לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 14-11-2007, 22:13
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Hacham_Maimon שמתחילה ב "מסלול 03-21 בנתב"ג"

זה לא "מסלול הסעה" אלא מסלול המראה ונחיתה לכל דבר. בשנים האחרונות (בעקבות הופעת מטוסים גדולים וכבדים יותר שדורשים מסלולים ארוכים יותר) הופסקו ההמראות והנחיתות ממנו והוא משמש בעיקר כמסלול הסעה למסלול 26.

כיום ישנן מספר בעיות עיקריות המונעות המראות ונחיתות סדירות ממסלול 03-21 (מלבד היותו קצר במיוחד):

א. למסלול 03 אין כיום תאורת PAPI או VASI (ב 21 יש PAPI) מה שמקשה על נחיתות וויזואליות, ואין ILS (לא ב 03 ולא ב 21).

ב. הגישה הסופית למסלול 21 עוברת בדיוק מעל הגישה הסופית למסלול 26.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 14-11-2007 בשעה 22:17.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 17-11-2007, 11:48
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
h
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "זה לא "מסלול הסעה" אלא מסלול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
זה לא "מסלול הסעה" אלא מסלול המראה ונחיתה לכל דבר. בשנים האחרונות .מעניין. האם תוכל לספק לנו מידע בנוגע לנחיתה/המראה האחרונה שבוצעה מהמסלול הזה? זה יהיה מעניין...(בעקבות הופעת מטוסים גדולים וכבדים יותר שדורשים מסלולים ארוכים יותר) הופסקו ההמראות והנחיתות ממנו והוא משמש בעיקר?בעיקר? האם המסלול הנ"ל שאורכו כ1500 מטר(!!!) משמש לעוד שימושים?... כמסלול הסעה למסלול 26.

כיום ישנן מספר בעיות עיקריות המונעות המראות ונחיתות סדירות ממסלול 03-21 (מלבד היותו קצר במיוחד):

א. למסלול 03 אין כיום תאורת PAPI או VASI (ב 21 יש PAPI) מה שמקשה על נחיתות וויזואליות, ואין ILS (לא ב 03 ולא ב 21).

ב. הגישה הסופית למסלול 21 עוברת בדיוק מעל הגישה הסופית למסלול 26.? התוכל להסביר בבקשה . אז המסלולים מצטלבים. אז מה? האם אין בעולם (ובארץ גם , אגב...) מסלולים מצטלבים? איפה בדיוק הבעייה? למיטב ידיעתי גם כשהמסלולים לא מצטלבים - אין נחיתות בו"ז . כל שכן במסלולים מצטלבים...

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 17-11-2007 בשעה 11:53.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 17-11-2007, 12:47
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
תרשה לי להגיב
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "h"

א. אורך המסלול 1780 מ' ולא 1500.

ב. המראה/נחיתה אחרונה - אני ראיתי בשנה האחרונה.
בד"כ יוצא בכל חורף לראות מקרים בודדים של המראות/נחיתות על מסלול זה, כשמשתמשים בו עקב אילוצי מז"א - לטובת מטוסים שמסוגלים להמריא/לנחות עליו ויוצאים/נכנסים בראייה, מתחת לבסיס ענן.
במקרים בודדים אלה, זה כמעט תמיד חד-כיוונית (המראות בכיוון 03, נחיתות בכיוון 21).
בעבר הלא-רחוק, לעיתים המגדל היה נותן למטוסים להשתמש בו לנחיתה בשעות הלילה הקטנות כשאין פעילות אחרת בשדה - להגיע בראייה ולנחות על 21.

לי אישית יצא גם להמריא וגם לנחות עליו, פעמים ספורות, בדיוק במקרים כגון אלה.

ג. המסלול משמש גם לבדיקות הסעה ובדיקות בלמים למיניהן.

ד. מיטב ידיעתך לגבי נחיתות בו"ז על מסלולים מקבילים - אינה נכונה. מסלולים מקבילים עם מרחק מספק ביניהם ונהלי הליכה-סביב מסודרים בהחלט מאפשרים להכניס מטוסים בו"ז לנחיתה (ויש מספיק דוגמאות בארץ ובעולם).
העובדה שהפיינלים מצטלבים משמעותה פשוטה - לא ניתן להשתמש בשניהם בו"ז לנחיתה, מעבר לכך שכשמטוס נכנס לנחיתה למסלול זה, לא ניתן להסיע עליו מטוסים להמראה בדרך ל-26 ולכן 26 מושבת מהמראה, ובנוסף, לא ניתן להמריא מטוס על 30 עד שהמטוס שנוחת על 21 לא מסיים את נחיתתו. בקיצור - זה דופק את כל הסדר הקרקעי בשדה.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #5  
ישן 17-11-2007, 20:46
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
?
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "תרשה לי להגיב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
א. אורך המסלול 1780 מ' ולא 1500.צודק. אכן input חיוני...ספר לנו מה מורשה לנחות ולהמריא במסלול שכזה. ספר לנו גם מה רוחבו באותה ההזדמנות...

ב. המראה/נחיתה אחרונה - אני ראיתי בשנה האחרונה.כן? של איזה מטוס ?
בד"כ יוצא בכל חורף לראות מקרים בודדים של המראות/נחיתות על מסלול זה, כשמשתמשים בו עקב אילוצי מז"א - לטובת מטוסים שמסוגלים להמריא/לנחות עליו ויוצאים/נכנסים בראייה, מתחת לבסיס ענן.
במקרים בודדים אלה, זה כמעט תמיד חד-כיוונית (המראות בכיוון 03, נחיתות בכיוון 21).
בעבר הלא-רחוק, לעיתים המגדל היה נותן למטוסים להשתמש בו לנחיתה בשעות הלילה הקטנות כשאין פעילות אחרת בשדה - להגיע בראייה ולנחות על 21.

לי אישית יצא גם להמריא וגם לנחות עליו, פעמים ספורות, בדיוק במקרים כגון אלה.מעניין. איזה מטוס?

ג. המסלול משמש גם לבדיקות הסעה ובדיקות בלמים למיניהן. זה מדוייק לחלוטין!

ד. מיטב ידיעתך לגבי נחיתות בו"ז על מסלולים מקבילים - אינה נכונה. מסלולים מקבילים עם מרחק מספק ביניהם ונהלי הליכה-סביב מסודרים בהחלט מאפשרים להכניס מטוסים בו"ז לנחיתה (ויש מספיק דוגמאות בארץ ובעולם).סמנטיקה. אתה יודע בדיוק למה התכוונתי!
העובדה שהפיינלים מצטלבים משמעותה פשוטה - לא ניתן להשתמש בשניהם בו"ז לנחיתה, מעבר לכך שכשמטוס נכנס לנחיתה למסלול זה, לא ניתן להסיע עליו מטוסים להמראה בדרך ל-26 ולכן 26 מושבת מהמראה, ובנוסף, לא ניתן להמריא מטוס על 30 עד שהמטוס שנוחת על 21 לא מסיים את נחיתתו. בקיצור - זה דופק את כל הסדר הקרקעי בשדה.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 18-11-2007, 00:52
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
!
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
א. אורך המסלול 1780 מ' ולא 1500.צודק. אכן input חיוני...ספר לנו מה מורשה לנחות ולהמריא במסלול שכזה. ספר לנו גם מה רוחבו באותה ההזדמנות...
כל מטוס שרשאי להמריא/לנחות בשדה דב, שאורכו כ1700 מ' גם.
ב. המראה/נחיתה אחרונה - אני ראיתי בשנה האחרונה.כן? של איזה מטוס ? דאש 7 / ATR72.
בד"כ יוצא בכל חורף לראות מקרים בודדים של המראות/נחיתות על מסלול זה, כשמשתמשים בו עקב אילוצי מז"א - לטובת מטוסים שמסוגלים להמריא/לנחות עליו ויוצאים/נכנסים בראייה, מתחת לבסיס ענן.
במקרים בודדים אלה, זה כמעט תמיד חד-כיוונית (המראות בכיוון 03, נחיתות בכיוון 21).
בעבר הלא-רחוק, לעיתים המגדל היה נותן למטוסים להשתמש בו לנחיתה בשעות הלילה הקטנות כשאין פעילות אחרת בשדה - להגיע בראייה ולנחות על 21.

לי אישית יצא גם להמריא וגם לנחות עליו, פעמים ספורות, בדיוק במקרים כגון אלה.מעניין. איזה מטוס?

ג. המסלול משמש גם לבדיקות הסעה ובדיקות בלמים למיניהן. זה מדוייק לחלוטין!

