במקור נכתב על ידי strong1
ומה עם קצינים שמפקדים על אזרחים עובדי צה"ל אע"צ אמנם הוא אזרח, אך הוא מקבל משכורת מצה"ל ולא גורם אזרחי, זה שונה או אחראים על עובדי קבלן ומפעילים אותם אל תשווה קיטרינג או שקלית למשימה מבצעית , לדוגמא אנשי אלביט שעובדים על הטמעת צי"ד מזה למעלה מחצי עשור בכפיפות לאנשי אגף התקשוב? משימה זמנית של הטמעה, לא כפיפות מבצעית ארוכת טווח ומה עם קבלנים אזרחים שעובדים תחת אנשי בינוי צה"ל? כנ"ל, משימה זמנית ומנהלתית, לא מבצעית ומה עם הקבלנים שעובדים על מטוסי הביס"ט בחצרים? משימה הדרכתית, לא מבצעית, ואני לא נכנס לנושא העייט ומה עם קציני צה"ל כולל ח"א שמושאלים למסגרות אזרחיות או סמי צבאיות כמו מל"ל, שב"כ, מוסד, מפא"ת, רפא"ל, מג"ב, רת"א ועוד וגם שם אחראים על אזרחים הכפופים אליהם? אם הם מושאלים ולא במדים זה אחרת, בטח כשהם פועלים בתוך גוף אזרחי ולא תחת דרגתם, כך היה עם בני פלד כשהושאל לתע"א ומה עם קצינים המשרתים כנספחים בשגרירויות ואחראים בין היתר על אזרחים העובדים תחתם? ומה עם רופאים בר"מ 2? יש תקדימים לרוב וגם אם לא היה אפילו אחד, תודה לאל לא חסרים ביחידת היועץ המשפטי במשרדי ראש הממשלה והבטחון עורכי דין מיומנים שיודעים להכשיר כל מה שצריך במסגרת החוק והתקנות הרלוונטיים. כן, נו, זה עו"ד. אלופים בהכשרת שרצים.
המסגרת התעופתית הממשלתית היחידה שאינה בחיל האויר היא יחידת המסוקים של המשטרה ובין שתי המסגרות המקצועיות הללו והחלופה השלישית (להקים רשות נפרדת לגמרי אך ורק לטובת היחידה הנ"ל), דווקא נראה הגיוני וחסכוני מאד להקים את היחידה הנ"ל בכפיפות מקצועית לחיל האויר ובפיקוד קצין מחיל האויר עם נסיון בפיקוד על יחידות טיסה כאלו. גם את יחידת המסוקים הקימו קציני ח"א עם נסיון בפיקוד על טייסת (ביקו), אפשר לקחת קצין מיל' ולא סדיר מה גם ההחלטה למקם את גפי הטייסת החדשה במנחתים אזרחים, בהם קיימת תשתית לוגיסטית של מטוסים אזרחיים דומים לריסוס וכיבוי, ולא בבסיסי ח"א כמו רמת דוד והטכני, היא סבירה ואף ממזערת את ההפרעה לרוטינה היומית של ח"א. הוא שאמרתי, אין קשר לח"א מלבד הפיקוד
קיצר לא צריך לחפש בכוח פאקים בכל מקום ולא צריך להתרגש מניסיונו השקוף למדי של פדהצור להרחיק עצמו מבזיונות כיפת הברזל שלו על ידי הטפלות קטנונית לנושא אחר.אתה עונה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. אם פדהצור טעה בנושא זה או אחר אינו אומר שהוא טועה לעד
|