לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 28-02-2011, 13:51
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "המהפיכה המצרית"

מתוך אתר חיל האוויר:

ציטוט:
ראם ביום בהיר

מתגייס חדש לחיל-האוויר: טייסת "ענקי המדבר" הפועלת מבסיס נבטים קלטה מטוס "ראם" (בואינג 707) נוסף בטקס חגיגי בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן כתב: דנה רוסו | צלם : דור דדון וגדעון סנדמן
"חיל-האוויר מתוח לקשת משימות וטווחי משימות גדולים מאי פעם", אמר האלוף נחושתן בטקס.
"מדובר בתהליך מורכב של חיפוש אחר מטוס מתאים, בחירה והכשרת המטוס", הסביר סא"ל א', מפקד טייסת "ענקי המדבר", "כאשר מדובר במטוס שהיה פעיל בעבר, כמו במקרה הזה, צריך לפרק ולהרכיב אותו מחדש".
לפני כחודש נערכו שתי טיסות מבחן בארצות-הברית ולאחר כמה תיקונים אחרונים, הועבר המטוס לבסיס נבטים.
על אף גילו, הביצועים והנתונים של המטוס לא היו מביישים אף אחד מהמטוסים האחרים בטייסת. "כרגע, זה המטוס בעל הנתונים הטובים ביותר שיש לנו", אמר סא"ל א'. "כמות שעות הטיסה שלו לא גדולה ביחס לגילו. בנוסף, הוא בנוי היטב ושמור מצוין".
המטוס סיים את הטיסה הארוכה מארצות-הברית, כשמפקד הטייסת מטיס אותו ומבנה ממטוסי הטייסת מקבל את פניו. בטקס שנערך לכבודו הודבק סמל הטייסת על זנבו.
הראם מתווסף אל "עדר הראמים" המשרתים בטייסת כיום, לצד מטוסי הסיור הימי "שחף" אותם היא מפעילה.
"זה אירוע היסטורי", סיכם סא"ל א'. "התחושה לאורך כל הדרך היא שאנחנו חלק מאירוע היסטורי. לא בכל יום מגיע לחיל מטוס חדש".



מהנתונים שבמרחב-אווירי עולה שהמטוס הוא יליד 1974, כלומר בן כמעט 37 ולדברי מפקד הטייסת זה המטוס בעל הנתונים הטובים ביותר שבסד"כ מבחינת שעות טיסה ומצב כללי.

קצת לשים תאריכים בקונטקסט היסטורי - כשהמטוס הזה יצא משערי מפעל בואינג, ז'וקוב ולינדברג עדיין היו בחיים ועדיין היו כמה חיילים יפניים שהמשיכו ללחום את מלחמת העולם השנייה ביערות הפיליפינים ואינדונזיה ואצלנו גולדה עוד הייתה רוה"מ ומטוסי הווטור והאוראגן יצאו משירות רק לאחרונה.

נראה לי שמבחינת חתיכות הסטוריה מעופפות יש לנו יורש לדקוטה שבערך עכשיו חוגגת עשור לפרישתה משירות מבצעי בחיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 22-04-2011, 00:15
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ה KC-10
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "להערכתי, האמריקאים מעולם לא ראו ב KC-10"

אכן לא נולד כתחליף ל KC-135 אבל גם לא כפתרון ביניים (עד להגעת מחליף אחר) אלא כמענה לצורך מבצעי ספציפי.
מעט קונטקסט היסטורי, בתחילת ואמצע שנות ה-70 שטף גל סוציאליסטי-קומניסטי-מרקסיסטי חלקים גדולים מאירופה (פורטוגל, איטליה, יוון וספרד למשל), דרום מזרח אסיה (תבוסות בויאטנם, לאוס, קמבודיה), אפריקה (מוזמביק, אנגולה, גינאה) והעולם הערבי ונוצר חשש ממשי לאובדן בסיסים חיוניים הנדרשים לפריסת כוחות אמריקנים במקרה של מלחמה עולמית עם ברה"מ ו/או תמיכה בכוחות פרוסים ברחבי הגלובוס.
לדוגמא בעקבות המהפכה הסוציאליסטית בפורטוגל ב 1974 (ועד להתבהרות והתייצבות התמונה הפוליטית החדשה שם מקץ חודשים רבים) נוצר חשש אמיתי שהמדינה תפרוש מנאט"ו ובכך יאבדו לברית הבסיסים החיוניים באיים האזורים, מה שהיה מותיר את איסלנד הפגיעה, על מגבלותיה הרבות, כאלט' היחידה. יתרה על כן גורמים מרקסיסטיים קיצוניים בתנועת הורדים (אם כי לא בממשל עצמו) אף דברו בגלוי ובהתרסה על מתן רשות לסובייטים לעשות שימוש בבסיסים במקום נאט"ו!
יתרה על כן, הסרוב של חברות נאט"ו (למרבה האירוניה למעט פורטוגל של טרם ההפיכה) לאפשר למטוסי חא"א נחיתה ותדלוק בשטחן לטובת NICKEL GRASS העצים עוד יותר את החשש הזה, לא רק בפנטגון אלא גם במסדרונות הקונגרס והבית הלבן הרגישים בהרבה להשלכות הגיאו-פוליטיות של מה שנראה באותם הימים כמפולת גלובלית, רציפה ובלתי ניתנת לעצירה של אבני דומינו.
לכן נדרש בדחיפות מטוס תובלה ותדלוק חדש, שלו גם טווח גדול דיו, גם יכולת תדלוק ניכרת וגם יכולת להוביל מטענים בעצמו כדי לאפשר פריסת כוחות ישירות לאירופה וכו', ללא תחנות הביניים באוקיינוס האטלנטי. זו גם הסיבה שהמטוס כונה EXTENDER.
הדחיפות הביאה לבחינת פלטפורמות אזרחיות מוסבות זמינות מהמדף, כדי לקצר את ה TIME TO SERVICE, אם כי בפועל כמיטב המסורת הבירוקרטית האמריקנית לא קצרו דבר והמטוס נכנס לשימוש מבצעי רק מקץ כמעט עשור. בתחילה דובר על רכש 20 מטוסים על גבול המס שפתיים, בסופו של דבר נרכשו 60 מטוסים בגלל התעצמות חא"א בסוף שנות ה-70.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:54

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר