|
11-11-2007, 16:56
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
חשבתי שלבני מתעניין בעיקר בסכינים וכד'...
תרגום מכאן: http://www.vympeltor.com/history.htm (לקח לי קצת זמן, אבל למדתי משהו):
OAO "משרד פיתוח תעשייתי ממלכתי "וימפל" ע"ש י.י.טופורוב – משרד פיתוח מוביל ברוסיה בתחום של פיתוח חימוש אווירי הכולל בין השאר: טילי אויר-אויר מסוגים שונים; טילי אויר-יבשה, טילים למערכות נ"מ יבשתיות וימיות וכן טילי-מטרה על בסיס שלהם; מתקני שיגור וקטפולטות [לא יודע מה ההבדל בין השנים. אני מכיר זני סוגים של מתקני שיגור: "קטפולטי" ו"מסילתי"] לחימוש אווירי מונחה; מחזיקים [לא יודע מה המונח הנכון] לתליית פצצות וטורפדות; פודים וכוורות לתותחים אוטומטיים ורקטות; מערכות ל"א פסיביות למיגון של מטוסים ומסוקים; מתקני הרמה [לא יודע למה הכוונה פה] למסוקים ומטוסים. חימוש אווירי מייצור "וימפל" נמצא על מטוסים ומסוקים המוכרים בעולם של חברות מיקויאן, סוחוי, יעקובלב, טופולב, איליושין, בריאב, מיל, קאמוב ומשרת ברוסיה, מדינות של חבר העמים ומדינות רבות אחרות בעולם. החברה פיתחה והכניסה לשרות יותר מ-200 דגמים ושדרוגים שונים של מוצרים, נבנה בסיס טכני ומדעי לפיתוח דגמים חדשים. בחברה מועסק צוות טכני ומדעי מקצועי, כאשר בתוכו ארבעה דוקטורים של מדע ויותר מ-30 מועמדים לדוקטור המדע [אין פה קשר לתארים המוכרים לנו. לפרטים נוספים ראו את הערך בויקיפדיה]. החברה מנהלת שיתוף פעולה בין-לאומי אקטיבי באמצעות מתווך ממלכתי "רוסאובורונאקספורט".
יותר מ-50 מוצרים מדגמים שונים של "וימפל", שביניהם הטילים המוכרים בכל העולם כמו טילי אויר-אויר R-60, R-73E, RVV-AE, R-27T (R, P), טילי אויר-קרקע Kh-29T (TE, L), וטילי "קרקע-אויר" 3M9 נמצאים בשימוש של יותר מ-30 מדינות בעולם.
הכיוונים העיקריים של שיתוף פעולה בין-לאומי הם:- ייצוא של מערכות חימוש;
- ביצוע של עבודות פיתוח וניסוי בתחום העניין של החברה לטובת הלקוח;
- ביצוע עבודות להארכת החיים של ממוצרים של החברה שסופקו ללקוח קודם לכך;
- ביצוע עבודות של שרות טכני למוצרים שסופקו ללקוח קודם לכך;
- השתתפות בתצוגות אירו-קוסמיות ברוסיה, צרפת, אנגליה, גרמניה, אוסטריה, איחוד האמירויות, הודו, סין, מלזיה, סינגפור, דרום אפריקה, צ'ילי ומדינות אחרות.
במשרד פותחה שור של מוצרים לשימושים אזרחיים תוך שימוש בטכנולוגיות של תעשייה צבאית, שבכללה גם מכשור לשדות תעופה, מתקני קידוח, מספריים פירוטכניות למשימות הצלה וכו' [יש שם הרבה שטויות – אין לי כוח תרגם את כל זה].
סקירה היסטורית
· 18 לנובמבר 1949. תאריך הקמתו של המפעל [מילולית לא מפעל אלא מיזם, אבל אני לא בטוח שזה מתאים פה] ("מפעל מס' 134" – מפעל לייצור חימוש אווירי ניסיוני). המיזם הוקם לשם פיתוח וייצור של דגמים ניסיוניים של תותחים ופצצות.
· טופורוב איבאן איבאנוביץ' (1907 – 1977) – המנהל הראשון של המפעל. ניהל את המפעל בתור המהנדס הראשי בין השנים 1949 – 1961. החל מ-1961 ועד 1977 עסק בהוראה בתור פרופסור במכון אווירי במוסקבה. בגלל הצלחות בפיתוח של חימוש אווירי ורקטי קיבל שני עיטורי מסדר לנין, עיטור מסדר פועלי הדגל האדום, עיטור מסדר הכוכב האדום ומדליות שונות רבות. קיבל את הפרמיה של סטאלין.
· 1950. בגלל פיתוח מערכת החימוש של מפציץ Tu-4 מהנדס ראשי אי.אי.טופורוב ומהנדסים מובילים אחרים קיבלו את הפרמיה של סטאלין. קבוצה גדולה של אנשי המפעל קיבלו עיטורים ממשלתיים.
· 1953. הסתיים פיתוח של רכיבים טיפוסיים PBD, MVN, BK לתליה פנימית של פצצות [לא ממש הבנתי].
· 1955. הסתיים פיתוח מערכות חימוש למפציצים Tu-16 ו-Tu-95. החל מחקר ועבודות פיתוח ניסיוני בתחום הפיתוח של טילי אויר-קרקע.
· 1958. משרד החל בפיתוח של טיל נ"מ 3M9 בשביל מערכת נ"מ “Kub” לזרוע היבשה. לראשונה בעולם פותח מנוע מסוג חדש – מנוע רקטי של זרם ישר משולב [ramjet באנגלית]. במהלך השנים 1958-83 פותחו 7 דגמים של טילים למערכות “Kub” ו-“Buk-1”.
· נכנס לייצור סדרתי טיל "אויר-קרקע" לטווח קצר R-3S בעל רב"ת א"א. טיל זה ודגמיו השונים (R-3R בעל רב"ת מכ"ם חצי-אקטיבי, R-13M, R-13M1) לאורך זמן נשארו בשרות מבצעי של מטוסי קרב MiG-21, MiG-23 ואחרים.
· 1961. מהנדס ראשי חדש – אנדרי לאונידוביץ' ליאפין. בזמנו נמשך פיתוח של טילי אויר-אויר R-3R, R-23, R-24, R-73, R-27R, R-27T, R-33 ואחרים. באותו זמן הסתיים גם פיתוח של טיל קרקע-אויר 3M9 (מערכת נ"מ “Kub”).
· 1963. הסתיים פיתוח של מערכת BV-PLO למטוס Be-12.
· 1965. הסתיימו מבחנים של SPV-90A-037 על מפציץ Tu-95. הסתיים פיתוח של טיל R-3R, מערכת BV-PLO למסוק Ka-25 ומערכת BV-PLO למטוס Il-38.
· 1967. מפעל מס' 134 שינה את שמו למפעל בונה מכונות [תרגום מילולי, אולי יש מונח עברי מתאים יותר] "וימפל" (MZ “Vympel”). הסתיים פיתוח של BV-PLO למטוס Tu-142.
· 7 לנובמבר 1967. טיל 3M9 הוצג לראשונה במצעד על כיכר האדומה.
· 1970. החל פיתוח של טיל ייחודי ראשון לקרב אויר קרב [דוגפייט] R-60. החל פיתוח של טיל R-33 בשביל מיירט MiG-31. הסתיים פיתוח של מערכת BV מהדור השני למטוס Su-24 (M).
· 11 באוקטובר 1974. מפעל קיבל עיטור מסדר הפועלים של הדגל האדום על ביצוע מוצלח של סוגים חדשים של חימוש אווירי וטילים במליאת ה-25 שנים מביסוס המפעל. המהנדס ראשי א. ל. ליאפין קיבל תואר של גיבור העבודה הסוציאליסטית [ ראה ערך בויקיפדיה], קבוצה גדולה של עובדי המפעל קיבלו עיטורים ממשלתיים.
· 1978. פותח קומפלקס של חימוש אווירי למפציץ טקטי על-קולי MiG-25RB. טיל R-24 נכנס לשרות.
· 1980. טיל אויר-אויר לטווח ארוך R-33 עם רב"ת מכ"ם חצי-אקטיבי בשביל מיירט MiG-31 נכנס לשרות. טיל אויר-קרקע Kh-29 לחימוש מפציצים טקטיים ומטוסי תקיפה (MiG-27, Su-17, Su-25 ואחרים) נכנס לשרות. לטיל שני דגמים: Kh-29L עם רב"ת לייזר חצי-אקטיבי ו-Kh-29T עם רב"ת טלוויזיה פסיבי.
· 27 ליולי 1981. סוקולובסקי גנאדי אלקסאנדרוביץ' (נולד ב-10 לאוגוסט 1934). המהנדס הראשי של המפעל. דוקטור למדעים הטכניים [ראה הערה על תארים בברית המועצות למעלה], פרופסור, אקדמאי של אקדמיות להנדסה בין-לאומית ורוסית, אקדמאי של אקדמיה לאינפורמטיזציה, חבר במועצה מדעית של מועצת הביטחון של פדרציה רוסית. פרופסור honoris causa של מכוני תעופה בבייג'ינג ושאנגחאי, אוניברסיטה טכנולוגית של בסיאן ומרכז לטכנולוגיות אלקטרו-אופטיות בלויאן. מקבל פרס ממלכתי של פדרציה רוסית (1998), פרס של מועצת השרים (1990). בעל תארי כבוד של פדרציה רוסית.
· 1981. מפעל מקבל קבוצה של אנשי מקצוע מ-NPO “Molnija” וכל הקשור לנושא פיתוח של טילים R-73, Kh-29.
· 1983. טיל אויר-אויר לטווח קצר לקרבות דוגפייט R-73.
· 1986. הסתיים פיתוח הקומפלקס של חימוש פצצות וסילוק מוקשים (BV ו-MTV) למטוס אמפיבי "אלבטרוס" ["יסעור"].
· 1988. מערכת ל"א פסיבית UV-29 נכנסה לשרות.
· 1989. MZ “Vympel” משנה את שמו למשרד פיתוח בונה מכונות (MKB) “Vympel”. לראשונה הוצגו בפומבי טילים Kh-29, R-24, R-23, R-73, R-27 בתצוגה “Hodynka-89”.
· 1990. הסתיימו מבחנים ממלכתיים של מערכת ל"א פסיבית UV-3A על מיירט MiG-31.
· 1992. MKB “Vympel” משנה את שמו למשרד פיתוח בונה מכונות ממלכתי “Vympel” (GosMKB “Vympel”). המפעל משתתף לראשונה בתצוגה אווירית בין-לאומית “Mosaeroshow-1992”. GosMKB “Vympel” מציג לראשונה את מוצריו בחי"ל בתצוגה אווירית בין-לאומית “Farnborough</SPAN>-1992”.
· 1994. טיל אויר-אויר לטווח בינוני מדור רביעי RVV-AE נכנס לשרות.
· 1997. טיל-מטרה 3M20M3 נכנס לשרות.
· 27 ליולי 1999. בשנת ה-50 מיסוד המפעל, בהחלתה מס' 686 של ממשל העיר מוסקבה GosMKB “Vympel” מקבל שם של אי.אי.טופורוב – המהנדס הראשי הראשון של המפעל.
· 18 לנובמבר 1999. 50 שנים ליסוד המפעל.
· 2001. הכיוון החדש בפעילות המפעל הוא עבודות פיתוח ניסיוניות בהתאמת טילים למטוסים מייצור זר. התאמה של טיל R-73E למטוס Mirage F1 של ח"א דרום-אפריקאי הוצגה בתצוגה אירו-קוסמית במוסקבה “MAKS-2001”.
· 14-19 באוגוסט 2001. נשיא הפדרציה הרוסית ולאדימיר ולאדימירוביץ' פוטין ביקר בתצוגה של המפעל ב-“MAKS-2001”.
· 19-24 לאוגוסט 2003. נשיא הפדרציה הרוסית ולאדימיר ולאדימירוביץ' פוטין ביקר בתצוגה של המפעל ב-“MAKS-2003”.
· דצמבר 2004. בוריס קורנייביץ' בוראק מונע למנהל כללי בפועל.
· 22 ליוני 2005. FGUP GosMKB “Vympel” ע"ש אי.אי.טופורוב הופך ל- Joint stock company (OAO) GosMKB “Vympel” ע"ש אי.אי.טופורוב.
· 14 ליולי 2005. למנכ"ל כללי של OAO GosMKB “Vympel” ע"ש אי.אי.טופורוב מונע ראץ ויקטור אנטונוביץ'.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vympeltor.com/img/toropov.gif]
טופורוב איבאן איבאנוביץ'.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vympeltor.com/img/sokolovskii.gif]
סוקולובסקי גנאדי אלקסאנדרוביץ'.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.vympeltor.com/img/ratz.gif]
ראץ ויקטור אנטונוביץ'.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|
|