10-01-2008, 15:16
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
|
|
אין הבדל מבחינת ארכיטקטורת הדואר האלקטרוני בין תיבה של אדם פרטי
ובין תיבת הדואר של שירות הלקוחות של ספקית אינטרנט.
יכולות להיות אלף ואחת תקלות שימנעו את הגעת ההודעה (בין אם תקלה בתוכנת הדואר של הלקוח, תקלה בשרת, מחיקת ההודעה בטעות - בין אם ע"י אדם ובין אם ע"י מערכת סינון דואר זבל, קידוד שגוי שגורם להודעהלהופיע בג'יבריש ועוד).
השאלה היא האם החוק מתיחס לכך, ובמידה ולא, כל עוד לא יהיה תקדים משפטי בנושא (לדוגמא, פסיקה שתתבסס על העובדה שהודעת הניתוק נמצאת בתיקיית SENT ITEMS בתוכנת הדואר של הלקוח, אע"פ שספקית האינטרנט טוענת כילא קיבלה את ההודעה), הייתי ממליץ למי שרוצה להמנע מבעיות לגבות את עצמו גם במכתב (ועדיף רשום).
בנוסף לכך בארכיטקטורה הקיימת קל יחסית לזייף הודעות דואר אלקטרוני.
נניח וכתובת הדוא"ל שלך היא XXXnetvision.net.il, ע"י התחברות ישירות לשרת ה-SMTP של החברה ניתן לשלוח הודעה שתראה כאילו הגיעה מתיבת הדואר שלך והדבר יוכל להוביללכך שאנשים מתוך יצר נקמנות יגרמו לניתוק האינטרנט של אנשים אחרים.
(יש כל מני שיטות שמשתמשים בהן, במיוחד נגד ספאמרים, כמו התעלמות מהודעות שמגיעות מ-IP שלא ניתן לעשות לו RESOLVING, או אפילו הגבלת ההודועת רק משרתיSMTP הנמצאים ברשימה לבנה, אבל לכל שיטה כזו יש גם חסרנות).
|