|
04-03-2008, 12:07
|
|
|
חבר מתאריך: 12.02.05
הודעות: 849
|
|
טיפה להמשיך את ההסבר...(רק בסימן 2, כי זה מה שאני מכיר...)
כמו שאמרו פה,תפעול של פריסה (רגילה, כזאת שהזחל בה "רק" נקרע ומונח לפנים או לאחור) הוא יחסית פשוט, ולכן מבוצע בתור תרגולת, כשצוותים טובים (ושלא נופלים על מדרגות...) מבצעים אותה במשהו כמו 6-7 דקות, אם לא פחות.
לצורך העלאת זחל (העלאה של הזחל על בוגי התמך, גלגל המתח וגלגל ההינע), יש לבצע כמה שלבים - קודם כל, לפרוס את הזחל ישר לפני הטנק. בשביל זה, בדר"כ פשוט נוסעים קדימה ואחורה לאט על הזחל עד שהוא מתישר. לפעמים, כמו במקרה שהיה לי בקו כחול, פרסת בתוך בוץ, והזחל פרוס קדימה, אבל נשען על עץ, אז צריך D9 או מישהו שיתן מספיק קונטרה כדי פשוט למשוך את הזחל ממתחת לטנק, ולישר את הטנק (ובגלל זה הינו תקועים 3 ימים בשטח...לך תשכנע את הקצין חימוש אוגדתי בזה).
כאשר הגענו למצב הזה, כלומר שהזחל פרוס לפני הטנק, והחלפנו את החוליות שנקרעו (כמעט ולא פורסים זחל בגלל שפין יצא\נשבר, אבל זה גורם בעקיפין לקריעה של חוליות), מחברים לזחל מאחורה "כבל פריסה", כבל ארוך וחזק, עם שני מוטות עם עיגולים בקצה, שנכנסים במגרעות שבחוליה, ויושבים שם בעזרת ידית כוח3/4. מלפפים את הכבל על גלגל ההינע (וזה בעצם הכוח שמרים את הזחל. האנשים לא באמת מספיק חזקים כדי להרים את הזחל, אלא רק כדי לשמור עליו מתוח כשהוא עובר למעלה), תוך כדי ששני אנשי הצוות האחרים (תותחן וטען) מושכים את הזחל.
בהרמת הזחל עצמה, מתחילים בלתת "ניוטרלים" (היגוי בניוטרל) מה שבעצם אומר שרק גלגל ההינע של הצד הפרוס זז, ומושך, כמה שאפשר, את הזחל, כדי שיעלה על גלגל המתח, ובעצם "שואבים" את היתרה (=עודף של זחל) כך שהזחל יהיה מתוח בין הבוגי האחרון לגלגל המתח. בשלב זה, חשוב מאוד לתותחן ולטען להחזיק את הזחל חזק, כדי שלא יפול אחורה, ונצטרך להתחיל מהתחלה. בשלב זה, המפקד מכוון קדימה את הנהג, בתוספת היגוי לכיון הלא פרוס (כדי שגלגל ההינע של הצד הפרוס ינוע יותר, והזחל יעלה על פני פחות שטח), כשהשאיפה היא לעשות את זה במכה אחת עד להשתלבות הזחל בשיניים של זרי ההינע.
בשלב זה, מורידים את כבל הפריסה מהזחל ומתוף ההינע, ושואבים את ההיתרה קדימה, כדי שיהיה אפשר לסגור בנוחות את הזחל, ולא יווצרו מדרגות. שמים לום חש"ן מתחת לזחל (גם לזחל שנשאר מעט לפני הבוגי הראשון) ומרימים. במקרה הטוב - אפשר ישר להכניס פין. במקרה הסביר - אפשר ישר להכניס פין קוני (מין פין, ממתכת יותר רכה, שהוא קוני בקצהו, וככה יכול לעבור את המדרגות בקלות). במקרים הנפוצים, צריך לדפוק על הזחל עם פטיש 5 ולישר אותו כדי שאפשר יהיה להגיע למצב הזה. ברגע שיש לנו פין בפנים (ובמידה והכנסנו פין קוני - מחליפים אותו בפין רגיל) סוגרים מבפנים ומבחוץ את הזחל בקסוות, קסוועות (קסווה-טבעת), או טבעות, שתפקידם לנסות ולמנוע מהפין לצאת בזמן נסיעה החוצה.
השלב האחרון הוא חידוש של מתח הזחל - ויאללה, אפשר להמשיך ולנסוע.
אסף.
|
|