ד. מיטב ידיעתך לגבי נחיתות בו"ז על מסלולים מקבילים - אינה נכונה. מסלולים מקבילים עם מרחק מספק ביניהם ונהלי הליכה-סביב מסודרים בהחלט מאפשרים להכניס מטוסים בו"ז לנחיתה (ויש מספיק דוגמאות בארץ ובעולם).סמנטיקה. אתה יודע בדיוק למה התכוונתי! האמת שלא, אני לא יודע למה התכוונת, אבל אם התכוונת לזה - ניחא.
העובדה שהפיינלים מצטלבים משמעותה פשוטה - לא ניתן להשתמש בשניהם בו"ז לנחיתה, מעבר לכך שכשמטוס נכנס לנחיתה למסלול זה, לא ניתן להסיע עליו מטוסים להמראה בדרך ל-26 ולכן 26 מושבת מהמראה, ובנוסף, לא ניתן להמריא מטוס על 30 עד שהמטוס שנוחת על 21 לא מסיים את נחיתתו. בקיצור - זה דופק את כל הסדר הקרקעי בשדה.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #7  
ישן 18-11-2007, 10:23
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
?
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
א. אורך המסלול 1780 מ' ולא 1500.צודק. אכן input חיוני...ספר לנו מה מורשה לנחות ולהמריא במסלול שכזה. ספר לנו גם מה רוחבו באותה ההזדמנות...
כל מטוס שרשאי להמריא/לנחות בשדה דב, שאורכו כ1700 מ' גם.
ב. המראה/נחיתה אחרונה - אני ראיתי בשנה האחרונה.כן? של איזה מטוס ? דאש 7 / ATR72.
בד"כ יוצא בכל חורף לראות מקרים בודדים של המראות/נחיתות על מסלול זה, כשמשתמשים בו עקב אילוצי מז"א - לטובת מטוסים שמסוגלים להמריא/לנחות עליו ויוצאים/נכנסים בראייה, מתחת לבסיס ענן.
במקרים בודדים אלה, זה כמעט תמיד חד-כיוונית (המראות בכיוון 03, נחיתות בכיוון 21).
בעבר הלא-רחוק, לעיתים המגדל היה נותן למטוסים להשתמש בו לנחיתה בשעות הלילה הקטנות כשאין פעילות אחרת בשדה - להגיע בראייה ולנחות על 21.

לי אישית יצא גם להמריא וגם לנחות עליו, פעמים ספורות, בדיוק במקרים כגון אלה.מעניין. איזה מטוס?

ג. המסלול משמש גם לבדיקות הסעה ובדיקות בלמים למיניהן. זה מדוייק לחלוטין!

ד. מיטב ידיעתך לגבי נחיתות בו"ז על מסלולים מקבילים - אינה נכונה. מסלולים מקבילים עם מרחק מספק ביניהם ונהלי הליכה-סביב מסודרים בהחלט מאפשרים להכניס מטוסים בו"ז לנחיתה (ויש מספיק דוגמאות בארץ ובעולם).סמנטיקה. אתה יודע בדיוק למה התכוונתי! האמת שלא, אני לא יודע למה התכוונת, אבל אם התכוונת לזה - ניחא.
העובדה שהפיינלים מצטלבים משמעותה פשוטה - לא ניתן להשתמש בשניהם בו"ז לנחיתה, מעבר לכך שכשמטוס נכנס לנחיתה למסלול זה, לא ניתן להסיע עליו מטוסים להמראה בדרך ל-26 ולכן 26 מושבת מהמראה, ובנוסף, לא ניתן להמריא מטוס על 30 עד שהמטוס שנוחת על 21 לא מסיים את נחיתתו. בקיצור - זה דופק את כל הסדר הקרקעי בשדה.


רגע..עכשיו התבלבלתי.. אמרת שנחתת עליו או שראית נחיתה ?( או ששמעת מבן גיסתה של דודה בלומה )
בכל מקרה - בעשור האחרון לא היו עליו נחיתות של כלי טיס אזרחיים. היו מס' נחיתות של קרנפים וערבות.
חזרה לפורום
  #15  
ישן 19-11-2007, 18:38
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אני לא יושב בפיינל של 21 וסופר נחיתות.
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "הודעה 7"

אבל אני יכול להגיד שמעת לעת בעוברי שם אני רואה נחיתה או שומע על אחת כזו. המסלול שמיש לחלוטין לנחיתת מטוסים - כל מטוס שאורך המסלול עומד במגבלות שלו.

עד לפני מספר שנים היה בו שימוש רב - בעיקר למטוסי חיל האוויר ובמיוחד בשל העובדה שיכלו לפנות ישירות לליין עם גמר הנחיתה. לא היה מפתיע לראות קרנף עוצר בחצי מסלול על 21 ומפנה שמאלה לליין.

בעקבות מספר ארועי בטיחות הוחלט לצמצם את הפעילות הנחיתה על המסלול והוא משמש בעיקר להסעה ל 21 או להסעת קרנפים לליין. גם לאור העובדה שבשנים האחרונות המסלולים הראשיים עוברים שיפוצים למיניהם וכתוצאה מזה השדה קצת צפוף מבחינה קרקעית.

המסלול נוח מאד לגישה מאזור פתח תקווה ואם השדה נקי ומגיע קרנף מצפון, אפשר שהוא יקבל 21. אולי עכשיו כש 30 נפתח ויהיה נוח להסיע ולהמריא עליו יגדל השימוש ב 21.

מסלול 21, מעמדת התיישרות ל 26, עמוס במסיעים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:22

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר