31-07-2007, 18:30
|
|
|
חבר מתאריך: 31.07.07
הודעות: 1
|
|
הטעיה/הונאה ברשת אורנג'
שלום,
רכשתי בדיוטי פרי מכשיר סלולרי ברשת אורנג'. מכיוון שאני מעוניין להיות חופשי ממחויבות לספק סלולרי לקראת ניוד המספרים, ביררתי במעמד הקנייה האם אני מחוייב לספק לתקופה מסויימת והאם ישנו קנס עזיבה.
המוכרת הבטיחה לי שאני מחוייב רק על החזרת מחיר המכשיר שנאמר לי שהוא 242 ש"ח, וזאת רק במידה ואפרוס את התשלומים עליו. התעקשתי ובדקתי עימה את האפשרות לשלם את כל הסכום בתשלום אחד, והאם במידה שכך האם אוכל לעזוב את אורנג' בכל עת, והובטח לי שאכן כן.
חתמתי במהירות על המסמכים באמצעות עט אלקטרוני (בלי לראות בפועל את החוזה. החוזה על עשרת עמודיו הודפס מוכן עם חתימתי) על מנת להספיק לטיסה.
עם שובי לארץ התיישבתי לקרוא את החוזה והופתעתי לגלות שהוטעתי:
החוזה מדבר על 2 מחירים למכשיר שאמורים להופיע בחוזה: מחיר מוזל ומחיר מחירון.
את המחיר המוזל הלקוח משלם, ואת ההפרש ממחיר המחירון מסבסדת אורנג' כל חודש, כל עוד הלקוח נשאר בחברה. כאמור החוזה טוען ש-2 המחירים מצויינים בחוזה עצמו, אך בחוזה מצויין רק המחיר המוזל (242 ש"ח) ומחיר המחירון מופיע כמשבצת ריקה.
מיותר לציין שהתקשרתי מייד לשירות הלקוחות של אורנג' ושם נציגת השירות אימתה את חששי: אכן במידה ואעזוב אאלץ לשלם את ההפרש, והפרש זה עומד על 1169 ש"ח !
לי יש 2 טענות קשות לחברה:
א. נאמר לי מפורשות במעמד הקנייה שאין לי שום מחוייבות לאורנג' לאחר ששילמתי את 242 השקלים.
ב. מחיר המחירון שאמור להופיע בחוזה איננו מצויין בו, ורק נציגת השירות ידעה לתת לי אותו בטלפון.
אילו הייתי יודע תנאים אלו מראש ללא ספק לא הייתי רוכש את המכשיר.
רציתי לברר בפורום מהו מעמדי המשפטי? במידה וארצה לעזוב את אורנג' האם יש להם עילה לחייב אותי על סכום ככל העולה על רוחם בלי שיצויין בחוזה, ולאחר שהטעו אותי במעמד הרכישה?
בתודה מראש,
עומר מור.
|