האתר Flightglobal מדווח שאירועי השנה האחרונה עם צפ"ק האיצו את תוכניות הרכש של מטוסי קרב לחיל האוויר הד. קוריאני בלו"ז מ 2011 עד ל 2020:
- פרוייקט F-X: ניכנס לשלב השלישי שלו וניקרא F-X3 ובמהלכו ברבע הראשון של 2011 יפורסם מכרז לרכישת כ 60 מטוסי קרב, על המכרז צפויים להתמודד ה F-15SE, הטייפון וה F-35
- פרוייקט KF-X: תוכנית מקומית של KAI בשילוב אינדונזיה לפתח מטוס קרב רב משימתי עם יכולת חמקנות, מכ"ם AESA, מערכת IRST, יכולת DATALINK וכד' (ע"פ הקוריאנים מיקומו בהיררכיה יהיה מתקדם יותר מה KF-16 ובפער בין הטייפון/ראפאל ל F-35).
קוריאה ואינדונזיה יממנו כ 60% מהתוכנית, על ה 40% הנותרים יצא מכרז, טורקיה (TAI) כבר הגיעה עניין להשתתף בתוכנית.
- רכישת הכטב"מ גלובל הוק (RQ-4)
- שידרוג מטוסי ה KF-16 מדגמי C,D בלוק 32 לרמה מתקדמת
- פיתוח מטוס קרב קל מסוג F/A-50 על בסיס מטוס האימון KAI T-50
- גמר הצטיידות במטוסי F-15K
- גמר הצטיידות במטוסי סופר הרקולס C-130J
- גמר הצטיידות במטוסי ההתראה בואינג E-737
- הוצאה מהשירות של מטוסי פנטום ו F-5 מקור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
.
- רכישת הכטב"מ גלובל הוק (RQ-4)
- שידרוג מטוסי ה KF-16 מדגמי C,D בלוק 32 לרמה מתקדמת
- פיתוח מטוס קרב קל מסוג F/A-50 על בסיס מטוס האימון KAI T-50
- גמר הצטיידות במטוסי F-15K
- גמר הצטיידות במטוסי סופר הרקולס C-130J
- גמר הצטיידות במטוסי ההתראה בואינג E-737
- הוצאה מהשירות של מטוסי פנטום ו F-5
מה המשמעות מבחינת החברות הישראליות?
אפשר לשכוח מעיסקאות שאולי היו נחתמות?
אשר לנסות לייצר עיסקאות חדשות (אולי פחות מתוחכמות. בדק במקום אלתא, למשל)?
יש כבר משהו שאפשר לדבר עליו גם להתלחש הולך)?
עד כמה שאפשר להבין הקוריאנים יעבירו משאבים לפיתוח וייצור מטוסי קרב קלים F/A 50.
האם הם יוכלו לייצר ולספק (ומן הסתם גם להכניס שינויים בהתאם לדרישת הלקוח) מטוסי T-50 עבור ביס"ט של מדינה מזרח תיכונית?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "ל-F/A-50 אמור להיות מכ"ם של..."
פורסם שיש כוונות מצד ד.קוריאה לרכישת מערכות נשק שונות מישראל - חלקן כבר התגבשו לעיסקה, חלקן עדיין בפיתוח/מו"מ וחלקן לא הבשיל. דוגמאות:
- גירסה מקומיתשל המכ"מ EL/M-2032 ל F/A-50
- מערכות ל"א כגון Sky Shield, לייטנינג (F/A-50)
- חימוש כגון ספייס, פיתון ודרבי (F/A-50)
- מכ"מ AESA של אלתא (KF-X)
- המכ"מ אורן ירוק
- השתתפות בהשבחת מטוסי ה KF-16 בלוק 32
- כטב"מים סקיילרק II, הארפי
- שכחתי משהו..
מהצד השני, חיה"א עדיין לא החליטבין ה T-50 הקוריאני ל M-346 האיטלקי
בתערוכה אווירית Seoul Air Show פורסמו איורים רשמיים של המטוס המפותח ע"י KAI:
פיתוח המטוס בחברת KAI החל בשנת 2001. בשנת 2010 לפרויקט הצטרפה אינדונזיה בתור שותפה משנית (20% השתתפות כלכלית). על-פי הידיעות הקודמות גם טורקיה שוקלת להצטרף כשותפה לפרויקט. כרגע צפוי שהייצור הסדרתי והכנסת המטוס לשירות מבצעי יהיו בשנת 2020.
תוכנית הפיתוח של המטוס מוערכת ב-5 מיליארד דולר. חברות "לוקחיד-מרטין" ו-"סאאב" גם כן משתתפות בפיתוח כקבלניות משנה.
מערכת ההנעה של המטוס תכלול שני מנועים, כאשרא הבחירה היא בין EJ2000 של "יורוג'ט" (המותקנים על "יורופייטר") או F414 של GE (המותקנים על F-18E/F).
למטוס תצורה "חמקנית", מופחתת תוחמת מכמ"ים. בין כונסי האוויר מפותלים (S-duct) נמצא תא חימוש פנימי אחד או שניים. KF-X צפוי לשאת חימוש מונחה מתוצרת אמריקאית (טילי AIM-120 ו-AIM-9) וגם חימוש מונחה מתוצרת הדרום קוריאנית. התצורה האירודינמית הכלללית מזכירה את זאת של F-35 ושונה מהתצורה עם כנפי קנארד באיורים שהתפרסמו בעבר.
מדובר במטוס ברמת משקל בינונית, בדומה ל"סופר הורנט" האמריקאי או ה"רפאל" הצרפתי.
ה KF-X בדרך להפוך ל "לביא הקוריאני"? צוות מחקר של משרד ההגנה המקומי מתנגד לתכנית
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "KF-X - המטוס הקרב העתידי של ד. קוריאה"
List Of KF-X Opponents Grows
http://www.aviationweek.com/Article..._p23-548417.xml
KF-X development would cost more than 10 trillion won ($9.2 billion), one of the institute's researchers, Lee Juhyeong, has told a seminar on the program. Over the life of the program, the KF-X would cost the country more than twice as much as an imported aircraft, Lee says.
The agency has prepared two series of designs, one for an aircraft with its horizontal stabilizers aft, which it considers to be a U.S. style, and one for a “European” fighter with a canard stabilizer. The aft-tail series has run through the iterations C101, C102 and, now, C103, all with two engines and a single seat. The C102 design was further broken down into three variants: C102E with one engine, C102I with internal weapons and C102T with two seats. Those ideas have been discarded, however; the current aft-tail design is C103. Similarly the C201, C202 (with variants E, I and T) and the current C203 follow the same pattern, except for a canard planform.
Since work began in 2002, the KF-X has been stuck in feasibility studies, concept definition and preliminary design. The finance ministry last year put a stop to it entering full-scale development this year. Instead it allocated just 4.5 billion won for further studies.
אלביט זכתה בחוזה בהיקף 43מ'$ לאספקת מערכות למטוס KF-X
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
אלביט מערכות הודיעה היום כי הוענק לה חוזה של 43 מיליון דולר מחברת Hanwha Systems Co הדרום קוראנית,
לאספקת מערכת מכ"ם פני-קרקע ומערכת בקרה המאפשרות לו לטוס בגובה נמוך מאוד, מתחת לכיסוי המכ"ם.
ציטוט:
המערכת אוספת מידע ממערך של חיישנים המצויים במטוס ומשווה אותו אל מפה דיגיטלית תלת מימדית, כדי לוודא שהמטוס נמצא בגובה הרצוי ולמנוע התנגשות עם הקרקע או עם אובייקטים המצויים סמוך לפני הקרקע.
אלביט החלה בפיתוח המערכת בשנת 2012. בחודש פברואר 2019 היא הוסמכה כמערכת מבצעית על-גבי מטוס תובלה C-130 במסגרת פרוייקט לשידרוג מערך האוויוניקה של מטוסי התובלה של חיל האוויר ממדינה שהחברה לא מסרה את זהותה.
המערכת מאפשרת למטוסי התובלה לטוס בגובה נמוך, גם כאשר התנאים המטאורולוגיים מחייבים לבצע טיסת מכשירים ללא ראות. היא כוללת מכ"ם העוקב אחר תצורת הקרקע,
ומשווה את התוצאה אל נתוני המפה התלת מימדית הדיגיטלית. החברה מסרה שמערכת יודעת להעריך את תנאי הקרקע העתידיים, ובאמצעות שיגור פקודות אל מערכת הניהוג
– היא יכולה לוודא שהמטוס יישאר בגובה נבחר וקבוע מעל פני הקרקע, גם כאשר הם משתנים, כמו למשל כאשר המטוס חולף מעל פני הרים ועמקים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
משנת 2010 המיזם הזה רשום כקוריאני (80%) ואינדונזי (20%), אך לאורך השנים עולה שאינדונזיה לא עמדה בהתחייבויותיה (כספים/טכנולוגיה) ולכן הקוריאנים רואים בעיה בכל הקשור לזכויות שלה בפרויקט.
האינדונזים מתעקשים להמשיך והציעו לקוריאה תחליף לכספים שלא שילמו בצורת סחורות וייצור אלמנטים של המטוס אצלם.
השבוע פורסמו צילומים מקו הייצור של האבטיפוס הראשון מתוך חמישה, גלילה מתוכננת לאפריל 2021
ד.קוריאה רוצה לשדרג את מטוסי ה F-15K שלה והחלה במו"מ עם בואינג.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
בתוכנית שידרוג המכ"מ ל AESA מתקדם, מערכות הקשר לרב ערוצית, הזע"ט, GPS מאובטח, חליפת הל"א, ההצפנה, ממשק הטייס וכו'.
ברגע שהאמריקאים הציגו את הטכנולוגיה החדשה של ה EX הקוריאנים רוצים אותה או מקבילה אליה מתוצרתם.
הם משתעשעים ברעיון שאולי האמריקאים יאפשרו להם להחליף את המכ"מ AN/APG-63(v)1 למכ"מ המקומי שלהם מתוצרת Hanwha המיועד ל KF-X שנבנה עם תמיכה מאלתא.
שיחלמו, גם אנחנו חלמנו על ה ELM-2052... https://www.asiae.co.kr/article/2020092406275613501
יש להם כרגע 20 מטוסי F-35A (רובם בד.קוריאה) מתוך ה 40 שהזמינו, בחודש שעבר משרד ההגנה הקוריאני הודיע שהם מתכוונים להכפיל את הכמות ולהגיע ל 80 מטוסים.
20 מהם יהיו מדגם B בשביל הספינות בפרויקט LPX-II https://www.navalnews.com/naval-new...ant-for-lpx-ii/
לפני כשנתיים הם החלו לשדרג 134 מטוסי KF-16 בתהליך שיימשך עוד כ 5 שנים.
המטוסים מקבלים השבחת MLU שתכלול רכיבים רבים מחבילת V, בין היתר הקסדה של אלביט (JHMCS II), טילי 9X ו 120.
הם רוצים גם מכ"מ AESA והאמריקאים הודיעו להם שהאופציה היחידה היא ה SABR.. https://thediplomat.com/2018/02/sou...ess-capability/
Incheon 25.09.2020: יום הולדת 72 לצבא הקוריאני, F-4 ו F-5 לצד F-15K ו F-35A
לפני החופה ארבע אנטנות של מערכת הזע"ט (IFF), דומות למה שמותקן במטוסי ה F-16 מהבלוקים המתקדמים (כולל בסופה) אשר קיבלו את השם הנוראי Bird Slicer
לפני כשנה וחצי Hanwha הקוריאנית יחד עם ריית'און האמריקאית זכו במכרז פיתוח מערכת זע"ט מתקדמת לכלי הטיס של ד.קוריאה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
01.03.2021 המטוס הראשון כמעט מוכן, המנועים וכל המערכות בפנים, נכון לרגעים אלה המטוס כבר צבוע באפור.
הקוריאנים לא משחררים כרגע עוד תמונות ומידע מניסוי המנועים, השקילה וההכנה לטיסה עד לטיסת הבכורה בעוד כשבועיים.
הצינזור הוא במקור, הפנאלים של המכ"מ (המשותף לאלתא ו Hanwha) פתוחים אז אל תציצו..
14.03.2021 טיסת בכורה של עוד KF-16 ששודרג לרמת V בד.קוריאה ע"פ רישיון מלוקהיד מרטין
מתוך 134 מטוסים שעוברים את השדרוג חיל האוויר הקוריאני קיבל כבר טייסת שלמה וצפוי לקבל עוד אחת עד לסוף השנה.
המטוסים מצויידים במכ"מ AESA מסוג AN/APG-83 או בשמו SABR אשר מוצע גם לנו בתוכנית להשבחת מטוסי הסופה.
עוד אלמנטים ששודרגו הם מערכת הזע"ט, החליפה האלקטרונית (AN/ALQ-213), ממשק הטייס וקסדת JHMCS II, מגוון החימוש שהמטוס נושא (בין היתר טילי 9X), ועוד'
האמריקאים עדיין לא סיפקו לד.קוריאה את הקסדות החדשות בגלל עומס על קווי הייצור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
האבטיפוס הראשון מתוך שישה של פרויקט KF-X הוצג היום במעמד נשיא המדינה ובכירים.
מטוס קרב דור 4.5 המאופיין בטכנולוגיה מתקדמת עם חתימת מכ"מ נמוכה (VLO) אך לא חמקן מלא, מתוכנן להיות סוס העבודה של חיל האוויר הד.קוריאני (ROKAF) ולהחליף את מטוסי הפנטום, KF-5 וה F-16 הישנים שלא עברו השבחה.
המטוס הזה אינו מיועד להתחרות ב F-35A אלא להשלים אותו יחד עם ה KF-16V, F-15K וה FA-50.
טיסת בכורה מתוכננת ל 2022, תחילת הספקה של 120 מטוסים לחיל האוויר הד.קוריאני ב 2026 עד 2032.
ד.קוריאה מדינה מתועשת ומאד טכנולוגית, עם חרוץ חכם עם אורך נשימה ארוך, הם אינם קוראים תיגר על ארה"ב אלא משלבים אותה.
האמריקאים סייעו רבות בפרויקט הזה, לדוגמה שני מנועי המטוס מסוג F414KI שזה נגזרת של ה F414-GE-400 מתוצרת ג'נרל אלקטריק המותקנים בסופר-הורנט (F/A-18E/F), מיוצרים ברישיון בד.קוריאה ע"י Hanwha.
גם לתעשיות הביטחוניות שלנו נגיעה בפרויקט.
על המטוס מתנוסס גם דגל אינדונזיה, בתחילת הפרויקט היתה שותפה זעירה אך לא עמדה ברוב התחייבויותיה ולכן היא די בחוץ, אולם הקוריאנים נותנים כבוד ואפילו משאירים לשכנה שלהם דלת פתוחה.
כל הכבוד לחברה שלנו, ברכות ובהצלחה !
מטוס הקרב המעניין ביותר מאז ה F-35, גם עם הסטטוס הלא מחייב של חצי חמקן.
ניצחון מרשים של דרום קוראה על הפרויקט המקביל של יפן שמתנהל בעצלתיים..
נראה שהיפנים תקועים עם מדגים הטכנולוגיות X-2 כבר עשור.
רק לחשוב שללא האיבה ההיסטורית בין מעצמות התעשייה האלו, איזה כלי טייס מתקדם ותחרותי כלכלית יכלו לפתח יחד.
עיצובית, ראוי לכינוי "ביבי רפטור".
מעשית, מעניינת השוואת הביצועים ל F-18E\F עם עיצוב בסיסי ישן יותר ובטוח משקל יתר - כני נסע ומנגנוני קיפול לנושאות מטוסים.
לקראת גלילת אב הטיפוס נמסרה הצהרה בנוגע לתמחור המטוס ליצוא - 65 M$
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "מטוס הקרב המעניין ביותר מאז ה..."
חבל מאוד שבמקום להיות מאוחדים עם היפנים ביחד עם טיוואן נגד האיום הסיני/צפון קוריאני,
הם תקועים עדיין במחלוקות בעיקר בגלל שבניגוד לגרמניה וישראל, יפן לא מוכנה לתת דין וחשבון לכל מדינה במזרח אסיה על מה שהיא עשתה במלחמת העולם השנייה.
בכל אופן אני חושב שמתחילת שנות האלפיים, דרום קוריאה עקפה את יפן ברמת החדשנות והפיתוח הטכנולוגי. ניתן לראות את זה הכי טוב בשוק הטכנולוגי האזרחי, למשל כיצד LG ו-SAMSUNG עולות ברמתן על SONY, שלפי דעתי חוץ מהפלייסטיישן אין לה הרבה מה להציע בתגובה.
לפי דעתי לאינדונזיה אין הרבה מה לתרום לפרויקט הזה חוץ מתקציב ומפעלים לייצור המטוס.
מספיק להביט בארסנל הצבאי שלהם על מנת להבין שהוא לא אחיד בשום צורה ותוכל למצוא מגוון רחב מדי של כלי נשק תוצרת כל המדינות והגושים בעולם (לא מקנא בחיל החימוש והטכני שלהם).
עדיף לקוריאנים לשתף פעולה עם טאיוואן או סינגפור.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Duke of Judea שמתחילה ב "חבל מאוד שבמקום להיות מאוחדים..."
