לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 26-11-2007, 19:50
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
דיון בית אבות....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי elvis1977 שמתחילה ב "אני זוכר אותה, מהצבא"

נושא חמוד. נוגע לצו"ב רק בשוליים אבל מעניין !

היתה לי כזאת במשך כמה שנים. גם אני אהבתי אותה....

וכמה תוספות לסיפורת:
  1. מצבר הרנו-4 שלי היה של 6 וולט (לא 12)...!!! לחיצה על המעצורים או הפעלת "וינקר" הפעילה את הנוריות בהדרגה נראית לעין !!!! (כלומר בדומה להפעלת תאורה בחדר ע"י Dimmer). מכונאים התקינו כל מיני ממסרים חשמליים (ralays) כדי להפחית את הבעייה הזאת. כוסות רוח למת....
  2. למכונית היתה מערכת מטלים רכה מאד. במידה וישבו אנשים "כבדים" בספסל האחורי או שהיה מטען מאחור שגרם להרמת חרטום המכונית היה צורך לצאת החוצה ולכוון את שני הפנסים הקדמיים כלפי מטה בעזרת זרעות קטנות שנקבעו תחת הפנסים... אחרת סנוורת את הבא ממלוך... הורדת טרמפיסים חיילים בדרך בנסיעה לילית ? - החוצה לכוון את הפנסים אדוני...
  3. האיורור בקיץ לנוסעים היה בסיסי ביותר. מתחת לשמשה הקדמית היה פתח מכוסה רשת עבה, ויכולת לדחוף ולהעלות את כיסויו או לאטום את הפתח באופן ידיני. הרבה ברחשים גמרו את חייהם בגרוני. מטעם צרפתי מבית היוצר של אנשי רנו.
  4. במידה ולא הצלחת להניע את המנוע, היתה "מאנואלה" אותה הכנסת דרך חריר בפגוש הקדמי וסובבת בכוח כמה סיבובים. זה עבד די טוב (אם לא השארת אותה בהילוך כמובן....
  5. העמדתי את הרנו הזאת ביום שישי חם אחד בצד הכביש בירושלים ומבית הורי שמעתי מכת התנגשות חזקה. יצאתי למפרסת וראיתי זווג של מכונית Simca (הא - גם צורפתית..) ובה נהגת היסטרית ולידה תינוק, משולבים בתוך הרנו שלי. ליתר דיוק חצי הרנו שלי. כל החלק האחורי עד כיסא הנהג התקפל כאקורדיון ע"י הסימקה הזאת. הנהגת נפצעה בינוני, לילד לא קרה דבר, לקחתיה להדסה במכונית אחרת, ויותר לא שמעתי ממנה. רק את שם משפחתה אני זוכר. עברו כחדשיים עד שהגיעו כל החלקים והדלתות מחו"ל, ונעשה שיפוץ. המכונית כבר לא היתה חביבה כל כך, ונפרדנו. מה הנקודה ? - פח הרנו-4 היה בעובי נייר מחברת.... ולכן היא היתה קלת משקל, והמנוע סחב די טוב. עד 60 קמ"ש פחות או יותר במישור..
  6. גם אני אהבתי את הצרפתיה הזאת....

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 26-11-2007 בשעה 19:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 26-11-2007, 23:50
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי elvis1977 שמתחילה ב "אני זוכר אותה, מהצבא"

למרות שאני זקן "בינוני" הייתי כניראה בדור האחרון שנסע ברכב הזה.
אם אני זוכר נכון זה האוטו שתוכנן ל "ארבע איכרים שמנים ושק תפוח-אדמה"
הייתי בעל רשיון "חדש" וקיבלתי את הרכב של הקמ"ן לנסוע לתאם תרגיל ברמה"ג,מבסוט עד הגג עליתי לרכב והתחלתי לנסוע לכיוון הרמה,באזור נטופה החל הרכב להשמיע קולות "פיצוץ" רמים ולקרטע,עצרתי ליד טלפון ציבורי והתקשרתי לקצין החימוש,לאחר שהוא שלח אותי להרים את מכסה המנוע ולראות אם יש משהו לא כשורה שם דיווחתי לו שאני רואה חתיכות קרטון עפות מהמנוע,ההוראה היתה "תסגור ותחזור....."

מסתבר שנסעתי כל הדרך על הילוך 3 בפול גז (למען האמת זה באמת הזכיר לי נסיעה בנגמ"ש) עד ששרפתי את האטם-ראש,הרכב הזה נסע במצב "פרפורי גסיסה" 20 ק"מ חזרה לבסיס וכמו הסיפור על הכלב.....רק שם התפגר-
לא מחשב ,
לא נוריות אזהרה וסוויצ'ים פשוט נוסעת בכל מצב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 27-11-2007, 02:29
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "כבר כתבתי את זה באשכול אחר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal53
...לצבא היתה אש שיטה חכמה להשבית רכב שעלות התיקון שלו עולה על X אחוזים מערכו.
בפעם הראשונה שהרנו 4 הזה היה צריך יותר מהחלפת שמן הוא הושבת...


וכאן בדיוק נכנס לפעולה המשפט הישראלי הידוע "מי צריך פרוטקציה כשיש חברים ?!"...

"רכב המדור" שלנו היה לאורך תקופה ארוכה "רנו 4" , ועשה הרבה מ א ו ד אלפי ק"מ ,
כולל בלבנון דאז (ב-עליי ,למשל -למי שזוכר את העיר היפהפיה הזאת- קיבלו הלם כשראו
את הרכב שלנו מגיע... ) . משך הזמן התחילו תקלות , ואז התחיל האקשן :

אחד הקצינים במדור (שהיה מכונאי בעברו) הכיר את קצין החימוש שהיה אחראי על מגרש
הרכבים המושבתים בצריפין . הוא קיבל ממנו אישור (בכתב !) שמותר לו להיכנס למגרש ,
לבדוק רכבים - ולפרק מהם חלקים . כך הוחלפו במשך כשנה וחצי כמעט כל מכלולי-הרכב .
הרכב הושבת סופית רק כאשר החלה ריצפתו להתפורר...

זה היה רכב הת"ש/עבודה שלי בזמנו , ובנותי -שהיו אז קטנות- זוכרות לטובה עד עצם היום
הזה את "הרכב הגבוה" שאיתו הייתי בא מהצבא...

אגב , כשם שבצרפת שימש הרכב הזה חקלאים רבים בשל עבירותו המדהימה -
כך גם בארץ הוא שימש כ- "רכב הפלחה" בלא-מעט קיבוצים...

תגידו , לא היה כבר אשכול שבו העלינו את אותם סיפורים ?!
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:51

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר