חוזה חדש לשלוש שנים נחתם בין צה"ל ומירס. מדובר מימוש אופציה של צה"ל להארכת החוזה הקיים מ-2005 עם החברה הסלולרית שבבעלות מוטורולה. החוזה הוארך למרות הביקורת שמתחו החברות הסלולריות האחרות וניסיונותיהן לדרוש לפתוח את המכרז מחדש.
על פי החוזה, מירס תמשיך לשרת את צה"ל כספק סלולרי בלעדי עם כ-60 אלף מכשירים. דקות השיחה אשר יוצר הצבא רבות, כאשר לקוח ממוצע בצבא מדבר כ-1000 דקות - כמעט פי שלושה מלקוח אזרחי ממוצע. במסגרת הארכת ההסכם, ישודרגו המכשירים הצה"ליים למכשירים מתקדמים מדגם מוטורולה i876 ו-i877. על חידוש החוזה הצפוי נמסר כבר לפני כחודש באתר דובר צה"ל. באותה הזדמנות צוין כי מכשירי המירס של מוטורולה ישודרגו למכשיר חדש מדגם i335 וכי יישמר מחיר דקת השיחה שעומד על 10 אגורות לדקה ותשלום חודשי קבוע של 5 שקלים.
בעבר נמתחה ביקורת קשה בקרב דרגי השטח בצבא על הקליטה במכשירי המירס וקצינים בכירים נפגשו עם מנכ"ל מירס בנושא. מאז, השקיעה חברת מירס עוד כ-50 מיליון שקל בשיפור התשתית שמשרתת את צה"ל והבעיות בקליטה פחתו באופן משמעותי.
קצין בכיר מאוד בצה"ל אשר ליווה את העסקה הגיב לידיעה: "אני מודע לזמזומים סביב מירס בצבא; זה נהיה בון-טון לקטר על המירס, לא תמיד בצדק והיו גם בעיות עם חברות אחרות שעבדנו עימם. בחידוש החוזה היו מספר שיקולים שלא הפעוט בהם הוא השיקול הכלכלי והמחיר הנמוך שמירס מציעה לצבא".
תגובת אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס: "בחירתו החוזרת של משרד הביטחון במערכות התקשורת של מירס מוכיחה כי חברת מירס מהווה שחקן בולט ומרכזי בשוק התקשורת הישראלי; מתן שירותי התקשורת למערכת הביטחון באה בעקבות האמון, השירות יוצא הדופן והפתרונות הייחודיים שמירס העניקה לצה"ל ולמערכת הביטחון במהלך שלוש השנים האחרונות
מתוך TheMarker
האם באמת יש שיפור בשטח ? בתעסוקות באיו"ש המכשיר זרוק קבוע בחמל ללא קליטה.