לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה > פוליטיקה עולמית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-09-2008, 16:19
  הפרפקציוניסט הפרפקציוניסט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.09.08
הודעות: 36
Yes We Can?


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.capitalism.co.il/wordpress-he/wp-content/uploads/2008/06/obama.jpg]


תכירו את החוב התופח שלא מעצמו של ארה“ב

09/30/2007 $9,007,653,372,262.48
09/30/2006 $8,506,973,899,215.23
09/30/2005 $7,932,709,661,723.50
09/30/2004 $7,379,052,696,330.32
09/30/2003 $6,783,231,062,743.62
09/30/2002 $6,228,235,965,597.16
09/30/2001 $5,807,463,412,200.06
09/30/2000 $5,674,178,209,886.86

כפי שחדי העין בינכם רואים החוב הזה גדל כל שנה. למעשה משנת 2000, למעשה הנשיא בוש העלה את החוב של המעצמה הגדולה בתבל ל- 64.5% מהתוצר שלה, עלייה לא רעה בכלל של 12.5% ונושא שיכל לקבל מקום של כבוד ברשימת הנושאים בהם יעסקו במערכת הבחירות האמריקאי, כלומר, אם הייתה רשימה כזאת.

לפני מספר ימים הסתיימו הפריימריס בארה“ב , וכעת ניצבים זה מול זה אובמה והמועמד הרפובליקני…. נו זה… איך קוראים לו מוויאטנם, החטיאר הזקן. פעם לפני הרבה הרבה זמן, חודשים שלמים, זכה בראשות המפלגה הרפובליקנית אדם בשם ג‘ון מקיין. מקיין, עד אז אחת הדמויות הצבעוניות ביותר בפוליטיקה האמריקאית, סנאטור בעל רקורד הצבעה על מפלגתי המכונה ה- Maverick דהה והתכווץ תוך זמן קצר לטפט על במת המופע הגדול של אובמה.

כפי שזה נראה עכשיו, מתוך כמות הבאזז התקשורתי שמושך באראק חוסיין, הבחירות הקרובות בנובמבר לא יהיו בין המועמד מקיין לאובמה, או בין המועמד הרפובליקני לדמוקרטי. הן יהיו משאל עם על בחירתו של אובמה, משאל ארצי שנושאו הכתרת הסנאטור הצעיר והשחור למחצה משיקגו למנהיג ארה“ב. תשובה לשאלה הפלאגמטית והלעוסה, האם ארה“ב רוצה שינוי?

זוהי כנראה האמת אך זוהי אמת עצובה. כי הבחירות לארה“ב בצל המשבר הכלכלי והמלחמה העיראקית הן בחירות על מתווי מדיניות שונים זה מזה בתכלית, של מדינה שצריכה שינוי. שינוי אמיתי המורכב מקווי מדיניות שמתורגמים לחוקים, תקנות והחלטות ולא לצבע עור שמסתיר מדיניות כלכלית של דרך ללא מוצא.

זה עצוב כי התרופה של אובמה למדיניות ה“מלח השיכור“ של בוש היא לא שינוי, היא עוד מאותו הדבר. בניגוד למקיין שמדבר על קיצוץ בתקציב הפדרלי לצורך הקטנת הגרעון ממנו סובלת ארה“ב מציע אובמה 210 מיליארד דולר נוספים שישפכו ליצירת משרות חדשות בתחום האנרגיה הירוקה (?!), פרוטקציוניזם מסחרי ועוד כוח לאיגודים המקצועיים.

מאחורי ה“Yes We Can“ החלול של המועמד הדמוקרטי עומדת מדיניות כלכלית מסוכנת שאיננה מתחשבת כלל במצבה של כלכלה הנענקת תחת חוב ממשלתי מאמיר. כתשובה לפיטורים של עשרות אלפים בתעשיית הרכב האמריקאית הנובעים מחוסר תחרותיות כתוצאה מאחיזת החנק של ”ארגון עובדי תעשיית המכוניות“ הוא מציע ”הבא ניתן לאירגוני העובדים את הכוח להניף מחדש את המעמד הבינוני האמריקאי“.

אחרי הבחירות יפציע עור חדש. אחרי שידהה שלט הפרסומת האחרון ישארו אמריקה והעולם עם התוצאות העגומות יותר או פחות של מדיניותו של נשיא חדש. לבן מקומט או שחור מתוח כבר לא ישנו לאף מובטל שיחיה עם תוצאותיהן של תרופות אליל ואיוולת כלכליות.
חזרה לפורום
  #2  
ישן 24-09-2008, 05:21
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,225
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הפרפקציוניסט שמתחילה ב "Yes We Can?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפרפקציוניסט
. כתשובה לפיטורים של עשרות אלפים בתעשיית הרכב האמריקאית הנובעים מחוסר תחרותיות כתוצאה מאחיזת החנק של ”ארגון עובדי תעשיית המכוניות“

הסיבה האמיתית לחוסר התחרותיות של דטרויט היא תשלומי הפנסיה שמעיקים כל כך על היצרנים האמריקאים. בין 1993 ל2007 ג'נרל מוטורס היקצו 103 ביליון דולר על תשלומי פנסיה ובריאות לפנסיונרים של החברה (היינו לעובדים לשעבר שכבר לא יצרו דבר עבור ג'נרל מוטורס).

שורש הבעיה בהסכם עם העובדים שנחתם ב1950 ובו היתחייבה ג'י אם לממן שרותי בריאות, פנסיה והטבות אחרות לעובדים. וולטר ראוטר, מנהיג אגוד העובדים העדיף שהממשלה תממן פנסיה לכל האזרחים והאיץ ביצרני המכוניות ללחוץ על וושינגטון בעניין. החברות מצידן (ג'י אם, קרייזלר ופורד) לא רצו להיות חלק מתוכנית "סוציליסטית" כזו והעדיפו לחתום על הסכמים נפרדים עם העובדים. את הפנסיה מימנו קוני הרכב.

במשך השנים בהיתדנויות חוזרות עם העובדים, כתחליף להעלאה במשכורת, התחייבה ג'י אם להעלאות נוספות בפנסיה. באותם הימים העובדים היו צעירים ולחברה היו מעט פנסיונרים.

עם השנים המצב הישתנה, אנשים היזדקנו. כמו כן עם עליית תוחלת החיים אנשים חיו יותר זמן כפנסיונרים. בנתיים עלתה לה תעשיית הרכב היפנית ודטרויט מצאה עצמה בתחרות קשה.

כיום, על כל מכונית שיצרן אמריקאי מוכר הוא משלם מעל 1000 דולר תשלומי פנסיה לעובדים שכבר לא מייצרים. אפילו היו היצרנים האמריקאים יעילים בדיוק כמתחריהם ומיצרים כלי רכב באותה האיכות (והם לא) עדיין נקודת הפתיחה שלהם היתה 1000 דולר מעל ליפנים. בארה"ב מכונית ממוצעת (נגיד פורד פ-150, הרכב הנימכר ביותר בארה"ב או טויוטה קמרי, מכונית הנוסעים הנימכרת ביותר) עולה 15,000 - 25,000 דולר כך ש1000 דולר זה הפרש מאוד משמעותי.

ללא קוצר הראות של יצרני הרכב היו תשלומי הפנסיה באים מהממשלה. הואיל וגם מכוניות יפניות (ואירופיות) הנימכרות בארה"ב מיוצרות ברובן הגדול במדינה הרי שלא היה הבדל גדול בעלויות כח האדם בין החברות האמריקאיות והיפניות.

אז אולי התערבות ממשלתית היא לא רעיון כ"כ גרוע בכל זאת.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:09

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר