
כמו כן שמעתי (איני זוכר בשם מי) שנאמר דבר נוסף בברכת ההבדלה ה' הוא המבדיל בין אור לחושך וההבדל אכן ברור. בין קודש ובין חול ישראל הם המבדילים בשמירתם על קדושת השבת והמועד. האחריות להבדלה בין ישראל לעמים נמסרה לאומות העולם והם האחראים להבדיל בינם לבין היהודים למרות שישנם יהודים המתאמצים לקשור עצמם לשאינם יהודים בסופו של דבר הגויים הם שדוחים את הקשר המשותף.
אביא סקירה הלכתית קצרה לטובת הקוראים למרות שאני מאמין שהמושגים ההלכתיים אינם נהירים לשואל.
גזרו על בנות הגויים משום נשג"ז(=נדה שפחה גויה זונה- המדובר בהגדרה הלכתית ולאו דוקא כפי המשמעות המקובלת היום).
קשר נישואין בין אשה שאינה יהודיה לבין יהודי אסור אף הוא ויש אומרים שהאיסור מדאורייתא משום לא תתחתן בם. (י"א שהאיסור מדרבנן ולא תתחתן בם נאמר לאחר גירות ורק לגבי שבעת העממין שהיו בארץ ישראל בשעת הכיבוש בלבד - כיום עממין אלו אינם ידועים לנו).
יצויין בזאת כי עם בת ישראל שלא טבלה קיום קשר זוגי אסור באיסור חמור ועונשו כרת.
קשר זוגי עם פנויה שטבלה אסור באיסורים אחרים י"א מדאורייתא משום לא תהיה קדשה וי"א מדרבנן. באם היא מיוחדת לו בלבד הדבר תלוי באם פלגש (אשה המיוחדת בלא כתובה וקידשין) מותרת או לא.
לעיון נוסף אני מפנה את הקוראים לאבן העזר סימן ט"ז בענין איסור ביאה וחתנות עם עכו"ם ולסימן כ"ו בכל הקשור לפילגש. כמו כן אין קידושין תופסים בעכו"ם ואין להם כתובה אך ענין זה לא שייך לנידון זה
נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 23-10-2008 בשעה 01:42.
|