14-09-2008, 09:25
|
|
|
חבר מתאריך: 27.06.08
הודעות: 507
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "על פצצות עליה ושקרים. מאמרו האחרון של חוקר יהדות עירק הציוני יוסף מאיר."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
מתוך גליון נהרדעא, בטאון מרכז מורשת יהדות בבל, אוקטובר 2007
http://www.babylonjewry.org.il/new/hebrew/nehardea/29/16.htm
"שליחי מדינת ישראל השליכו פצצות על מרכזים יהודים בעירק" הינה אמירה העולה מעת לעת ולעיתים גם מחלחלת ומצטיירת כ'עובדה'.
נעים גלעדי, ציוני בעבר הרחוק, איש על המשמר בהמשך אשר הפליג הלאה למחוזות רחוקים עוד יותר - השתמש ב'עובדה' זו במאמר התוקף את הציונות בבטאון The Lik ודבריו צוטטו ושובצו במגוון מבעי דיעה המקורבים ברוחם ל'קשת המזרחית'.
ת.בורסוק מביאה מדבריו תחת כותרת 'מחלוקת בציון'::
http://rotter.net/forum/gil/6743.shtml
כאשר ממשלת עיראק הודיעה במרץ 1950 שהיהודים חופשיים להגר נענו להצעה רק 4,000 מתוך 130,000 סך הכול. סוכנים ישראליים התחילו להפעיל טרור כדי לעורר היסטריה בקרב היהודים. ב-8 באפריל 1950 התפוצצה פצצה בבית הקפה דאר אל-ביידע שהיה מלא יהודים, ארבעה נפצעו – אקרם עזרא, מורד כדורי, שאול ואליאס יוסף. המשטרה עצרה שלושה חשודים, אולם היהודים חששו שהמוסלמים ינסו להרוג אותם כפי שקרה במהומות של 1941 ואז הם החלו להגיש בקשות להגירה. כאשר גאות המהגרים דעכה פצצה נוספת התפוצצה ב-14 בינואר 1951 בבית הכנסת מסעודה שם טוב, ארבעה נהרגו, כולל ילד ועשרים נפצעו. ב-14 במרץ 1951 פצצה נוספת התפוצצה במרכז התרבותי האמריקאי בבגדאד שם נפצעו כמה אינטלקטואלים יהודים שהשתמשו בספרייה. ב-10 במאי 1951 התפוצצו פצצות בחברת הרכב היהודית, בית לוי. ב-5 ביוני התפוצצה פצצה בחברה המסחרית היהודית סטנלי שאשא. בעקבות טרור זה, כל, מלבד 5,000 היהודים הגישו בקשות להגירה. הממשלה החליטה לעקל את רכושם ועצרה מספר ציונים שהיו מעורבים בפעולות טרור אלה. שניים הוצאו להורג. אבל ישראל הצליחה בהעברת כל הקהילה הזאת ובקשירתה אל גלגל ההתנחלות הציוני מאחר שהכריחו אותם ללכת לישראל ולישראל בלבד. ממשלת בריטניה הורתה לשגרירות שלה בבגדאד לא להעניק שום אשרות כניסה לבריטניה.57 ב-1951, בעת שהמרגלים הישראלים הפעילו את פצצותיהם בבגדאד, הופצו עלונים הקוראים ליהודים לשלוח את ילדיהם לישראל.58
וחוזרת בדרך אחרת על הדברים ב'צורה':
http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira...21841&code=3416
לואיז כהן ב'קדמה' מצטט מפי ד"ר יהודה שנהב ופרופ' אלה שוחט:
http://www.kedma.co.il/index.php?id=1287&t=pages
חמש הפצצות בבגדד!
פרופ' אלה שוחט, עמ' 158, "תא המחתרתי ציוני בפקודם של סוכנים חשאיים שנשלחו מישראל, טמן פצצות במרכזים יהודים בבגדד, כדי ליצור היסטריה בקרב יהודי עירק והצליח אכן להביא לידי זרוז היציאה ההמונית לישראל. 14.1.51, פצצה הושלכה בחצר בית הכנסת "מסעודה שם טב" בבגדד. היו מאות אנשים. ארבעה נהרגו ילד בן 12. נפצעו 20. בישראל חי עדיין מי זרק הפצצה, על אצבעותיו צלקת - נשרפו בפצצה.
פרופ' אלה שוחט, בכיתה א' בישראל, המורה רצתה להעביר אותה לחינוך מיוחד.
פרופ' יהודה שנהב, עמ' 1: בינואר 1952, נתלו בבגדד שני פעילים ציוניים. תושבי המעברות, יוצאי עירק, קיבלו הידיעה תוך שמחה לאיד. הגיבו על התליה במילים: "זוהי נקמת ה' מהתנועה שהביאה אותנו עד הלום".
הובאו לכאן בעל כורחם. בסבלם הבלתי אנושי, זעקו "תסקיט אלאסווד" ? ויתור האזרחות השחור.
[לגבי 'העדויות' המתוארות מעלה - [1] שאלתי מעל עשרה אנשים ששהו במעברות באותה עת לגבי 'התפרצות השמחה על תליית הציונים' התגובה הייתה בין זעזוע לבחילה מן המחשבה על הרעיון. היחידים מבין השוהים במעברות באותה עת שיכלו לשמוח בתליית יהודים ציונים היו אויביהם מן המחתרת הקומוניסטית אשר משום מה לא נותרו בעירק להגשים את האידאל המרקסיסטי באין קהילה יהודית להסתתר מאחריה... [2] לגבי 'משליך הפצצה ב'מסעודה שמטוב' שנכווה באצבעו וחי בישראל' - מצופה מחוקרת הקובעת עובדות לכוון אצבע ישירה, לנקוב בשמו, לנסות לראיין אותו או לבסס בדרך אחרת את דבריה.]
אין ברצוני להכנס לפולמוס בפורום זה מול אנשי הקשת המזרחית ונקודת ההשקפה הפוליטית חברתית שהם מייצרים. שמועה שפעם נאמרה מפה לאוזן היום נכתבת באינטרנט ומן הסתם תצוטט עוד ועוד עד שתהפוך ל'עובדה'. לכן, חשבתי כי ראוי להביא את מאמרו של יוסף מאיר המנתח את לוחות הזמנים של מועדי השלכת הפצצות מול חוק ויתור הנתינות והעליה ארצה. מדבריו עולה כי סביר יותר להניח כי נסיון הדחיקה ביהודים היה פרי מעשי הממשלה העיראקית.
חוק ויתור הנתינות לא הועבר בעיצומה של תקופה שפע ואושר ברחובות בגדד אלא בסמוך לתקופת המשטר הצבאי האכזרי שחפף למלחמת השחרור והתאנה ליהודים. חשש היה ביהודים מפני המקום הבלתי נודע אליו הם יכולים ללכת אך גם מפני הבלתי צפוי במקום אליו הורגלו.
יש מסמכים המגבים את הלך הרוח של השלטון כלפי היהודים?
חוקים חדשים או איזה שהם הגבלות?
קטעי עיתונות על התאנות כלפי יהודים?
[1] הפצצה הראשונה לבית הקפה אבו נואס הושלכה בסיומה של תקופה בה השתדלה התנועה הציונית לעכב הרישום עד התבהרות מהות החוק מסמכים?[בל נשכח - מדובר בויתור על רכוש, מסורת ארוכת שנים ואזרחות בטרם ניתנה אזרחות אחרת]. בתקופת ההמתנה שטרם הפצצה הראשונה ופתיחת הסכר ע"י התנועה הציונית הורה דווקא שר הפנים העיראקי לבולשת לחקור מדוע מתעכבים היהודים בהרשמה מאיפה הנתון הזה?. הפצצה הושלכה מספר שעות לאחר שהתנועה התירה ליהודים להרשם מעניין?! איזה תיזמון, יתכן שהיה שיתוף פעולה בין הסוכנים לממשלת עירק? והיא היחידה מבין חמשת הפצצות שניתן לשקול לגביה בניתוח הזמנים 'תועלת' נואלת כלשהי לזרוז העליה. עם זאת, ההגיון גורס כי מי שמנסה לעכב לא ינסה לזרז את המעוכבים על ידו בעזרת פצצה מספר שעות לאחר הנעת התהליך. יתרה מזאת, לאחר השלכת הפצצה הנהיגה ממשלת ישראל מכסות עליה והגבילה את קליטת היהודים מעיראק. דווקא ממשלת עיראק הייתה זו שזרזה את מעבר היהודים מהכפרים לערים בנתיב העליה בעת האמורה, לחצה על חברת התעופה לעמוד בהתחיבותוה להטסת 500 יהודים ביום ורמזה כי נבחנת האפשרות להעביר יהודים דרך שטח ירדן. נורי א סעיד אף הבהיר ליהודים כי הוא יודע שהעיכוב תלוי בישראל וכי יקח את היהודים לגבולות. הוא ציווה על המשטרה להגביר את קצב שלילת הנתינות ל500 מ250 ליממה ויצר זיקה בין גרוש ערבים מא"י לחובת עירק לגמול ליהודים מידה כנגד מידה.
[2] הפצצה השניה לעבר בית הכנסת מסעודה שמטוב [4 יהודים נהרגו] הושלכה לאחר ש84000 יהודים כבר היו רשומים לעליה אך רק 22000 זכו לצאת בשל מדיניות עיכוב הקליטה שנקטה ממשלת ישראל. מסמכים?
[3] הפצצה השלישית הושלכה לעבר משרד האינפורמציה האמריקאי ב9/3/51 לאחר פקיעת צו שלילת הנתינות. בשלב זה נותרו בעירק 65000 יהודים רשומים לעליה הממתינים ליציאה שלא זורזה ע"י ישראל.
אין כל הגיון בהשלכת 'פצצת זרוז' לאחר שהמזדרזים הרבים מצטופפים כבר בתור ואחרים לא יכולים להצטרף אליהם..
הקפאת הרכוש היהודי הייתה אינטרס עיראקי [קצר טווח וראות כמובן] ו'הכה את היהודים' הייתה מן הסתם מפלטו של שלטון מיעוט רעוע שליקק את פצעי הסתבכותו במלחמה רחוקה ומיותרת. [האשמים מולכים באמצעות פקידות סונית ומעמד ביניים יהודי סוני על רוב שיעי]
[4] ב3/51 לא יכלו כבר יהודים להרשם לעליה. הגוף היחידי שהיה זקוק ללחץ היה ממשלת ישראל... הרשומים הפכו לפליטים בביתם מוקפאי רכוש . רק אז החלה ממשלת ישראל לזרז את קצב העליה לכדי 10000 בחודש. בחודשיים הללו הושלכו שלושת הפצצות האחרונות שכוונו כנגד רכוש בלבד - 19/3/51 משרד האינפורמציה האמריקאי / 10/5/51 סוכנות לוי / 5/6/51 סוכנות סטנלי שעשוע [סטנלי שאשא].
חושפי המחתרת הציונית בעירק [והחרו החזירו אחריהם סייעניהם הקומוניסטים] האשימו את יוסף חבאזה שנמלט ואת יוסף באצרי ושלום צלאח שנדונו למוות בשלושת מעשי החבלה האחרונים. אין טעם לחפש ככל הנראה הגיון במעשיהם של תליינים מלידה ובהגיגיהם של חסידיהם.
השימוש הציני של שליחי ממשלת ישראל ביהודי מצרים בפרשת לבון וההתנהלות המבזה בשנים שלאחר לכידתם [עצם סיכון הקהילה והסוכנים למען מטרה הזויה ובלתי ראויה כאילו היו סייעני שב"כ מן הדרג הנמוך ואי החלפתם של שבויים הנחשבים כחיילי צה"ל בשבויים מצרים לאחר קדש] - מעידים כי אין כל מניעה שמישהו היה הוגה, ומורה לבצע מעשה שפל שכזה. למרות כל הנאמר מעלה - 'לא אפול מהכסא' באם יתגלה מסמך או עד אמין שכזה [אם כי בהחלט אתייחס בפקפוק לעדות שהמתינה עד הסתלקותם של אלו היכולים להפריך אותה]. על פי הידוע כעת - אין הוכחה או הודאה כי השלכת הפצצות הייתה מעשה של מדינת ישראל ושלוחיה.
למה השלטון העירקי על מדיניותו כלפי היהודים היה צריך סיפור כיסוי שכזה?
57 שנים ללא גילויה של עדות רצינית של משליך פצצה, נותן פקודה כלשהו או בדל מסמך - מפחיתים בעיני מן הסבירות כי הפצצות הושלכו בידי אנשי התנועה הציונית או שליחי מדינת ישראל. 57 שנות תעמולה חסרת גבולות ומצפון, הרג ורדיפת יהודים מן הצד שכנגד מגדילים בעיני את הסבירות כי הממשל העירקי לא היה מזדעזע לכשעצמו מן הרעיון של פיגוע ביהודים.
אוסיף ואומר כי דעות הקיצון ושרבוב עדויות שיטנה הזויות כ'עדות ראיה לתהלוכת אנשי דיר יאסין בטרם הוצאתם להורג' או 'תושבי המעברות המריעים להודעה אודות ההוצאה להורג' מעידות כי המקום ממנו הן יוצאות אין מקורו ממסורת הסובלנות והדו קיום של יהדות עירק כי אם ממחוזות השנאה של פני עירק לאחר יציאת יהודיה.
פה קבור הכלב, החוקר משוחד מדעותיו הפוליטיים עד מעל האוזניים.
|
_____________________________________
"הצדיקים האמיתיים, אינם קובלים על הרישעה אלא מוסיפים צדק. אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה" הרב קוק זצ"ל
|