05-08-2008, 08:56
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
מיג 15
היות ופיתוח מנועי סילון בברה"מ לא הצליח במיוחד, הסובייטים ניסו לייצר גרסאות משלהם למנועי הסילון הציריים הגרמניים, ובמיוחד ה-BMW 003. היות וטכנולוגית מנועי הסילון הציריים לא היתה בשלה בשלב זה, כל מטוסי הקרב הסילוניים מהדור הראשון של ברה"מ לא זכו להצלחה גדולה – בניגוד להצלחה הגדולה של המטאור והשוטינג סטאר במערב.
כשניגשו לתכנן את המיג 15 הכוונה הראשונית היתה להתקין בו את אחד ממנועי הסילון הגרמניים, אבל אז באו הבריטים ופתרו בתמימותם את הבעיה עם המנוע הצנטריפוגלי המוצלח שלהם.
המיג 15 היה הצלחה גדולה ממספר סיבות. ראשית, תכנונו האוירודינמי, שהתבסס על מחקרים גרמניים שנתפסו – בייחוד מחקר אוירודינמי שנערך במסגרת פיתוח ה-Ta 153. שנית, בעקבות נסיון מבצעי רב שנצבר הותקן על המטוס חימוש א"א כבד במיוחד. חימוש זה חיפה במידה חלקית על מגרעות הכוונות הסובייטיות של ראשית עידן הסילון.
שלישית, המיג 15 נבנה כמטוס פשוט יחסית, אך מאסיבי מבחינה מבנית, עובדה שהקלה על ייצורו ועל תחזוקתו. ולבסוף, המטוס היה בסיס מצוין לשלל גרסאות, למחקר ולפיתוח דגם המשך לא-רע – המיג 17.
|