אנחנו בבית, קוראים ספר או עיתון, מארחים חברים או בני משפחה, צופים בטלוויזיה שומעים מוזיקה. אולי אנו עובדים בבית מול המחשב או גולשים באינטרנט, והטלפון מצלצל. מרימים תוך אמירת "הלו" או "ערב טוב" או משהו דומה ושומעים הקלטה המציעה לנו לקנות משהו או לעשות דבר אחר שיכניס כספים למי שיזם את השיחה המעצבנת.
אני מניח שכמה מאתנו מקשיבים להצעות, אבל ברור לי שחלק אחר, כמוני, טורק בכעס את השפופרת ושואל את עצמו שתי שאלות: ראשית, מנין החוצפה להתפרץ אלי הביתה ולהפריע לי. אם אני רוצה לקנות משהו, אעשה זאת. שנית, איך אפשר למנוע את בלבול המח הזה, ההולך ומתגבר בזמן האחרון.
היכנסו לאינטרנט והגליגו (תרגום שלי לפעל האמריקני "To google) "פרסומת מוקלטת בטלפון" או מלים דומות, ותראו כיצד הנושא עולה כבר כמה שנים באינטרנט. למיטב זכרוני עסקה בזה אחת מוועדות הכנסת, אבל, כמה מפתיע, חבריה חשבו יותר על צרכי המפרסמים מאשר על שלוות הצרכנים, והרעיון הגדול שלהם היה שאנו (!) נתקשר לחברה שיזמה הטרדה שלנו, ונבקש ממנה שלא להטריד עוד. כמה חכם! אני צריך להקשיב לכל פרסומת כדי לדעת מי היוזם, לחפש את הטלפון שלו, לעבור את מסננת "המענה הקולי", לעבור שם בין התפריטים, לשוחח עם מוקדן/ית, להסביר, לתת את שמי (בטח גם את מספר תעודת הזהות, שמא אני מתחזה למישהו...).
לעניין זה, ראו הצעתו של ח"כ אלדד, הכוללת גם שיחות שאינן מוקלטות:
מדוע אני צריך להיות היוזם?
מכל מקום, נמצא פתרון פשוט יחסית, שגיליתי אותו במקרה לאחר שקיבלתי שיחה מוקלטת מ"בזק". התקשרתי למספר 199 וביקשתי ש"בזק" תחדל להטרידני. המוקדן הציע לחסום לי את הטלפון לכל השיחות המוקלטות. כמובן שהסכמתי. לא שאלתי אותו מדוע "בזק" אינה מפרסמת את השירות, שהרי התשובה ברורה.
לכן אני רואה לעצמי לפרסם זאת בדרך היעילה ביותר שאני מכיר – לשלוח זאת לכל רשימת הקשרים שלי, בתקווה שתפיצו את המכתב ככל יכולתכם, ומי שמעוניין להיפטר מהמטרד הזה (אל תדאגו, יש רבים אחרים...), יוכל לעשות זאת.
קחו בחשבון שעד שתגיעו למוקדן בזק תחשפו לפרסומת של בזק, אבל זה קורה הרי בכל פניה יזומה שלנו לגופים מסחריים.
אז, אנא, הפיצו את המכתב בכל רחבי המדינה ובא לציון גואל (לפחות מהמכה הזו).
|