01-11-2007, 17:09
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Kartman
הרשות עושה שם חגיגה בשביל המסלול.
כסף לכל השטויות מסביב לעניין המסלול יש - אבל כסף לILS למסלול אין??
הם דאגו עכשיו למטוסים כשהם על הקרקע, הגיע הזמן שידאגו להם גם שהם באוויר..
|
ייתכן מאוד שאתה צודק, אך בכל מקרה - כמו בכל דבר אני מניח שהיה כאן צורך בתעדוף.
אני בטוח שהתקנת ILS למסלול 30 יקרה פי כמה וכמה מהשיפוץ הפיזי של המסלול - מעבר להתקנת המכשור, היא דורשת כמובן סקר מכשולים ופיינל מסודר ע"י הגורמים המוסמכים (בינ"ל), התקנת תאורת גישה עפ"י הסטנדרטים הנדרשים, ודבר נוסף - שינוי נהלי ההסעה על הקרקע בשדה:
כיום יש מסלול הסעה ש"עוקף" את תחילת מסלול 30, מטוסים מסיעים עליו באופן קבוע בדרכם להמריא על 26 - מטוס שעובר שם מפריע לקרן ה-ILS.
אני מניח שבמסגרת התיעדוף נשאלת השאלה מה דחוף יותר היום (וכמובן מה יקר יותר) והאם יש פתרונות אחרים כיום - ברוב ימי השנה, התעבורה היא כזו שמטוסים ממריאים על 26 ונוחתים על 12 (עליו יש ILS). שאר הימים הם ימים בהם הרוח המערבית הרגילה היא פשוט חזקה מידי ואז משתמשים ב-26 גם לנחיתה בראייה (ובמז"א קיימת אופציית ה-ILS עליו) וגם ב-30 לנחיתה בראייה.
כמובן שהיה עדיף אם היה גם ILS על 30, אבל כרגע יש חלופות אחרות לדעתי.
אבל בוא ניקח את ההערה שלך צעד אחד קדימה:
ה-ILS-ים יילכו וייעלמו מן העולם בשנים הבאות. כבר כיום ניתן למצוא בארה"ב מספר הולך ועולה של גישות GPS שיורדות למינימות יפות מאוד. אירופה (ובכללה ישראל) צועדת הרחק מאחורי ארה"ב, אבל זה בהחלט העתיד - ובעיקר כלכלית: פירסום גישת GPS למסלול כלשהו דורשת מבחינה תשתיתית רק טיפול במסלול - אין שום מכשור שעובד, שגם חוסך בעלויות אחזקה שוטפות.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|