17-07-2008, 21:30
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Hacham_Maimon
נניח לשחצנות ולהתנשאות (טייס, נו...).
ובכל אופן ציטוט ממאמר של עמוס הראל בהארץ של היום (הסיפא של המאמר):
באמת שאין לי שום קשר עם העתונאי (לא חברי ולא טלפתי) ובכלל סליחה שפלבאי כמוני שלא מבין כלום בשום דבר מעז לקרוא בעתון לאנשים חושבים.
ואולי אקורד הסיום היה בכלל אחר: אותו דיווח, קומי כמעט, על התאונה המשונה שחולל שלשום תא"ל גיא צור (מפקדה הכושל של אוגדה 162 במלחמה וכיום מפקד בסיס צאלים). צור עשה טעות בטיסה במטוס אף-16, וריסק אותו בנחיתת גחון בעודו נוסע כ"טרמפיסט" במושב האחורי של תא הטייס. הנה עוד דימוי הולם בשרשרת העגומה, לא פחות מהמשקפת הסגורה או שני הארונות השחורים. אדם חסר ניסיון רלוונטי מושך בידית הלא נכונה וגורם קטסטרופה כשהוא משבית מכונה שהושקעו בה סכומי עתק. איכשהו, גם הסיפור הזה נשמע מוכר למדי.
המאמר המלא בלינק:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1002980.html
|
הערות על שחצנות ממי שבחר להכניס את התואר "החכם" בניק שלו...מממ זה מעניין, תיכף יגיע הנשיא קצב לדבר איתנו על הטרדות מיניות...(כן כן, אני יודע בדיוק מי זה החכם מימון, ועדיין, מענינת הבחירה של איש צנוע כמוך בניק שמתחיל ב"החכם"..) אבל, בוא נחזור לגופו של עניין:
הדוגמא שהבאת היא מעולה, והמאמר מדגיש בדיוק את מה שאני מדבר עליו, ההבדל שבין המציאות הרצינית לעיתונאי (ומגיב) מנותק וחובבני...
העתונאי הנ"ל מתלונן על ארוע גיא צור (ובצדק, גם שעון מקולקל מדייק פעמייים ביום)..אבל בעצמו לא מצליח לדייק במשפט אחד שהוא כותב, ובוודאי שלא בשורה התחתונה:
גיא צור לא עשה את הטעות בעת הטיסה (מילא), הוא לחלוטין לא ריסק את המטוס, הדבר כמובן לא היה נחיתת גחון (אלא קרה לאחר שהמטוס כבר עצר על הקרקע), ההגדרה קטסטרופה אינה קרובה למציאות (ואם תאונה קלה ללא נפגעים שתשבית מטוס לחודש היא קטסטרופה הרי שלא נותרו יותר מילים לתאר ארועים שבאמת קורה בהם משהו..)... הסיפור "המוכר מדי" הזה קורה בחיל אויר שכמות התאונות בו היא אפסית (טפו טפו)...כך שהכתב בעצם משקר..... מה אני אומר? הכתב חובבן, מגזימן ופופוליסט. את ההערות הרציניות על מלחמת לבנון אפשר להמשיך לכתוב ולתחקר, אני בעד (גם בתוך חיל האויר) אבל להיות חובבן עד כדי כך שאתה לא מצליח לכתוב שורה אחת בעיתון מבלי לטעות ולשקר לקוראים שלך, ואחר כך לצפות שהם יסכימו עם התובנות שלך...חחח אתה מצחיק אותי...קודם לומדים ללכת (זאת אומרת, לכתוב ולהבין לפחות את המינימום הנדרש בתחום שעליו אתה מגיב) ואחר כך לומדים לרוץ (מגיבים אחרי שמבדילים בין נחיתת גחון לבין טנק מג"ח..)....הכתב כאן, למרות רהיטותו לא מבין את ההבדל ולכן מסקנותיו (שאולי יכולות להיות נכונות אבל אין להן שום קשר לארוע שאותו הוא סיקר בצורה שקרית..) הינן לא רלוונטיות לכתבה הנ"ל, בדיוק כמו שתגובתך הראשונית לא היתה רלוונטית למצבו של צה"ל.
בבדיקה מקצועית, כמות התאונות בחיל האויר היא נמוכה ביותר בכל סטנדרט, ולכן אין כאן קשר ליכולתו של צה"ל או אי יכולתו, אלא אם אתה טוען שהרבה תאונות הן הוכחה ליכולת גבוהה ולשם אנו צריכים לשאוף, ואז אני פשוט מציע שתפתח שרשור (שיכול להיות מעניין אגב, אני לא צוחק..) שכותרתו " כמות התאונות הנמוכה בחיל האויר (טפו טפו) וכיצד זה קשור לרמתו הנמוכה של צה"ל כולו במלחמת לבנון".
שתבין את המצב, גם אם יתנגשו מחר 2 מטוסי f-15 ויתרסקו (חס וחלילה) חיל האויר עדיין יהיה הרבה מתחת לגרף התאונות הצפוי בעולם ביחס לשעות טיסה (וזה יכול בהחלט לקרות לצערי, כי עדיין, אולי תופתע, ממשיכים להתאמן לקראת תרחישים לא ידועים ומסוכנים..)...זה המצב...את שאר ההערות החובבניות של הכתב שלך אתה יכול להמשיך לשרשר ולישון בשקט עם העיתון "לכתבים עצלנים" שאותו אתה קורא...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
|