11-05-2008, 23:25
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
אגב, הבהלה לפילטרי ND של 6 סטופים נעוצה דווקא בעדשת הקיט של ניקון (ה 18-70).
כיוון שטווח הצמצמים שלה הוא מ 3.5 עד 22 בווייד או 4.5 עד 29 בטלה [אבל מי מצלם עם ND בטלה?], רציתי כיסוי מלא של כל טווחי האור במינימום עלות.
הטווח הזה הוא כמעט 6 סטופים ולכן חשבתי שאוכל לקבל את כל הסטופים החל מהצמצם הפתוח ביותר (3.5) עד ל 22, ועם הפילטר, אוכל לקבל בצמצם 3.5 מה שקיבלתי [כאילו] בצמצם 22 ללא הפילטר, ולהמשיך את ההחשכה בצמצמים סגורים יותר.
פילטר חזק יותר מ 6 סטופים היה מייצר לי 'חורים' אליהם לא יכלתי להגיע בדילוג הסטופים עם הפילטר ובלי הפילטר.
בדיעבד, הפילטר גם עובד טוב מאוד בתנאי תאורה של אור יום לחשיפות ארוכות כדי למרוח מים ו/או עננים.
מה שכן, הוא מדי חזק לחשיפות ארוכות בשעות השקיעה שכבר אין הרבה אור... אז כדאי פשוט לסגור צמצם או לרכוש פילטר ND חלש יותר, שיאפשר למצלמה עדיין לעבוד עם ה AF ולא לצוד באופן אבוד אחרי הנושא.
אני בדיוק הזמנתי (עדיין לא הגיע אלי) פילטר ND מדורג מב"ה שאמור לעזור לי לקבל החשכה של השמים ולהשאיר את הקרקע כמו שהיא. פילטר קלאסי לצילומי נוף בהם השמים בד"כ נשרפים.
סוג של HDR בפריים בודד. מבטיח להביא דוגמאות כשאקבל אותו לידי (77 מ"מ לכל מי שכבר רוצה להשאיל).
בקשר לעדשות, אני יכול להמליץ לך לרכוש סיגמה 70-200 2.8 רגילה ללא מקרו אם זה מוזיל לך את העלות, ולחפש סט טבעות הארכה עבור מקרו סולידי. זה לא כמו עדשת מקרו אמיתית ויעודית, אבל זה מאוד מוזיל עלויות וזה גם עובד [אם כי דורש מיומנות].
תמונה שצולמה עם הסיגמא 70-200 וטבעת הארכה:
http://matannarkiss.com/gallery/vie...tage=1&imgid=88
|