אני סקפטי. לקוריאה יש תשתית מצויינת, אבל אין ניסיון באוויוניקה מתקדמת וגם לא בתכן מטוסי קרב מתקדמים.
או שה KF-21 מבוסס על ידע אמריקאי (מן הסתם, ברמה מתחת ל- F35),
או שהוא יבשיל רק עוד כעשור.
סיכוי טוב שיהיה ברמת הגריפן.
ה-F35 עצמו קיבל יכולת מבצעית ראשונית 9 שנים אחרי טיסת הבכורה.
האם היתה איזו אפשרות שדרום קוריאה תחבור לתוכנית ה-F15 או היורופייטר,
שהיו מתקדמים לרמת כמעט-דור-חמש?
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אני סקפטי. לקוריאה יש תשתית..."
ציטוט:
האם היתה איזו אפשרות שדרום קוריאה תחבור לתוכנית ה-F15 או היורופייטר,
שהיו מתקדמים לרמת כמעט-דור-חמש?
זה עניין - עצמאות. ד.קוריאה התחילה עם הפרויקט הזה לפני כ 20 שנה מתוך כוונה לא להיות תלויים באף גורם.
כל תהליך גיבוש הרעיון וסימון המטרות לקח להם כ 8 שנים, בזמן הזה חיפשו פרטנרים להשקעה, אינדונזיה עלתה כשותפה די שווה ואחריה גם טורקיה רצתה להצטרף אבל הדברים לא הסתדרו איתם.
הם התחילו את הפיתוח ב 2008 והבום הטכנולוגי של העשור האחרון גרם להם להבין שהם יכולים לבד ואפילו ברמה גבוהה (כי אינדונזיה שנשארה עם 20% גם מזה הבריזה) וזה די הצליח.
שים לב באבולוציה של הרעיון איך המימדים גדלו ככל שהדרישות והטכנולוגיה התפתחו, עיצוב C109 זכה
יאפ, ראיתי את מה שכתבת למעלה לגבי סוג המנועים. תהייתי נוגעת יותר לפתרון ההנדסי של מיקום ציר הגאי הגובה ביחס לנחירי פליטה באיטרציה הסופית ואם זה מעיד על אבזור ב- TVC או לא.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty
הדבר הראשון שחשבתי עליו כשראיתי את המטוס הזה, האם תהיה התכנות לחיה"א שלנו להצטייד בו?
- ישראל וד.קוריאה ביחסים מצויינים ובתמיכת ארה"ב
- המטוס הזה מיוצר בתמיכת ושילוב ארה"ב מה שהופך לאינטרס אמריקאי לשווק אותו (זה לא טייפון, ראפאל וגריפן שמהווים תחרות ישירה)
- הוא מיועד למשבצת מאד ספיציפית שאינה תפוסה כרגע ע"י מטוסי עתיד אמריקאים (ה F-15/F-16 ממילא קיימים ויש תוכניות רכש/שדרוג שלהם)
- אצלנו יכול להיות סוס עבודה לצד האדיר, הסופה והרעם ובמקום הברק והבז. ע"פ תוכנית הייצור של KAI מדובר על לפחות בעוד עשור כשהברקים ובוודאי הבזים יהיו כבר בסוף השעות שלהם.
מעניין אם המטוס הזה מחביא כמה קלפים בשרוול..
בייבי רפטור? בייבי גדול (לוקהיד מרטין היתה שותפה בעיצוב ותכנון המטוס)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
פרסום המשך לו"ז ה KF-21 בתקשורת המקומית:
- 02/2022 האבטיפוס הראשון 001 יבצע הרצת מנוע ראשונה
- 03/2022 ניסויי הסעה וריצה על הקרקע (Taxi test)
- 06/2022 טיסת בכורה
2241 טיסות ניסוי מתוכננות לאורך 4 שנים ע"י 6 מטוסים ו 17 טייסים.
המטוס 001 מוכן
המטוס 002 בהתקנת מנועים
המטוסים 003/004 סיימו הרכבה ולפני שלב אבזור
המטוסים 005/006 שהם דו מושביים בשלבי הרכבה https://news.naver.com/main/read.na...WPR83NM2f6Ox g
המטוס הזה (KF-21 001) הוא מטוס הדגל של הפרויקט ונושא עליו את דגלי ד.קוריאה ואינדונזיה, לוגו של חילות האוויר של ד.קוריאה (ROKAF) ואינדונזיה (TNI-AU), סמל חברת KAI ורונדל של ד.קוריאה
אפשר לראות שהוסיפו לו צינור פיטו עם צלב חיישנים בקצה (כמו בסופה הממוכשרת של מנ"ט) בשביל איסוף נתונים מהטיסות הראשונות.
