28-02-2008, 23:18
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
|
|
יכול להיות שהמטרה של ההולופוינט במקרה הזה היא הסטת מרכז הכובד אחורה יחסית למרכז האוירודינמי כדי לשפר את היציבות הכיוונית של הקליע.
ובאשר לזנב הסירה, כבר כתבתי - המטרה בתצורה הזו היא הקטנת הגרר האוירודינמי שנוצר בזנב קטום כתוצאה מתת לחץ הנוצר מאחורי הקליע. התצורה האידאלית אוירודינמית היא תצורת טיפה שבה הזנב מחודד לגמרי, תצורת סירה היא פשרה שנועדה לשפר במעט את המצב. עוד שיטה להפחתת הגרר הזה היא שתת אחורי - בשיטת השתת האחורי ישנו חומר שבוער בזנב הפגז וגזי הבעירה מפחיתים את תת הלחץ באזור.
|