לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-08-2009, 21:46
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
נחתם חזה לרכישת 112 מטוסי יורופייטר טייפון Tranche 3A בשווי 9 מיליארד יורו

ארבעת המדינות ששותפות בקונצרן האירופי "יורופייטר" חתמו על רכש של 112 מטוסי יורפייטר טייפון Tranche 3A שנחשב לגירסה המתקדמת ביותר, ובין היתר המטוס החדש יצוייד במכ"מ AESA מתקדם שנמצא בשלבי פיתוח(פרויקט משותף בין גרמניה,צרפת ובריטניה- שנקרא AMSAR).

ככל הנראה , הבריטים יסתפקו ב 160 מטוסים (במקור דובר על 232 מטוסים) בגלל בעיות תקציב, ואחרי שמכרו מטוסי יורפייטר שהיו מיועדים לחיל האוויר המלכותי לסעודיה. גם לגרמנים יש בעיות תקציב אבל משרד הביטחון הגרמני עדיין מחוייב לרכש 180 מטוסים.




Eurofighter Typhoon Tranche 3A Contract Worth €9 Billion Signed


The NATO Eurofighter and Tornado Management Agency (NETMA), consisting of its programme nations Germany, Italy, Spain and the United Kingdom, today signed a long awaited contract with EUROJET Turbo GmbH and Eurofighter Jagdflugzeug GmbH on behalf of the partner companies Alenia Finmeccanica, BAE Systems, EADS CASA and EADS Deutschland for the first part of the third tranche of the Eurofighter Typhoon programme consisting of 112 aircraft and 241 engines. The contract is estimated at €9.1 billion (US$12.86 billion) including €1.4 billion for the engines.

As originally intended, the third tranche included 236 aircraft. However, earlier this year the nations agreed to split this tranche into two batches due to severe pressures on defence budgets. Before signing the 3A deal in Manching near Munich, Germany today, the programme nations, nevertheless, announced that participating industries agreed to cut by 50 per cent the costs for fighter aircraft maintenance over their 30-year life span.

With this contract, which includes 40 aircraft for the UK, 30 for Germany and 21 each for Italy and Spain, Eurofighter has secured 559 units for production, including 15 for Austria and 72 for Saudi Arabia.

The new CEO of Eurofighter Jagdflugzeug GmbH, Enzo Casolini, noted: “This is a major achievement in the Eurofighter programme and serves to reaffirm the importance and the independence of the defence sector of the European industry.”

A total of 178 Eurofighters had been delivered by June 30, including 24 tranche two units.

The Eurofighter Typhoon multi-role/swing-role combat aircraft has been ordered by six nations (Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Austria and the Kingdom of Saudi Arabia). With 559 aircraft under production contract, it is Europe’s largest military collaborative programme.


No Tranche 3B?

However, Tranche 3A – which is less than half of the 236 aircraft originally anticipated – may, for the time being, be the final Eurofighter deal of the programme nations. UK defence procurement minister Quentin Davies today said that Britain has no current plans to buy any additional Eurofighter Typhoon combat jets after completion of this contract. "This is really tranche three. I don't exclude the possibility that we will buy more aircraft in the future, but there is no present intent, nor any expectation from our partners, nor any obligation," he said.

Besides the United Kingdom, the other partner nations have also declared their desire to scale back their purchases. In June, the head of the German parliamentary defence committee said the country could not afford its full complement of 180 Eurofighters, although the defence ministry announced it remained committed


defpro


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2644/3777999915_0150277ba4.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2508/3777996783_6c92f4ee5f.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 15-10-2009, 18:11
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "נחתם חזה לרכישת 112 מטוסי יורופייטר טייפון Tranche 3A בשווי 9 מיליארד יורו"

חברת Eurojet מציעה ערכת שידרוג לניהוג ווקטורי במטוסי יורפייטר טייפון להשגת יכולת תמרון ושיוט על קולי גדולים יותר וחיסכון בדלק.




Eurojet proposes thrust-vectoring upgrade for Typhoon






Eurofighter and engine supplier Eurojet are stepping up their efforts to interest Typhoon customer nations in a thrust-vectoring upgrade that promises to bring substantial operational benefits and pay for itself through lifecycle cost reductions.



Equipping the twin-engined Typhoon's EJ200s with thrust vectoring nozzles (TVN) could reduce fuel burn on a typical mission by up to 5%, while increasing available thrust in supersonic cruise by up to 7%, the engine consortium says.

Eurojet partner ITP benchtested a TVN several years ago, and EADS earlier this year equipped its Typhoon cockpit simulator to emulate the performance enhancements offered by the technology.

The industrial partners are now looking for funding to launch a flight-demonstrator programme.

Thrust vectoring could provide a virtual control surface when coupled with the Typhoon's flight-control system, improving survivability, manoeuvrability and the aircraft's ability to carry an asymmetric weapons load. It also reduces trim drag and therefore fuel consumption by "unloading" aerodynamic control surfaces.






"Most operationally significant is the speed that it gives you in supercruise, because obviously the pilots are very keen on low observability at high speed," says Salvador Costa Krämer, Eurofighter product manager for Tranche 3 production, Meteor integration and new business. "Seven per cent more thrust in supercruise is quite a remarkable achievement," he adds.



Eurojet technical director Matt Price says that while thrust vectoring promises operational advantages, "we have to look at lifecycle costs as well. The business that we're in is that we have to hit both those things together."

Thrust vectoring has the potential to extend engine life by reducing operating temperatures at a given power setting. It could also be used to reduce take-off and landing distances and approach speed.

"We know the benefit is there," says Price. "In terms of route to market we need to be able to quantify that and present it in the right way to the customer."

He says that after flying the modified EADS simulator, "some of the pilots have been quite astonished at what the aircraft can do".
The TVN could be retofitted to the existing EJ200 without the need for structural changes to the engine or airframe, says Eurojet.




Flightglobal.com (הכתבה וסרטון שמציג מנוע EUROJET עם ניהוג ווקטורי)




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2594/4013843955_edaa2dba83.jpg]

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 15-10-2009 בשעה 18:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 20-10-2009, 20:15
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
מכ"מ AESA
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "נחתם חזה לרכישת 112 מטוסי יורופייטר טייפון Tranche 3A בשווי 9 מיליארד יורו"

CATESAR מכ"ם AESA חדיש ומתקדם שיותקן על מטוסי היורופייטר טייפון, בניגוד למכ"מים אחרים בטכלוגית AESA שהם קבועים, המכ"ם החדש יכול לשנות את הכיוון שלו, ולספק כיסוי בזווית 100 מעלות..





Rotating E-Scan Radar May Push Eurofighter Exports








The new "repositionable" electronically scanned radar being proposed for the Eurofighter could make the difference for the fighter in export markets, its designers claim.


The Eurofighter currently flies with the mechanically scanned Captor radar, but the consortium that built the Captor is now pitching an e-scan radar, known as Caesar, to the U.K., Italy, Spain and Germany for its third tranche Eurofighters.

Unlike most e-scans, where radar radiating elements are placed on a fixed panel, the proposed solution for the Eurofighter will rotate.

"We believe the repositionable antenna is the way ahead and this will be approved by the Eurofighter partners," said Bob Mason, marketing and sales vice president for radar and advanced targeting at Selex Galileo. "It will be a differentiator in the export market place when competing against French and U.S. competitors which feature only fixed antennae."

Selex Galileo, EADS and Indra form the Euroradar consortium.

Fixed array e-scans rely on their multiple radiating elements to shift the direction of the radar beam. The Euroradar proposal undertakes beam shifting in the same way, but is set at an angle to the flight path and sits on a revolving gimbal, enlarging the area the beam can cover when it turns.

Officials said at the Paris Air Show this year that the function increases the angle of coverage from about 70 degrees to left or right to over 100 degrees, effectively allowing the radar to see "behind" the aircraft, useful for tracking weapons after delivery.

Mason said the e-scan radar offer to Eurofighter partners had evolved since work on the radar started.

"The Euroradar proposal was initially for a fixed antenna AESA radar with growth to a repositionable antenna," he said.

Mason rebuffed statements by U.S. radar makers that moving dishes dramatically increase maintenance.

"We say that the increase in both air to air and air to ground capability far outweighs any minimal increase in maintenance," he said.

"We would like to get at least a view of a common requirement by year end (from Eurofighter partners). Everyone recognizes the need for AESA radar for export campaigns like India," he said.

"If we get a requirement by year end we can have the radar ready for Tranche 3 Eurofighters but it will be very tight."

defencenews.com


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2607/4029834358_dd40a5dd63.jpg]


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 21-10-2009, 18:21
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion][right]זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
נו, זה כל העניין, המכ"מ הרוסי שאתה מדבר עליו הוא מכ"מ PESA ואלו ה CAESAR הוא מכ"מ AESA עם זווית כיסוי 100 מעלות...

מה ההבדל במקרה זה בין PESA ל-AESA? שים לב, שאפילו במאמר שהבאת נאמר:

Unlike most e-scans, where radar radiating elements are placed on a fixed panel, the proposed solution for the Eurofighter will rotate.

ולמה most ולא all? בגלל שיש N011M שגם הוא e-scan.

ציטוט:
אתה מכיר עוד מכ"מ עם זווית כיסוי דומה?

כן, N011M Bars. גם לו יש +/- 70 מעלות באזימוט ובנוסף גם זרוע מכנית שמאפשרת צידוד והגבהה בנוסף למה שניתן להשיג באמצעות סריקה אלקטרונית בלבד.

דרך אגב, כשרשום +/- 70 מעלות זה לא בדיוק נכון, כיוון שככל שהזוויות גדלות, כך האיכות יורדת. לכן אפשר לראות את הפיתרון הזה של זרוע מכנית לא כאמצעי להגדיל זוויות, אלא כאמצעי לשפר איכות "התמונה" של מע"ם בזוויות גדולות.

נ.ב. האם פורסמו טווחים של המכ"ם, מספר המטרות מרבי לעקיבה\ירי, רזולוציה במצב , SAR, משקל וכד'?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 21-10-2009 בשעה 18:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 24-07-2010, 10:02
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
מערכת תק"ע (HMSS) מתקדמת למטוסי יורופייטר טייפון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "נחתם חזה לרכישת 112 מטוסי יורופייטר טייפון Tranche 3A בשווי 9 מיליארד יורו"

חילות האוויר של גרמניה,בריטניה,איטליה וספרד יתחילו להצטייד במערכת תק"ע HMSS של חברת BAE Systems

Eurofighter Typhoon: Air Forces take delivery of a latest technology Helmet Mounted Symbology System




Hallbergmoos | In July 2010 the UK Royal Air Force, Spanish Air Force, Italian Air Force and the German Luftwaffe have begun taking delivery of the most advanced Helmet Mounted Symbology System (HMSS) which will form a key component of their Eurofighter Typhoon weapon systems.


The HMSS significantly improves tactical performance for Eurofighter pilots, by providing essential flight and weapon aiming information through line of sight imagery. Information imagery includes aircraft’s flight parameters, weapons status and aiming all projected on the HEA (Helmet Equipment Assembly) visor, thereby enabling the pilot to simultaneously look out in any direction (head out) and have all required flight and weapon aiming information always in his field of vision.


Together the Typhoon Helmet and HMSS provide world leading capabilities, giving the pilot, in conjunction with the rest of the Typhoon Human Machine Interface, unrivalled situational awareness whether “head in” or “head out”.


The HMSS passive and stealthy sensor system, developed and manufactured by BAE Systems, provides the Eurofighter pilot with significant operational advantages by reducing pilot workload and increasing the weapon envelope in combat situations. The Eurofighter Pilot will be able to instantly designate targets with full head movement, reducing the need for in-cockpit switch selection and aircraft manoeuvring. This exploits the full potential of high off-boresight missiles such as IRIS-T and ASRAAM which can now be deployed without the need to turn the aircraft on to the target.


As well as providing non-avionic type helmet essential safety characteristics of pilot life support and communications functions, the HMSS has full integration with all Eurofighter attack and navigation systems. The new helmet can be used throughout the full aircraft envelope (up to 9g) for both air-to-air and air-to-ground day / night missions. Ongoing weapon system capabilities including additional air-to-ground features will be released next year with the first already contracted batch of the Eurofighter enhancements programme. The new helmet and HMSS allow for ongoing development and enhancement such as increased night vision capabilities.


The HMSS is manufactured from carbon fibre and at under 2 kg its weight is similar to other contemporary non-HMSS helmets. Its modular design incorporates a pilot personal “inner” helmet, which fits into the standard “outer” avionic HMSS. This design allows both personal comfort and reduced ownership costs through the flexibility of an outer interchangeable HMSS. Ejection safety characteristics are built into the design.

The new helmet and HMSS has be in action during the Farnborough Air Show with BAE Systems test pilot Nat Makepeace wearing it during his daily air display.



defpro.com





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4137/4822673803_5fa6527a48.jpg]


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:12

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר