לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #36  
ישן 17-08-2007, 10:14
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=הפ.ב.]הטיל טס במהירות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
לא הבנתי את הלוגיקה. אני אשאל כך: כדור שנע במהירות על קולית, יוצר מאחוריו אזור של לחץ נמוך, או של לחץ גבוה?

בדיוק מאחורי הגוף הלחץ הוא נמוך אבל גל ההלם יוצר לחץ גבוהה בשטח שגדול בהרבה משטח החתך של הגוף.
בדיוק על העיקרון הזה מתבצעת הדחיסה לתא השריפה של מנוע מגח שם סידרה של גלי הלם דוחסים את האויר ללחצים של בין 5 ל 20 אטמוספירות.

לפי הנאמר בוויקיפדיה בלינק שהביאו כאן, זה יוצא בדיוק הפוך ממה שאמרת. המחט תקטין את התנגדות האוויר ובכך תשפר את האירודינמיקה, כפי שאמרתי מהתחלה.


1) מה שאמרת זה שהשיפור בטווח נובע מקויטציה וזו שטות גמורה. אני אולי לא מהנדס אויר' ולא יודע לחשב גלי הלם אבל בקויטציה אני מבין ואין קשר בין התופעות.

2) הבעיה בטילי כתף היא לא הטווח שהמנוע יכול לספק אלה הטווח שהחישן יכול להנעל על מטרה, כשלפי הטווח הזה מתכננים את המנוע.
חיישנים לטיל כתף צריכים להיות זולים ( יחסית לטילי א"א ) ולרוב הקירור שלהם לא יעיל יחסית. בנוסף גם חלונות לחיישנים הם בעיה בפני עצמה. אתה צריך שיהיו שקופים לכמה אורכי גל, שיקרינו חום בספקטרום שונה מזה שהחיישן קולט ושלא יצרו עיוות אופטי כמו עדשה. התוצאה היא שחלון של טיל א"א מתקדם עולה בערך כמו טיל כתף יד שניה.
ולכן בעית ההתחממות של החלונית משפיעה על הטווח והמחיר של הטיל הרבה יותר מבעית הטווח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 17-08-2007, 13:52
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]לא הבנתי את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
1) מה שאמרת זה שהשיפור בטווח נובע מקויטציה וזו שטות גמורה. אני אולי לא מהנדס אויר' ולא יודע לחשב גלי הלם אבל בקויטציה אני מבין ואין קשר בין התופעות.

הרי כבר הודתי שטעיתי בנוגע לשם, אז למה לחזור אליו עוד פעם? ולא אמרתי בכלל מילה "טווח" - אתה ממציא פה דברים שלא היו.

ציטוט:
2) הבעיה בטילי כתף היא לא הטווח שהמנוע יכול לספק אלה הטווח שהחישן יכול להנעל על מטרה, כשלפי הטווח הזה מתכננים את המנוע.

על מה אתה מסתמך כשאתה אומר שהבעייה בטילי כתף מודרניים היא הטווח המוגבל של ראש ביות ולא של מנוע? בניגוד לרכיבים אלקטרוניים שמשתפרים כל הזמן, ואנחנו גם רואים את השיפורים האלה, המנוע נשאר אותו מנוע רקטי עם דלק מוצק, שמוגבל במסה ובמימדים שלו, כך שהגורם המגביל פה הוא, לפי דעתי, המנוע ולא ראש ביות.

ציטוט:

חיישנים לטיל כתף צריכים להיות זולים ( יחסית לטילי א"א ) ולרוב הקירור שלהם לא יעיל יחסית. בנוסף גם חלונות לחיישנים הם בעיה בפני עצמה. אתה צריך שיהיו שקופים לכמה אורכי גל, שיקרינו חום בספקטרום שונה מזה שהחיישן קולט ושלא יצרו עיוות אופטי כמו עדשה. התוצאה היא שחלון של טיל א"א מתקדם עולה בערך כמו טיל כתף יד שניה.

אפשר לראות על מה אתה מתבסס? או שזאת היא עוד אחת מתיוריות שלך, כמו זאת שה"מחט" יגדיל את התנגדות האוויר?

ציטוט:

ולכן בעית ההתחממות של החלונית משפיעה על הטווח והמחיר של הטיל הרבה יותר מבעית הטווח.

עוד פעם - לא דיברתי על הטווח. דיברתי על פרמטרים אירודינמיים. הטווח הוא רק אחד התוצאות של אירודינמיקה טובה יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 17-08-2007, 18:56
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=הפ.ב.]1) מה שאמרת זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
הרי כבר הודתי שטעיתי בנוגע לשם, אז למה לחזור אליו עוד פעם? ולא אמרתי בכלל מילה "טווח" - אתה ממציא פה דברים שלא היו.

סליחה. אני מודה שאני רגיש למצבים שבהם מיחסים לתופעה מסויימת הרים וגבעות בלי שבאמת יהיה קשר בין הדברים. וקויטציה כבר קיבלה הרבה מאוד כתרים שלא שייכים לה בזמן שיש מעט מאוד הבנה בציבור בקשר אליה.

על מה אתה מסתמך כשאתה אומר שהבעייה בטילי כתף מודרניים היא הטווח המוגבל של ראש ביות ולא של מנוע? בניגוד לרכיבים אלקטרוניים שמשתפרים כל הזמן, ואנחנו גם רואים את השיפורים האלה, המנוע נשאר אותו מנוע רקטי עם דלק מוצק, שמוגבל במסה ובמימדים שלו, כך שהגורם המגביל פה הוא, לפי דעתי, המנוע ולא ראש ביות.

לגבי השיפור במנועים: כמו שלבני ציין יש שיפור במיוחד בתחום חלוקת הדחף לאורך זמן ובפירוש מנועים רקטיים יכולים לקחת אותך רחוק יותר בימינו.

אבל ההוכחה שהמנוע היא לא הגורם המשפיע היא המשקל של טילי כתף. המשקל של האיגלה הוא 10.8 קילוגרם ויחד עם המשגר 17.9 קילוגרם לטווח של קצת יותר מ5 קילומטר. אין שום בעיה להוסיף עוד קילו או שניים של הודף ולהגיע לטווח גדול יותר אבל לא עושים את זה כי כנראה אין צורך. בנוסף גם טילים מקבילים כמו ה מיסטרל ששוקלים 25 קילוגרם נשארים אם טווח של קצת יותר מ5 קילומטר. כלומר אין קשר בין גודל המנוע לטווח הטיל ולכן זה לא הגורם המגביל.

לגבי השיפור ברכיבים אלקטרוניים צריך לזכור שטיל מודרני צריך להתמודד עם שיטות שיבוש חדשות שדורשות עיבוד אות טוב יותר ושימוש במספר תדרים. התוצאה הסופית היא שיחס המחיר/ טווח גילוי נשאר אותו דבר והשיפור הוא ביכולת להתמודד עם שיבוש.

אפשר לראות על מה אתה מתבסס? או שזאת היא עוד אחת מתיוריות שלך, כמו זאת שה"מחט" יגדיל את התנגדות האוויר?

אני מתבסס על זה שלפני שנה רציתי לקנות חלונית מאותו חומר גלם בלי עיצוב אוירודינמי ובלי כל מיני טיפולים שהחומר הזה עובר ומהר מאוד ירדתי מהרעיון בגלל המחיר.

אגב התיאוריה שלי לגבי התנגדות האויר היא לא שלי אלה של שני מהנדסי אוירונאוטיקה שעובדים איתי. אני לא מפנה את האחריות אליהם, מה שאני אומר זה שאני לא עובד לפי שמועות ולא זרקתי את התשובה מהשרוול.

עוד פעם - לא דיברתי על הטווח. דיברתי על פרמטרים אירודינמיים. הטווח הוא רק אחד התוצאות של אירודינמיקה טובה יותר.
סבבה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 14-08-2007, 18:30
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
אהה... יופי
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "תמיד טוב להתחיל מאתר של..."

כאן אפשר למצוא את התשובה לשאלה של לבני.
המערכת מספקת חיבור למתח של הרכב הנושא וחיבור נתונים למערכת בקרת האש ברכב.

למערכת יש יכולת לירות מטח של שני טילים בו זמנית משני צדדים שונים.

# multiple-purpose launching module (fitted with two missiles provides their activation, pre-launch and launch sequence);
# control and communications system (responsible for datalink with launch platform's fire-control unit);
# attachment set (to provide mechanical and electrical connection of the set and the carrier's components).
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:45

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר