14-12-2007, 18:18
|
|
|
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
|
|
שתי הערות
א. הכוונת הכלי היא חלק אינטגרלי מהפעלת הטנק. מובן שככל שיש לך נהג מקצועי יותר, זה דורש מהמפעיל פחות אנרגיה ומשאבים, אבל בסופו של דבר להיות מט"ק זה לא יותר מדי מסובך, יש לך שני תפקידים- 1. איתור והשמדת מטרות. 2. בחירת נתיב ההתקדמות ביחס למטרה ולאיומים אפשריים.
ב. לא לכל מפקד כלי בצה"ל יש אמר"ל. לפני שמשקיעים במצלמות וקשקושי הייטק בסימן 4, צריך לדאוג קודם ללחם ולמים, לציוד הלחימה הבסיסי של הטנקיסטים ולוחמי החי"ר בגדודים.
ג. במסגרת תוכניתנו "שמיכה קצרה", אני לא בטוח בכלל שההשקעה המטורפת במרכבה 4 היתה ועודנה נדרשת. זה סקסי להציג כל הזמן פרויקטים חדשים וחדשניים, זה מצטלם טוב, משתווק טוב, קל יותר למכור את זה לאוצר, למשהב"ט, הנוצות יפות יותר... בקיצור, טווסות לשמה.
אבל פק"לים תקניים ללוחמי החי"ר, נעלי הליכה נוחות, אמצעי תצפית ברמה גבוהה, עזרי ניווט מעודכנים ומודרניים, לוגיסטיקה אפורה שעובדת... אלה הדברים שמכריעים עימותים ומביאים בטחון לאזרחים.
|