17-04-2007, 17:43
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.11.04
הודעות: 605
|
|
נעה בלי ו' D:
כמוני (;
ברוכה הבאה לפורום
ציורים נחמדים..מכל הציורים לדעתי הראשון והאמצעי מוצלחים יותר ואליהם אני אתייחס.
בראשון ישנם הצללות לא רעות יחסית לשאר (אגב, הוא מועתק מציור של מ.ק אשר במקרה?), אבל
עדיין חסרה בו קשת רחבה של גוונים ודקויות של עין , במיוחד שמציירים אותה מקרוב, אם כי נתת
להם תשומת לב, אך לא יותר מידי.
הייתי מציעה לך לקשקש "סתם" על נייר עם עפרונות (אני לא יודעת איזה עפרונות יש לך, אבל לפי
הציורים, יש לך גם עיפרון יותר רכים מHB שהוא עיפרון כתיבה רגיל.) נסי להפיק מהעפרונות את
מירב הגוונים, ולנסות ליצור מעברים חלקים, אח"כ לנסות סוגים של קווים.
הסבר קצר על עפרונות רישום ומה שביניהם (מהידע שלי, עד כמה שאני יכולה):
דוגמא לסוגיי הצללות ודברים כאלה(שנהרסו קצת הודות לסורק):
בעיקרון ניסיון ותהייה זאת הדרך הכי טובה ללמוד, אבל בכל אופן, מצד שמאל לימין, מעט הסברים:
1. התגוונות ע"י ציור בכתם (פחות קווי).
2. קווים לכיוון אחד (לא לצייר הלוך חזור.) מתאים לדעתי לציור שיער ודברים עם טקסטורה קווית.
3.קריס קרוס- טכניקה מוכרת, מתאימה גם לדיו, עטים ודברים דומים, בעיקרון זה שתי וערב כאשר מה שקובע את הגיוון היא צפיפות הקווים.
4. מריחה בצמר גפן - אני פחות אוהבת את זה, אבל זה דרך מהירה להגיע למירקמים מאודחלקים.
רכות של העיפרון ניקבעת ע"י גודל גרגירי הגרפיט (לא לקרוא לזה עופרת P: ) שבתוכם, כלל שהם
יותר גדולים- יותר רך, מירקם יותר מחוספס וניתן להגיע איתם לגוונים כהים יותר, יותר קטנים- יותר
דק- קשים יותר,מירקם חלק יותר, בהירים יותר.
(סביר להניח שחלקים מכל זה את יודעת, אבל השתדלתי להפנות את ההסבר לכולם)
לגבי הציור השני (שלישי לפי ההצגה שלך):
ההצללות שם מאוד מינימליות אם ישנן בכלל, התפיסה הכללית של הדמות טובה לדעתי, רק צריכה
לקבל נפח ויותר פרטים- אישונים בעיניים, בשפתיים, במירקם של השיער והפרחים , כנ"ל כמו בציור
הראשון, פרטים קטנים מחוללים פלאים.
בהצלחה בהמשך
נעה.
נערך לאחרונה ע"י noalina בתאריך 17-04-2007 בשעה 17:47.
|