רואים ברור את היע"ל (HUD) אשר כבר לא מותקן ב F-35, לפני החופה את חיישן הא"א (IRST), את כונסי האוויר בעלי המבנה החמקני (DSI) ושני הזנבות המוטים
ז"א שיש לו מאפייני חמקנות אבל לא בצורה מלאה, הוא גם לא מתיימר להיות חמקן דור 5 אלא חמקן חלקי דור 4.5
טיסת בכורה מתוכננת לשבוע הבא אם הכל ילך כשורה
לגבי אינדונזיה שהיתה כבר רגל בחוץ, בשנה שעברה שתי המדינות הסכימו שאינדונזיה תחזור לתוכנית ותשלם את פיגור התשלומים ואת חלקה באופן מלא.
אין פירסום אם אכן החלה לשלם אבל ד.קוריאה נותנת לה כבוד בחשיפה הזו ומכריזה עליה כשותפה
ממשק הטייס מודרני מתקדם הכולל מסך מגע גדול העובד בצורה אינטגרלית עם קסדת הטייס והיע"ל, בתמונה מוק אפ הקוקפיט בתערוכה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
טיסת בכורה גם לאבטיפוס השני של ה KF-21 (צילום: חיה"א הד.קוריאני)
שימו לב שגם הוא ממוכשר, כמו כן מסומנים עליו מרקרי רפרנס, מה שאומר שבמטוס הזה יבוצעו ניסויי הפרדות (חימוש, מיכלי דלק, פודים וכד')
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "וגם הרביעי ביצע היום טיסת בכורה"
מפתיע לראות מטוס דור-5 דו מושבי.
לאימונים- קראתי שטייסי האדיר מתארים שהטיסה בו זהה כמעט לסימולטור.
להורדת עומס מהטייס- מערכות המחשוב אמורות לעשות פעולות רבות אוטומטית.
מעניין אם הקוריאנים מתייחסים לכך- האם הם מודים שמערכות המחשב והסימולטורים שלהם לא בשלות כמו של ה- F35, או שהם מתכננים לו משימות נוספות לאלו של ה- F35.
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מפתיע לראות מטוס דור-5 דו..."
נעמיד דברים על דיוקם:
1. ה KF-21 הוא דור 4.5 ולא 5, גם לא מתיימר להיות דור 5 או חמקן מאחר ואין לו תאי חימוש פנימיים (אולי יקבל בבלוק 2).
אולם יש לו ציפוי חמקני על מנת להוריד את חתימת המכ"מ, כמו הציפוי שה F-16 מקבל תחת תוכנית Have Glass V
2. יחד עם זאת כמטוס מודרני הוא מקבל את כל מערכות האוויוניקה המתקדמות שיש (ממשק טייס מתקדם, מכ"מ AESA, זע"ט, קשר, ניווט, טיווח וכו')
3. המטוס הזה מתוכנן להחליף את ה F-4 ,F-5 כסוס עבודה בחיל האוויר הקוריאני ולעבוד יחד עם ה F-35 ולא להתחרות בו, לכן גם אין לו חיישן מתקדם כמו ה EOTS של ה F-35
4. המטוס הדו מושבי הזה כאב טיפוס רביעי מיועד לניסויים שונים כחלק מתוכנית הפיתוח של המטוס.
הקוריאנים מייעדים את המטוס הדומ"ש ל:
- אימון והכשרה
- לוחמה אלקטרונית ע"י מערכות מיוחדות לתפעול הנווט
- ניהוג כטב"מים ע"י הנווט אשר ישמשו כ Wingman של המטוס
האבטיפוס החמישי יהיה חד מושבי אבל השישי יהיה גם דו מושבי ויצטרף אל הרביעי בניסויים האלה.
כנראה שתהיה גירסה דו מושבית בשלב הייצור כשתוכנית הפיתוח תסתיים, אם כן לא ברור עכשיו כמה מטוסים כאלה חיל האוויר הקוריאני ירכוש מתוך ה 120 שהם רוצים.
ממשק הטייס של ה KF-21, שימו לב לתע"ל, מה שאומר שהקסדה לא סופר חכמה כמו של ה F-35 אלא כמו ה JHMCS
ע"פ המפורסם זו ה JHMCS II, גם אפשר לראות את זה כשמשווים את הפרטים הקטנים בינה לבין הטרגו
במסגרת תוכנית השבחת 134 מטוסי KF-16 בלוק 52 שלהם, הקוריאנים הזמינו אותה ב 2018
יש פירסומים לא רשמיים שגם מטוסי ה F-15K שלהם מצטיידים בה במקום הדור הראשון (JHMCS I) https://thediplomat.com/2018/02/sou...ess-capability/
את הבליטה מאחור יש לכל הקסדות החכמות מדור 2 של אלביט: DASH, D-JHMCS, JHMCS-II, TARGO וכו'
הבליטה הזו היא יח' אלקטרונית אשר המשקל שלה גורם למרכז הכובד להיות בחלק האחורי/אמצעי של הקסדה.
הקסדות האלה תוכננו כמקשה אחת (קלות ויציבות) הכוללת את היח' האלקטרונית החכמה והמסך.
בחלק הקדמי ישם להן תושבת ל NVG.
להבדיל מהדור הראשון (JHMCS I) אשר היתה אילתור, לקחו את קסדת צ"א התיקנית מדגם HGU-55/P והרכיבו עליה מקדימה המערכת החכמה והמסך
כתוצאה מכך מרכז הכובד היה מלפנים מה שעלול להיות בעייתי בפניות הדוקות עם ג'י גבוה ובזמן נטישה
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מעניין. חשבתי שזה נכנס רק..."
אמנם החמודי הזה לא סא"ל ובודאי לא מט"ס 119, נראה שהוא יותר בכיוון של באטמן על הבאטמוביל-סופה שלו
אגב, הקסדות מיוצרות בהתאמה ארגונומית אישית לטייס והשם שלו רשום מאחור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
הקוריאנים רצים מהר, האב טיפוס השני (זה עם מרקרי הרפרנס) ביצע לאחרונה ניסויים עם טילי א"א
- הפרדות של טיל מטאור דמי (טיל BVR גדול בעל הנעת Ramjet מתוצרת MBDA האירופאית)
- ירי של טיל חי Iris-T גם כן מתוצרת אירופאית
הצהרות זה דבר אחד אבל ירי בכורה של חימוש אירופאי ממטוס קוריאני אשר פותח בעזרת ארה"ב הכולל לא מעט רכיבים אמריקאים (כולל מנועי ה F414-GE-400K המיוצרים ברישיון בד.קוריאה) זה דבר אחר.
לא יהיה כאן משבר אבל זה מאד מעניין איך בת חסות טוטאלית של ארה"ב (כמונו) קוראת תיגר על האבסולוטיות של ארה"ב אצלה.
החימוש המיועד למטוס כולל טילים ופצצות מתוצרת ארה"ב אבל גם חימוש אירופאי שכבר פעיל אצלם על ה F-15K, טיל השיוט Taurus KEPD-350
מוזר לי "אי האישור לייצא טילים אמריקאים". הרי הם נמכרים ללקוחות זרים על פלטפורמות אמריקאיות. ברור שהם מקבלים את מעטפת הביצועים.
מה צריך כדי לשלב בפלטפורמה קוריאנית? פרוטוקול תקשורת, ממשקים, מעטפת שחרור. לא משהו שמסכן את הביטחון האמריקאי.
מניח שקוריאה רצתה שותפות בייצור, כולל גישה לתקשורת ולהנחיה.
מין התעקשות אמריקאית לא ברורה שהתפוצצה להם בפנים, הרי לד.קוריאה יש כבר את הטילים האלה מבצעיים על ה F-15K וה KF-16
המוזר ששתי המדינות כבר היו בסרט הזה עם בקשה של ד.קוריאה לרכוש את טילי ה JASSM, ארה"ב סרבה והקוריאנים מייד קנו את ה KEPD 350 הגרמני-שוודי והתאימו אותו ל F-15K (עם פרוטוקול תקשורת, ממשקים ומעטפת שחרור)
אמנם ד.קוריאה מעדיפה את הנשק האמריקאי אבל שלא כמו ישראל היא לא מקבלת סיוע FMF אלא משלמת במזומן לכן גם מחליטה מהר
F-15K עם חימוש מתוצרת ארה"ב וביניהם טיל אחד גדול אירופאי...
בכדי לרדת לעומקם של דברים, זה לא שארה"ב לא מייצאת אותו לאף מדינה כמו במקרה של הרפטור אלא באותו מעמד מכרה את הטיל לאוסטרליה ופינלנד ובתוכנית גם לפולין.
הטיל עבר התאמה למטוסי ההורנט של פינלנד (עם השבחת MLU2) והניסויים בוצעו בהצלחה בארה"ב
אז למה אוסטרליה, פולין ופינלנד כן וד.קוריאה לא? לאמריקאים הפתרונים
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מין התעקשות אמריקאית לא ברורה..."
בשליפה... נדמה לי שבזמנו (2018-2019) היתה מתיחות מסויימת בין ארה"ב לדר' קוריאה בעניין פריסת הת'אד, ואולי זה השפיע על השיקולים (הפוליטיים, לא הצבאיים/טכנולוגיים). אולי, מדבר מזכרונות מדר' קוריאה מאותה תקופה, בלי שום בדיקה...
רכישת טילי ה JASSM היתה על השולחן ב 2012 ונידחתה ב 2013.
מייד ד.קוריאה הגישה בקשה לגרמניה והתחילה לקבל את הטילים בשנה שאחרי, כשרות מבצעית הושגה ב 2016
סאגת ה THAAD בד.קוריאה היתה ב 2017, המערכת ניפרסה והופעלה ע"י צוותים אמריקאים.
סין התנגדה למהלך הזה בטענה שהמכ"מ רב העוצמה של המערכת עלול להפריע לה לכן איימה בסנקציות.
בסוף 2017 התפרסם שסין וד.קוריאה הגיעו לסוג של הסכם על השעיית או צמצום פעילות המערכת, אבל גם פורסמה הכחשה
ראשית, סאגת הת'אד לא נגמרה ב 2017, רחוק מזה. היא ממשיכה גם היום - המחאות בדר' קוריאה וההיבטים הפוליטיים של זה היו מאוד חמים גם בהמשך. הייתי וראיתי (ולא תמיד זה היה סימפטי...). כאמור - אולי זה לא קשור בכלל לנושא, אבל רק כדי שיהיה סדר...
לגבי הטילים למטוס הספציפי הזה (כי ארה"ב מכרה טילי סיידווינדר לדר' קוריאה לאורך העשור המדובר ממילא), להבנתי רק איפשהו באזור 2017-19 דר' קוריאה החליטה סופית ללכת עם הטילים מאירופה, כך שזה לא אותו סיפור.
בכל מקרה, זה מעניין.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות רכש מטוסים של ד. קוריאה"
1. פולין שוקלת לא רק לרכוש את המטוס אלא גם להצטרף לתוכנית הפיתוח החל מבלוק 2 המתוכנן להתחיל ב 2026.
אם אינדונזיה תמשיך להתחמק מהתחייבויותיה בתוכנית אז סיכוי טוב שפולין תחליף אותה, יחד עם זאת אינדונזיה הודיעה שבחודש הבא תתחיל לשלם את החוב.
בקוריאה סקפטים כי שמעו את זה כבר כמה פעמים בעבר. https://koreajoongangdaily.joins.co...1094752436.html
2. היצרנית (KAI) בונה בימים אלה קו הרכבה נוסף אשר יכפיל את קצב הייצור, פתיחה צפויה ביוני 2024
יורכבו בו מטוסי ה KF-21 וה F/A-50, היעד החודשי לשני המפעלים 2-3 מטוסי KF-21 ו 3-4 מטוסי F/A-50
3. בשבוע הבא ימריא לטיסת בכורה האבטיפוס החמישי ובחודש הבא האבטיפוס השישי אשר גם יהיה דומ"ש
צילום של היצרנית, אפשר לראות בבירור איך המגרעות בגוף המטוס מיועדות במדוייק לטילי המטאור
אם וכאשר האמריקאים יעשו שלום עם עצמם ויאפשרו טילי AIM-120D למטוס, הם לא יחליפו את המטאור אלא ינשאו בנק' הכנפיים
אינדונזיה העבירה לד.קוריאה תוכנית תשלומים החל מחודש הבא על מנת לסגור את הפיגור שיצרה.
אם אכן היא תעמוד בהתחייבויותיה הכספיות כלפי הפרויקט ואכן תתחיל לשלם תשלום ראשון כבר בחודש הבא אז המטוס הזה יימסר להם לשם ניסויים שלהם בהתאם להסכם השת"פ.
בינתיים טייס אינדונזי החל את ההכשרה וכבר השתתף בטיסה בתא האחורי של המטוס הרביעי. https://koreajoongangdaily.joins.co...1094752436.html