"...תמיד אני שמח את הצרות שוכח..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ducklock
א.קצת תמוה
ב.הבן,במשך אלפיים שנה היהודים היו בגולה.כאשר היו בגולה היה חשוב לשמור על קירבה רוחנית לארץ ישראל וירושליים.כיום אנחנו פשוט שם פיזית ככה שאין טעם להתנהג באותו אופן.אתה יודע שכל ההלכות,וכל היהדות המסורתית בעצם התחילה אחרי חורבן בית שני.כל כללי היהדות כמעט היו שונם לחלוטין בזמן בית שני.בין אם יש מקדש או לא,הייתי מגדיר את 60 השנה האחרונות ככינון בית שלישי.מכאן,שאין בהכרח טעם להתנהג באותו אופן בו נהגנו בגולה ובטח שלא על חשבון אחרים
ג.אל תערב תרנגולת עם גמל.כל נושא לחוד.ל"מסירת השטחים" אין קשר להשתמטות החרדית והסחטנות שלהם כלפי הממסד.גם בגולה עבדו ועבדו קשה מאוד החרדים ועדיין זה לא הפריע להם לשמור על מסורת.מבין?מדוע בארץ זה צריך להיות שונה.שיעבדו,שיתרמו למדינה ואפילו לא במסגרת צבא אלא במסגרת תשלום מיסים,ושירות כלשהו למדינה.זה ממש לא יפריע להם לשמור על כל חוקי ההלכה והיהדות.חרדים? שיהיו..אין בעיה.אבל מה זה הדבר הזה שהם על חשבון המדינה לומדים תורה.אמרת-הם לא ציוניים...אז שישלמו בעצמם על כל מה שהם נהנים ממנו כיום!
ד.קישקוש שמנסה להוסיף גוון של דרמטיות בהיסטוריה רק חבל שזה לא נכון.המיעוט של המיעוט מן היהודים היו פה לפני תחילת העיליות המסיביות של תחילת המאה ה-20.להגיד שהיו כאן המונים ש"החלטתי בשבילם מה הם" זה קישקוש ואין לו שום ביסוס מן המציאות.בנוסף לכך,שנאה היא ממש לא העסק שלי.
ה.התוכנית פשוטה בין אם אתה ערבי מוסלמי ערבי נוצרי או(כן כן!) חרדי לא ציוני:שלילת זכות הבחירה,וביטול קצבאות כלשהן-תשנא את ישראל,תזדהה עם הפלשתינים או תלמד בישיבה ואל תשרת בצה"ל:לכולם אותו פיתרון.אתה הרי כבר יודע שאיני חובב את ערביי הארץ במיוחד ואתה סתם משחק משחקי פרופגנדה.
ו.ע"ע סעיף ה.
ואל תעז להזכיר שוב בדיון אתי אנשים שאינם ראויים לאיזכור ואפילו לא בציניות,קאפיש?
|
א.בדיונים עם החילונים אני מייצג את החרדים ולהפך ע"מ שלא תיווצר תקיפה חסרת מעצורים על מגזר שלא יכול להגיב.ומכיוון שאני מכיר את כל הטיעונים ("כוייפר\"משתמט") אני לוקח על עצמי את משימת הייצוג.
ב. אוייייייש, שכחת עם מי אתה מתווכח?! איזה מן שיגול קליפת רירית המוח אתה מפזר מבין משתתפי הפורום- דיס אניפורמציה קשקשנית חוסר התמצאות הסטורית יהודית משווע(נו אפאנס)?
*הדס אפ-חפירה הסטורית*:
בני ישראל קיבלו בהר סיני את התורה בשתי צורות- האחת בכתב- חמישה חומשי תורה עם כל הכתוב בה מאדם הראשון ועד מות משה (נשאלת השאלה האם הוא כתב את מותו או נכתב לאחר מותו) כללים חוקים ומשפטים, חלקם ברורים יותר (שמירת שבת, עשרת הדברות, עבודת בית המקדש, מאכלות אסורים וכו')
וחלקם ברורים פחות ("...והיו לטטפת בין עיניך", פרה אדומה וכו').
והשניה בע"פ.
התורה שבע"פ באה לפרש את הכתוב בתורה שבכתב, שכן רוב התורה סתומה ולא ברורה.
התורה שבע"פ לא רק מפרשת את התורה שבכתב אלא נותנת הלכות, צורת התמודדות עם היום-יום, עם ההתפתחויות העתידיות אל מול העולם המתפתח, עם עצמך, אל מול היהדות בכלל בין אדם לחברו בין אדם למקום, כללים לשמירת האדם ולאדם לשמור על התורה, המצוות ההלכה וכו'. התושב"ע באה ומפרשת בצורת פשט (פשוטו של מקרא) דרש (מדרשי הלכה או אגדה- סיפורים הנותנים מוסר, או באים להסביר ע"י הסיפור כיצד או למה מקיימים את המצווה) רמז ( רמזים השתולים בתורה ומסבירים לאלו היודעים לפענחם נסתרות בצורת אותיות, מילים, סדרות של אותיות וכו') וסוד (מה שרווח היום יותר תחת השם "קבלה" אך עושה נזק אדיר לעניין עצמו- המיסטיקה היהודית) בר"ת- פרד"ס.
את כל זה קיבל משה רבינו בהר סיני ביחד עם כל עם ישראל שהנחילו את זה לבניהם ולבני בניהם עד ימינו כבר 3700 שנים בקירוב.
במהלך השנים עד סביבות 300 לפנה"ס ,כשבא אלכסנדר מוקדון והשתלט בנועם על ישראל ומוסדותיה והפך את הכנסת הגדולה ל"סנהדרין" רוב חכמי הסנהדרין התייוונו ורדפו את החכמים.
מאז חדלה ה"שמועה" (= כשדנו בנושאים הלכתיים, ידעו ממש מה הקב"ה אמר למשה- וזו השמועה, מלשון שמע משה מהקב") והחלה תקופת הזוגות, והחלו מתווכחים על ההלכה עצמה, כי הרב הזה זוכר מאבא שלו שעשה כך, והרב השני זוכר מאביו שלימדו אחרת, ולפי מי יקבעו? ובמהלך 420 שנים התווכחו ה"תנאים" (=תנא- מארמית שנה מלשון שונה ומשנן הלכות) ובא לבסוף רבי יהודה הנשיא בשנת 220 לספירה אסף את כל מה שדנו והעלה את התורה שבע"פ לכתב ("משנה"- המחולקת לששה סדרים\ ניתן לרכוש היום בהוצאה המחודשת של ידיעות)
כלום לא השתנה.
אני ומשה רבינו שמרנו על אותה שבת באותה צורה. יהושע אכל תרנגולת שחוטה עפ"י ההלכה בדיוק כמוני, ודוד המלך בדק עדי נידה כמו כל מורה הלכה בימינו.
היציאה לגלות גרמה ליהודים להסתגר בתוך קהילות על מנת שלא יאבדו ויתבוללו בעמים וכך לא ישארו יהודים- בדיוק כמו שקורה כיום "השואה השקטה של יהודי התפוצות"- התבוללות חסרת מעצורים.
למרות שאנחנו רוצים להאמין שהמדינה הזאת יכולה לשמור עלינו מלהתבולל, לא תמיד זה נכון.
"הכפר הגלובלי" נותן גישה לכל שוודית\ גרמנית\ אמריקאית בלונדה שופעת להסתובב פה, ללמוד את השפה ולהתחתן עם כל יהודי קטן. ולהתבולל.
מזה החרדים מפחדים.
אני שמח שהחלטת לקרוא לזה "בית שלישי". אבל איפה הבית?
אני מאמין (בניגוד לחרדים, שמכחישים מכל וכל) שכינון המדינה בארץ ישראל היא "אתחלתא דגאולה"
היא רק ההתחלה. יקח זמן ייזע דם ודמעות עד אשר הבית השלישי יוקם (לאו דווקא פיזית)
אם אתה ערב לכך שעצם ההליכה של החרדים לצבא עם כל עמחא ישראל, לא תגרום להתדרדרות רוחנית, פנימית של הציבור הנ"ל אז יופי. אבל מכיוון שאנחנו עדיין לא סומכים אפילו על עצמינו, ואף אני מודה ומתוודה שהייתה לי ירידה רוחנית בצבא, לא כל שכן כל אדם עם פחות ערכים ומוסר המוזרקים לוריד (מדוע לדעתך ישנם כל כך הרבה התעללויות בצבא? ישנה ירידה מוסרית ערכית של כל החיילים מעצם הליכתם לצבא. הרוב לא מרגישים בזה וזה נעלם לאחר הצבא, אך אנחנו בציבור שלנו מודעים לאישיות המתפתחת של נער בן 18\19\20. ומנסים לשמור עליו ע"י מתן הגנות ומטען ערכי בבואו לצבא. בציבור שלי תמצא פחות את המושג "השלמת ציוד", אנו מבינים שגניבה היא גניבה בכל מקום. אני לא אומר שכולם חזקים , אבל בהחלט מודעים)
ומכיוון שאין אחד שיערוב להם, שיבטיח את שמירת הגחלת, שמבין את עוצמת וחשיבות הדבר, הם מעדיפים להשאר בבית.
אתה רוצה לעשות להם קשה, בבקשה. זה לא מציאותי, ואני לא חושב שמדינת ישראל תיקרוס בלי 40000 חרדים בצבא. הדבר היחידי שיקרוס הוא העצבים הרופפים של אלו שאיכפת להם מי עושה ומי לא.
ג. כבר הזכרתי לך את חוק טל, שנותן להם סולם לרדת ממנו ומן העבודה בשחור. הם עובדים ומכניסים למדינה, משלמים מיסים (קצת פחות- ילדים ופחות שעות עבודה) אבל משלמים. הרבה הולכים לצבא לשלב ב' ומשתלבים במערך המילואים (שזה בעצם מה שמשנה. הרי לא היית רוצה שכל זב חוטם חרדי בן 19 עם 2 ילדים יקח מהמדינה 3500 ש"ח יעשה יומיות שמונה אפס ארבע)
ד. מיעוט, אבל היו. היום על פי מיעוט דומה הולכים להחזיר והחזירו שליש מהמדינה. אז מיעוט שיושב על קרקע משנה איכשהו.
ה. אתה דמוקרטור.
ו. "מפלגת העורבים- דולף הוא הצדק"
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|