|
10-07-2007, 15:43
|
|
|
|
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Romain Gary
לאחרונה סיימתי קו באחת הגזרות באיו"ש (כקצין חי"ר), ועלה לי רעיון לשיפור לוגיסטי ואני רוצה לשמוע מה אתם חושבים עליו.
כחלק משיגרת התחזוקה כל רכב חום צריך לעבור יום טיפול אחת לשבוע. את הטיפולים מבצעים בסדנאות שממוקמות בדרך כלל במפקדות החטיבה המרחבית.
"יום טיפול" יוצר כיום עומס אדיר על הפלוגות בשטח לעמוד ולהצליח ל"העביר" את כל הרכבים בפלוגה במשך שבוע כאשר כל יום יוצא רכב אחד לטיפול. להלן מספר דוגמאות לבעיות :
- לדאוג שחוסר הרכב/נהג באותו יום לא יפגוע בכוננות המבצעית של בפלוגה, לדוג' אביר של כיתת כוננות שיוצא ליום טיפול.
- שכל המשימות יבוצעו - לדוג' סיור, או ג'יפ חפ"ק.
- להמשיך לתת שרות לוגיסטי לפלוגה - לדוג' לשנע כוחות/אוכל לשטח.
- לדאוג להוריד את כל הזיווד מהרכב שנוסע ליום טיפול, אחרת חצי מהציוד לא יחזור מהטיפול.
- לדאוג למלווה לרכב שנוסע ליום טיפול - בד"כ לא רשאים לנוע על צירים לבד.
- לוודא שבאמת יהיה מי שיבצע יום טיפול בחטיבה.
- לוודא שהרכב באמת הגיע ליום טיפול.
- לוודא שהרכב יוכל לחזור בלילה כהטיפול התארך (אישור סא"ל)
- לוודא שכל הזיווד באמת חזר לרכב, ולהתחיל להבין למה חסרה פתאום ערכת עזרה ראשונה או במקרה היותר גרוע חסר אמר"ל או תיק מפות.
כל הבעיות הנ"ל דורשים שימת לב מיוחדת של המ"פ , סמ"פ , רס"פ , פקיד (מש"ק כ"א), וחמ"ל.
את כל הזמן שהגורמים הנ"ל משקיעים במשימה המישנית הזאת, הם יכולים להשקיע למטרות הרבה יותר איכותיות.
מה לעשות, חיי המפקד קשים ויש הרבה משימות לעמוד בהם. יש גם "קצת" עומס על אותם אנשים במפקדת הגדוד שצריכים לוודא שהם מגיעים ואז לעבוד עליהם בפועל.
ההצעה שלי פשוטה,לבצע את הימי טיפול במוצבים ולא במפקדות המרחביות. להקים בכל מוצב פלוגתי "רמפה" - יש רמפות ניידות בצה"ל , אני מניח שהעלות לא כלכך גדולה. ולנייד את כוח החימוש שמבצע את יום הטיפול בין המוצבים. ורק רכב שצריך טיפול מיוחד, יקבל זימון להגיע לסדנא. עשית בדיקת היתכנות למחיר? מאות אלפי שקלים? בנוסף לביזבוז שאחזקת רכבים נקודתית תיצור.
ההצעה שלי תחסוך בחיי אדם (פחות נסיעות) חיי אדם של הפלוגה שלך,בדלק (פחות נסיעות) דלק שהפלוגה שלך צורכת, ברכבים (הרכב שבטיפול יכול להיות במקביל הכוננות) בזמן לפקדים ולנהגים, ותעלה את הרמה המבצעית הכללית לא, ראה בהמשך.
אני מתכנן לפעול מול הגורמים המתאימים על מנת ליישם את הרעיון, אבל לפני זה אשמח לקבל את תגובותיכם.
תודה
|
רעיון חלמאי - בזבזני ולא יעיל בניצול כוח האדם המוגבל והכלים המועטים ככל שזה נוגע לאחזקת רכב. כוח האדם והאמצעים בסדנה המרחבית נותנים שירות ל-X פלוגות של הגדודים במרחב, לא רק לפלוגה שלך. עבודת הבחינה והאחזקה נעשית במקביל על X רכבים בכל גל.
מחסן החלקים הנגיש העיקרי לגדוד מילואים נמצא בסדנה, מעבר לחוקי הרישום והניפוק באישור לכל פריט, אתה מציע ניידת שתעשה סבב נסיעות כל חצי שעה בין הפלוגה למחסן? ההצעה שלך תחסוך נסיעות/דלק? של מי? של הרכב שיאלץ לנסוע הלוך ושוב לכל בורג וכלי? בין כל מוצב פלוגתי? ולנייד את אותו אדם שנזקקים לשירותיו במקום אחר?
הרכב לא יכול להיות במקביל בכוננות גם אם יהיה במוצב, אחרת באותה מידה יכול להיות כוננות מהחטיבה אם היא בגיזרתו. אמנם זה רעיון נחמד לחשוב שהרכב ישב מחוץ לחמ"ל ואז בזמן ההתרעה פשוט לקפוץ עליו ולרדת לשטח, אך זה פחות נחמד לגלות שדיסקי הבלמים הורכבו הפוך, שהבלמים לא נוקזו והבלימה לא שווה, שההגה לא כוון, שליקויי דרג ב' לא טופלו, שמשאבת הדלק לא הוחלפה עקב חוסר בחלק... ואז להתהפך או להתקע בדרך להקפצה יהיה קצת פחות נחמד, לא?
רכב ביום טיפול מושבת! הוא אינו כשיר לנסיעה מרגע שהחל בחינה עד לסיום כל התקלות בו וביצוע בחינת יציאה, אין פה עניין של נוחות.
עמדות וזמינות כלים בסדנה - אמנם ניתן לשים ארגזי כלים וערכה פנאומטית+רתכת על ניידת שירות, ואז מה? אחת במרחב החטיבה? ניידת לכל גדוד? (לעומת 6-12 עמדות כאלה בסדנה סבירה) בסס ומה קורה כשהניידת תתקע שש שעות במוצב אחר ובחמ"ל יודיעו לך להשבית את הרכב במוצב שלך, כי הייתה עדיפות לפלוגה אחרת והרכב שלך כבר פיספס יום טיפול אחד ועכשיו הוא מושבת, אבל העיקר שהוא מושבת במוצב במקום בחטיבה, לא? XX רכבים מטופלים בחטיבה, לא רק רכבי הפלוגה שלך.
יש שלל אמצעים יקרים בחוסר שלא ניתן להוריד לרמה גדודית ולנייד: ערכת מיזוג, צב"ד למחשב הרכב, אמצעי הרמה וכמובן מחסני החלקים, השמנים וגלגלים. האמצעים הללו נותנים שירות לעשרות רכבים ביום, אתה מציע להגביל זאת לשירות 4-5 רכבים ביום במקרה הטוב.
חולייות דרג ב' מוגבלות ביותר ודורשות משאבים, כלים וחלקים נפרדים ושטח עבודה עצמאי משלהם. כדי למנוע בזבוז זמן בהזמנתם ושינועם לכל רכב במרחב (ואז השבתת הרכב עד להגעתן) הם יושבות בבסדנאות המרחביות כמסופחות, אבל עבודתם עצמאית ומקבילה לדרג א'. נשנע גם אותם בין כל פלוגה? החלפת גיר ומנוע בפלוגה? או שאז נשלח את הרכב לסדנה? שזה אומר להרכיב מחדש כל מה שפורק, להכשיר את הרכב לנסיעה, ואז להתחיל מהתחלה בסדנה? לעומת האפשרות להכין כבר את כל התשתית מהשעה הראשונה שנכנס לסדנה?
רכב חליפי- בחטיבה שמתפקדת יש מצבה מסויימת של רכבי סבב. כאשר ברור שהכלי לא יהיה כשירעקב חוסר באמצעים וחלקים לטפל בתקלה, ניתן בקלות לשחרר רכב חליפי לטובת הגדוד, וחיילי הפלוגה שבמילא כבר בסדנה פשוט עולים עליו . ע"פ הרעיון שלך, הרכב ישאר תקוע במוצב בעוד רכב נוסף יצטרך לצאת למשוך רכב חלופי (שני זוגות נהגים ומלווים). שלא לדבר על כך שאם סוג התקלה משביתה נסיעה ולא ניתנת לטיפול בשטח, יאלצו להוציא עוד רכב לשם גרירת הכלי המושבת מהפלוגה לסדנה המרחבית.
כח אדם- גדוד סדיר יכול לעמוד עקרונית במטלה, מכיוון שמצוייד בבוחנים משלו וכלים סבירים (אך עדיין בזבוז מכיוון שלא יעבדו במקביל על כלי הגדוד), אך מה יעשה גדוד המילואים שנסמך על בוחני הסדנה המרחבית? טיולי היכרות בגיזרה? יוצמד בוחן קבוע לגדוד מילואים ואז יעבוד על 2-3 כלים ביום במקום, לבחון פי 4/5 מכך ביום? כמו כן, כוח האחזקה המוגבל בגדוד מילואים תופס גם כוננות חילוץ. כאשר הוא בסדנה מרחבית, ניתן עדיין לעשות חלוקת משאבים כלשהי, וחלק קטן יצאו לטיפול בשטח ע"ג הרכב+ציוד, והשאר נעזרים במשאבי הסדנה (כלים,חלקים,חיילי חובה/נגדים) מה קורה במתאר שלך? הרכב נוטש את המוצב באמצע יום טיפול (הרכב מושבת מאותה נקודה) עם סט הכלים/ציוד/חלקים היחיד , ומקסימום משאיר 2-3 חיילים עם אולי חצי ארגז כלים לטפל ברכב. חצי חוליה, ללא אמצעים,ללא ניידות, ללא גישה לחחלקים/אמצעים ובעלי מקצוע מומחים= בזבוז זמן. כמות הזמן שתתבזבז על נסיעות תהיה מספר שעות ביום, וזאת גם בלי ריבוי נסיעות לכל בחינה. החיסכון של זמן לפלוגה שלך על כל יום טיפול, יוכפל בעשרות ויפול על חולייה קטנה של אנשים שגם ככה צריכה לעבוד בהספק גדודי/חטיבתי מבלי להתחשב בזמן שינוע.
אם יש בעיה בסדנאות זה העומס האדיר שיש עליהן יחד עם כוח אדם מוגבל ביותר, מיעוט אנשי קבע מקצועיים, חיילי חובה ללא מוטיבציה, ללא הכשרה נאותה ושלל בעיות ת"ש וכמובן מיעוט באמצעים. פיצול כל זה לאחזקה נקודתית בבט"ש רק יקטין את היעילות ולא יגביר אותה.
אסיים בכך שככל שזה נוגע לרק"מ בגזרות הבט"ש, האחזקה השוטפת יכולה להיות נקודתית כשמדובר בכלים בודדים ברמת הפלוגה או כלי כוננות. אך מכמות מסויימת של כלים בעלי אופי פעילות מסויים ונרחב, כל הכשלים שציינתי צצים ומחייבים אחזקה במתקן מרכזי. לדוגמה אחזקת נגמ"כים במתאר אזח"ע (נסיעה רציפה ושחיקה אדירה).
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides
"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole
נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 10-07-2007 בשעה 16:06.
|
|