08-09-2007, 17:54
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
לצערי, אני לא יוכל לרדת לרמת הפרטים של חלק מהמקצוענים פה בפורום, שייתכן שאחדים מהם מטיסים או מתחזקים מסוקים בשיגרה.
העובדה היא, שמהות צורת הפעולה של המסוק, הרוטור, יש הרבה יותר חלקים, שעובדים בעומסים גדולים מאוד. ככל שמסוק מהיר יותר, וטס גבוהה יותר, העומסים על יחידות הרוטר, הכנפיים, הצירים, מערכת ההיגוי העדינה מאוד, התמסורת... בורג אחד נחלש והרוטור עף. בניגוד למטוס שהעילוי שלו נוצר מהכנפיים, ואפילו מטוסים גדולים מאוד, יכולים להישאר באויר או לנחות נחיתת אונס בלא מנוע, לעומתם בלא מנוע המסוק מתפרק.
יש סיבה טובה, שעד ל-F35, לא היה VSTOL מאז ההארייר והחיקוי הסובייטי שלו YAK-38. ליכולת VTOL יש מגבלות רבות מאוד בכל שאר התחומים, כולל תחזוקה.
דרוש דור חדש של מסוקים. המסוקים הקיימים עדיין לא טובים מספיק. לצערי, עדיין רחוק החזון של סופרי מד"ב משנות ה-50, שהמסוק יחליף סופית את המכונית. (ורצוי גם שיהיה חשמלי ומבוסס על כוח גרעיני).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|