לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 06-11-2007, 10:43
  רמבו 6 רמבו 6 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.07
הודעות: 2,959
יש להם את היתרונות שלהם מול ארוכי הטווח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי gkiler שמתחילה ב "למה צריך פיטון?????"

הקצרים מונחי חום הארוכים מכ"מ, בהתקלות מטווחים קצרים בינך לבין האויב תעדיף לשגר את הפיתון
מאשר טיל ארוך טווח לא מונחה חום כי לו יש היתרונות שלו בטווחים קצרים.
לפי הטענה שלך ההתקלות באוויר תמיד תהיה בטווחים ארוכים, אז למה להחזיק בכלל טילים קצרי טווח..
טענה בכלל לא נכונה, אתה יכול להיתקל בכל מטרת אויב אווירית 1 ק"מ עד 20 ק"מ ממך בלי שהבחנת בו לפני בגלל גורמים מסוימים כמו טיסה בגובה נמוך שלו או שלך או של שתיכם מה שביטל לכם את "הראיה" של המכמ לזמן מה, וגם הראיה של הבקרה האווירית שיושבת על הקרקע.
שוב, יש יתרונות לטילים קצרי טווח על פני ארוכי טווח שבגללם כדי להחזיק אותם, וכמעט שכחתי להזכיר שאחד היתרונות הוא שקצרי הטווח לא מחייבים מהטייס להיות נעול על המטרה עם המכ"מ שלו אלא שרק גלאי החום בטיל ינעלו על המטרה, ארוכי הטווח (שאני מכיר לפחות) מחייבים הינעלות על בסיס גילוי במכ"מ, ועל זה אפשר לפתח תורת לחימה שלמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 06-11-2007, 10:58
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי רמבו 6 שמתחילה ב "יש להם את היתרונות שלהם מול ארוכי הטווח"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רמבו 6
שוב, יש יתרונות לטילים קצרי טווח על פני ארוכי טווח שבגללם כדי להחזיק אותם, וכמעט שכחתי להזכיר שאחד היתרונות הוא שקצרי הטווח לא מחייבים מהטייס להיות נעול על המטרה עם המכ"מ שלו אלא שרק גלאי החום בטיל ינעלו על המטרה, ארוכי הטווח (שאני מכיר לפחות) מחייבים הינעלות על בסיס גילוי במכ"מ, ועל זה אפשר לפתח תורת לחימה שלמה.

בטילים ארוכי טווח מונחי מכ"מ מודרניים יש נטיה להנחייה אקטיבית, כלומר לפי עיקרון "ירה ושכח". הראשון כזה (ממה שאני זוכר לפחות) היה ה-PHOENIX האמריקאי.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 06-11-2007, 14:16
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי gkiler שמתחילה ב "למה צריך פיטון?????"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
שלום
לא מזמן התחלתי לחשוב למה צריך טילי פיטון 5 בצבא שלנו הרי טווח הירי שלו הוא רק 20 ק"מ למשל לרוסים יש טילים מדגם RVV-AE-PD והטילים הכי קצרי טווח על המיירטים שלהם הם R-73 הים טווח של 40 ק"מ והסיכוי להיכנס לטווח הירי של הפיטון לפני שיפילו אותך (הים לאויב טייס טוב) שואף לה 0


לא מנסה להיכנס לוויכוח פשוט תסבירו לי למה צריך טילים כל כך קצרי טווח


קודם כל מאיפה הנתונים האלו ויותר חשוב איך חישבו אותם?
הנתון של הR73 נראה לי מוגזם.
באופן כללי הטווח של טילי אוויר-אוויר הוא לא מוחלט, אלא משתנה בהתאם למהירות המטוס והפרשי הגבהים הין המטוס המשגר לבין המטרה.
לפיתון 5 יש כמה יתרונות:
1. טווח של BVR
2. ראש ביות הדמאתי אשר חסין מול אמצעי שיבוש רגילים ובעל יכולת רכישת מטרות משופרת.
3. יכולת יירוט של מטרות בזווית של 180 מעלות מהאף (כלומר שיגור לאחור).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-11-2007, 21:14
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,443
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=מאצו פיצו]למזלנו..."

לפי מבחן התוצאה. גם טילי א"א רוסים לא הצליחו לפגוע באף מטוס ישראלי , לא ב-69, לא ב-73, ולא ב-82, לעומת עשרות הפלות של מטוסים ע"י טילי פיתון וטילים אמריקאיים, וגם טילי הים- ים המפוארים הרוסיים לא פגעו בשום כלי ישראלי, לעומת כמה בדיוק כלים מתוצרת רוסית שירדו למצולות עקב פגיעות טילים ישראליים קצרי טווח?
אדוני המומחה, עם תוצאות לא ניתן להתמודד.
ואגב, עבדך הנאמן היה עד בשנת 1973 לטילי אטול רוסיים שנורו אל מטוסי צהל, אך החטיאו באופן שיטתי.
לעומת זאת, טילים שנורו ע"י מטוסי צה"ל. בין שפריר בין סידוינדר ובין ספארו, פגעו גם פגעו.
יחס ההפלות שאני ראיתי בשלושה ימי לחימה היה לפחות 50:0 .
מה לעשות , נראה שיש ממש בדעתו של הפיצו.

נערך לאחרונה ע"י b.a בתאריך 06-11-2007 בשעה 21:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-11-2007, 21:38
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "לפי מבחן התוצאה. גם טילי א"א..."

אתה טועה ומטעה.

מטוסים ישראליים נפגעו ואף נפלו "אפילו" מטילי אטול (חיקוי של סיידווינדר דגם B שלפי מקורות שונים נגנב מבסיס ראמשטיין שבגרמניה) אשר נחשבו לבלתי אמינים בעליל.

עשרות טילי אטול נפלו בידי ח"א שלנו לאחר מלחמת ששת הימים (לאחר כיבוש סיני על בסיסי האויר של המצרים שהיו בו) ואף נעשו נסיונות לשאתם באופן מבצעי על מטוסי מיראז' (לפחות על פי חומרים שיצא לי
לקרוא). בסופו של דבר הטילים לא נכנסו לשימוש מבצעי סדרתי בשל נושא האמינות.

היו היפגעויות של מטוסי סמב"ד ונדמה לי שגם סקייהוק. בקשר למטוסים מתקדמים יותר שלנו אינני בטוח.
אני כן יודע שהיו שיגורים של דגמי אטול שונים ובוודאי של טילי א"א נוספים על נשרים, מיראז'ים וקורנסים, הן בהתשה והן במלחמת יום הכיפורים.

צריך להבין שבמתארים בהם פעל ח"א שלנו, לצבאות ערב היתה רק במלחמת ההתשה הזדמנות מבצעית על פני זמן להפעיל טילי א"א נגד ח"א. במלחמת יום הכיפורים אירעו מעט מאוד קרבות אויר בהם הצליחו חילות האויר של האויב להגיע להזדמנויות שיגור בשל מכלול התנאים של שיטת פעולת ח"א, אופן השליטה שלהם בכוח האוירי ושיטת הפעולה שלהם עצמם.

על של"ג אין מה לדבר, שם ח"א פעל בכוח רב ולמעשה יישם באופן מלא את עקרונות המלחמה בהיבטי ריכוז מאמץ, יוזמה והתקפיות, תחבולה, רציפות והמשכיות (משימות CAP- פטרולי יירוט ע"י טייסות הבז לשימור השפעת מבצע השמדת מערך הטק"א הסורי בבקעא אך גם בכלל).
יש כמובן לציין בשורה התחתונה שהתקבלה החלטה סורית די מהר להקטין מאוד את החיכוך בין חיות האויר בשל הבנת פערי היכולות.

אני חסיד גדול של הטכנולוגיה הישראלית המבוססת על הדיגיטליות האמריקאית, אך יש לי כבוד רב כלפי התעשיה הסובייטית\רוסית, שמוכיחה ככל שנחשפים פרויקטים שלה, שיש בהחלט סיבות לקחת אותם ברצינות וכובד ראש.

יש גם לשים לב לכך שהסובייטים טובים מאוד בטילים, ומטוסיהם טסים טוב מאוד. קרא את סיכומו של הטייס דני שפירא, איש מקצוע עתיר זכויות, על הטסת המיג 21 שהגיע אלינו ב1966 מעירק.

בקשר לטילים- נא עיין בקורות מלחמת ההתשה ובמהלך חמשת הימים הראשונים של מלחמת יום הכיפורים, אולי לא תרצה יותר להגיד "הטילים הרוסים אף פעם לא היו שוים הרבה".
אין לכך אחיזה במציאות.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-11-2007, 21:58
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,443
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אתה טועה ומטעה. מטוסים..."

חבל שאתה עושה שימוש בביטוי "מטעה" אני לא יודע מי אתה, אבל דומני שאתה לא ראית את אשר אני ראיתי בהיותי בערך בגילך. ראיתי קרבות אויר רבים שבהם נטלו חלק עשרות מטוסים מכל צד. ראיתי מטוסים נפגעים מטילים ונופלים בעשרות.ראיתי , כי כל הנופלים היו מטוסים מתוצרת אחת. לא ראיתי אף מטוס ישראלי נפגע מטילי א"א רוסיים שנורו גם נורו, ובד"כ טסו אל "הבאב אללה".
אולי נפגע סמב"ד פה או שם, שאני לא ראיתי. אבל הסמב"דים לא היו מצויידים בטילים.
לי לא ידוע על אף מטוס ישראלי שנפל בהתשה כתוצאה מפגיעת טיל א"א.
על מה שהתרחש ב-1982 לא צריך להרחיב את הדיבור. נפלו למעלה מ-80 מטוסים סוריים. חלקם נפגעו מטילים. אף מטוס ישראלי לא נפגע בקרב אויר.
הטקטיקה בה נערכו הקרבות אינה משנה. שימוש מושכל בטילים, ע"מ להשיג תוצאה, מחייב פיתוח טקטיקות הולמות, אך בסופו של דבר טיל ללא טקטיקה כמוהו כפגז ללא תותח.
אז ידידי ש"קודם מקשיב", היכן טעיתי והיכן הטעיתי?
אולי כדאי לשנות קצת את הניסוח?

אגב, היכן אמרתי שהטילים הרוסים לא שוים?

נערך לאחרונה ע"י b.a בתאריך 06-11-2007 בשעה 22:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 06-11-2007, 22:08
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "חבל שאתה עושה שימוש בביטוי..."

אנא קבל את התנצלותי, תגובתי הייתה אמורה להיות משורשרת אל מאצו-פיצו ומכוונת אליו. אני דווקא קורא בעניין רב את תגובתך כעד לביצועי טילי האויב.

לשאלתך בדבר מעשי בשנת 73, אפשר לומר שכנראה אפילו לא ישבתי אז בכיס האשכים של אבי בזמן שטס לו בשמי המזה"ת בקורנס.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 08-11-2007, 09:18
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
האמת? לא צריך. אנחנו מייצרים אותם רק ליצוא.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי gkiler שמתחילה ב "למה צריך פיטון?????"

לפחות לפי ווימפל, אין פרמטר אחד שבו R-73 נופל מפיתון 4/5 כולל תחילת שנת כניסה ליצור סדרתי ולכשירות מבצעית.
מזלה של מדינת ישראל הוא שבזמן קרב-אוויר יש לטייס זמן לשתות קפה ולרכל עם הנווט על דברים ברומו של עולם אבל אין במטוס אינטרנט כדי לדעת שאין להם סיכוי נגד טיל כ"כ ארוך-טווח וכ"כ מעולה. כשלא יודעים מה כתוב באינטרנט, כנראה יודעים מהו הטווח האמיתי של שני הטילים האלה ברגע שסרט ה- DLZ נותן shoot cue (אצל הרוסים אומרת "נטשה" שלוש מילים בקול מוז'יקי מפחיד מאד!).

במילים אחרות gkiler, באינטרנט לא תמצא לעולם מידע מסווג אמיתי. מצד שני, תמצא שפע של דיסאינפורמציה שמטרתה להפחיד את האויב, להעצים את יכולותיך ולקדם את המכירות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 10-11-2007, 19:57
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
כמדומני שזה נכתב גם ב'צה"ל בחילו'.
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי דג עם מאג שמתחילה ב "[QUOTE=YGH]אז כבר השפריר-2..."

בקיצור, במהלך הניסויים של הרב"ת של השפריר, לפני שחיברו אותו לטיל בעצמו, היה צריך משהו כדי לבדוק את יכולתו של הראש, כל פעם שעשו בו שינוי. אז חיברו את הראש לעגלה ממונעת, ובדקו באיזה טווח הוא מזהה סיגריה, לפי השיטה הבדוקה של סגירת מעגל והנעת העגלה לכיוון הכללי של הסיגריה. העניין השתפר לאט-לאט, ובמהלך הניסויים היה אפשר לראות לא פעם עגלה עם רב"ת מסתובבת לה אנה-ואנה ועוקבת אחרי סיגריה.

כמובן, אם זו הייתה עגלה מהירה העניין היה משעשע הרבה יותר, חוץ מעבור המעשן האומלל.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 09-11-2007, 17:02
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
עד שאני זז, אני רואה שהקדימו אותי
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "האביר היקר - כשיורים מגובה..."

כשיורים מגובה 100 ק"מ טילים במהירות מאך 3.5, יש סיכוי שהם יגיעו ל-50 ק"מ, לא? (נראה לי שאפילו יותר..)

אכן, טווח הטילים מתארך עם העלייה בגובה, אבל ביצועי הפנייה. ככלל "אצבע רטובה" אתה יכול להגיד שטווח טיל בגובה פני הים מוכפל בגובה 40,000 רגל, כששאר תנאי הניסוי זהים. אם תצליח לפרוץ לכספת של טייסת יירוט ( ) ותתבונן בשרטוטי המעטפת הקינמטית של טיל א"א מדור קדמוני (נניח "דוקרן") תיפול לך הלסת התחתונה מתדהמה; מתחרה לא-רע לביצועי הטווח של R-73.
למעשה, "טווח" של טיל אוויר אוויר שמתפרסם רשמית, הוא נתון די חסר משמעות משום שהוא מבוטא כשהטיל נורה כמו פגז; ישר קדימה ובתנאים אופטימלים. הוא היה הופך למשמעותי לו היה נקבע סטנדרט מדידה כלשהו (מהירות המטוס המיירט, גובה השיגור וכו') אולם כידוע לך "רייתיאון" לא מתאמת ניסויים עם "רפא"ל" וגם לא עם "ווימפל".

לאחרונה אני נתקל ברשת בהרבה מאוד נסיונות לדחוף כל מיני דעות פרסומיות מאוד מוקצנות ביחס ל-R-73, בעיקר על ידי אנשים שאם אשלח אותם לרפאל לשואו-אוף הרגיל (מכיר את תרגיל הסיגריה?) הם ילכו שבועות עם הפה פעור..

אני רואה שעד שאני זז, הקורא YGH הקדים אותי. זה לא סיפור "מרפסת" אלא תרגיל מציאותי שהומחש בטייסת הסילון הראשונה, זמן מה אחרי שקיבלה את ה-"רעם" (שלימים נקרא "נשר"). המטוס הועמד בלילה קר עם האף לכיוון ההרים ומעשן "לא כפייתי" הסתובב עם סיגריה בקצה מסלול. טייסי הטייסת התגודדו סביב המטוס (עם קשר למעשן....אתה יודע..."לא מאמינים") והחליפו אוזניות בתור כדי לשמוע את צרצור השפריר 2.

חוצמזה, ידעת שווימפל זה חיתול לספר תורה?

ברצינות?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 10-11-2007, 18:40
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "עד שאני זז, אני רואה שהקדימו אותי"

שכחת רק את המהירות ההתחלתית שהבחור יקבל ממהירות המטוס .
כמובן שנכתב תוך לעג לטענות התעשיה הרוסית, שמזכירות לעיתים (עם קצת הרבה יותר כיסוי, אבל.. עדיין!) את הטענות האיראניות למיניהן..
איך היו קוראים ל-R-73 בחה"א? "אצן"?

אני מכיר את תרגיל הסיגריה. כל מיני אנשים שעברו סיור ברפאל אוהבים מאוד לספר עליו בפה פעור - "וואו! רב"ת של פיתון 5 עוקב אחרי סיגריה!!!". על השפריר 2 זה מפליא הרבה יותר, ותודה רבה!
אגב, זה לא אומר רק טובות על הטיל - פשוט אומר מה העמידות שלו נגד נורי הטעיה.


ברצינות גמורה. למדתי את זה כשהלכתי לכתוב בוויקיפדיה את הערך "וימפל (חברה)":
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95...%9E%D7%A4%D7%9C
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 11-11-2007, 16:56
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אודה לך, ובטח גם לבני יודה..."

חשבתי שלבני מתעניין בעיקר בסכינים וכד'...

תרגום מכאן: http://www.vympeltor.com/history.htm (לקח לי קצת זמן, אבל למדתי משהו):

OAO "משרד פיתוח תעשייתי ממלכתי "וימפל" ע"ש י.י.טופורוב – משרד פיתוח מוביל ברוסיה בתחום של פיתוח חימוש אווירי הכולל בין השאר: טילי אויר-אויר מסוגים שונים; טילי אויר-יבשה, טילים למערכות נ"מ יבשתיות וימיות וכן טילי-מטרה על בסיס שלהם; מתקני שיגור וקטפולטות [לא יודע מה ההבדל בין השנים. אני מכיר זני סוגים של מתקני שיגור: "קטפולטי" ו"מסילתי"] לחימוש אווירי מונחה; מחזיקים [לא יודע מה המונח הנכון] לתליית פצצות וטורפדות; פודים וכוורות לתותחים אוטומטיים ורקטות; מערכות ל"א פסיביות למיגון של מטוסים ומסוקים; מתקני הרמה [לא יודע למה הכוונה פה] למסוקים ומטוסים. חימוש אווירי מייצור "וימפל" נמצא על מטוסים ומסוקים המוכרים בעולם של חברות מיקויאן, סוחוי, יעקובלב, טופולב, איליושין, בריאב, מיל, קאמוב ומשרת ברוסיה, מדינות של חבר העמים ומדינות רבות אחרות בעולם. החברה פיתחה והכניסה לשרות יותר מ-200 דגמים ושדרוגים שונים של מוצרים, נבנה בסיס טכני ומדעי לפיתוח דגמים חדשים. בחברה מועסק צוות טכני ומדעי מקצועי, כאשר בתוכו ארבעה דוקטורים של מדע ויותר מ-30 מועמדים לדוקטור המדע [אין פה קשר לתארים המוכרים לנו. לפרטים נוספים ראו את הערך בויקיפדיה]. החברה מנהלת שיתוף פעולה בין-לאומי אקטיבי באמצעות מתווך ממלכתי "רוסאובורונאקספורט".

יותר מ-50 מוצרים מדגמים שונים של "וימפל", שביניהם הטילים המוכרים בכל העולם כמו טילי אויר-אויר R-60, R-73E, RVV-AE, R-27T (R, P), טילי אויר-קרקע Kh-29T (TE, L), וטילי "קרקע-אויר" 3M9 נמצאים בשימוש של יותר מ-30 מדינות בעולם.

הכיוונים העיקריים של שיתוף פעולה בין-לאומי הם:
  • ייצוא של מערכות חימוש;
  • ביצוע של עבודות פיתוח וניסוי בתחום העניין של החברה לטובת הלקוח;
  • ביצוע עבודות להארכת החיים של ממוצרים של החברה שסופקו ללקוח קודם לכך;
  • ביצוע עבודות של שרות טכני למוצרים שסופקו ללקוח קודם לכך;
  • השתתפות בתצוגות אירו-קוסמיות ברוסיה, צרפת, אנגליה, גרמניה, אוסטריה, איחוד האמירויות, הודו, סין, מלזיה, סינגפור, דרום אפריקה, צ'ילי ומדינות אחרות.
במשרד פותחה שור של מוצרים לשימושים אזרחיים תוך שימוש בטכנולוגיות של תעשייה צבאית, שבכללה גם מכשור לשדות תעופה, מתקני קידוח, מספריים פירוטכניות למשימות הצלה וכו' [יש שם הרבה שטויות – אין לי כוח תרגם את כל זה].

סקירה היסטורית

· 18 לנובמבר 1949. תאריך הקמתו של המפעל [מילולית לא מפעל אלא מיזם, אבל אני לא בטוח שזה מתאים פה] ("מפעל מס' 134" – מפעל לייצור חימוש אווירי ניסיוני). המיזם הוקם לשם פיתוח וייצור של דגמים ניסיוניים של תותחים ופצצות.

· טופורוב איבאן איבאנוביץ' (1907 – 1977) – המנהל הראשון של המפעל. ניהל את המפעל בתור המהנדס הראשי בין השנים 1949 – 1961. החל מ-1961 ועד 1977 עסק בהוראה בתור פרופסור במכון אווירי במוסקבה. בגלל הצלחות בפיתוח של חימוש אווירי ורקטי קיבל שני עיטורי מסדר לנין, עיטור מסדר פועלי הדגל האדום, עיטור מסדר הכוכב האדום ומדליות שונות רבות. קיבל את הפרמיה של סטאלין.

· 1950. בגלל פיתוח מערכת החימוש של מפציץ Tu-4 מהנדס ראשי אי.אי.טופורוב ומהנדסים מובילים אחרים קיבלו את הפרמיה של סטאלין. קבוצה גדולה של אנשי המפעל קיבלו עיטורים ממשלתיים.

· 1953. הסתיים פיתוח של רכיבים טיפוסיים PBD, MVN, BK לתליה פנימית של פצצות [לא ממש הבנתי].

· 1955. הסתיים פיתוח מערכות חימוש למפציצים Tu-16 ו-Tu-95. החל מחקר ועבודות פיתוח ניסיוני בתחום הפיתוח של טילי אויר-קרקע.

· 1958. משרד החל בפיתוח של טיל נ"מ 3M9 בשביל מערכת נ"מ “Kub” לזרוע היבשה. לראשונה בעולם פותח מנוע מסוג חדש – מנוע רקטי של זרם ישר משולב [ramjet באנגלית]. במהלך השנים 1958-83 פותחו 7 דגמים של טילים למערכות “Kub” ו-“Buk-1”.

· נכנס לייצור סדרתי טיל "אויר-קרקע" לטווח קצר R-3S בעל רב"ת א"א. טיל זה ודגמיו השונים (R-3R בעל רב"ת מכ"ם חצי-אקטיבי, R-13M, R-13M1) לאורך זמן נשארו בשרות מבצעי של מטוסי קרב MiG-21, MiG-23 ואחרים.

· 1961. מהנדס ראשי חדש – אנדרי לאונידוביץ' ליאפין. בזמנו נמשך פיתוח של טילי אויר-אויר R-3R, R-23, R-24, R-73, R-27R, R-27T, R-33 ואחרים. באותו זמן הסתיים גם פיתוח של טיל קרקע-אויר 3M9 (מערכת נ"מ “Kub”).

· 1963. הסתיים פיתוח של מערכת BV-PLO למטוס Be-12.

· 1965. הסתיימו מבחנים של SPV-90A-037 על מפציץ Tu-95. הסתיים פיתוח של טיל R-3R, מערכת BV-PLO למסוק Ka-25 ומערכת BV-PLO למטוס Il-38.

· 1967. מפעל מס' 134 שינה את שמו למפעל בונה מכונות [תרגום מילולי, אולי יש מונח עברי מתאים יותר] "וימפל" (MZ “Vympel”). הסתיים פיתוח של BV-PLO למטוס Tu-142.

· 7 לנובמבר 1967. טיל 3M9 הוצג לראשונה במצעד על כיכר האדומה.

· 1970. החל פיתוח של טיל ייחודי ראשון לקרב אויר קרב [דוגפייט] R-60. החל פיתוח של טיל R-33 בשביל מיירט MiG-31. הסתיים פיתוח של מערכת BV מהדור השני למטוס Su-24 (M).

· 11 באוקטובר 1974. מפעל קיבל עיטור מסדר הפועלים של הדגל האדום על ביצוע מוצלח של סוגים חדשים של חימוש אווירי וטילים במליאת ה-25 שנים מביסוס המפעל. המהנדס ראשי א. ל. ליאפין קיבל תואר של גיבור העבודה הסוציאליסטית [ ראה ערך בויקיפדיה], קבוצה גדולה של עובדי המפעל קיבלו עיטורים ממשלתיים.

· 1978. פותח קומפלקס של חימוש אווירי למפציץ טקטי על-קולי MiG-25RB. טיל R-24 נכנס לשרות.

· 1980. טיל אויר-אויר לטווח ארוך R-33 עם רב"ת מכ"ם חצי-אקטיבי בשביל מיירט MiG-31 נכנס לשרות. טיל אויר-קרקע Kh-29 לחימוש מפציצים טקטיים ומטוסי תקיפה (MiG-27, Su-17, Su-25 ואחרים) נכנס לשרות. לטיל שני דגמים: Kh-29L עם רב"ת לייזר חצי-אקטיבי ו-Kh-29T עם רב"ת טלוויזיה פסיבי.

· 27 ליולי 1981. סוקולובסקי גנאדי אלקסאנדרוביץ' (נולד ב-10 לאוגוסט 1934). המהנדס הראשי של המפעל. דוקטור למדעים הטכניים [ראה הערה על תארים בברית המועצות למעלה], פרופסור, אקדמאי של אקדמיות להנדסה בין-לאומית ורוסית, אקדמאי של אקדמיה לאינפורמטיזציה, חבר במועצה מדעית של מועצת הביטחון של פדרציה רוסית. פרופסור honoris causa של מכוני תעופה בבייג'ינג ושאנגחאי, אוניברסיטה טכנולוגית של בסיאן ומרכז לטכנולוגיות אלקטרו-אופטיות בלויאן. מקבל פרס ממלכתי של פדרציה רוסית (1998), פרס של מועצת השרים (1990). בעל תארי כבוד של פדרציה רוסית.

· 1981. מפעל מקבל קבוצה של אנשי מקצוע מ-NPO “Molnija” וכל הקשור לנושא פיתוח של טילים R-73, Kh-29.

· 1983. טיל אויר-אויר לטווח קצר לקרבות דוגפייט R-73.

· 1986. הסתיים פיתוח הקומפלקס של חימוש פצצות וסילוק מוקשים (BV ו-MTV) למטוס אמפיבי "אלבטרוס" ["יסעור"].

· 1988. מערכת ל"א פסיבית UV-29 נכנסה לשרות.

· 1989. MZ “Vympel” משנה את שמו למשרד פיתוח בונה מכונות (MKB) “Vympel”. לראשונה הוצגו בפומבי טילים Kh-29, R-24, R-23, R-73, R-27 בתצוגה “Hodynka-89”.

· 1990. הסתיימו מבחנים ממלכתיים של מערכת ל"א פסיבית UV-3A על מיירט MiG-31.

· 1992. MKB “Vympel” משנה את שמו למשרד פיתוח בונה מכונות ממלכתי “Vympel” (GosMKB “Vympel”). המפעל משתתף לראשונה בתצוגה אווירית בין-לאומית “Mosaeroshow-1992”. GosMKB “Vympel” מציג לראשונה את מוצריו בחי"ל בתצוגה אווירית בין-לאומית “Farnborough</SPAN>-1992”.

· 1994. טיל אויר-אויר לטווח בינוני מדור רביעי RVV-AE נכנס לשרות.

· 1997. טיל-מטרה 3M20M3 נכנס לשרות.

· 27 ליולי 1999. בשנת ה-50 מיסוד המפעל, בהחלתה מס' 686 של ממשל העיר מוסקבה GosMKB “Vympel” מקבל שם של אי.אי.טופורוב – המהנדס הראשי הראשון של המפעל.

· 18 לנובמבר 1999. 50 שנים ליסוד המפעל.

· 2001. הכיוון החדש בפעילות המפעל הוא עבודות פיתוח ניסיוניות בהתאמת טילים למטוסים מייצור זר. התאמה של טיל R-73E למטוס Mirage F1 של ח"א דרום-אפריקאי הוצגה בתצוגה אירו-קוסמית במוסקבה “MAKS-2001”.

· 14-19 באוגוסט 2001. נשיא הפדרציה הרוסית ולאדימיר ולאדימירוביץ' פוטין ביקר בתצוגה של המפעל ב-“MAKS-2001”.

· 19-24 לאוגוסט 2003. נשיא הפדרציה הרוסית ולאדימיר ולאדימירוביץ' פוטין ביקר בתצוגה של המפעל ב-“MAKS-2003”.

· דצמבר 2004. בוריס קורנייביץ' בוראק מונע למנהל כללי בפועל.

· 22 ליוני 2005. FGUP GosMKB “Vympel” ע"ש אי.אי.טופורוב הופך ל- Joint stock company (OAO) GosMKB “Vympel” ע"ש אי.אי.טופורוב.

· 14 ליולי 2005. למנכ"ל כללי של OAO GosMKB “Vympel” ע"ש אי.אי.טופורוב מונע ראץ ויקטור אנטונוביץ'.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vympeltor.com/img/toropov.gif]

טופורוב איבאן איבאנוביץ'.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vympeltor.com/img/sokolovskii.gif]

סוקולובסקי גנאדי אלקסאנדרוביץ'.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vympeltor.com/img/ratz.gif]

ראץ ויקטור אנטונוביץ'.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:13

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר