לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 27-04-2007, 13:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מידע נוסף
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "מטוס חדש של חברת אלתא, תוצרת אל-סלבדור."

מדובר במטוס מדגם Super Cruiser 300 מתוצרת אל-סלבדור שנרכש ע"י אלתא תמורת 25 אלף דולאר, לפני שתבצע בו השבחה מקיפה. אלתא היא הלקוחה הזרה הראשונה של המטוס.

המטוס מיועד לביצוע טיסות מודיעין חוזי ומצוייד במערכת מצלמות מיוצבות, ככל הנראה מתוצרת אלתא או חברה ישראלית אחרת.

מערכת הצילום אמורה לאפשר טיסות מודיעין בגובה של 10 ק"מ ביום ובלילה (FLIR). המטוס עשוי פיברגלאס ומיוצר באל-סלבדור, יש בו 4 מקומות.

ההשבחה שתבצע אלתא תכלול החלפת המצלמות ומיכשור התא והחלפת מנוע למנוע הצורך דס"ל (לא ברור אם מדובר במנוע טורבו-פרופ או דיזל) ולסייע בשיווק המטוס בעולם.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 29-04-2007, 18:35
  viggen viggen אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 58
לא בדיוק ניסיוני
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "שימוש במנועי דיזל הוא דבר חדש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
כשימוש כללי ובמטוסים מייצור סידרתי. בעוד שבעבר הדבר היה במטוסים בודדים ובעיקר ניסיוניים, הרי שהיום כבר ניתן למצוא מטוסים קלים עם מנועי דיזל. יותר מזה, הרבה חברות מפתחות מנועים רב דילקיים, שעובדים על דלק כבד והכיוון אינו לסולר אלא לדלק סילוני.


הגם שמספר מטוסי ה- Pe-8 שציודו במנועי דיזל לא היה גדול (והם לא היו מוצלחים במיוחד כפי הנראה), הרי של- 227 מטוסי Bv-138 מסדרה C, ועוד כ- 50 מהסדרות המוקדמות יותר, קשה לקרוא נסיוניים או בודדים (יחד עם כ- 900 מנועי דיזל מסדרת יומו 204/5/6/7/8).
_____________________________________
את הקשה עושים לאלתר, את הבלתי אפשרי עד מחר. ניסים לוקחים קצת יותר זמן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 28-04-2007, 19:21
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
המטוס...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מידע נוסף"

מ"סיור" באינטרנט... - המטוס הזה תוכנן ע"י חברת PULSAR בארה"ב. החברה מתמחה בבניית מטוסי "ספורט" וקיטים למיניהם. מוזכר כי המטוס הזה נמכר כקיט להרכבה עצמית ללא מנוע במחיר של $30,000
מהירות השיוט שלו היא כ- 195 מייל לשעה בגובה 10,000 רגל.

http://exp-aircraft.com/aircraft/pagesAir/Pulsar.html

לא הצלחתי למצוא שום תזכור או תמונה של המטוס כשעליו מורכבת מערכת חוזי מגומבלת. אשמח אם מישהוא ימצא תמונה כזאת ו"יאיר: את עינינו.

כמה "הגיגים":
  • מכיון שקן הנסע של המטוס איננו מתקפל, יהיה קושי מסוים בהתקנת מערכת חוזי EO/IR מתחת לגוף המטוס.
  • כדי לשלב מערכת תצפית חוזי (ולא מדובר במצלמה קטנה רבותי) יש להעמיד מערכות נלוות כמו צגים, שליטה ובקרה, הקלטת תמונה, שידור תמונה ועוד. יהיה כאן אתגר לא קטן.
  • חברת אלתא איננהעוסקת בחוזי אופטי !!! - יש לה אכן חברות "אחיות" כמו תמ"מ שזהו תחומן...
  • לחברת אלתא יש מערכות SAR מניבות חוזי רדארי (RF) - ולכן אולי לכך הכוונה.
  • חומר למחשבה - ניתן גם להפוך את המטוס ל... בלתי מאויש.....!!!! וייתכן שעלות הסבה כזאת כדאית.
  • יש לזכור גם מחויבויות Offset עקיף לרכש מלקוחות ......( ראה ערך רכש מסוק מחברת HAL בהודו.....)
  • Soloavia הזכיר יכולת המצלמות בגובה 10 ק"מ... לא ראיתי כי למטוס הזה רום טיסה גדול כל כך...
  • המטוס אכן עשוי מפיברגלאס - ועל כן ייתכן שיש בו ייתרון בשימוש בראדארים מסוג SAR...
להלן כמה תמונות אותן מצאתי באינטרנט:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 28-04-2007, 21:20
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
כמה הערות
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "המטוס..."

א. מה הקשר לחומר ממנו המטוס וליתרון במכ"מים? הרי המכ"ם בכל מקרה נמצא בתוך ראדום או בחיפוי אחר. הערה לידע כללי - חומר מרוכב מסוג קארבון "אינו טוב" למכ"מים.

ב. לא כדאי להפוך מטוס כזה לבלתי מאויש, עאשר יש מטוסים בס"ג דומה שבמקור צוכננו כלא מאוישים. לעשות הסבה עולה יותר.

ג. חברת אלתא לא עוסקת בחוזי, אבל התע"א עוסקת בחוזי, וכל התע"א עובדת במשותף. וכמו שאמרת, גם SAR הוא "אופטי".

ד. אין שום צורך להעמיד מערכות נילוות כמו צגים וכו'. הכל ניתן לשידור לקרקע ולפיענוח על הקרקע. בכל מקרה, כמות הידע היא כה גדולה שאדם יחיד או שניים לא מסוגלים לטפל בכל המידע המתקבל.

ה. לא צריכה להיות שום בעיה להתקין על המטוס מערכת חוזי מגומבלת. גם אם אין עדות מצולמת לכך. זה נעשה בעשרות מטוסים ומסוקים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 29-04-2007, 00:48
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
הערות להערות...
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "כמה הערות"

א. מה הקשר לחומר ממנו המטוס וליתרון במכ"מים? הרי המכ"ם בכל מקרה נמצא בתוך ראדום או בחיפוי אחר. הערה לידע כללי - חומר מרוכב מסוג קארבון "אינו טוב" למכ"מים.
תגובתי: אינני יודע אם החומר ממנו בנוי המטוס הוא "קרבוני" אם כי סביר שאתה צודק (חוזק חומרים...). המכ"ם אמנם יושב בדרך כלל בראדום (אם אכן באפליקצית מכ"ם מדובר) אבל יש לו גם אונות צד וזליגות RF לצדדים. אינני בקיא מספיק בנושא אולם נראה לי שיש ייתרון מסוים במבנה פיברגלסי כולל של המטוס לצרכי מיתקון מכ"ם. ייתכן ואני טועה ואשמח לתיקון ע"י מביני דבר...

ב. לא כדאי להפוך מטוס כזה לבלתי מאויש, עאשר יש מטוסים בס"ג דומה שבמקור צוכננו כלא מאוישים. לעשות הסבה עולה יותר.
תגובתי: זה נכון כלכלית. אלא שבמידה ונכנסים לפרויקט ייעודי כזה ניתן "לתפור" פתרונות תצורתיים בקלות גדולה יותר למטרות ספציפיות. אינני יודע אם בכוונת אלתא להפכו לבלתי מאויש. הדבר ייתכן. בנוסף - יש לזכור שבמידה ונרכש במסגרת Offset עקיף, הגישה הזאת יכולה להשתלם לאלתא מבחינה כלכלית בשל מחויבות רכש מסלבדור בגין מכירות אחרות לאותה המדינה....

ג. חברת אלתא לא עוסקת בחוזי, אבל התע"א עוסקת בחוזי, וכל התע"א עובדת במשותף. וכמו שאמרת, גם SAR הוא "אופטי".
תגובתי: שוב - נכון אמרת. תגובתי היתה למי שסבר שאלתא משלבת חוזי. זהייתכן במסגרת Prime אבל חוזי EO/IR יגיע מתמ"מ אם זו הכוונה העקרונית כאן. אני בטוח שאתה יודע להבדיל בין חוזי אופטי לבין חוזי רדארי.... בשניהם מתקבלת תמונה - אבל יש שוני מהותי באופן בניית התמונה ובתמונה המתקבלת. לכן הייתי מסתייג מלקרוא לSAR "אופטי" כדי שלא לבלבל את שאר האדם כאן...

ד. אין שום צורך להעמיד מערכות נילוות כמו צגים וכו'. הכל ניתן לשידור לקרקע ולפיענוח על הקרקע. בכל מקרה, כמות הידע היא כה גדולה שאדם יחיד או שניים לא מסוגלים לטפל בכל המידע המתקבל.
תגובתי: אכן ניתן לשלוח את האינפורמציה ולשלוט במערכת מהקרקע. הדבר נעשה כבר שנים במלט"ים ובמטוסים אחרים. סיור אויר טוב ממטוסים קלים כאלה עדיף שיתבצע ע"י מפעיל באויר. אבל אתה צודק - ניתן לשלוט על מערכות כאלה מהקרקע. יש גם להוסיף ששליטה מהקרקע מצריכה ערוץ נתונים טוב שמצריך אנטנות נוספות וכן משקל ואנרגיה. אתגר.

ה. לא צריכה להיות שום בעיה להתקין על המטוס מערכת חוזי מגומבלת. גם אם אין עדות מצולמת לכך. זה נעשה בעשרות מטוסים ומסוקים
תגובתי: מסוקים ומטוסים אחרים אכן משלבים כדורי תצפית מגומבלים. במסוקים התקנות כאלה קלות יותר. אם נביט היטב במבנה המטוס שלפנינו נראה שיהיה זה אתגר לא קטן להרכיב מערכת מגומבלת בבגחון המטוס הזה. שוב - הדבר אפשרי אבל האתגר למנהלי פרויקט כזה יהיה לא קטן. אם מדובר במערכת לטווחים גדולים, וה"כדור" יהיה גדול כמו למשל ה- MOSP של תמ"מ, אני רואה כאן אתגר לא קטן....

שוב - הכל בגדר השערות. דומני שההשערה כי נרכש במסגרת מחויבות ה- Offset לסלבדור - הינה עיקר סיפור הרקע..... מעניין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 29-04-2007, 08:03
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
התייחסות להערות
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "הערות להערות..."

א. גם אם המטוס עשוי מפיברגלס, או מתכת, האנטנה תהיה מחוץ למבנה המטוס. תוכל לראות בצילומי ה"מחץ" של תעשייה אוירית, במקרה של מטוס מחומרים מרוכבים ובצילומי העיטם, שם כל ה Phased Array הם מחוץ למטוס. בחרטום ובזנב זה שונה במידת מה, כי יש צורך במבנה קונפורמי כל שהוא. אז אין כל "יתרון" במבנה מפיברגלס.

ב. כל "פתרון תפור" אינו חסכני, אלא אם זה גזור כמו שאמרת מ Offset. מצד שני, לא כל מטוס מתאים לכך ויתכן שיידרש שינוי מהותי. מדובר על כל אמצעי הניהוג שאמורים להיות חשמליים/הידראולים. אם זה מטוס "מכני" תיווצר בעיה לא קטנה. כנ"ל לגבי מערכות גיבוי שמופיעות במל"טים ואינן קיימות במטוסים מאוישים.

ג. SAR הפך להיות Stream אופטי ומטופל ככזה. לעיתים בשילוב עם תמונה אופטית "אמיתית".

ד. זה אינו "סיור אוויר" שבו יושב סייר אוויר. יש פה כמות אדירה של מידע שאדם אחד אינו יכול לטפל בה. הן מהמכ"ם, הן מהמטע"ד האופטי והן ממערכות אלקטרוניות אחרות. אין שום בעיה של תקשורת. זה נעשה במל"טים ויש ערוצי נתונים ושליטה שמבצעים את המשימה כיאות. אין כאן "אתגר" אלא שימוש ביכולות קיימות. אני לא הייתי מעלה על מטוס כזה יותר מאשר טייס ומפעיל מערכות.

ה. התקנת ה MOSP היא החלק הקטן והפשוט שבענין. בחלק האחורי, מאחורי התא. חור בקוטר 45, קצת חיזוקים וזהו. שוב - אין כאן שום "אתגר".

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 29-04-2007 בשעה 08:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:32

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר