13-06-2007, 09:17
|
|
|
חבר מתאריך: 13.06.07
הודעות: 1
|
|
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Evil-Dwarf שמתחילה ב "לדעתי זהו אינו הפורום המתאים , אך אני אשתדל לענות"
מיצוב איננו יצירת תדמית. מיצוב היא הבחירה איפה למקם את החברה או המוצר ביחס לשוק שבו היא נמצאת. מיתוג הוא אחד הכלים בו משתמשים כדי לחזק את המיצוב. לדוגמא, מיצוב יכול להחליט שהמוצר הוא מוצר יוקרה או שהמוצר הוא מוצר עממי. מיצוב של חברה יכול להציג אותה כמקור לטכנולוגיה מסויימת ובעלת הסמכות הגבוהה ביותר בתחום, או כחברה מאוד נגישה, עממית, "של החבר'ה". לצורך יישום המיצוב נדרשים כלים שיווקיים, עסקיים, תקשורתיים, רבים. לדוגמא, תמחיר. אבל אחד הכלים העשירים והחזקים ביותר הוא המיתוג.
מיתוג הוא אחד הכלים שתומכים במיצוב וזה יבוא לידי ביטוי בשתי דרכים - ויזואלית ומילולית. המיתוג הויזואלי הוא המוכר יותר ועוסק בעיצוב הלוגו, המוצר, האריזה וכל הקמפיין הויזואלי שמלווה את המוצר או החברה. המיתוג המילולי הוא זה שמטפל בבחירת השם והמלל שמלווה את המוצר והחברה בכל התקשורות שלה כלפי קהליה השונים (לא רק צרכנים). המיתוג המילולי יגדיר, בין השאר, באיזה לקסיכון מותר ומומלץ להשתמש ובמה - לא.
|