19-10-2007, 12:19
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
דווקא בנוגע למערכת המשפט העוסקת בתעבורה, מדובר במערכת אטומה להחריד.
משטרת התנועה הארצית כבר מזמ הפסיקה להילחם בתאונות, ומנהלת קמפיין מתמשך כנגד
הנהגים, שמוצאים עצמם נקנסים בצדק ושלא בצדק על כל פיפס קטן - ולך דבר אל הקיר.
מי שעושה שגיאה ובוחר לממש את ברירת המשפט, נתקל לרוב בשופט שאפשר להחליפו באוטומט,
שכן לא משנה מה יטען הנהג, השופט יקבל את גירסת השוטר (שב99 אחוז אין סיכוי שבכלל יזכור
את המקרה, שכן חילק מאז עוד 7000 דו"חות, בניגוד לנהג, שיזכור כל פרט...).
אני לא מכיר את פרטי המקרה הזה, אבל ראוי שיהיו שופטים שלא מקבלים אוטומטית כל גירסה של
שוטר, שהעביר 9 שעות בלארוב בסבלנות לנהג ש"לא הגיע לעצירה מוחלטת בעצור", ולבסוף עצר
מישהו (שדווקא טוען ההיפך, אבל מה זה יעזור לו...).
אם יהיו יותר שופטים שיתחילו לבחון גירסאות של שוטרים שכל תפקידם מתמצה בעצירת נהגים
שנסעו "מהר מדי" בכביש מהיר וריק, או שמהירותם ירדה ל0.5 קמ"ש, בצומת נטוש, אולי תואיל
המשטרה לנסות להפעיל את השוטרים באכיפת העבירות ש-ב-א-מ-ת מסכנות חיי אדם (כן, אני
יודע שיותר מסובך לחפש עברייני עקיפה, מאש ללחוץ על כפתור באקדח הלייזר, אבל מה לעשות
שעוד לא שמעתי על מישהו שנהרג ר-ק בגלל נסע ב115 בכביש של 90 (וכמעט כל הכבישים הם של 90...).
|