|
04-11-2004, 10:29
|
|
|
|
חבר מתאריך: 05.06.02
הודעות: 21,476
|
|
חינוך ילדים לטרור ולשנאה: פרסומים המעודדים פגועי התאבדות רצחניים ושנאה לישראל וליהודי
חינוך ילדים לטרור ולשנאה: פרסומים המעודדים פגועי התאבדות רצחניים ושנאה לישראל וליהודים
מופצים באינטרנט באתר עיתון ילדים מקוון של ה-"חמא"ס" ("אלפאתח") 1
דוגמא לכתבות מעודדות שנאה וטרור: ראשה הכרות של המחבלת המתאבדת בטרמפיאדה בצומת "הגבעה הצרפתית" בירושלים (22 בספטמבר 2004) ותחתיו הכיתובית "מבצעת פעולת ההתאבדות זינב אבו סאלם. ראשה ניתק מגופה הטהור והרעלה נותרה לקשט את [פניה]. מקומך בגן העדן שברקיעים העליונים זינב... אחות [שהתעלתה למעלתם של] גברים".
הלוגו של עיתון הילדים המקוון "אלפאתח". בעיתון כלולים סיפורים, שירים ואיורים - המכוונים להפוך אותו ל"ידידותי" ומושך עבור הילדים - לצד מסרים המטיפים לשנאה ומעודדים את טרור המתאבדים.
אפיון כללי תנועת ה-"חמא"ס" מייחסת חשיבות רבה להטמעת מסרי טרור ושנאה בתודעתו של הדור הצעיר הפלסטיני. לשם כך היא מקדישה משאבים ומאמץ, הן במישור החינוכי (מגני הילדים ועד לאוניברסיטאות) והן במישור ההסברתי. 1.במסגרת המאמץ ההסברתי-תודעתי עושה תנועת ה-"חמא"ס" שימוש רב בתשתית האינטרנט המפותחת שלה 2. בין השאר, מפעילה ה-"חמא"ס" אתר אינטרנט בו מופיע עיתון ילדים מקוון בשם "אלפאתח" ("הכובש") 3 ( www.al-fateh.net) .
העיתון מופיע לרוב מידי שבועיים. הגיליון הראשון שלו יצא בספטמבר 2002 ומאז יצאו בסך הכל 38 גיליונות 4. לעיתון הילדים "אלפאתח" ישנו קישור מאתר האינטרנט הראשי של ה-"חמא"ס" ( www.palastain-info.com ).
2.העיתון ערוך בצורה גראפית נאה והוא כולל איורים וצילומים בסגנון קומיקס על מנת להפוך אותו ל"ידידותי" ומושך עבור קהל הילדים. בעיתון כלולים שירים וסיפורים המיועדים לילדים ("ציפור הקיכלי"; "תלאותיו של החמור פהמאן"; טקסטים שנכתבו ע"י ילדים וכו'). כמו כן, מופיעים בו מאמרים בנושאי דת וסיפורי קרבות ועלילות גבורה מתולדות הערבים והאסלאם. בצד כל אלו מופיעות בעיתון כתבות המטיפות לביצוע פיגועי טרור, מעלות על נס את המחבלים המתאבדים ומעודדות שנאה כלפי ישראל והעם היהודי (ראה נספחים). 3.להלן כמה דוגמאות של מאמרים וכתבות, המטיפים לשנאה לישראל ולעם היהודי, מעלים על נס פעולות התאבדות רצחניות והופכים את מבצעיהן למודל חיקוי עבור הילדים. 4.1 כתובת האתר: WWW.al-fateh.net
2 תנועת ה- "חמא"ס" (שלה כ-20 אתרי אינטרנט ב-7 שפות) נמצאת בראש ארגוני הטרור הפלסטיניים, העושים שימוש באינטרנט.
3 כנראה שמדובר בעיתון מקוון, ללא גרסה קשיחה. המונח "אלפאתח" ("הכובש") הנו בעל משמעות חיובית בטרמינולוגיה האסלאמית. הוא גזור מהמילה "פתח", המופיעה בקוראן בו קיימת סורה בשם "אלפתח" (48) שפירושה גם "ניצחון" וגם "כיבוש" (בעל משמעות חיובית - להבדיל מ"אחתלאל", כיבוש בעל משמעות שלילית). הכינוי מתייחס בעיקר לאללה, אך גם לשליטים מוסלמים (כגון: "מחמט אלפאתח" - מחמט הכובש, סלטאן עת'מ'אני ידוע).
4 האתר - המלא מסרים המטיפים לטרור ולשנאה - מקבל שרותי אינטרנט ( ISP ) מחברה רוסית בשם CORBINA TELECOM (עפ"י בסיס הנתונים של חברת www.ripe.net/who is RIPE ו-עפ"י אתר אינטרנט "הגנה", נכון ל-20 באוקטובר. נספח א'
הפיכת המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בדולפינריום למודל חיקוי בקרב הילדים
ב-1 ביוני 2001 ביצע סעיד חסן חותרי מה-"חמא"ס" פיגוע התאבדות במועדון בני נוער בדולפינריום ב-ת"א. בפעולה זאת, אחת הרצחניות ביותר שבוצעו במהלך העימות האלים הישראלי-פלסטיני, נהרגו 21 אזרחים ישראלים, רובם בני נוער, ו-83 נוספים נפצעו. 1.פעולה רצחנית זאת הועלתה על נס כבר בגיליון הראשון של עיתון הילדיםהמקוון "אלפאתח". העיתון פרסם נוסח צוואה שכתב המחבל המתאבד לפני צאתו לפיגוע ההתאבדות הרצחני. נוסח הצוואה (שמן הסתם נכתב ע"י מפעיליו של המתאבד ב-"חמא"ס") נועדלהאדיר ולפאר את דמותו של מבצע הפעולה ולעודד מחבלים נוספים ללכת בעקבותיו, בהבטיחו להם את מנעמי גן העדן. 2.בצוואה מצוטט בהבלטה פסוק ידוע מהגותו האסלאמית-פוליטית של ד"ר עבדאללה עזאם, האידיאולוג של "אלקאעדה" ומי שהיה "מורהו הרוחני" של בן לאדן הנערץ על ה-"חמא"ס" 5: "אם ההתכוננות [לג'האד] היא טרור-כי אז אנחנו טרוריסטים. אם ההגנה על הכבוד היא קיצוניות - כי אז אנו קיצונים. אם הג'האד [מלחמת קודש] נגד האויבים הוא פונדמנטליזם - הרי שאנו אנו פונדמנטליסטים". 5. כתביו ופוסטרים בהם מופיע דיוקנו מופצים ע"י ה-"חמא"ס" ב"שטחים".
3.נוסח צוואתו של המחבל המתאבד מפיגוע הדולפינריום בעיתון הילדים המקוון "אלפאתח" - תרגום
צוואת "שהיד",
צוואת ה"שהיד" סעיד חסן אלחותרי
ה"שהיד", סעיד אלחותרי, מבצע פעולת מות הקדושים [קרי - ההתאבדות] בתל אביב, שגרמה למותם של למעלהמ-21 ציונים ולפציעתם של מאה וחמישים [מהם], הותיר אחריו צוואה, אותה אנו מפרסמים כאן, ככתבה וכלשונה:
בשם אללה הרחמן והרחום
"הילחמו בהם; שכן, אללה ייסר אותם באמצעותכם; יעטוף אותם בבושה, ינחיל לכם ניצחון עליהם וינחם את הלבבות של המאמינים" [קוראן, סורה 9 (אלתובה) פסוק 114 6].
השבח לאל, ריבון העולמים. אין [לבצע מעשה] תוקפנות, אלא [אך ורק] נגד הכובשים, הפולשים הגזלנים [הכוונה לישראלים]. תפילת אללה וברכתו לשלום על מפקד צבא לוחמי מלחמת הקודש, על בני משפחתו ועל חבריו האצילים וברי המזל 7אחיי לאמונה, אהוביי, כל [בני] עמי הפלסטיני, לוחם מלחמת הקודש, [וכן] בני החורין המוסלמים בכל [רחבי] העולם:-
[שאו] ברכה מלב שקשר [את גורלו] עם אללה בעבות [חבל עבה וקלוע] 8; [שאו] ברכה מנפש העורגת לפגוש את האהובים - מחמד וחבריו; [שאו] ברכה
מ"שהיד" מאמין חי, לו ממתינים ה"שהידים" שקדמו לו, ובראשם - מורי ורבי הגדול, יחיא עיאש 9.
שכן, הנני עבד אלוהים, הזקוק לרחמי אללה, סעיד חסן חסין אלחותרי מהעיר קלקיליה, בן 22, עומד להגיע אליכם. אכן כן, אני עומד להגיע כדי להיפגש עמך, שליח אללה [קרי - הנביא מחמד], תפילת אללה עליו וברכתו לשלום, מסביב לבריכת המים המבורכים האלוהיים [מהם אנו שותים]10; הנני בא אליך, מפקדם של [כל] מי שבחרו למות מות קדושים [קרי - מבצעי פיגועי ההתאבדות], המהנדס אבו אלבראא' [כינויו של יחיא עיאש] 11: כשם שאתה נקמת את נקמתה של אומתך המקופחת, ונקמת את [נקמת] דמם [השפוך] של בני עמך וכן את [כבודו המחולל של] מסגד אלאקצא שלך, הננו לך מבשרים, כי בדרך אליך אנו פוסעים.
אבו אלבראא', הגיבור שבגיבורים: אכן, לימדת אותנו, כי הגיבורים האמיתיים הם אלה הרושמים בדמם את ההיסטוריה של אומתם, ובונים בגופם את תהילות גאוותנו הנישאת אל על, ומקימים בגולגולותיהם את מבצריה החסונים.
הנני מתריס בפני העולם נוטר האיבה לעמנו, התומך בציונים בממון ובנשק, את מה שרשם [בדמו] לפניי, ה"שהיד" עבדאללה עזאם: "אם ההתכוננות [לג'האד] נחשבת [למעשה] טרור - אזי אנחנו טרוריסטים; אם הגנה על הכבוד העצמי הינה בגדר קיצוניות - אזי אנחנו קיצונים; ואם הג'האד נגד האויבים הוא פונדמנטליזם - אזי אנחנו פונדמנטליסטים".
שבויים, פצועים, "שהידים" ואלמנות:
בשם כולכם, הנני מקריב את חיי למען אללה, יתעלה ויתגדל, ונוקם את נקמת אנקותיכם, אנחותיכם ופציעותיכם. אני אהפוך את גופי לרסיסים
ולפצצות, שירדפו את בני ציון [כינוי גנאי ליהודים בהקשר האסלאמי, ובמקרה זה לישראלים, המוזכר גם בפרסומי הסתה אחרים נגד היהודים והישראלים], יפוצצו אותם וישרפו את מה שיוותר מהם. [לעומת זאת, כנאמר בקוראן, וכמצוטט בפתיחת המסמך]: "והוא [אללה] ינחם את הלבבות של המאמינים".
[בהזדמנות זו,] ברצוני שלא לשכוח את בני משפחתי - אמי, אבי ואחיי: הנני מצווה אתכם, [אני חוזר] הנני מצווה אתכם, כי תהיו יראים את אללה, יתעלה ויתרומם, וכי תגלו אורך רוח ואל תבכו אותי. שכן, באתי מירדן לפלסטין אך ורק כדי לפגוש את ריבוני בצורה הטובה ביותר [כלומר, במשתמע, חותרי מאשר שבא אך ורק לבצע פיגוע התאבדות] שהרי היש עוד [מעשה] נשגב יותר מאשר למות מות קדושים [לבצע פיגוע התאבדות] על אדמת פלסטין, למען אללה יתעלה. לפיכך, השמיעי יללות שמחה [צהלולים], אמא'לה; חלק ממתקים, אבי [ואנא הצטרפו אליו] אחיי. שהרי בנכם [ואחיכם] מצפה [בכיליון עיניים] לטקס כלולות ולבתולות יפות עיניים ברקיעים העליונים - "במושב ישרים, במחיצת מלך כל יכול" [קוראן, סורה 54 (אלקמר), פסוק 55; הפסוק נאמר בהקשר לתיאור גן עדן].
[על החתום:]
ה"השהיד" החי, סעיד חסן חסין אלחותרי
"גדודי עז אלדין אלקסאם" - תנועת ההתנגדות האסלאמית, "חמא"ס"
יום שישי, ה-1.6.2001
6 הפסוק מופיע גם בפוסטרים של "שהידים", לרבות מבצעי פיגועי התאבדות, ומשמש מוטו לחלק מארגוני הטרור הפלסטיניים.
7 נוסח דומה הופיע באיגרת שכתב אבו מצעב אלזרקאוי, העומד בראש "ג'מאעת אחדות האל והג'האד" ("ג'מאעת אלתוחיד ואלג'האד"), בפנותו לראשי "אלקאעדה", עמם הוא מזדהה ורואה עצמו פועל בשירותם.
8 קרי - קיים בדבקות ובפומבי את מצוות אהבת הבורא או את בריתו עם אללה.
9 יחיא עיאש, "המהנדס", מי שעמד בראש הזרוע המבצעית של ה-"חמא"ס" ברצועה ובגדה והתמחה בהכנת מטענים ובשיגור מחבלים מתאבדים בשנים 94'-96' (שנות יישום "הסכמי אוסלו"). הוא עמד מאחורי "גלי" פיגועי תופת, והיה אחראי למותם ולפציעתם של מאות אזרחים ישראלים. ה-"חמא"ס" מטפח את דמותו כמודל להערצה ולחיקוי.
10 במקור - המילה "חוצ'" פירושה השוקת של הגמלים. אולם, עפ"י המסורת המוסלמית אמר הנביא מחמד בחדית' (מסורת ב-ע"פ) המיוחס לו, זמן קצר טרם מותו: "לאחר מותי, ידידי היקרים הצעירים בואו לשתות משוקת האלוהים שלי". מכאן, ואילך הפכה שוקת זו למאגר מים או בריכה, ממנה יוצאים החוכמה והרחמים האלוהיים. לפיכך, שתייה ממנה מהווה משאת נפשם של כל המוסלמים (בדגש על הצעירים שבהם) בפרט לאחר מותם. הואיל והם נחשבים ל"שהידים" הם יגיעו לגן עדן שם ישהו - עפ"י המסורת המוסלמית - גם במחיצת הנביא מחמד.
11 קרוב לוודאי שעיאש אימץ את השם אלבראא', מכיוון שזהו שמו של אחד מחבריו הידועים של הנביא מחמד, אלבראא' בן אלמערור.
נוסח צוואתו של המחבל המתאבד מפיגוע הדולפינריום בעיתון הילדים המקוון "אלפאתח" - מקור
נספח ב'
"מהלומה על התודעה" של ילדים קוראי העיתון באמצעות הצגת צילום ראשה הכרות של מחבלת מתאבדת
כחלק מהמאמץ להטמיע מסרי שנאה ותמיכה בטרור
ב-22 בספטמבר 2004 פוצצה עצמה מחבלת מתאבדת בשם זינב עלי עיסא אבו סאלם, בעת שהייתה בדרכה לטרמפיאדה ב"גבעה הצרפתית" בצפון ירושלים על מנת לבצע פיגוע הרג המוני. כתוצאה מכך נהרגו 2 שוטרי משמר הגבול (בעת ניסיון לבדוק אותה) ו-17 אזרחים נפצעו. "פת"ח"/ "גדודי חללי אלאקצא" נטלו את האחריות לפיגוע. 1.בגיליון מס' 38 של עיתון הילדים של ה-"חמא"ס" "אלפאתח" התפרסמה תמונת המחבלת המתאבדת ולצדה צילום ראשה הכרות שהתנתק מגופה כתוצאה מהפיצוץ. הכיתובית שמתחת לתמונה מפארת את פועלה של המחבלת המתאבדת ומציינת, כי מקומה עתה הנו בגן עדן, ושהיא זכתה להיות במעמד של עמיתיה (ה"שהידים") הגברים. 2.
תמונת המחבלת המתאבדת וצילום ראשה הכרות בעיתון הילדים
מתחת להתמונה מופיעה הכיתובית הבאה: الاستشهادية زينب أبو سالم
انفصل رأسها عن جسدها الطاهر ، وبقي الحجاب يزينه
فإلى الفردوس الأعلى يا زينب .. يا أخت الرجال
תרגום לעברית: "מבצעת פעולת ההתאבדות זינב אבו סאלם.
ראשה ניתק מגופה הטהור, והרעלה נותרה לקשט את [פניה]. מקומך בגן העדן, שברקיעים העליונים זינב... אחות [שהתעלתה למעלתם של] גברים".
נספח ג'
כיצד מטמיעים בקרב הילדים מסרי שנאה לישראל וליהודים?
כמה קטעים מסיפורי הדוד עז אלדין לילדה אסראא' אלקדס אודות מחמד אלדרה
מאת: וליד אלהודלי
איורים: עקיל צברי
כללי בעיתון "אלפאתח" (גליון 38) מתפרסם מדור בשם "סיפורי הדוד עז אלדין לאסראא' אלקדס"1. מדור זה מכיל סיפורי ילדים בהם מוטמעים מסרים שנועדו להטמיע שנאה כלפי ישראל והעם היהודי ומסרים בזכות הפעילות האלימה.
1 . השמות הם רוויי סמליות בהקשר האסלאמי והפלסטיני כאחד. השם עז אלדין מעורר קונוטציה לעז אלדין אלקסאם, שנהרג בקרב עם הבריטים באזור ג'נין (35') ומשמש מקור השראה לזרוע המבצעית של "חמא"ס" הקרויה על שמו; "אסראא' אלקדס", המסע הלילי שערך הנביא מחמד ממכה לירושלים (כשהוא רכוב על סוסו המכונף), משם עלה לשמים. 1.להלן כמה קטעים מסיפור אודות מחמד אלדרה, ילד פלסטיני שמצא את מותו בתחילת העימות, בעת שנקלע לחילופי אש בין צה"ל לחמושים פלסטיניים. הגרסה המופיעה כאן הנה שקרית ומגמתית: אופן הצגתה נועד להציג את חיילי צה"ל כחבורה של סדיסטים ורשעים, הנהנים מרצח ילדים ומבוגרים, ולהפוך אירוע טרגי זה למנוף לשנאה כלפי מדינת ישראל והעם היהודי בקרב הילדים הפלסטיניים. הילדה אסראא' אלקדס, לה מסופר הסיפור, איבדה את עינה בעת שהשליכה אבנים על היהודים במסגד "אלאקצא". 2.כמה קטעים מסיפורי הדוד עז אלדין אסראא' נאבקה בכאבים בעינה באומץ יוצא מהכלל... היא החשיבה עצמה חיילת מחייליו של אללה וסברה, כי אללה כיבד אותה בכך שנמנתה על מגיני מסגד "אלאקצא" המבורך (מוטיב זה מופיע גם בצוואה של חותרי ובפוסטרים של שהידים אחרים)... היא שמחה וחשה, כי היא גיבורה, אחת מלוחמות מלחמת הקודש של פלסטין...
בשעה עשר בבוקר בדיוק מגיעות אמה וסבתה לבקרה בבית החולים... מה ששימח אותה עד מאוד היה לשמוע סיפורים וחדשות מסבתה אודות חדשות "אנתפאצ'את אלאקצא".
היום אמרה לה סבתה... האם את יודעת, אסראא', כי עינך החסרה תוותר עדות ועיטור כבוד... עדות לפשיעתם של היהודים, ועיטור כבוד על כך שהתייצבת בפני הפשיעה שלהם שרצתה לחלל את המקומות המקודשים לנו...
...מה באשר לחדשות אנתפאצ'אה, סבתי? [תשובה:] אספר לך היום סיפור שעורר את רגשות העולם כולו וחשף את הפשיעה היהודית בברור רב. בחסדו של אללה, צלם שהיה נוכח במקום צילם את הפשע ולאחר מכן הופץ הדבר בידי אמצעי התקשורת וכל רשתות הטלוויזיות בעולם" [ הערה: בהמשך מפורטת פרשת מותו של מחמד אלדרה תוך שימוש בביטויים הבאים להדגיש את רשעותם של חיילי צה"ל: "... שיניהם של החיילים בלטו בעוד הם צוחקים בקול [בעת הירי על מחמד דרה], כפי שבולטים ניבי הזאבים כאשר הם טוחנים את עצמותיה של כבשה תמה אותה צדו מתוך זרועות אמה..."].
סיום הסיפור: "... אסראא' קראה לפראס [ילד פלסטיני שאיבד גם הוא את עינו] לשמוע סיפור זה [אודות מחמד דרה] מסבתה. פראס ירד ממיטתו ובא בחופזה... סבתה של אסראא' שאלה [את פראס]: האם אתה יודע מדוע אמך לא באה היום?... איני יודע! [השיב פראס] אולי הם התעכבו בדרך. [השיבה סבתה של אסראא':] ... בני משפחתך לא יבואו היום, כי כל מי שמגיע מהגדה לירושלים נשלח בחזרה ע"י היהודים במחסומים שלהם. [פראס:] אם כן, הם שלחו את אימי בחזרה למחסום. האם לא די להם בכך שגנבו את עיני? אני רוצה לחזור לבית הספר [ולהיות] ביחד עם חבריי עם שתי עיניים..." [הסבתא השיבה:] אל תפחד, בני. ישתילו לך עין יפה, אם ירצה אללה..." [הסיפור מסתיים בשאלה של אסראא' שרגמה את היהודים באבנים במסגד אלאקצא: "האם אללה יכניסני לגן העדן בתמורה על כך? [תשובתה של הסבתא:] אכן, אללה יכניס אותך לגן עדן, וייתן לך את כל מה שתרצי, ללא חשבון".
כיצד מטמיעים בקרב הילדים מסרי שנאה לישראל וליהודים?
סיפור פרשת מחמד אלדרה ע"י הדוד עז אלדין לילדא אסראא' אלקדס - מקור
|
|